Mulla on automaattinen ohjelmistojen päivitys. Se on yleensä hyvä, paitsi silloin kun se tuputtaa päivitystä johonkin ohjelmaan jota en käytä.
Kone on kiusannut minua aina silloin tällöin ilmoituksella, että uusia päivityksiä on saatavilla. Ja listassa on pelkkä iChat. Vastaan aina EVVK, mutta sitten se kiusaa minua taas jonkin ajan kuluttua. Lopulta annoin periksi ja tein päivityksen. Olisiko tähän ollut muuta oikoteitä?
Automaattipäivitys
17
1129
Vastaukset
- onneen...
> Olisiko tähän ollut muuta oikoteitä?
Joo valitse että se automaattinen päivitys jättää huomioimatta sen iChat päivityksen. Se valinta on siellä päivitys valikossa.- Tuppisuuna verkossa
Olen aina kuvitellut että rastit päivitysten kohdalla tarkoittavat vain kyseistä päivityskertaa eivätkä jää pysyvästi voimaan. Siis valitaan mitä halutaan juuri sillä kertaa päivittää ja mitä ei.
- onneen...
Tuppisuuna verkossa kirjoitti:
Olen aina kuvitellut että rastit päivitysten kohdalla tarkoittavat vain kyseistä päivityskertaa eivätkä jää pysyvästi voimaan. Siis valitaan mitä halutaan juuri sillä kertaa päivittää ja mitä ei.
> Olen aina kuvitellut että rastit päivitysten kohdalla tarkoittavat vain kyseistä päivityskertaa eivätkä jää pysyvästi voimaan.
Niinhän ne tekevätkin, mutta katso sieltä VALIKOISTA.
- Ei vois olla yksinkertaisempaa
No huh huh. Tuskin olet paljon vaivannut itseäsi automaattipäivityksen kanssa kun kerta et löydä tarvittavaa valintaa. Näköjään olit sen verran äkkipikainen että sulle riitti se päivityksen ajaminen.
Miksi sinulla on sitten ylipäätään tuo iChat ohjelma koneellasi jos et kerta käytä sitä? Sen voi vetää roskakoriin ja siitä ei ole enää riesaa automaattipäivityksen kanssa tai ylipäätään koko ohjelman olemassaolosta. Mac OS X:stä voi poistaa ihan vapaasti mukana tulleita ohjelmia sillä se ei riko millään tavalla käyttistä. Kaikki ohjelmat ovat erillisiä ohjelmia.
Automaattipäivityksen valikosta löytyy kyllä ihan oma kohta "Päivitys > Hylkää päivitys" jolloin automaattipäivitys hylkää päivityksen eikä se enää ehdota vastaisuudessa valitun ohjelman päivitystä.
Saman asian voi tehdä nopeammin painamalla delete/backspace nappia valitun päivityksen kohdalla.- Tuppisuuna verkossa
Äkkipikainen? En todellakaan ole malttanut vaivata päätäni automaattipäivityksellä silloin kun olen syventynyt johonkin työasiaan vähintään kolmen kilometrin syvyyteen ympäröivästä maailmasta. Kesken työn tapahtuva päivitysehdotus on ollut häiritsevää, varsinkin jos se on ollut turha. Tärkeää päivitystä kohtaan olen ollut svaitsevampi.
Kone tarkistelee silloin tällöin uusia versiota. Se on hyvä asia. En halua automaattipäivitystä kokonaan pois, sillä haluan pitää joitakin muita ohjelmia ajan tasalla.
iChattia tai muita sellaisia ohjelmia joita en käytä, en halua heittää kokoaan pois, sillä saatan jossain vaiheessa käyttää niitä. Kun kone ehdotti noin miljoonannen kerran pelkästään iChatin päivittämistä, niin lopulta suostuin saadakseni sen pysymään hiljaa. Muulloin olen vain sulkenut päivitysikkunan, kun ajatukset ovat olleet tärkeämmän asian kimpussa.
