hiiristä

~ansku~

Haiseeko uroshiiret vaikka niitten häkin pitäis puhtaana? Tai siis että onko mitään keinoo millä hoitaa niitä sillein että ne ei haise?:) Ja vielä että pitääkö hiirien kynsiä leikata, vai kuluuko ne itestään?

3

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiiriii^^

      kyllä nillä hiirillä on se ominainen tuoksunsa, mutta tietenkin ne haisee enemmän jos häkkiä ei pidä puhtaana. no hiirille ei kannata antaa juustoa, koska sen syötyään niiden pisu haisee vieläkin pahemmalle..itse en ainakaan tiedä keinoja joilla ne eivät haisisi..:(hiiren kynnet kyllä usein kuluvat itsestään kunhan häkissä on karheita pintoja, eli oksia ym. mutta joskus joutuu ne kyllä leikkaamaankin.. vaivalloista puuhaa se.--ainakin minulle.

    • suski87

      "Haiseeko uroshiiret vaikka niitten häkin pitäis puhtaana? Tai siis että onko mitään keinoo millä hoitaa niitä sillein että ne ei haise?:)"

      Valitettava tosiasia on, että uroshiiret haisevat. Jotkut miedommin, jotkut niin että jo ulko-ovesta sisään astuessaan tietää että talossa on hiiripoika. Siivoamalla haju vain lisääntyy, siksi sitä ei kannata tehdä liian usein. Jos asumuksen kuuraa liian hajuttomaksi ja hävittää kaikki vanhat kuivikkeet, innostuu hiiri tavallisesti vain merkkailemaan kahta kauheammin saadakseen oman hajunsa takaisin oman reviirinsä merkiksi. Myös ilmanraikastin saattaa lisätä hajun määrää, kun uros koittaa merkkailemalla peittää vieraan hajun alleen.

      Hajun määrään voi koittaa vaikuttaa majoittamalla hiiri terraarioon, jolloin haju ei niin herkästi leviä ympäristöön ja hiiri ei pääse merkkailemaan häkin kaltereita. Pelkän purun sijasta kannattaa koittaa esim. puru-turve-puupelletti -seosta, joka sitoo hajua paremmin. Siivottaessa kannattaa säästää esim. vanhat pahvilaatikot ja laittaa ne sitten takaisin terraarioon.

      Useasti kyllä siihen hajuun tottuu melko hyvin, eikä sitä enää itse edes huomaa. Meilläkään ei mielestäni haissut hiireltä niin kauan kuin sekä itselläni että siskollani oli hiiriurokset. Kun oma hiireni kuoli, huomasi hajun selvästi aina siskon huoneeseen mentäessä. Mutta hajun voimakkuus riippuu tosiaan myös ihan yksilöstäkin, ruotsin tuonneista etenkin olen kuullut nitä oikein pahoja haisuttelijoita löytyvän.

      "Ja vielä että pitääkö hiirien kynsiä leikata, vai kuluuko ne itestään?"

      Useimmiten kuluvat ihan omia aikojaan, eli välttämättä ei joudu leikkaamaan koskaan. Jos ei kulu, voi ensin koittaa esim. lisätä joitain karheapintaisia kiipeilykiviä tms. kynsiä kuluttavaa terraarioon.

      • ~ansku~

        Kiitos vastanneille!:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5035
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe