Kitinää etupäästä

vasemmalta

Missähän on vika kun Passat Variant -98:n vasemman etulokarin alta kuuluu kitinää. Ääni kuuluu jo hitaasti autoa liikutettaessa ja parhaiten siten kun painaa käsillä autoa konepellin päältä alaspäin. Sisälle saakka ääni ei kuulu. Onkohan kyseessä vioittunut jousi tai iskari tahi jotakin muuta. Alatukivarret on uusittu 30 tkm sitten. Onkohan kallista remppaa tiedossa?

8

860

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TDI

      Kuulostaa siltä, että alatukivarret ovat tiensä päässä. Ihmeen pitkälle olet päässyt ilman tukivarsiongelmia. Omaani (vm -98) vaihdettiin alatukivarret jo vuonna 2000 ja noin 80.000 km kohdalla. Minulle korjaamo kertoi, että mikäli autolla on ajettu alle 160.000, niin tukivarsiremontti menee maahantuojan piikkiin.

      • vasemmalta

        Tukivarret on uusittu 30 tkm sitten, joten meinaatko, että nyt olisi taas aika uusia??


      • TDI
        vasemmalta kirjoitti:

        Tukivarret on uusittu 30 tkm sitten, joten meinaatko, että nyt olisi taas aika uusia??

        Hupsis!

        Luin alkuperäisen viestin liian huolimattomasti. Oire kyllä sopisi hyvin tukivarren vikaan.


      • vasemmalta
        vasemmalta kirjoitti:

        Tukivarret on uusittu 30 tkm sitten, joten meinaatko, että nyt olisi taas aika uusia??

        kun kääntää ohjauspyörää. Kyseessä siis kitisevä/nariseva ääni.


      • myös 98
        vasemmalta kirjoitti:

        kun kääntää ohjauspyörää. Kyseessä siis kitisevä/nariseva ääni.

        Kuvauksen perusteella alatukivarret rikki, tyyppivika. VAG maksaa puolet korjauksesta


      • passat 98 tdi
        myös 98 kirjoitti:

        Kuvauksen perusteella alatukivarret rikki, tyyppivika. VAG maksaa puolet korjauksesta

        Minulla on myös passat vm.98 ja selvitin itse takuuasiaa alkuviikosta ja minulle kerrottiin että vm.98 kohdalla takuu on loppunut kolmen vuoden päästä, elikkä vuonna 2003 ei kyseisiin vuosimalleihin ole enää takuita.

        Niinpä olen jo iloisen Passatin omistajan joutunut kärsimään viime kesänä yhden etualatukivarren ja pari viikkoa sitten kaksi alatukivartta lisää, yhteensä 620 euroa.

        Samaa lystiä on tiedossa tulevaisuudessakin, sillä Passatin etupäässä on yhteensä 8 tukivartta.
        Vm. 99 Passatin kohdalla takuu on ilmeisesti neljä vuotta tai 150000 km.

        Taidetaan olla tultu semmoiseen pisteeseen että jos VAG aikoo meitä vanhojen Passattien omistajia vielä jatkamaan merkin parissa, niin takuuehdot pitäisi tehdä julkisiksi ettei niitä jokaisen kohdallaan tarvitse arpoa !!!

        Jatketun takuun säännöt pitäsi olla samat kaikille merkkihuollon sijainnista huolimatta.
        Jos asiaan ei tule selvyyttä, aion ainakin itse vaihtaa automerkkiä ja pysyvästi.

        Onko kommentteja puolesta ja vastaan ?


      • missä korjaus
        myös 98 kirjoitti:

        Kuvauksen perusteella alatukivarret rikki, tyyppivika. VAG maksaa puolet korjauksesta

        Eli maksaako VAG korjauksesta puolet jos korjuutan jossain muualla vai miten toimii??


    • vasemmalta

      ei ollut vikaa tukivarsissa. Jarrun suojakilpi oli vähän väärässä asennossa ja niveliin ruiskutettiin ruutalla öljyä kun olivat kuivuneet. kustannus muutama kymppi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4673
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe