OKL, monta kertaa pyritte?

Tiedonhaluinen2

Heippa.

Tavoitteena olisi joskus päästä opiskelemaan luokanopettajaksi. Siksi päätin pistää pystyyn gallupin, että monta kertaa pyritte ennen kuin onnisti? Että osaa vähän varautua. :)

14

3601

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Jane*

1. kerralla hain vaikka tiesin etteivät pisteet riitä edes pääsykokeisiin (pakkohaku kuitenkin lukion jälkeen).

2. kerralla hain ja jäi 0,5 pistettä puuttumaan varmasta sisäänpääsystä. 0,25 pistettä enemmän ja olisin ollut viimeisenä sisäänpääsevien ryhmässä, josta osa pääsi sisälle ja osa ei.

3. kerralla vaihdoin kaupunkia ja pääsin paitsi kirkkaasti kokeisiin myös opiskelemaan.

• kaupunkiin

eli missä opiskelet..ja muutkin, missä kaupungissa ootte opiskelemas, siis mihin helpoiten pääsitte..

• *Jane*
        kaupunkiin kirjoitti:

eli missä opiskelet..ja muutkin, missä kaupungissa ootte opiskelemas, siis mihin helpoiten pääsitte..

Eihän sellaista olekaan kuin "helpoiten". Toisiin paikkoihin on vähemmän hakijoita, toisiin paikkoihin enemmän, mutta kokeista on silti päästävä läpi paremmin kuin monen muun hakijan.

Opiskelen itse Savonlinnassa. Tai opiskelin.

Ensi keväänä on mielenkiintoista kuulla miten uusi pääsykoekokeilu sujuu. Pääsykokeisiinhan pääsevät kaikki halukkaat. Saa nähdä kuinka monta ihmistä hakee ja mitkä kaupungit sitten ovat niitä "helpoimpia" ja "vaikeimpia". Selviöhän se on, että pienemmillä paikkakunnilla on luultavasti vähemmän hakijoita ja siten teoreettisesti paremmat mahdollisuudet päästä sisään (tietysti riippuu sisäänottomäärästä).

• OKL-opiskelija

Pidin välivuoden toimimalla kouluavustajana ja tein kasviksen appron (keräilin siis pisteitä kokeisiin).

Abikeväänää mietin vielä sosiaalipsykologiaa, mutta en hakenut sinnekään. Kesällä sitten keksin OKL:n, ja hain seuraavana keväänä Jyväskylään ja pääsin keskitason pisteillä sisään.

Jyväskylää ei kannata pelätä, vaikka sanotaankin että on "vaikein päästä", tiedän monta muutakin jotka ovat 1.-2. hakukerroilla sisään päässeet.

Nyt kun muuttuu tuo esivalintasysteemi, niin ei voi varmaan enää niin selkeästi sanoa, mihin on vaikein päästä, koska tähän asti ne on voinut päätellä suoraan esivalintapisterajoista.

Tsemppiä hakuihin! Luoe Opettaja-lehteä ja pääsykokeimateriaali hyvin, mieti omia mielipiteitä ja hyviä ja huonoja puoliasi.

Tsemp! :)

• Tiiuska.

Ekalla kerralla mäkin, suoraan lukion jälkeen. Oli ihan mahtava olo että pääs sisään! Ja koulusta oon tykänny paljon! :) TSEMPPIÄ SULLE! :)

• OKL:n

luokanopettajakoulutukseen ja jäin 16. varasijalle. En ollut lukenut pääsykokeisiin eli oma moka. Kaikki muut osiot menivätkin hyvin - 0.33 pistettä jäin siis laskennallisesti oikeasta opiskelupaikasta. Työkokemusta minulla on käsittämättömän paljon niin vapaa-ajalta kuin työnä lasten ja nuorten kanssa toimimisesta ja yritän päivittää tietotaitojani edelleen ja pysyä ajantasalla. Avoin yliopisto on myös hyvä reitti. Hain kerran myös OKL:n lastentarhanopettajakoulutukseen ja pääsin reilusti sisälle (tällä kertaa olin lukenut ja valmistautunut muutenkin). Harmi vaan että opinnot mataa jatkuvan työnteon takia. Mutta työni on iloni.

• Pätevä

1) ylioppilasvuonna en päässyt pääsykokeisiinkaan asti
      2) seuraavana vuonna pääsin pääsykokeisiin
      3) kolme vuotta muuta opiskeltuani pääsin pääsykokeisiin ja jäin puoli pistettä sisäänpääsystä.

Sitten opiskelin aineenopettajaksi ja menin töihin. Muutaman vuoden jälkeen opiskelin monimuoto-opiskeluna aineenopettajasta luokanopettajaksi.

Työnantajat eivät täällä päin tunnu arvostavan tätä väylää, koskapa valitsevat virkoihin vastavalmistuneita. Onneksi saan kuitenkin tehdä luokanopettajan työtä, koska se on paljon monipuolisempaa kuin aineenopettajan!

• opiskelijaa

Hain heti lukion jälkeen, pääsin pääsykokeisiin, mutta en opiskelemaan. Toisella kerralla seuraavana vuonna onnisti, välivuoden aikana luin kasvatustieteen appron ja olin kouluavustajana.

• Opiskelija vieläkin

abikeväänä, siis. Ja sillä kerralla pääsin sisään.

• Hipsu

Jep, ensimmäisellä yrittämällä pääsin suoraan lukiosta Joensuuhun. :)

• tuplari :)

MOI,

olen varmaan niitä harvinaisempia OKL-opiskelijoita. Kaksi kertaa näet pyrin ja molemmilla kerroilla pääsin. Suunta oli selvä jo ekalla kerralla pyrkiessä, mutta ekan paikan annoin mennä sivusuun ja toisen tutkinnon opiskelin ensin. Nyt siis oon OKL:ssä, pian toivottavasti valmistuminen häämöttää. Hyvä se on näinkin ollut, erittäin hyvä itse asiassa!

• panda**

Pääsin opiskelemaan ekalla yrittämällä suoraan lukiosta. Pääsykoekirjoja en juuri lukenut ja rimaa hipoen taidettiin läpi mennä...nyt kuitenkin jo valmis ope :)

• werwe

ekalla siis pääsin nyt v.2008

• werwe

siis helsinkgin yliopistoon. unohdin mainita

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      321
      7635
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1856
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1392
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1261
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      57
      1186
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1029
    Aihe