lehmäkö?

äippä

Synnytin kesäkuussa ja imetin noin 3kk mutta maitoa tulee vieläkin ja lapsi jo 7kk.Pitäskö huolestua ja kysellä neuvolan tädiltä kun seuraavaan kerran että missä vika kun maidon tulo ei lopu?

10

1010

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmeessä

lopetit imettämisen? Nyt kuulr saat tämän palstan imettäjät niskaasi jos et keksi kunnon syytä. Vaikka että sairastuit vakavasti ja jouduit eristykseen etkä voinut imettää ja sait lypsämisestä ihottumaa ja nyt olet kokenut ihmeparantumisen ja maitoa alkoi vaan tulemaan uudelleen:) Ei sekään auttaisi. Olet jo leimattu kamalaksi äidiksi.

• äippä

ei vaan lapsi huolinut enään rintamaitoa.kai sillä jokin osuus asiassa että kuukautiset alkoivat kuukausi synnytyksen jälkeen vaikka täysimetin lastani...

• onpa outoa
        äippä kirjoitti:

ei vaan lapsi huolinut enään rintamaitoa.kai sillä jokin osuus asiassa että kuukautiset alkoivat kuukausi synnytyksen jälkeen vaikka täysimetin lastani...

niin, ihminen on nisäkäs aivan kuin lehmä ja sinun luonnollinen maidontuotantosi lähti käyntiin, niin paljon vauva sitä tarvitsee.

etkös kysynyt keneltäkään apua. niin epäilen suuresti oon kuullut tosi paljon ettei "vauva huolinut" kunnioitan kuitenkin niitäkin enemmän jotka avoimesti myöntävät että kokivat imetykset vastenmielisenä.

kauheen moni vauva on suomessa jo vastasyntyneenä niin itsetuhoinen, ettei halua äidinmaitoa??????

miten sä ihmettelet kun tulee maitoa??etkö tiennyt olevasi nisäkäs? tuntuu pahalta kirjoittaa näin julmasti, mutta oon jotenkin aika kovettunut. tää palsta on niin raadollinen (siis vauvojen näkökulmasta)

• maidon makuun
        onpa outoa kirjoitti:

niin, ihminen on nisäkäs aivan kuin lehmä ja sinun luonnollinen maidontuotantosi lähti käyntiin, niin paljon vauva sitä tarvitsee.

etkös kysynyt keneltäkään apua. niin epäilen suuresti oon kuullut tosi paljon ettei "vauva huolinut" kunnioitan kuitenkin niitäkin enemmän jotka avoimesti myöntävät että kokivat imetykset vastenmielisenä.

kauheen moni vauva on suomessa jo vastasyntyneenä niin itsetuhoinen, ettei halua äidinmaitoa??????

miten sä ihmettelet kun tulee maitoa??etkö tiennyt olevasi nisäkäs? tuntuu pahalta kirjoittaa näin julmasti, mutta oon jotenkin aika kovettunut. tää palsta on niin raadollinen (siis vauvojen näkökulmasta)

Kuukautisten alku vaikuttaa kuulemma äidinmaidon makuun. Aina niiden aikana on mahdollista, että vauva hylkii tissiä. Lisäksi erinäiset e-pillerit vaikuttavat maidon koostumukseen ja makuun. Vaikka nykyohjeiden mukaan e-pillereitäkin saa syödä (yhdistelmä- ja minipillereitä), kun niistä erittyy niin vähän hormooneja maitoon. Meillä yhdistelmäpillerit aiheuttivat sen, että vauva aloitti kiukuttelun rinnalla, ja sitten sainkin tietää neuvolalääkärin "ei sillä merkitystä ole" kommentteista huolimatta juuri em. vaikutuksista ja vaihdoin minipillereihin. Tämän jälkeen syöminen taas maistui.

• uyr
        onpa outoa kirjoitti:

Meillä ei esikoinen huolinut rintaa suuhun ollenkaan , sairaalassa ja neuvolassa käytiin moneen kertaan harjoittelemassa. lypsin pojalle 2kk maitoa ja annoin pullosta sitten mutta se oli todella raskasta . toinen otti heti tisun suuhun ja nyt sitten imetellään.... en olisi jaksanutkaan enää sitä lypsy rumpaa...

• tulee niin

mikset imettäisi ja/tai pumppaisi ja antaisi sitä vauvallesi? Ei siihen mitään neuvoja/lääkkeitä tarvita, hyvähän se on jos maitoa tulee :-)

• lopetti maidon

juomisen tissiltä itse noin 8 kk - ei kelvannut kertakaikkiaan enää. Maidontulon loppuminen olikin sitten oma prosessi - kyllä siinä lypsämäänkin joutui.

• luontoon

Miksi et kysele, oletko koira tai kissa tai norsu tai myyrä? Kaikki nisäkkäät imettävät, eivät vain lehmät. Jos olisit vaikkapa hyönteinen, tilanne olisi huolestuttava.

Minä puolestani ihmettelen, miksi minulla on edelleen kuukautiskierto, vaikka en halua enää lapsia. On se luonto todella kummallinen. Mihin tästä voi oikein valittaa?! Kynnetkin kasvavat, vaikkeivat edes lohkeile. Täysin tarpeetonta!

• äippä

Nythän oli kysymys siitä että pitääkö olla huolissaan että maitoa tulee vieläkin vaikka en imetä enään. Maidon määrä on vähäistä mutta kuitenkin sitä tulee....

• alempaa..

otsikolla:imetin 6kk, nimimerkki:äippä_2005

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11417
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9810
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      144
      5559
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3740
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3173
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2583
    Aihe