KOS:illa käyneitten kokemuksia...

Sinne menossa

Seuraava loma kohde on sitten tuo KOS:in saari.

Kysäisen että mitä kokemuksia teitillä siellä käyneillä on , plussat ja miinukset.......

- esim : hintaso , ruoka , kulkupelien vuokraus hinnat ja yleensä onko kokemisen arvoinen paikka.??.

- perheen kanssa sitä mennään , onko lapsille toimintaa ????.....

15

18871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nippe

      Moi. Mä olen käynyt Kreikan Kos:lla montakin kertaa ja ihan yksinkin. Ihan rauhassakin saa olla jos vaan haluaa. Itse olen ollut Galaxy-hotellissa (ihana perhe pitää sitä) tai isä ja poika. Poika tosi komee ja kiva. Sitten olen ollut myös Oscar hotellissa siellä. Sekin oli ihan kiva mutta hotellin uima-allas ei ollut kyllä kovin puhdas. Ja, tietysti siellä oli niitä 24h/vrk huutavia Ruotsalaisia jätkiä jotka huusi ja elämöi niinkuin ne omistaisi koko hotellin. Olipa siellä silloin jopa tulipalo yhdessä heidän huoneessa.Että sellaista.
      Taverna Karista suosittelen.Siellä oli hyvä ja edullinen ruoka (ja suomalaiset ruokalistat löytyy), ystävällinen palvelu.Ja omistajan laulu ja iloinen tanssin pyörähtely oli välillä mukavaa katsella ja sai hymyn huulille.
      Kos:han paikkana noin muuten on aika pieni ja helppo oppia siellä liikkumaan ja kulkemaan. Ja, pidän myös turvallisena paikkana, yksinkin matkustaessa.
      Kansainvälisyyttä löytyy jos tykkää, että siellä on paljon nuoria eri maista niin niitä siellä kyllä on (kesä,-heinäkuussa).
      Viikko on riittävä aika Kos:lle sen pienuuden takia. Kaksi viikkoa siellä tuntuu jo liian pitkälle ajalle.
      Minä olen siellä lähinnä vuokrannut vain polkupyörän.Hyvä kun sillä uskaltaa ajaa siellä liikenteen joukossa.Kun menevät niin lujaa ja liikennesääntöjä ei tunnu paikallisilla olevan ollenkaan.
      Iltaisin varsinkin kannattaa liikkua ja olla varovasti, kun tulee pimeää ja ajavat lujaa mopoillaan ja niissä ei ole valoja.
      Pahoja kolareita siellä näinkin monta.Ja, paljon läheltäpiti tilanteita.
      Keskustan kauppakujilla oli iltaisin kiva kävellä ja katsella ja tehdä ostoksia.Jotenkin tunnelmallista.
      Onhan Kos:lla se baarikatu jossa on siis baareja vieri vieressä ja sisäänheittäjiä.Itse vain hymyilin nätisti ja jatkoin matkaa. Erikseen löytyy sitten vielä baarikadun ulkopuolelta niitä discoja (rannan tuntumasta) jos sellaisia kaipaa. Itse en käynyt koskaan.
      Satamaa ja sen valoja oli ihana kävellä ja katsella iltaisin kun ne loisti upeasti.Keskustan tuntumassa olevilla rannoilla kannattaa varautua sandaalein koska siellä on merisiilejä.
      Sitten siellä kauempana, en muista kuinka pitkä matka oli (tuntui pitkälle) on ne kuumavesi lähteet.Ne oli kans ihan näkemisen ja kokemisen arvoiset nähdä. Että käy hot water:lla katsomassa paikkaa.
      Ja nykyäänhän siellä on mun mielestä jo jokin vesipuisto-juttukin.Aikas iso laitoskin vielä kaikenlisäksi.Ja, varmasti hieno.
      Että on siellä vaikka mitä. Mukavaa reissua vaan Kos:lle.
      Olisi mukava kuulla matkakuulumisiasi kun tulet reissusta.

    • Nippe

      Niin, että en tiedä ohjelmasta lapsille. Kun itsellä ei ole lapsia, mutta varmaan lähinnä hotellilla oppaat varmaan järjestävät tai hotellin henk.kunta ohjelmaa lapsille?
      Plussia tietysti aurinko, lämpö, uiminen, kauniit maisemat ja hyvä ruoka, ystävälliset ihmiset..
      Miinuksia: aikamoinen se liikenne, että saa kyllä varoa.Ajavat hullunlailla. Rohkeita olette jos arvaatte vuokrata auton ja lähteä huristelemaan (tosin näkeehän sillä enemmän). Voi kiertää katselemassa saarta noin muutenkin.
      Ruoasta suosittelen maistaa (en tiedä kuinka tuttuja kreikan matkaajia olette?)mutta ehdottomasti aikuiseen makuun (ja jos tykkää valkosipulista) niin alkupalaksi sitä leipää ja sen kanssa tilata Tsatsiki:a. Mmm..hyvää..
      Seuraavaksi olen ottanut alkupalaksi nautiskeltavaksi Saganaki juuston. Ja sitten Suvlaki:t on hyviä. Ja, myös Mythos olut.Kannattaa maistaa ja kokeilla. Hintataso noin muuten..kai se aika sama on kuin meillä Suomessakin.
      Me pari vuotta sitten kaksi aikuista syötiin Taverna Kariksessa n. 20 eurolla yhteensä.
      Sellaisia vielä.

      • on minun Kosini

        Noihin Nipen kertomiin juttuihin olisi tällaisella lähes 50 kertaa Kosilla käyneellä paljonkin lisättävää ja muutettavaa, mutta tuollaistahan siellä tietysti on sellaisella, joka siellä on käynyt vähemmän. Itse en ole siellä käynyt yli kymmeneen vuoteen kesä-elokuussa, vaan aina touko- ja/tai syyskuussa.
        En ole myöskään ollut siellä koskaan viikkoa, vaan 3-5 viikkoa aina kerrallaan ja eipä ole tullut aika pitkäksi. Korjaan, olin kerran jouluna vain viikon ja kerran helmikuussa Ateenasta poiketen vain 3 päivää.
        Eniten minua häiritsi maininta merisiileistä. Enpä ole niitä nähnyt kuin satamassa, kun katselee meren pohjaan, mutta eihän siellä kukaan ui.
        Ja siellä päässä kaupunkia, missä tuo mainittu taverna Karis sijaitsee on niin huono ranta, että en ole koskaan ollut siellä rannalla enkä myöskään asunut siellä päässä kaupunkia. Mielestäni se on täysin väärä puoli asua. Mutta useimmat tietysti asuvat siellä, koska suurin osa hotelleistakin on siellä.
        Ainakin rannalle kannattaa mennä sinne toiselle puolen kaupunkia (jos kaupungissa pysyy), jossa ei todellakaan ole merisiilejä. Paremmat rannat (tai yhtä rantaahan se kaikki on) ovat Tingakissa 12 km:n päässä, jonne pyyhkäisee helposti polkupyörälläkin, koska maasto on tasaista.
        Paradise Beachiä mainostetaan aina parhaana rantana Kosilla ja varmasti se sellainen lapsille onkin, mutta minä en tykkää uida paikassa, jossa joutuu kahlaamaan sata metriä ennenkuin voi uida. Uimasta palatessa on yhtä hiki kuin mennessä, kun kahlaa siinä matalikossa takaisin. Kerran olen käynyt ja toista kertaa en mene.
        Kuumat lähteet, joiksi paikkaa romattisesti kutsutaan, on nimeltään Therma ja se sijaitsee 10 km:n päässä Kosin kaupungista. Sinne on myös kiva mennä pyörällä, vaikka lopussa onkin muutama kilometri ylämäkeä, mutta palatessahan se on vain mukavaa. Paikka on vain meressä oleva pikku alue, johon virtaa vuorilta ja kuplii myös pohjasta mädäntyneen kananmunan hajuista (rikin) kuumaa vettä. Sesonkiaikaan se on täynnä toisissaan lähes kiinni vedessä lilluvia ihmisiä. Epämiellyttävää! Suosittelen sinne menoa aikaisin aamulla ennenkuin sinne tulevat bussit.
        Ja yleensähän kaikki turistit käyvät Zian kylässä. Tai ainakin ennen Ziaa sijaisevassa Fantasia-tavernassa, jossa on joka ilta ne perinteiset turisteille järjestetyt juhlat.


      • Nippe
        on minun Kosini kirjoitti:

        Noihin Nipen kertomiin juttuihin olisi tällaisella lähes 50 kertaa Kosilla käyneellä paljonkin lisättävää ja muutettavaa, mutta tuollaistahan siellä tietysti on sellaisella, joka siellä on käynyt vähemmän. Itse en ole siellä käynyt yli kymmeneen vuoteen kesä-elokuussa, vaan aina touko- ja/tai syyskuussa.
        En ole myöskään ollut siellä koskaan viikkoa, vaan 3-5 viikkoa aina kerrallaan ja eipä ole tullut aika pitkäksi. Korjaan, olin kerran jouluna vain viikon ja kerran helmikuussa Ateenasta poiketen vain 3 päivää.
        Eniten minua häiritsi maininta merisiileistä. Enpä ole niitä nähnyt kuin satamassa, kun katselee meren pohjaan, mutta eihän siellä kukaan ui.
        Ja siellä päässä kaupunkia, missä tuo mainittu taverna Karis sijaitsee on niin huono ranta, että en ole koskaan ollut siellä rannalla enkä myöskään asunut siellä päässä kaupunkia. Mielestäni se on täysin väärä puoli asua. Mutta useimmat tietysti asuvat siellä, koska suurin osa hotelleistakin on siellä.
        Ainakin rannalle kannattaa mennä sinne toiselle puolen kaupunkia (jos kaupungissa pysyy), jossa ei todellakaan ole merisiilejä. Paremmat rannat (tai yhtä rantaahan se kaikki on) ovat Tingakissa 12 km:n päässä, jonne pyyhkäisee helposti polkupyörälläkin, koska maasto on tasaista.
        Paradise Beachiä mainostetaan aina parhaana rantana Kosilla ja varmasti se sellainen lapsille onkin, mutta minä en tykkää uida paikassa, jossa joutuu kahlaamaan sata metriä ennenkuin voi uida. Uimasta palatessa on yhtä hiki kuin mennessä, kun kahlaa siinä matalikossa takaisin. Kerran olen käynyt ja toista kertaa en mene.
        Kuumat lähteet, joiksi paikkaa romattisesti kutsutaan, on nimeltään Therma ja se sijaitsee 10 km:n päässä Kosin kaupungista. Sinne on myös kiva mennä pyörällä, vaikka lopussa onkin muutama kilometri ylämäkeä, mutta palatessahan se on vain mukavaa. Paikka on vain meressä oleva pikku alue, johon virtaa vuorilta ja kuplii myös pohjasta mädäntyneen kananmunan hajuista (rikin) kuumaa vettä. Sesonkiaikaan se on täynnä toisissaan lähes kiinni vedessä lilluvia ihmisiä. Epämiellyttävää! Suosittelen sinne menoa aikaisin aamulla ennenkuin sinne tulevat bussit.
        Ja yleensähän kaikki turistit käyvät Zian kylässä. Tai ainakin ennen Ziaa sijaisevassa Fantasia-tavernassa, jossa on joka ilta ne perinteiset turisteille järjestetyt juhlat.

        Valitettavasti niin, olen ollut siellä näillä Suomen matkatoimistojen järjestämillä (eli esim.Aurinkomatkojen) viikon mittaisilla "seuramatkoilla" lomilla kerrallansa. Joskus olen ollut 2 viikkoa.
        Sehän on vain hienoa että sinulla on niin valtavan paljon upeita ja erilaisia kokemuksia ko.saaresta.
        Niitähän aivan mielenkiinnolla sitten vaikka ihan muuten vain (vaikken sinne ehkä tänä kesänä pääsekään itse lähtemään),kuuntelisi saaden itse itselleenkin uusia avartavia asioita ja tietämyksiä; sinun valtavasta tietämyksestä. Jos kerran noin paljon olet kyseisessä paikassa ollut.-
        Itse kerroin hyvin suppeasti omat näkemykseni ja kokemukseni lyhykäisyydessään. Ja kaikella hyvällä.
        En paikkaa toruen en mitenkään ylikorostaen.
        Ja mitä pahaa on sanoa lapsiperheelle, että rannalla /rannoilla voi piillä vaara merisiilejen piikkeihin astumisesta? Joiden piikit saavat jalan kipeäksi ja loppu loma onkin pilalla. Mitä pahaa on olla varovainen ja kertoa toisillekin että sellaisia vaaroja voi olla?
        Näin meillä joka reissulla ainakin on kertonut opaskin, että kannattaa käyttää sandaaleja rannalla ja mereen mentäessä.
        Sanoipa samainen opas ettei raana vettäkään passaa juoda, että ostakaa varmuuden vuoksi vesipulloja kaupasta. Tai, että välttäkää majoneesia, jääpaloja jne. Tässä menisi koko ilta jos kaiken alkaisin kirjoittaa ja kertoa.
        Siksi ihmettelenkin minun kirjoitukseeni niin "ynseästi" osaa ottaen ja "pilkkua viilaten". Miksi?
        Mitä niin pahaa siinä sitten sanoin?
        Ja, olen hyvin pahoillani, jos olen itse siellä ollut reissussa yksin, en osaa kovin hyvin kieltä tai englantia. Paikka oli minulle outo, ei ystäviä matkassa mukana. Ei rahaa tai rohkeutta vuokrata siellä autoa ja lähteä yksin ajelemaan ympäri saarta tms. Mitä pahaa siinä on?
        Jokainenhan taaplaa tyylillään ja reissaa tyylillään. Ja, tekee matkoillaan mistä tykkää.
        Yksihän tykkää yhdestä ja toinen toisesta asiasta.-
        En ole kommentoinut ja arvostellut sinunkaan kirjoitustasi, enkä siihen edes alennukaan.
        Ihmettelin vain, kun kerran paikasta niin paljon tiedät ja olet kokenut, miksi et käytä aikaasi kertomalla "meille kokemattomille" kokemuksistasi?
        Vaan tuhlaat senkin hienon ajan arvostelemaan toisia.
        Olisihan se tosiaan kiva asua saarella missä haluaa ja missä päin saarta haluaa.
        Mennä sinne koska haluaa ja olla siellä koska haluaa.
        Valitettavasti itse olen tykännyt mennä sinne Kesä,-Heinäkuussa kun on turisteja ja kansainvälistä meininkiä (ei ne ihmiset minua siellä haittaa), ravintolat ja hotellit on auki ja on lämmintä.
        Ja toki siellä on kiva että on myös paikallista väkeä, eikä ole pelkästään aivan turisti rysä.-
        Ilolla jäänkin odottelemaan sinun suuria ja jännitystä pulppuavia tarinoitasi reissuiltasi ko. paikasta.


      • on minun jne...
        Nippe kirjoitti:

        Valitettavasti niin, olen ollut siellä näillä Suomen matkatoimistojen järjestämillä (eli esim.Aurinkomatkojen) viikon mittaisilla "seuramatkoilla" lomilla kerrallansa. Joskus olen ollut 2 viikkoa.
        Sehän on vain hienoa että sinulla on niin valtavan paljon upeita ja erilaisia kokemuksia ko.saaresta.
        Niitähän aivan mielenkiinnolla sitten vaikka ihan muuten vain (vaikken sinne ehkä tänä kesänä pääsekään itse lähtemään),kuuntelisi saaden itse itselleenkin uusia avartavia asioita ja tietämyksiä; sinun valtavasta tietämyksestä. Jos kerran noin paljon olet kyseisessä paikassa ollut.-
        Itse kerroin hyvin suppeasti omat näkemykseni ja kokemukseni lyhykäisyydessään. Ja kaikella hyvällä.
        En paikkaa toruen en mitenkään ylikorostaen.
        Ja mitä pahaa on sanoa lapsiperheelle, että rannalla /rannoilla voi piillä vaara merisiilejen piikkeihin astumisesta? Joiden piikit saavat jalan kipeäksi ja loppu loma onkin pilalla. Mitä pahaa on olla varovainen ja kertoa toisillekin että sellaisia vaaroja voi olla?
        Näin meillä joka reissulla ainakin on kertonut opaskin, että kannattaa käyttää sandaaleja rannalla ja mereen mentäessä.
        Sanoipa samainen opas ettei raana vettäkään passaa juoda, että ostakaa varmuuden vuoksi vesipulloja kaupasta. Tai, että välttäkää majoneesia, jääpaloja jne. Tässä menisi koko ilta jos kaiken alkaisin kirjoittaa ja kertoa.
        Siksi ihmettelenkin minun kirjoitukseeni niin "ynseästi" osaa ottaen ja "pilkkua viilaten". Miksi?
        Mitä niin pahaa siinä sitten sanoin?
        Ja, olen hyvin pahoillani, jos olen itse siellä ollut reissussa yksin, en osaa kovin hyvin kieltä tai englantia. Paikka oli minulle outo, ei ystäviä matkassa mukana. Ei rahaa tai rohkeutta vuokrata siellä autoa ja lähteä yksin ajelemaan ympäri saarta tms. Mitä pahaa siinä on?
        Jokainenhan taaplaa tyylillään ja reissaa tyylillään. Ja, tekee matkoillaan mistä tykkää.
        Yksihän tykkää yhdestä ja toinen toisesta asiasta.-
        En ole kommentoinut ja arvostellut sinunkaan kirjoitustasi, enkä siihen edes alennukaan.
        Ihmettelin vain, kun kerran paikasta niin paljon tiedät ja olet kokenut, miksi et käytä aikaasi kertomalla "meille kokemattomille" kokemuksistasi?
        Vaan tuhlaat senkin hienon ajan arvostelemaan toisia.
        Olisihan se tosiaan kiva asua saarella missä haluaa ja missä päin saarta haluaa.
        Mennä sinne koska haluaa ja olla siellä koska haluaa.
        Valitettavasti itse olen tykännyt mennä sinne Kesä,-Heinäkuussa kun on turisteja ja kansainvälistä meininkiä (ei ne ihmiset minua siellä haittaa), ravintolat ja hotellit on auki ja on lämmintä.
        Ja toki siellä on kiva että on myös paikallista väkeä, eikä ole pelkästään aivan turisti rysä.-
        Ilolla jäänkin odottelemaan sinun suuria ja jännitystä pulppuavia tarinoitasi reissuiltasi ko. paikasta.

        Kirjoitin pitkän tarinan ja lähettäessäni tuli joku katkos enkä jaksa sitä kaikkea enää toistaa.
        Sen verran kuitenkin, että oppaathan kertovat, mitä heidän kuuluu kertoa ruuista, juomista ja jopa Kosin olemattomista uimarantojen merisiileistä. En ole ikinä nähnyt kenelläkään siellä uimakenkiä....
        Kosilla voi kyllä juoda hanavettä ja kaikkialla Kreikassa voi syödä majoneesia ja jäätelöä yms. Ja hanavedestä ne jääpalatkin on kuitenkin tehty.
        Siihen mitä alkuperäinen kysyjä kysyi, en pysty vastaamaan, koska käyn vain "aikuisystävällisissä" paikoissa ja syön tuttujen ravintoloissa.
        Oli virhe, että yleensä kommentoin mitään "toisesta kodistani".
        Ja en minäkään muuten englantia osaa kuin hitusen, mutta kreikkaa kyllä. Se on ollut pakko opetella, että pystyy puhumaan myös niiden kanssa, jotka eivät työskentele turismin parissa.
        Oli virhe, että yleensä kommentoin mitään "toisesta kodistani". Sorry, minusta ei ole apua.


      • sinne mennään....
        on minun jne... kirjoitti:

        Kirjoitin pitkän tarinan ja lähettäessäni tuli joku katkos enkä jaksa sitä kaikkea enää toistaa.
        Sen verran kuitenkin, että oppaathan kertovat, mitä heidän kuuluu kertoa ruuista, juomista ja jopa Kosin olemattomista uimarantojen merisiileistä. En ole ikinä nähnyt kenelläkään siellä uimakenkiä....
        Kosilla voi kyllä juoda hanavettä ja kaikkialla Kreikassa voi syödä majoneesia ja jäätelöä yms. Ja hanavedestä ne jääpalatkin on kuitenkin tehty.
        Siihen mitä alkuperäinen kysyjä kysyi, en pysty vastaamaan, koska käyn vain "aikuisystävällisissä" paikoissa ja syön tuttujen ravintoloissa.
        Oli virhe, että yleensä kommentoin mitään "toisesta kodistani".
        Ja en minäkään muuten englantia osaa kuin hitusen, mutta kreikkaa kyllä. Se on ollut pakko opetella, että pystyy puhumaan myös niiden kanssa, jotka eivät työskentele turismin parissa.
        Oli virhe, että yleensä kommentoin mitään "toisesta kodistani". Sorry, minusta ei ole apua.

        Moikka...

        Niinkuin tuossa sanoin että kovasti kiitoksia , vastanneille. Luulin että kohde ei ole hyvä kun kukaan ei ole kommenttia laittanut , mutta nyt tuli onneksi.

        - Niin hotelli on nimeltään Philippion , mitään en tuosta hotellista tiedä , sen vaan että on ihan keskustassa.Pitäs olla n.s aikuisten hotelli ?? onko se jää nähtäväksi.
        Toukokuun lopulla sinne pitäisi sitten matkustaa. ja tuo 2 viikkoa oleskella..

        - Hyvä jos tuolla on tuo vesi parkki, mukulat tykkää tietenkin lotrata vedessä ja jää vähän aikaa sitten itsellekkin.

        - Mopot aiottiin sinne otta ja todella käydä tuolla Palm Beachilla. Hotellilta kun on sinne jonkin matkaa..Ja liikenne on näin Suomalaiselle aina vähän erikoinen kokemus ulkomailla, ei paljon säännöt paina.

        - Niin ja noista merisiileistä ...niin niitähän on joka meressä..en ole astunut mutta varon aina ja pidän halpis sandaalit jalassa myöskin uidessa , koskaan sitä ei tiedä astuuko meri siilin tai johonkin muuhun ,

        - Täällä oli hyviä kommentteja niin plussaa kuin joitain miinuksia , ja sehän on hyvä asia että me olemme erillaisia myöskin näkemyksien suhteen.

        - Minun lomallani itse olen tyytyväinen jos aurinko vaan porottaa , kun täällä koto Suomessa on nyt tälläinen "kaamos" aika niin pelkkä patikoiminen uiminen tekee hyvän olon , ja illalla Illallinen hyvä drinkki...
        Ja tosiaan lapset on niin isoja ettei tarvi ihan joka hetki valvontaa , Kreikkaa sanovatten siistiksi maaksi , joten näin kun ajattelee niin maan valinta oli helppo.( siis aika helppo )..

        - Mutta tuosta Turkin puolelle tehtävästä retkestä olisi hyvä jotain tietää että kannattaako käydä , minä en shoppaile , mutta kauniinpi sukupuoli tahtoisi mennä tuonne Bodrumiin ,Kannattaako mennä ominpäin vaiko ohjatusti oppaan kanssa ???.Kun ei ole EU maa , niin minkähänlaiset passi muodollisuudet tuolla on ??..

        - Tämä Matka foorumin lisäys oli mielestäni hyvä asia niin saa tietoa maasta kun maasta , ja voi vaihtaa kokemuksia.

        - Muistan kyllä loman jälkeen pistää kommenttia miten matka meni.

        P.S ...Lomalle on aika mukava lähteä ulkomaille , muuta kyllä on nautinto palata aina takasin Suomeen , sillä kyllä Suomi on se paras maa..


    • heinäkuussa lomailemaan

      Mekin ollaan lähdössä heinäkuun lopussa kyseiseen paikkaan lomailemaan ja hotellina on Kipriotis Village... Onko kokemuksia kysyisestä hotellista niin hyvät kuin pahat kommentit ovat tervetulleita:)

      • vai?

        Mekin lähdetään Kosille, Peredis Apartments -hotellin elokuun lopulla (1 vk).


      • kokemuksia?
        vai? kirjoitti:

        Mekin lähdetään Kosille, Peredis Apartments -hotellin elokuun lopulla (1 vk).

        Yllämainittuun hotelliin ois tarkotus elokuun puolvälissä mennä ja ajattelin kysellä oisko kukaan samaisessa hotellissa asustellut ja osais kertoa yleisesti toimiko homma hyvin. Vähän jännittää, että miten kuuma on elokuussa, jaksaako helteellä lähteä mihinkään retkille. Kiva ois vaikka mopo vuokrata ja huristella sillä, sikäli mikäli uskaltaa lähteä paikallisten sekaan ajelemaan.