Mutta hyvä. Tässähän sain vastauksen: "Automaattipäivityksen valikosta löytyy kyllä ihan oma kohta "Päivitys > Hylkää päivitys" jolloin automaattipäivitys hylkää päivityksen eikä se enää ehdota vastaisuudessa valitun ohjelman päivitystä. "
Kokeilen tuota ensi kerran kun kone ehdottaa päivitystä. - Järjestelmäasetukset
Äkkipikainen? En todellakaan ole malttanut vaivata päätäni automaattipäivityksellä silloin kun olen syventynyt johonkin työasiaan vähintään kolmen kilometrin syvyyteen ympäröivästä maailmasta. Kesken työn tapahtuva päivitysehdotus on ollut häiritsevää, varsinkin jos se on ollut turha. Tärkeää päivitystä kohtaan olen ollut svaitsevampi.
Kone tarkistelee silloin tällöin uusia versiota. Se on hyvä asia. En halua automaattipäivitystä kokonaan pois, sillä haluan pitää joitakin muita ohjelmia ajan tasalla.
iChattia tai muita sellaisia ohjelmia joita en käytä, en halua heittää kokoaan pois, sillä saatan jossain vaiheessa käyttää niitä. Kun kone ehdotti noin miljoonannen kerran pelkästään iChatin päivittämistä, niin lopulta suostuin saadakseni sen pysymään hiljaa. Muulloin olen vain sulkenut päivitysikkunan, kun ajatukset ovat olleet tärkeämmän asian kimpussa.
Mutta hyvä. Tässähän sain vastauksen: "Automaattipäivityksen valikosta löytyy kyllä ihan oma kohta "Päivitys > Hylkää päivitys" jolloin automaattipäivitys hylkää päivityksen eikä se enää ehdota vastaisuudessa valitun ohjelman päivitystä. "
Kokeilen tuota ensi kerran kun kone ehdottaa päivitystä.Järjestelmäasetuksissa voi säätää miten usein kone tarkistaa saatavilla olevat päivitykset.
"sillä saatan jossain vaiheessa käyttää niitä"
Ja sitten joskus kauniina päivänä tarttuu päivittämättömään softaan pöpö?
Iso osa kaapatuista Windowskoneistakin on nimenomaan päivittämättömiä. Onkohan niidenkin käyttäjät luokitelleet tarjotut päivitykset "turhiksi" ja "tarpeettomiksi"?
- tuota..
"tuputtaa päivitystä johonkin ohjelmaan jota en käytä"
Sinuna asentaisin ne päivitykset myös niihin ohjelmiin joita et käytä.
Koneen tietoturvan kannalta ihan viisasta.- Tuppisuuna verkossa
Miten pöpö tulee koneeseen sellaisen ohjelman kautta joka ei ole koskaan käynnissä?
Miten pöpö tulee koneeseen sellaisen ohjelman kautta joka ei ole koskaan käynnissä?
on tehdä tyhjästä ongelma? Anna sen iChatin (tms) päivittyä siinä taustalla itsekseen niin se ei "häiritse" sua pitkiin aikoihin. En todellakaan pysty saamaan kaaliini, että mikä tässä on niin ihmeellistä. Ei siitä tietenkään ole mitään haittaa että kaikki Applen softat ovat ajan tasalla.
Ja jos asentaja haluaisi buutata koneen, asentaja pakkolopetetaan (komento-optio-esc) jolloin päivitys tulee voimaan kun kone seuraavan kerran käynnistetään.- anti pöpö
"Miten pöpö tulee koneeseen sellaisen ohjelman kautta joka ei ole koskaan käynnissä?"
Pöpö voisi ainakin teoriassa yhdistellä usean ohjelman aukkoja.
Olihan taannoinen Windowsin WMF-aukkokin koodia, jota oli tarkoitettu käytettäväksi about Windows 3.0:n aikoihin. - Tuppisuuna verkossa
RepeRuutikallo kirjoitti:
on tehdä tyhjästä ongelma? Anna sen iChatin (tms) päivittyä siinä taustalla itsekseen niin se ei "häiritse" sua pitkiin aikoihin. En todellakaan pysty saamaan kaaliini, että mikä tässä on niin ihmeellistä. Ei siitä tietenkään ole mitään haittaa että kaikki Applen softat ovat ajan tasalla.
Ja jos asentaja haluaisi buutata koneen, asentaja pakkolopetetaan (komento-optio-esc) jolloin päivitys tulee voimaan kun kone seuraavan kerran käynnistetään.Nyyyh... niisk... olen ollut tuhma. Olen tehnyt tyhjästä ongelman. Tyhmästä päästäni kärsii koko foorumi. :(
- jason-blue
Nyyyh... niisk... olen ollut tuhma. Olen tehnyt tyhjästä ongelman. Tyhmästä päästäni kärsii koko foorumi. :(
Mees kattoon Windows/tietoturva-palstoille. Siellä näkee oikeita ongelmia.
Windows-trolleista kärsii koko foorumi ;) - xxxxxxxx
RepeRuutikallo kirjoitti:
Ja jos asentaja haluaisi buutata koneen, asentaja pakkolopetetaan (komento-optio-esc) jolloin päivitys tulee voimaan kun kone seuraavan kerran käynnistetään.Kun päivittää, niin sen jälkeen pitää käynnistää uudelleen. Se häiritsee ainakin muuta perhettä, jos sen tekee keskellä yötä. Käynnistyksen jälkeen kuuluu selkäpiitä karmiva DÄDÄNGGGGG, johon muut herää. Ei auta vaikka kaiuttimista olisi ääni pois, kun ääni tulee sisäisestä kaiuttimesta. Onneksi asentajan saa pakkolopetettua.
Asentajassa voisi olla myös nappi "boottaa myöhemmin", koska kaikki ei huomaa tuota kolmatta vaihtoehtoa muuten. - jason-blue
xxxxxxxx kirjoitti:
Kun päivittää, niin sen jälkeen pitää käynnistää uudelleen. Se häiritsee ainakin muuta perhettä, jos sen tekee keskellä yötä. Käynnistyksen jälkeen kuuluu selkäpiitä karmiva DÄDÄNGGGGG, johon muut herää. Ei auta vaikka kaiuttimista olisi ääni pois, kun ääni tulee sisäisestä kaiuttimesta. Onneksi asentajan saa pakkolopetettua.
Asentajassa voisi olla myös nappi "boottaa myöhemmin", koska kaikki ei huomaa tuota kolmatta vaihtoehtoa muuten.Heitä mute päälle yöks.
Postita toi boot later namiska idea Applen feedbackkiin.
http://www.apple.com/feedback/
Tai paremminkin anna kuvaus koko ongelmasta. - xxxxxxxx
jason-blue kirjoitti:
Heitä mute päälle yöks.
Postita toi boot later namiska idea Applen feedbackkiin.
http://www.apple.com/feedback/
Tai paremminkin anna kuvaus koko ongelmasta.Kun mykistää, niin dädänggg ääni jää pois käynnistyksessä, mutta mykistysrasti on hävinnyt uudelleen käynnistyksen jälkeen. Ihanteellinen ratkaisu nukkuvien kannalta, mutta vähän omituista, että asetusta ei muisteta boottauksen yli. Tai muistetaan, mutta vain hetken.
Feedbakki taitaa olla turhaa näillä käyttäjävolyymeilla? - jason-blue
xxxxxxxx kirjoitti:
Kun mykistää, niin dädänggg ääni jää pois käynnistyksessä, mutta mykistysrasti on hävinnyt uudelleen käynnistyksen jälkeen. Ihanteellinen ratkaisu nukkuvien kannalta, mutta vähän omituista, että asetusta ei muisteta boottauksen yli. Tai muistetaan, mutta vain hetken.
Feedbakki taitaa olla turhaa näillä käyttäjävolyymeilla?Mulla on MacBook ja kun mä painan tota mute/F3-nappia, niin kone pysyy hiljaa vaikka kuinka käynnistelis uudelleen.
Palaute ei koskaan ole turhaa ja ainaskin siinä "Thanks for your feedback"-sivussa taidettiin mainita, että kaikki palate luetaan.
Pistä vaan sitä palautetta. Jos asiat ei Leopardissa muuttunu, niin n. 2v kuluttua siitä tulee 10.6. Aina on toivoa...
- 1stMacFinn
Jos tuo päivitys häiritsee niin paljon, että tänne pitää kirjoittaa, eikö silloin olisi aikaa katsoa häiritsevän ohjelman valikot, että mitä ihmeellisyyksiä sieltä löytyykään. Ei ne mitään salatiedettä ole.
En nyt tarkoita tässä yksinomaan sinua, ketjun aloittaja, vaan yleisestikin tätä ilmiötä esiintyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383672Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal283232- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912720- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 221518
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474