Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

hei!

tietämätön.

Israelissa aina räjähtelee. Voisiko joku kertoa, onko israel todella vaarallinen matkakohde. En ole paljoakaan matkustellut, mutta ensisyksynä aion matkustaa jonnekin ulkomaille. Israel historiansa puolesta kiinnostaisi kovasti, mutta en nyt tietenkään ehdointahdoin haluaisi asettaa itseäni ja kukaties kaverianikin hengenvaaraan.

6

909

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Libanon

      Sotilaathan jerusalemissa saattaa ensikertalaisen mieltä kauhistuttaa turvallisuuttasihan niillä puolustetaan Jerusalem on
      varmasti yksi turvallisimmista kaupungeista maailman"metropoleista".Rantakohteissa onkin sitten samanlaista kuin toisissa maissakin, paitsi kuollutmeri.Jos haluaa henkistä rauhaa itselleen niin Jerusalem saattaa tuntua liian kovasti vartioidulta paikalta,myöskin silloin tällöin siellä on paukkunu vuosi 1000 sia.Lähde ilman muuta Jerusalemissahan ei tarvise asua voi käydä päiväseltäänkin, jos rauhallisempaa menoa haluaa.

    • Nimetön

      Yleisesti ottaen Israel ei ole sen turvattomampi matkakohde kuin mikä muu tahansa maa. Median sieltä luoma kuva on ollut usein räikeästi liioiteltu ja sen seurauksena monet ovat aivan turhan pelon takia jättäneet matkustamatta sinne. Sääli, sillä sieltä löytyy useita kohteita (esim. Kuollutmeri), joita vastaavia ei ole missään muualla. On alueita, joille ei kannata turvallisuustilanteen takia yrittää (esim. Gaza ja jotkut länsirannan palestiinalaiskaupungit), tosin Israelin viranomaiset eivät edes päästä turvallisuusriskejä sisältäviksi tiedettyihin paikkoihin. Turisteja vastaan ei ole siellä koskaan hyökätty, palestiinalaiset kun saavat kipeästi kaipaamiaan tuloja näille mm. matkamuistoja myymällä. Liikenteessä loukkaantumisen todennäköisyys on siellä monin verroin suurempi paikallisesta liikennekulttuurista johtuen. Itse olen käynyt Israelissa kahdesti, seuraavan kerran matkustan sinne huhtikuussa 2 viikoksi lomailemaan. hieno maa, voin suositella lämpimästi.

    • Mimimi

      Täällä Tel Avivissa ei ole pitkään aikaan paukkunut muu kuin ukkonen ;) Vuoden asumisenkin jälkeen Israel tuntuu ihan turvalliselta maalta. Joka paikassa on sotilaita, mutta nämä eivät ole missään sotatehtävissä vaan nuoria jotka ovat armeijassa ja matkalla kotiin tai kasarmille ja tietysti siis uniformut päällä ja maan tavan mukaan aseet mukana (ne siis kiikutetaan kotilomillekin). Kaupoissa ja baareissa on ovella aina turvatarkastus, eli kaikkensa täällä kyllä tekevät turvallisuuden maksimoimiseksi.

      Palestiinalaisalueilla en käy, israelilaisarabipaikoissa kylläkin. Nähtävää riittää vaikka millä mitoin - Galileassa luoto ja Uuden Testamentin paikat, Tel Aviv on kansainvälinen suurkaupunki ja Jerusalemissa on aina taikaa. Kuollut meri on jännä paikka, mutta siihen kyllä riittää päivän retki (ei muuta näkemistä kuin itse meri).

      Jos jotain isompää rähäkkää on luvassa, sen kyllä tietää jo etukäteen kun seuraa mediaa.

      • FlorianGeyer

        Israel kaikin puolin on turvallisen tuntuinen maa eikä huolta mistään terrorista ole, ellet satu eksymään perjantain rukouksiin Jerun vanhaan kaupunkiin - silloin voit olla väärässä paikassa.

        Muuten tuossa pienessä maassa riittää nähtävää ja koettavaa vaikka kuinka. Valitettavaa on se, että turisteja kohdellaan huonosti. Jos et ole 'valittua kansaa' et ole hyvän palvelun arvoinen.

        Muuten Israel on äärimmäisen mielenkiintoinen matkailukohde, ja koko pieni läntti on täynnä historiaa turskuvia kohteita sekä nykymuodin mukaisia menomestoja. Ah - ollapa rantapummi Eilatissa...


      • vain!
        FlorianGeyer kirjoitti:

        Israel kaikin puolin on turvallisen tuntuinen maa eikä huolta mistään terrorista ole, ellet satu eksymään perjantain rukouksiin Jerun vanhaan kaupunkiin - silloin voit olla väärässä paikassa.

        Muuten tuossa pienessä maassa riittää nähtävää ja koettavaa vaikka kuinka. Valitettavaa on se, että turisteja kohdellaan huonosti. Jos et ole 'valittua kansaa' et ole hyvän palvelun arvoinen.

        Muuten Israel on äärimmäisen mielenkiintoinen matkailukohde, ja koko pieni läntti on täynnä historiaa turskuvia kohteita sekä nykymuodin mukaisia menomestoja. Ah - ollapa rantapummi Eilatissa...

        Pari kesää kibbutsilla viettäneenä ja Israelia & Egyptiä kierrelleenä suosittelen Israelia lämpimästi. Bussit kulkevat kaupunkien välillä, etäisyydet ovat lyhyet, nähtävää on PALJON.
        Totta on, että joskus israelilaiset vaikuttavat vähän töykeiltä (ovat hyvin omanarvontuntoisia), mutta enemmän kuin töykeyttä olen kohdannut ystävällisyyttä ja avuliaisuutta. Kun olet itse suora ja reilu, myös sinua kohdellaan hyvin. Uutisten luomat kauhukuvat Israelista kannattaa unohtaa. Ne tuntuvat usein kuvaavan jotain sellaista maata, jossa en ole koskaan edes käynyt.


      • minah
        vain! kirjoitti:

        Pari kesää kibbutsilla viettäneenä ja Israelia & Egyptiä kierrelleenä suosittelen Israelia lämpimästi. Bussit kulkevat kaupunkien välillä, etäisyydet ovat lyhyet, nähtävää on PALJON.
        Totta on, että joskus israelilaiset vaikuttavat vähän töykeiltä (ovat hyvin omanarvontuntoisia), mutta enemmän kuin töykeyttä olen kohdannut ystävällisyyttä ja avuliaisuutta. Kun olet itse suora ja reilu, myös sinua kohdellaan hyvin. Uutisten luomat kauhukuvat Israelista kannattaa unohtaa. Ne tuntuvat usein kuvaavan jotain sellaista maata, jossa en ole koskaan edes käynyt.

        Rikollisuutta ei Israelissa ole sen enempää kuin länsimaissa yleensä. Mielestäni Israelista on paljon turvallisempi liikkua kuin monessa muussa maassa. En todellakaan tiedä mistä media keksii näyttää sellaisia kuvia - näyttävätr todella tuntemattomalta kuten edellä joku mainitsi. Voin vain lämpimästi suositella matkustamista Israeliin - ihana maa! Itse en ole kohdannut koskaan edes töykeää käytöstä, mielestäni ihmiset ovat olleet ystävällisiä ja avuliaita. Ja jos sellaista kohtaisikin niin eikö meitä ole jokaisessa maassa kaikenlaisia ihmisiä.. joten yleistäminen on turhaa. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2174
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2003
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1622
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1450
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      75
      1420
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1337
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1314
    8. 50
      1205
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe