Olen hankkimassa parin vuoden sisällä toopea ja haluaisin tietää mitä kannattaa erityisesti ottaa huomioon juuri dobberin hankinassa, eli mitkä testitulokset vanhemmilla esimerkiksi on oltava? Ulkomailta olen katsellut kasvattajia.
Koiran hankinnasta
5
1015
Vastaukset
- erityisesti kannattaa kysellä
Todelliset asiantuntijat tällä aina vastailevat. Keski-ikä 15 v.
Vastauksena sitten vaikkapa HIV-testi...- pööpe
Suomestakin löytyy hyviä kasvattajia, jos jaksaa etsiä ja heihin tutustua.
Tuonnissa on aina omat riskinsä...
Eikö olisi mukavempaa jos kasvattajan tuki olisi aina saatavilla? - ***
pööpe kirjoitti:
Suomestakin löytyy hyviä kasvattajia, jos jaksaa etsiä ja heihin tutustua.
Tuonnissa on aina omat riskinsä...
Eikö olisi mukavempaa jos kasvattajan tuki olisi aina saatavilla?SUOMESSAHAN EI SAA TYPISTÄÄ :)
siksi ihmiset ottaa virosta/muualta missä se on sallittua.Ei siinä mitään. - kyllä
*** kirjoitti:
SUOMESSAHAN EI SAA TYPISTÄÄ :)
siksi ihmiset ottaa virosta/muualta missä se on sallittua.Ei siinä mitään.jos haluaa tuoda koiran ulkomailta-> Löytyy joku harvinaisempi yhdistelmä tms, (ja saahan senkin luomuna, jos on ajoissa asialla) ikävää vaan että aika pitkälle varmaan samoja yksilöitä suvussa, kuin täälä meidän kotopohjolassa... :/
Turha kai siitä on lähteä tappeleen, kuka hakee sen typän ja kuka luomun...
Ne on makuasioita, jotka ei johda muuhun kuin suomi24-tasoiseen riitelyyn...
Pääasia, että on harkinnut tarkkaan ja tutustunut rotuun ja on tarjoamassa sille yksilölle paikkaansa perheenjäsenenä!
Eiköhän jokainen koira sen ansaitse, häntään tai korviin katsomatta...?!!
- merja
Vaikka testitulokset olisivat miten hyviä tahansa (esim:luonne, lonkat ym..)on jokainen kuitenkin yksilö..Tarkkaile myös kasvattajan avoimuutta ja olemusta. Sitä kuinka suoraa hän sinulle puhuu.Kertooko hän mahdollisesti myös negatiivisiä asioita vai hehkuttaako täydellisyyttä. Kiinnitä huomio myös vanhempiin-pyydä saada nähdä. Kuinka vanhemmat käyttäytyvät...
Pennun kanssa ole myös tarkka. Älä ota sitä joka ensimmäisenä on housun lahkeessa kiinni-äläkä sitä joka ei uskalla liikkua..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271316
- 1001013
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89944Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25927Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat299807- 97770
- 37673
- 109656
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.55613Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet141602