kumpi parempi

sharm vai hurghada

Galluppia laadin,el gounassa olen käynyt ja hurghadassa päiväseltään.kumpi sinusta parempi,sharm vai hurghada?reissu suunnitteilla ensi syksyksi.

8

1770

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rane

Kunpi onpi parenpi...riippuu tosiaan paljolti siitä mitä lomaltasi odotat. Hurghadassa en ole vielä käynyt, vasta tiistaina aloitan tutustumisen siihen paikkaan :)
      Mutta Sharmin tunnen aika hyvin ja väitän, että se on parempi sukellus- ja snorklauspaikka kun esim. Thaimaa tai Vietnam. Hurghadassa ei kuulemma ole rantakoralleja kuin yhdessä paikassa ja Sharmissa niitä taas riittää koko rantsun mitalta. Sharm on aika pieni ja rakennettu turismin ehdoilla. Hurghadassa taas on kuulemma "perinteisempi" meininki. Omat turistialueensa sielläkin varmasti on mutta sitä muslimimeininkiä näkenee paremmin kaupungilla. Turistin kannalta pikkupaikka voi olla parempi, "tuputuskieltoja" noudatetaan eikä tulla paria korttelia perässä huudellen ties mitä.
      Enivei...tiedän Hurghadasta enemmän ensi viikon jälkeen mutta noin lonkalta sanoisin, että mun suosikkini on Sharm.

• msr

itse olen käynyt sharmissa ja ystäväni hurghadassa eli meidän vertailuiden pohjalta--sharm on rauhallisempi ja ehkä kauniimpi kohde. Kooltaan sharm on tietenkin pienempi kuin hurghada.Eli vähän mitä lomalta kaipaa. Pidin itse sharmista kovasti, olin nama bayn puolella mutta vierailin itse sharmissakin.ilta elämää ei juuri ole esim. discoja, mutta minulle riitti istuskelu ja syöminen sekä yöllinen shoppailu pikku kujilla.Siellä kellään ei ole kelloja eikä mikään tapahdu tarkkaan aikaa vann sitten kun ehditään...tämä elämän tyyli oli rentouttavaa meille kellon kanssa juokseville.tekemistä riitti vaikka en edes pyramideillä käynyt.näitä perinteisiä kameli retkiä, veneilyä jne. mutta parasta oli rentoutuminen.Olin maaliskuussa ja lämmintä oli 27-30c.Ranta hyvä uida vaikkakin yhtenä päivänä meduusat ajautuivat rannalle ja silloin snorklaus jäi vähiin. Olo tuntui todella turvalliselta-vartioita yms. pienen matkan välein enkä nähnyt koko matkalla yhtään häiriköivää turistia. Lapsia rakastavat yli kaiken, joten varsinkin lasten kanssa matkaaville ihana paikka-niin siistiä ja puhdasta!!Toivottavasti saat päätettyä lomakohteen, mutta sharmia minä suosittelisin...

• kummassakin

2 vko sharmissa ja 1 vko hurghadassa. Sharmi on 100x parempi!!! Siistimpää ja mukavampaa. Oleskelin melkein koko ajan omalla alueella (naama bay) ja sen palvelut riittivät mainiosti.

Nyt täytyy kertoa että mielipiteeni on henkilökohtaisia koska itse käyn sukellus reissuilla joka päivä kun voi! Joten itse "kaupungilta" en vaadi paljoa, kunhan pinnan alla on elämää!! Sukelluskeskus on aina Coloa divers joka on skandinaavinen ja hyväksi todettu, jos sitä puolta harrastaa!

Hurghada on aito! Eli kurjan näköinen ja epäsiisti! Hotelli alueet on toinen juttu mutta itse kaupunki on aika hurjan näköinen!

Olen käynyt myös Kairossa ja sekin on tietenkin hurja paikka. Puhun hyvin kielteisesti mutta en kadu päivääkään jonka olen viettänyt Egyptissä. Olen vain niin hienoperse että menen tulevaisuudessa mielummin Sharmiin tai El Gounaan (jossa piipahdimme hurghadan reisulla)

El Gounasta jäi hyvä maku vaikka en ole 1 päivää enempää siellä ollut. Turvatarkastus oli ehkä vähän ylimitoitettu mutta ennen kaikkea hieno paikka!

Sukellus paikat ehkä paremmat Sharmissä (makuasia)
      sharmilla kuitenkin Ras muhammad ja straits of Tiran. Molemmat kansallispuistoja ja kyllä olivat kauniita paikkoja!!!

Sekin oli totta mitä tossa aikaiassemmin sanottiin että Sharmin/Naama bayn rannalla oli korallia... parempaa kuin hurghadan puolella mutta pakko sanoa että hurghadan rannalla näimme snorklatessa seepian!!! Eli ei sitä koskaan tiedä mitä näkee missäkin...

sellasta...

• bussilla vai taksilla

Oliko sinne helppo päästä "sisälle". Oltiin siellä keväällä ja voisi käydä katsomassa ja näyttämässä vähän millainen paikka se on. Mistä hankitte Hurghadasta kyydin El Gounaan, meneekö paikkojen välillä säännöllisesti busseja?

• jmek
        bussilla vai taksilla kirjoitti:

Oliko sinne helppo päästä "sisälle". Oltiin siellä keväällä ja voisi käydä katsomassa ja näyttämässä vähän millainen paikka se on. Mistä hankitte Hurghadasta kyydin El Gounaan, meneekö paikkojen välillä säännöllisesti busseja?

Olemme olleet 2x Hurghadassa ja nyt tulimme Sharmista juuri. Joka loma aivan erilainen.Eka loma oli H:n vanhassa osassa lähellä basareja, aitoa, joskus hyvinkin raskasta "seuranpitoa".Oikeaa Egyptiä. Toinen reissu uuteen Hurghadaan. Loistohotellin portin sisällä paratiisi, ulkopuolella laskelmoivaa rahastusta. Sharmissa asuimme Coral Bayn hotellialueella, joka oli paratiisi korallirantoineen, lämmitettyine altaineen ja kauniine maisemineen.Naama Bay näytti siistiltä turisteille tehdyltä alueelta rantabulevardeineen ja kävelykatuineen, vanhassa Sharmissa hotellit olivat kaukana rannasta (linja-autokuljetus )esim Mexikana, Tivolli, Olivat keskellä autiomaata ei missään, tylyn näköistä seutua.Tosin vanhan Sharmin Old Market lähellä. Yritän tällä sanoa, että majapaikan valinnalla on suuri merkitys sille, millainen Egypti Sinulle avautuu.Jos vielä menen Hurghadaan haluan ehdottomasti vanhaan osaan, Sharmissa Dominan Coral Bay oli ehdoton.

• millä menitte Hurghadasta E...

jäi epäselväksi, pääseekö Hurghadasta helposti esim bussilla, joitakin vihreitä busseja kai kulkee paikkojen välillä päivittäin, mutta miten El Gounan portilta pääsee alueelle, jos ei ole siellä yöpymässä. Riittääkö kun ilmoittaa että haluaa nähdä paikan? Se on nimittäin hieno, näkemisen arvoinen.

• JONIJATOMMI

Sharm on ehdottomasti parempi.Olen käynyt molemmissa.

• Suskii87

Olin viime huhtikuussa Sharmissa poikaystävän kanssa ja palasin eilen Hurghadasta, jossa olin ihan yksikseni (!). Aluksi olin hieman shokissa kun hotelli sijaitsi vanhan Hurghadan puolella ja katukauppiaat olivat heti kimpussa. Hotellin ympäristö oli lisäksi karua ja lähes jokainen talo keskeneräinen.

Kun löysin hotellin uimarannan, olin muutaman päivänä seikkaillut Sakalassa ja tottunut ärsyttäviin basaarikauppiaisiin kaikki olikin aika loistavaa. Minusta oli hienoa nähdä vähän paikallisiakin ja kierrellä samoissa kaupoissa kuin hekin. Myös Hurghadan hintataso on huomattavasti halvempi kuin Sharmin ja kauppoja on paljon enemmän.

Sharm (Naama bay)oli todella siisti, mutta aika vähän nähtävää oli itse kaupungissa. Sharmista oltiin Kairon, St Catharinen luostarin, Tiran islandin ja lasipohjavene retkillä. Hurghadassa taas Luxorin, jeeppisafari, kaupunkikierros ja Giftun saaren retkillä.

Oikeastaan molemmissa paikoissa lomasta saa juuri sellaisen kuin haluaa. Giftun saari, jeeppisafari Luxor ja Kairo olivat hienoja retkiä. Sharmin St Catharine luostarin retki, jolla kiivetään minun tietojeni mukaan Egyptin korkeimman vuoren päälle oli mahtava kokemus. Ongelmana oli vain, että meille ei kerrottu kuinka rankka retki oikeasti on ja myönnän, että jossain vaiheessa kadutti suunnattomasti koko touhuun ryhtyminen. Otettiin retki paikallisilta, ja vaikka meillä piti olla oma opas vuorella ei kukaan koskaan huutanut ryhmämme nimeä niin kuin olisi pitänyt. Seurasimme sitten yhtä tyttöä, joka näytti siltä että se tietää minne pitää mennä. Mahtava retki näin jälkikäteen ajateltuna, mutta kyllä se oli fyysisesti rankka ja hiukan pelottava kokemus.

Meen seuraavaksi Niilin ristelylle, ja voi olla että sullekin käy niin, että kun olet ollut Sharmissa/Hurghadassa meet sit seuraavaksi Sharmiin/Hurghadaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      179
      4757
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      40
      2536
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2192
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1719
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      81
      1348
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1281
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1193
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      145
      1180
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      103
      945
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      117
      887
    Aihe