    • ÖPÖLIINI

      KOS on mahtava paikka,kuten Santorini,Samos ja Kreeta.Paras on kuitenkin KOS,sinne jälleen (6 kerta) ja 4 viikkoa kerralla,sekin tuntuu lyhyeltä ajalta Hotellieista paras Kos apartementes,kokemusta on Agela,Philippion ja vuosikymmen sitten Istros hotelleista.Polkupyörällä paras liikkua ja bussikyyti on halpaa ja hauskaa tehdä matkaa saaren pikkukyliin.Menossa ollaan 27.07-23.08 jippii.....!Lapsiperheitä on matkalla paljon! Meitä tosin kaksi aikuista joten en osaa sanoa minkälainen on lasten kanssa matkustaessa. Hinnat Suomen hintatasoa,vuokra-autolla pärjää ainakin kokeneempi matkaaja,kokemisen arvoinen,saareen rakastuu sehän on rakkauden saari ja kissa saari jossa kissoja rakastetaan valtavasti,on jopa kissapuistoja joihi kissoille kerätään ruokaan rahaa ympäri saarta olevilla lippailla! Tervemenoa suosittelen!!

      • vähä myöhassä

        Tota,aloittaja kyseli vuonna 2007,joten voipi olla että on käyny jo useamman kerran kyseisessä kohteessa.


      • Reissumiesjanainen

        Ihan höpöhöpöpuhetta ton liikenteen kanssa. Jokainen lapsuudessaan mopoa ajanut selviää KOS:n saarella moottoripyöräskootterilla. Pitää varoa sivutieltä tulevia vaikka melko varoen paikalliset niiltä liittyvät isommille teille. Skootterin vuokrasta kannattaa maksaa enintään 150€ 5 vrk (250cc normi skode, hotellilta sama 5 pv 250€, hotel Smartline cosmopolitan). Täällä on liikennekulttuuri verrattavissa esim Barcelonaan, joka on sekin hyvin lähellä suomalaista menoa. Hengen saa pois itseltään jos alkaa pelleillä kuten Suomessakin.

        Skodea/autoa/rantakirppua/mönkijää/moottoripyörää ei kannata ottaa jos jännittää liikaa, kulkee sitten bussilla tai taksilla ja näkee samalla vähemmän. Turha kuitenkaan jännittää liikaa sillä esim. Helsingin keskustassa ajaessa saa olla tarkempana ku Kossilla.

        Muuten hieno paikka ja ihmiset ovat ystävällisiä. Siistiä tuntui olevan esim vrt Turkkiin johon ei ehkä kuitenkaan ole korrektia verrata tätä maata. Hintataso on korkea (verrattavissa suomeen) ja kortti ei käy missään, sekä kuiteissa on alv- hinta sama kuin ilman alvia.

        Ei valittamista, paras paikka viikon aivot narikkaan lomalle ja turvallinen valinta. Silti se Aasia polttelee aina vain mielt, ei sitä voita mikään!

        PS. En vastannut aloittajalle vaan ylipäänsä, loppu se saivartelu senkin tekopyhät ilonpilaajat.


    • katjuska8

      Googlettamalla minäkin tänne eksyin.

    • asklepioniin

      Kos tunnetaan Hippokrateksen saarena, joten Asklepionin hoitolatemppelin rauniot ovat ehdoton vierailukohde jokaiselle saarelle matkustavalle. Siellä lääketieteen isänä pidetty Hippokrates itse hoiti potilaita ja opetti muita. Loistavan esittelyn hoitolatemppelistä löytää suomenkielisenä osoitteesta http://valimeri.com/kreikka/kos/asklepionin-holistinen-hoitolatemppeli

      • satuviki

        Nyt meni satuilun puolelle, eli vikipetiaan. Mitään varmaa tietoa ei ole, mutta saahan nykyihminenkin uskoa mihin haluaa.. Eiköhän lääketiede ole satojen vuosien kehityksen tulos, tosin hidasta on ollut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe