Suuri pettymys

Ideatraveller

Kävin tammikuussa ensimmäistä kertaa Irlannissa ja Dublinissa. Ajankohta ei tietenkään sään suhteen ollut paras mahdollinen, sillä joka päivä satoi vettä. Toisaalta joka päivä aurinko pilkahti hetken taivaalla, joten sää muuttuu Dublinissa nopeasti. Petyin Dubliniin. Olen aina rakastanut irlantilaisia elokuvia ja musiikkia, viihtynyt irlantilaisten kanssa konferensseissa ja pitänyt Guinnessista. Mutta, mutta, Dublin oli tylsä ja nuhjuinen. Ei sitten mitään näkemistä. Lontoossa ja Roomassa melkein läkähtyy elämyksellisten (historiallisten ja kauniiden) nähtävyyksien määrään, mutta Dublinissa ei ole mitään. Okei, Trinity College - big deal ? Irlantilaiset ovat mukavia, mutta niin ovat monen muunkin maan ihmiset. Dublinin hintataso saa verisuonen pullistumaan - halvin kahvi 2,60 e ! Guinness factory store oli ns. rip off - pelkkää mainostamiosta monen kerroksen verran ja lipun kaupanpäälliseksi palanen ympäristöjätettä (muovinpala, jonka sisällä pissara Guinnessia). No, tulipahan taas yksi maa nähtyä, mutta keksin heti kolmisenkymmentä parempaa kohdetta. Jos siis kaikki on jo nähty, niin mene Dubliniin. Muussa tapauksessa mene muualle.

9

6450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uudelleen Irlantiin

      Kyllä, Dublin on tylsin osa Irlantia.
      Tee seurraavlla kerralla kuten ystäväni ja minä.
      Suoraan Dublinin kentältä rautatieasemalle ja junalla Limerickiin.Siellä olimme kaksi päivää ja kolme yötä.
      Aamulla bussilla kohti Galwayta. Monemmat ihastuttavia pikkukaupunkeja joissa ihmettemistä riitti ja illalla paikallisten kanssa pubiin.
      Aika ei riittänyt Belfastissa käymiseen joten menimme Dubliniin.Kolme päivää Dublinisaa kului ihan mukavasti, mutta ei siellä pidemmäksi ajaksi olisi ollut paljoakaan tekemistä.
      Pääkaupungit ovat joka maassa tylsimpiä, kannatta varoa.
      Ensi kesänä Galwaysta Shannon-joelle vuokraveneellä, toivottavasti toteutuu
      Irlantiin ihastunut

      • mieltä

        "uudelleen Irlantiin" nimimerkin kanssa. Dublinista kannattaa lähteä katselemaan muuta maata. Dublinissakin on ihan mukava kävellä kuivalla aurinkoisella säällä, mutta sade antaa kaupungista synkän kuvan. Sateella taas muu maa hehkuu vihreänä (en tiedä onko näin tammikuussa) joka on kyllä näkemisen arvoinen.


    • PoliceGirl82

      Ihan p****sta tama onkin. Turistit menevat aina turistipaikkoihin, kuten Temple Bariin ja tietenkin siella on hinnat taivaissa, tyhmat turistit maksavat. Kahvilla kayn harva se viikko keskustassa ja maksan siita reilun euron. Nahtavyyksia on, mutta tylsia sellaisia, olet oikeassa. Taalla sataa yleensa JOKA IKINEN PAIVA, nyt on vetta tullut taas parisen viikkoa oikeastaan taukoamatta. Liikkuminen on hidasta ja kallista, siksi asunkin pienessa kylassa Dublinista 15km:n paassa.

      Niita nummia ei yleensa paakaupunki-alueella ole, eli kannattanee lentaa esim. Shannoniin ja katsella siella... Mutta pois muutan heti kun paasen, Englanti ehdottomasti parempi.

    • Nimetön

      Irlanti on paljon muutakin kuin Dublin...

    • yksimielisyyttä!

      Kerrankin kirjoitus jossa ei haukuta perusteetta vain oman egon pöngittämiseksi!
      Edellisiin ei ole paljon lisättävää.

      Mielestäni maaseutukaupungit ja maaseutu itsessään ovat paljon mielenkiintoisempia.

      Typerää toistaa sanontaa "parhaita ovat ihmiset".
      Juu, on niitä muuallakin mutta kyllä irkuista jäi miellyttävä kuva.
      Toisaalta holtitonta ja vastuutonta porukkaa.
      Dublinin metrosotkut, uimahalli ym. mistä en tiedäkään.
      Kartan kanssa tietä kysyessä jokainen antaa auliisti ohjeet. Ovat keskenään eri mieltä eikä kukaan oikeassa.

      Parasta oli touhu futiksen MM-kisojen irkkuotteluiden aikaan.
      Kukaan ei kuvitellutkaan että mikään muu kuin kaljan valuttaminen, toimisi.
      Rentoa meininkiä.

    • yksi viihtynyt

      Taas sen huomaa että makuja on niin monenlaisia. Minusta Dublin on ihana kaupunki, niin kodikas ja söpö. Nähtävyyksiä ei varmaan ole samalla lailla tulvillaan kuin jossain Lontoossa ja Roomassa, mutta on niitäkin riittämiin. Kaikki riippuu tietysti siitä mistä on kiinnostunut - esim. omasta mielestäni patsaat, historiasta kertovat seinälaatat ja vaikkapa pääsiäiskapinan tapahtumapaikat olivat jo melkein nähtävyyksiä parhaimmillaan.

      Hintataso oli minusta ihan kohtuullinen, ei sen kummempi kuin kotipuolessakaan. Bussimatkat tuntui olevan halvempia. Ja pubit joissa tuli käytyä olivat mukavia =)

      • mieltä

        Viihdyin hyvin :)


      • .imlj

        mieltä, todellakin kodikas ja söpö pikkukaupunki.
        Minä en ole koskaan kaivannut mitään suuria nähtävyyksiä tai glamouria vaan maailmalta olen etsinyt paikkaa jossa tunnen oloni mukavaksi,
        Dubliniin kun menee on kuin kotiin tulisi, inhoan hellettä ja pakkasta joten Irlannin ilmasto on juuri sopiva minulle, ei liian kuuma eikä liian kylmä ja rakastan raikkaita vesisateita ihan oikeasti ja parasta on kun voi kulkea korkeissa koroissa talvellakin eikä tarvi pelätä liukastumista jäällä kuten suomessa.
        Minulle tärkeintä maailmassa on ilmapiiri jonka aistin ympärilläni ja Dublinin atmosfääri on aivan ainutlaatuinen..
        Ihmiset on ihania, ne ei oo mitään muotipellejä joita tapaa esim: Lontoossa nenä pystyssä kulkemassa,
        Dublinilaiset on leppoisia, puheliaita ja elämäniloisia, olo on todellakin tervetullut kun sinne menee.
        Dublin on kaupunki kivoja ihmisiä varten, ei koppaville, leuhkoille, snobeille jne..


    • Kokki70

      Niin, kuin otsikosta voi päätellä minulla on jo jonkin verran kokemusta ko. maasta, joten heitän omat kommenttini tähän keskusteluun.
      Olen nähnyt Irlantia sen matkailun alkubuumista lähtien 90-luvun puolivälistä viime vuoteen ja joka kerta on Dublin vähän niin kuin lennetty läpi. Dirty Old Town sopii kuvauksena tähän hyvin, mutta se mikä viimeisimmässä kertana tökki pahasti, niin kaikki on Dublinissa jotenkin tuotteistettu, eli aitous puuttuu.
      No, sitähän löydämme vielä muualta maasta. Itse pidän eniten Corkista ja taas toisaalta pohjoisen karuus on hieno.
      Police Girl pitää Englantia "parempana", mutta irlanti on taas rento. Molemmissa maissa juodaan paljon olutta ja notkutaan pubeissa, mutta se mitä irlanti EI OLE, niin se ei ole olutmaa. Olut on siellä suorastaan surkeaa!! Tämä kaiketi johtuu siitä, että Guinness omistaa kaiken ja sanoo mitä juodaan. Englannissa taas vaalitaan tarkastikkin hyvän pubioluen perinteitä ja pieniä panimoita on joka kylässä. Irlannin tasavallan puolella taas panimoita on vähemmän kuin suomessa.
      Yhteenvetona sanottakoon, että se on kiva ja käymisen arvoinen maa, mutta minun henk. koht. kiintiö taitaa olla täytetty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      946
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      840
    3. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      783
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      731
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      727
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      682
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      610
    Aihe