Hunaja on vatsan paras ystävä, sanoo venäläinen sananlasku. Laitan illalla lasilliseen vettä lusikallisen hunajaa,sekä puristan vähän sitruunan mehua. Juon aamulla ensimmäiseksi, kutsunkin sitä herätysjuomaksi. Virkistävää aamua kaikille.
Hunaja
8
561
Vastaukset
- On hampaille
Hampaat ei tykkää kyllä kummastakaan. Siis en ota opiksi kyllä.
N51- maitoo tai
ainaki vettä tommosen happojuoman päälle.
Hampaat tosiaan kärsii kaikesta happamasta, tuoreista marjoistakin, että syönnin tai juonnin jälkeen huuhtelu on tarpeen. Mä juon maitoa.
Ollaan sitä niin neropattia aina noitten mukamuka terveysjuomiensa kanssa, että risoo. - udut
maitoo tai kirjoitti:
ainaki vettä tommosen happojuoman päälle.
Hampaat tosiaan kärsii kaikesta happamasta, tuoreista marjoistakin, että syönnin tai juonnin jälkeen huuhtelu on tarpeen. Mä juon maitoa.
Ollaan sitä niin neropattia aina noitten mukamuka terveysjuomiensa kanssa, että risoo.toisen aamujuomaa. Hammasharjat on keksitty ja jos ei sillä siunaamalla harjaile, niin pieni kulaus maitoa tai viipale juustoa auttaa happohyökkäyksen torjumiseen.
Itse liruttelen juoksevaa hunajaa kaurapuuroon, jonka päälle olen kaatanut kuupanon jäisiä mustaherukoita. Useimmiten aamuni alkaa parilla palalla 100% ruisleipää. Päällyksenä oli tänään raejuustoa, jonka sekaan mausteeksi laitoin hieman kurkkusalaattia ja koristelin vielä tuhdilla annoksella punaisia paprikan siivuja.
Annan mielikuvitukseni laukata ja kehittelen tälläisia vähärasvaisia päällysteitä. Hyvältä maistui tämäkin. Otan mielelläni vastaan vinkkejä, jotka antavat kyytiä kohoamaan pyrkivälle kolesterolille.
Tiedän, että tämä ei ole terveyspalsta, mutta piponi on niin löysällä, että kärsii kyllä keskustella kaikista aiheista täälläkin. Ohitan vain jos ei ole kiinnostava itselleni.
Mukavaa päivän jatkoa kaikille. - nimessä ei
udut kirjoitti:
toisen aamujuomaa. Hammasharjat on keksitty ja jos ei sillä siunaamalla harjaile, niin pieni kulaus maitoa tai viipale juustoa auttaa happohyökkäyksen torjumiseen.
Itse liruttelen juoksevaa hunajaa kaurapuuroon, jonka päälle olen kaatanut kuupanon jäisiä mustaherukoita. Useimmiten aamuni alkaa parilla palalla 100% ruisleipää. Päällyksenä oli tänään raejuustoa, jonka sekaan mausteeksi laitoin hieman kurkkusalaattia ja koristelin vielä tuhdilla annoksella punaisia paprikan siivuja.
Annan mielikuvitukseni laukata ja kehittelen tälläisia vähärasvaisia päällysteitä. Hyvältä maistui tämäkin. Otan mielelläni vastaan vinkkejä, jotka antavat kyytiä kohoamaan pyrkivälle kolesterolille.
Tiedän, että tämä ei ole terveyspalsta, mutta piponi on niin löysällä, että kärsii kyllä keskustella kaikista aiheista täälläkin. Ohitan vain jos ei ole kiinnostava itselleni.
Mukavaa päivän jatkoa kaikille.saa hampaita pestä heti hapokkaan syönnin tai juonnin jälkeen. Kuningaskuluttajassa oli muinoin ohjelma, jossa naisen oli hajottanut hampaansa harjattuaan aina tietyn mehunjuonnin jälkeen välittömästi hampaansa.
- udut
nimessä ei kirjoitti:
saa hampaita pestä heti hapokkaan syönnin tai juonnin jälkeen. Kuningaskuluttajassa oli muinoin ohjelma, jossa naisen oli hajottanut hampaansa harjattuaan aina tietyn mehunjuonnin jälkeen välittömästi hampaansa.
taisi olla aika moinen tietyn mehun juoja.
En itse kyllä ole mehun juoja. Vesi ja piimä kyllä maistuu. - juttua
udut kirjoitti:
taisi olla aika moinen tietyn mehun juoja.
En itse kyllä ole mehun juoja. Vesi ja piimä kyllä maistuu.asiasta:
(Rouva joi muistaakseni jotain keinotekoisesti makeutettua hedelmämehua, ei sen "väkevämpää".)
"4. Odota tunti ennenkuin harjaat hampaasi hapanta syötyäsi. Huuhtele sensijaan suusi vedellä ja lisää mielellään hiukan hammastahnaa."
http://web.tukholma.net/tallaviikolla/terveysartikkelit/hammas.asp - käyttänyt
hunajaa flunssan torjuntaan jo yli 10 vuotta, ruokalusikallisen päivässä, eikä ole hampaat kärsineet. Viime torstaina tarkastus, eikä hammaslääkäri löytänyt mitään huomautettavaa. Että sillee. Sama se mitä makeeta syöt, kunhan hoidat hampaasi OIKEIN.
- opri51
Hunaja on ihanaa, ja luonnonmukainen tuote, mitäs meni tämä mainittu henkilö nauttimaan kaikkia makeutusaineita sisältäviä juomia.
Mie suosin ihan oikeita sokerilla makeutettuja juomia,oletteko ottaneet selvää mitä "ns Light"juomat aiheuttavat ?
Eikä vain hampaille !
Oikea sokeri ja hunaja kunniaan.
Tuoreiden mansikoiden päälle hunajaa ja , taivaallista !
Omat hampaat suussa ja 5 paikkaa, eli paikka per vuosikymmen, ei huonosti vai !
kehtaan hymyilla ilman suun peittämistä. !
Kyllä se oma hampaiden ja suuhygienian hoito on ihan perus-asia, sanoohan sen järkikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4573908Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501276
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047