Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Pulma..

Amppari

hmm..
mistähän sitä alottas?
seurustelin tossa reilu 2 vuotta sitte algerialaisen miehen kanssa, joka asu suomessa. mies oli lähteny algeriasta ranskaan vuonna 1993, ja asunut millon missäkin länsieuroopan maassa. miehellä ei tiettävästi missään vaiheessa ollut oman maansa passia, paitsi algeriasta ranskaan matkustaessaan. suomessa ollessaan hänellä oli mm. italian passi. ymmärtänette, etten halunnut jatkaa jatkuvassa pelossa, millon viranomaiset saa tietää, ja mies joutuu takas algeriaan. toinen vaihtoehto ois ollu tehdä miehen kanssa 3kk:n seurustelun jälkeen lapsi ja mennä naimisiin. ei tuntunu hyvältä idealta 19-vuotiaana, ku oli koulutki kesken.
laitoin välit poikki. mies soitteli perään vielä 4kk. sen jälkeen ei kuulunut mitään, tammikuussa 2005 mies majaili kaverinsa luona helsingissä, malminkartanolla.
eilen mulle tuli puhelu ulkomailta, algerian suuntanumero. epäilemättä exäni soitti. eli exäni on taas algeriassa. millasen rangaistuksen mies on saanut? eihän hän ole voinut noin vaan matkustaa algerian passilla takas kotimaahansa. jo passia hakiessa hän olis joutunu tekemisiin poliisin kanssa, eikö? ei oikein tiedä mitä ajatella..

6

2473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoa

      Luulenpa, että hän on saanut Algerian passin Ranskasta ja enpä usko, että hän mitään rangaistusta on saanut. Hänet on vain autettu takaisin kotimaahan. Moni on lähtenyt kokeilemaan onneaan eurooppaan mutta valitettavasti kaikki ei sitä "onnea" saa. Algerialaiset kun tunnen aika hyvin, tämä mies on edelleen sinuun hyvin ihastunut. Ei hän muuten soittelisi sinulle. Puhelut on aika kalliita sieltä soitettaessa. Hän voi aivan varmasti ihan hyvin mutta sinua hän kaipaa...

      • Amppari

        Oon mäki häntä miettiny, et mitä on tapahtunu.. mut koko juttu oli aikoinaan hyvin sekava. nykyään seurustelen vakavasti suomalaisen miehen kanssa.
        tää algerialainen sano mulle joskus, et jos hän jää kiinni laittomasta oleskelustaan, algerian poliisi on häntä kotikaupungissaan annabassa vastassa.. siks mua jäi hämäämään tää. mut oon ilonen et hän on perheensä luona, sukulaistensa luona, kotona. toivottavasti palaa suomeen vielä joskus, sillä tykkäs maastamme kovin.
        osasyy eroon oli myös pitkä välimatka ja yli 10 vuoden ikäero.
        kiitos kun vastasit:)


      • Inshallah
        Amppari kirjoitti:

        Oon mäki häntä miettiny, et mitä on tapahtunu.. mut koko juttu oli aikoinaan hyvin sekava. nykyään seurustelen vakavasti suomalaisen miehen kanssa.
        tää algerialainen sano mulle joskus, et jos hän jää kiinni laittomasta oleskelustaan, algerian poliisi on häntä kotikaupungissaan annabassa vastassa.. siks mua jäi hämäämään tää. mut oon ilonen et hän on perheensä luona, sukulaistensa luona, kotona. toivottavasti palaa suomeen vielä joskus, sillä tykkäs maastamme kovin.
        osasyy eroon oli myös pitkä välimatka ja yli 10 vuoden ikäero.
        kiitos kun vastasit:)

        Sen verran vaan tiedän ettei siellä Algeriassa poliisi ole vastassa vaikka olisi jäänyt täällä euroopassa laittomasta oleskelusta kiinni...Ja varmasti hänellä ei hätää siellä ole, onhan hän perheensä ympäröimä niin kuin sanoit. Algeriassa perhe on voima!!! Teit oikein kun et tehnyt hänen kanssaan lasta etkä hypännyt suinpäin naimisiin...olen nähnyt paljon surullisia tarinoita jotka ovat alkaneet aivan kuin sinun...Ja siitä on tullut paljon itkua ja tuskaa...Itse olen ollut jo yli 7v naimisissa algerialaisen kanssa ja ikinä, koskaan en vaihtaisi/antaisi häntä pois...hän on oikea unelma. Ja rakastan häntä tietysti palavasti ;) ja mikä paras saan takaisin vastarakkautta ja onhan meillä yhteinen rakkaudenhedelmäkin, pieni poika...

        Kaikkea hyvää sinulle, anna elämän kuljetta sinua, ole avoimin mielin ja luota huomiseen =))


      • Amppari
        Inshallah kirjoitti:

        Sen verran vaan tiedän ettei siellä Algeriassa poliisi ole vastassa vaikka olisi jäänyt täällä euroopassa laittomasta oleskelusta kiinni...Ja varmasti hänellä ei hätää siellä ole, onhan hän perheensä ympäröimä niin kuin sanoit. Algeriassa perhe on voima!!! Teit oikein kun et tehnyt hänen kanssaan lasta etkä hypännyt suinpäin naimisiin...olen nähnyt paljon surullisia tarinoita jotka ovat alkaneet aivan kuin sinun...Ja siitä on tullut paljon itkua ja tuskaa...Itse olen ollut jo yli 7v naimisissa algerialaisen kanssa ja ikinä, koskaan en vaihtaisi/antaisi häntä pois...hän on oikea unelma. Ja rakastan häntä tietysti palavasti ;) ja mikä paras saan takaisin vastarakkautta ja onhan meillä yhteinen rakkaudenhedelmäkin, pieni poika...

        Kaikkea hyvää sinulle, anna elämän kuljetta sinua, ole avoimin mielin ja luota huomiseen =))

        kiitos vastauksesta.
        kusetti mua siis tossakin asiassa. en oo enää yhtään yllättyny. mut onneks kaikki miehet ei oo samanlaisia, eikä kaikki algerialaiset oo samanlaisia:) täytyy kyl myöntää et parin onnettoman suhteen ulkomaalaisen miehen kans mentyä päin persettä, oon yrittäny suosii suomalaista:)

        mut maailma on pieni, ja kuka tietää vaikka 70-vuotiaana tapaisin algerialaisen vaikka rodoksella:D


      • Algeriaan =)
        Amppari kirjoitti:

        kiitos vastauksesta.
        kusetti mua siis tossakin asiassa. en oo enää yhtään yllättyny. mut onneks kaikki miehet ei oo samanlaisia, eikä kaikki algerialaiset oo samanlaisia:) täytyy kyl myöntää et parin onnettoman suhteen ulkomaalaisen miehen kans mentyä päin persettä, oon yrittäny suosii suomalaista:)

        mut maailma on pieni, ja kuka tietää vaikka 70-vuotiaana tapaisin algerialaisen vaikka rodoksella:D

        Pitää vaan kommentoida, auttamatta myöhässä ja turhaan, mutta silti..

        Heti tuli mieleeni että tuo juttu poliisista vastassa on varmaan ollut tarkoitettu auttamaan sinua tekemään päätös hänen naimisestaan. Ja samaa mieltähän sitten muutkin olivat.

        Ei se ole Pohjois-Afrikassa mitenkään merkittävää, jos joku onkin Euroopassa väärillä passeilla pyörinyt, pyrkiihän siihen puoli Afrikkaa (hyvin laajasti yleistäen). Enkä sano tätä rasistina; pidän heistä kovasti, mutta onhan se fiksua lähteä pois jos kotimaassa elämän edellytykset ovat huonot. Ja jos sinne sitten palataankin häntä koipien välissä, ei se paikallista poliisia taida liikuttaa pätkääkään.

        Näin ollen kun olet onnellisesti suomalaisen kanssa, ei tarvinne mennä miehen kaipuuseen sen syvemmin, mutta kyllähän se soittaminen sieltä kallista on ja siten siihen lienee syynsä.


      • alottaja..
        Algeriaan =) kirjoitti:

        Pitää vaan kommentoida, auttamatta myöhässä ja turhaan, mutta silti..

        Heti tuli mieleeni että tuo juttu poliisista vastassa on varmaan ollut tarkoitettu auttamaan sinua tekemään päätös hänen naimisestaan. Ja samaa mieltähän sitten muutkin olivat.

        Ei se ole Pohjois-Afrikassa mitenkään merkittävää, jos joku onkin Euroopassa väärillä passeilla pyörinyt, pyrkiihän siihen puoli Afrikkaa (hyvin laajasti yleistäen). Enkä sano tätä rasistina; pidän heistä kovasti, mutta onhan se fiksua lähteä pois jos kotimaassa elämän edellytykset ovat huonot. Ja jos sinne sitten palataankin häntä koipien välissä, ei se paikallista poliisia taida liikuttaa pätkääkään.

        Näin ollen kun olet onnellisesti suomalaisen kanssa, ei tarvinne mennä miehen kaipuuseen sen syvemmin, mutta kyllähän se soittaminen sieltä kallista on ja siten siihen lienee syynsä.

        niin, ne soitotki on sellasii niin pikasii, ettei niihin ennätä vastaamaan. sen miehen tuntien se odottaa, et mä soittasin sille omist rahoistani takas..
        ja todellisuudessa en halua nähdä häntä enää. sekottais vaan mun elämää..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1466
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe