On muuten hassua, että millä tahansa muulla alalla haastettais oikeuteen kunnianloukkauksesta ihmisiä, muttei hoitoalalla.
Hoitajat tietää, että tilanteisiin kuuluu paskanjauhanta, huorittelu ja osaamattomaksi syyttely.
Millään muulla alalla ei oo niin.
Hoitajia saa haukkua ja se johtuu aina sairauden tilasta/omaisen stressistä ja hoitajan provosoinnista.
Ei toki mistään muusta. Jos oikeuteen asti joudutaan, Hoitaja pieni yrittää selittää jokapäiväistä elämäänsä: " Olin kotona, kun pekka (ei ollut vuosiin kävellyt ennen kaatumista) kaatui"
Senkin paska! Mitä sä himassa teit, kun toinen kaatuu ja niittää asfalttia?"
"niin, kai mä lupasin kattoo perään..
Palkka ja paska
10
925
Vastaukset
- päivystyspolilla
sama kokemus, yks s:tanan ämmä, joka on saattajana kävi tossa uhkailemassa mua asiasta, josta ei tiedä mitään. asia viedään sitten aina ylimpään instanssiin, ja suhteita on ja tinat tulee kohta, jne jne. olis joskus kiva äänittää sanelulaitteella ja laittaa kotiin menemään kasetti perästäkäsin...
- kysymys........
Siis tarkotitko että hoitajat eivät voi haastaa kunnianloukkauksesta oikeuteen? itse olen keikkatöissä ollut ja kuullut vanhukselta kauheaa valitusta kun en heti ole saanut esim sukkaa jalkaan, olen myös kuullut "haista paska" ja "haista vittu". Lisäksi törkeää seksuaalista ahdistelua...
- kokeilla ja
yrittää voi, tuloksesta ei kannata odottaa mitään. vedotaan sitten potilaan tai omaisen sairauden tilaan, hädänalaiseen oloon, mielipahaan, pettymyksen tunteeseen. lopuksi työnantajan mielikuva huonosta etiikan tajustasi saattaa viedä sinulta työpaikan. kuulinpa itse erään sairaanhoitopiirin lakimiehen suusta lausahduksen, että terv. huolto on ala, jossa pitää ottaa iskuja vastaan potilaalta. niin, että turpiin vaan ja onnea.
- ........
kokeilla ja kirjoitti:
yrittää voi, tuloksesta ei kannata odottaa mitään. vedotaan sitten potilaan tai omaisen sairauden tilaan, hädänalaiseen oloon, mielipahaan, pettymyksen tunteeseen. lopuksi työnantajan mielikuva huonosta etiikan tajustasi saattaa viedä sinulta työpaikan. kuulinpa itse erään sairaanhoitopiirin lakimiehen suusta lausahduksen, että terv. huolto on ala, jossa pitää ottaa iskuja vastaan potilaalta. niin, että turpiin vaan ja onnea.
Kirjotin tossa äsken että oon kuullut esim haista paskaa töissä. Tämäki rouva oli suht täysjärkinen. Sitä vaan kiukutti asia, jolle en voinut yhtään mitään. Ei mulle ainakaa tulis mieleen tehdä mitään oikeusjuttuja tollasista. Kai se nyt ottaa päähän olla jossain laitoksessa hoidettavana. En tiiä oisko se sit eri asia jos joku perusterve ja järjissään oleva potilas ei muuta tekisi kuin haukkuisi ja ahdistelisi hoitajia? Että asia menisi jo niin pahaksi ettei kukaan uskaltaisi mennä edes hänen luokseen?
- ei valkoisia eikä hentoja
........ kirjoitti:
Kirjotin tossa äsken että oon kuullut esim haista paskaa töissä. Tämäki rouva oli suht täysjärkinen. Sitä vaan kiukutti asia, jolle en voinut yhtään mitään. Ei mulle ainakaa tulis mieleen tehdä mitään oikeusjuttuja tollasista. Kai se nyt ottaa päähän olla jossain laitoksessa hoidettavana. En tiiä oisko se sit eri asia jos joku perusterve ja järjissään oleva potilas ei muuta tekisi kuin haukkuisi ja ahdistelisi hoitajia? Että asia menisi jo niin pahaksi ettei kukaan uskaltaisi mennä edes hänen luokseen?
Ymmärrän hyvin jos sairaat ihmiset ovat kärsimättömiä, tuskaisia, valittavia ja sanovat joskus lähimmälle ihmiselle (hoitajalle) asioita jotka ei ole henkilökohtaisesti tarkoitettuja.
Sitä en oikein käsitä että töihin tulee hoitajia, jotka kyykyttävät, antavat potilaiden odottaa, käyttävät valtaansa ( ei kuulu mulle) hymysuin ja joita työ ei näytä yhtään kiinnostavan.
Tosin valtaosa tapaamistani on empaattisia, ahkeria ja ammattitaitoisia. Ei koriin tarvita monta mätää omenaa niin se tauti rupee leviämään. - työskentelen
ei valkoisia eikä hentoja kirjoitti:
Ymmärrän hyvin jos sairaat ihmiset ovat kärsimättömiä, tuskaisia, valittavia ja sanovat joskus lähimmälle ihmiselle (hoitajalle) asioita jotka ei ole henkilökohtaisesti tarkoitettuja.
Sitä en oikein käsitä että töihin tulee hoitajia, jotka kyykyttävät, antavat potilaiden odottaa, käyttävät valtaansa ( ei kuulu mulle) hymysuin ja joita työ ei näytä yhtään kiinnostavan.
Tosin valtaosa tapaamistani on empaattisia, ahkeria ja ammattitaitoisia. Ei koriin tarvita monta mätää omenaa niin se tauti rupee leviämään.Ei hoitoalalla tarvi ottaa turpiin.... mulla on sellanen periaate että jos potilas mua lyö niin takasi tulee samalla mitalla. tai omainen haukkuu syyttä niin takasi tulee.
- en lyö lapsiakaan
työskentelen kirjoitti:
Ei hoitoalalla tarvi ottaa turpiin.... mulla on sellanen periaate että jos potilas mua lyö niin takasi tulee samalla mitalla. tai omainen haukkuu syyttä niin takasi tulee.
Minäkin työskentelen hoitajana. En kuitenkaan hyväksy väkivaltaa.
Haluaisin ennakolta varautua riskeihin. Koskaan en ole lyönyt potilasta. Eivät hekään tosin minua.
- Anonyymi
Jooh, Suomessahan on noita lakeja sit vielä erikseen joilla sosiaalialalle erehtynyt ihminen voidaan pakottaa tekemään esim poikkeustilassa sosiaalityötä. Muuten jos on alan valinnut niin saa huolehtia muiden hyvinvoinnista paskalla palkalla kiireessä ja huonoissa työolosuhteissa. Ja saa vielä haukut perään. Mutta hei, pitää muistaa että tää on suomi ja suomalaiset on läpipaska narsistinen ja psykopaattinen kansa, josta tätä kasaa paskaa voi sellaiseksi kutsua. Koita olla ystävällinen ja antaa siimaa niin kanssasuomalaise paskat puukottaa sua vaan selkään ja vie kaiken mitä vietävissä on. Ja heitä sun pitäisi vielä AUTTAA. Jos multa kysytään niin itänaapuri vois tulla ampumaan meidät kaikki suomalaiset kadulle ilman lisäkysymyksiä
- Anonyymi
Mikä diagnoosi asiakkaalla/potilaalla pitää olla, että voi pahoinpidellä hoitajaa ilman seuraamuksia?
Onko se muistisairaus, ja jos on, niin minkäasteinen?
Psyykkinen sairaus, tai vain vittumainen vanhus, ja joo, niitäkin löytyy samassa suhteessa kuin vittumaisia nuorempia. Aika harva vittumainen ihminen muuttuu paremmaksi ikäännyttyään.
Milloin on sallittua papan tarrata hoitajaa rinnoista kiinni. tai puristaa pyllystä?
Hoitajilla ei ole mitään suojaa näitä terroristeja vastaan, pitää vain ymmärtää... - Anonyymi
Näinhän se on, hoitajilla ei saa olla tunteita ja jos onkin, olet p*ska hoitaja.
Työskentelen muistisairaiden ja mielenterveysongelmaisten parissa. Nimitttely, huutaminen, huorittelu ym. on jokapäiväistä. Jos ei sitä kestä, ei sovellu alalle. Kuulostaa epäreilulta ja sitähän se onkin, mutta näin asia vain on. Minkäs teet?
Väkivallan uhka on myös jatkuvasti läsnä. Väkivaltaisen hoidettavan luo ei menna yksin. Toinen vaikka pitää käsistä kiinni - jos tulee mustelmia, sitten tulee. Jos mikään ei auta, poistutaan tilanteesta. Nämä on vain kirjattava tarkasti ja totuudenmukaisesti, tehtävä jokaisesta tapauksesta Haipro- tms. ilmoitus, saatettava asia lääkärin tietoon. Mummo voi saada esim. rauhoittavaa ennen hoitotoimenpiteitä, lepositeille (niin inhottavia kuin ovatkin) voidaan saada lupa.
Ketään ei voi heitteille jättää, mutta ei kenenkään tarvitse turpiinsa työssään saada.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569