Oluesta

luomaja

Millaista on puolalainen olut?

Mikä on hintataso - tuoppi ja kaupasta ostettuna?

Mitkä on parhaimmat/suosituimmat merkit?

Jos joku järkevästi osaa vastata niin kiitos! Huhtikuussa Puolaan askel käy...

10

4406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astrfaedrtgdt

      Parasta ikinä, hedelmäinen maku maistuu tälle tytölle mieluusti!!!! saiskohan sitä jostain suomesta??? Halpaa kuin mikä...

    • Käynnyt

      Tarkkoja hintoja en muista mut halpaa on,joskus tuli ostettua kaupasta tölkki joka merkkiä,taisi löytyä jotain 25 eri merkkiä eikä yhtään huonoa osunut kohdalle,tosin vähän tusinaoluita kaikki.

      Warka,Lech,Lomza,Zyviek,Tyskie.

      Isommista kaupoista löytyy yleensä aina jotain tarjouksia jossa on jotain "kaupan päälle",tuoppia,kylttiä.

      • Nova Huta

        Puolalaisten oluiden hinnat vaihtelee jonkin verran liikkeittäin eli halvimmalla lähtee suurista ketjuista, kuten Tescosta. Tölkin hinta(0,5L)on sellaiset 2,20-3 zlotya eli n.50-60 euro senttiä.

        Ja alkoholipitoisuus on suurimmassa osassa 5-6 prosenttia, myös vahvempaa löytyy.

        Parhaat merkit ovat Tyskie, Zywiec(ei Zyviek), Lech, Okocim, sitten tuo Warka, Tatra sekä Zubr(biisoni olut).

        Ei muuta kuin nautinnollisia hetkiä maailman parhaiden oluiden merkeissä!=P ...kokeile myös "raiskata" oluesi esim. vadelmasiirapilla(piwo z sokiem), kuten monet puolalaiset kaunottaret yleensä tekevät "siiderin puutteessa". Se on aika hauskan makuinen,varsin makea ja yhtä enempää itse en pysty juomaan.

        P.S Suomessa ei saa Alkosta kuin Okocia 0,5L ploissa hintaan 2.29e, mikä näin Puolan hintoihin tottuneelle tekee kipeää maksaa yhdestä plo:sta 4tlk hinta!!!


      • Nova Huta
        Nova Huta kirjoitti:

        Puolalaisten oluiden hinnat vaihtelee jonkin verran liikkeittäin eli halvimmalla lähtee suurista ketjuista, kuten Tescosta. Tölkin hinta(0,5L)on sellaiset 2,20-3 zlotya eli n.50-60 euro senttiä.

        Ja alkoholipitoisuus on suurimmassa osassa 5-6 prosenttia, myös vahvempaa löytyy.

        Parhaat merkit ovat Tyskie, Zywiec(ei Zyviek), Lech, Okocim, sitten tuo Warka, Tatra sekä Zubr(biisoni olut).

        Ei muuta kuin nautinnollisia hetkiä maailman parhaiden oluiden merkeissä!=P ...kokeile myös "raiskata" oluesi esim. vadelmasiirapilla(piwo z sokiem), kuten monet puolalaiset kaunottaret yleensä tekevät "siiderin puutteessa". Se on aika hauskan makuinen,varsin makea ja yhtä enempää itse en pysty juomaan.

        P.S Suomessa ei saa Alkosta kuin Okocia 0,5L ploissa hintaan 2.29e, mikä näin Puolan hintoihin tottuneelle tekee kipeää maksaa yhdestä plo:sta 4tlk hinta!!!

        Sorki, unohtu tuo tuopin hintahaarukka baarissa! Eli sellainen normihinta on 6-7 zlotya riippuen paikasta; minkä tasoinen, sijainti jne. Sielä missä on turisteja myös hinnat ovat sitä luokkaa, esim. Krakovassa Rynek Glówny:n laitamilla n.8-9zl/tuoppi!


      • Wojtek81
        Nova Huta kirjoitti:

        Sorki, unohtu tuo tuopin hintahaarukka baarissa! Eli sellainen normihinta on 6-7 zlotya riippuen paikasta; minkä tasoinen, sijainti jne. Sielä missä on turisteja myös hinnat ovat sitä luokkaa, esim. Krakovassa Rynek Glówny:n laitamilla n.8-9zl/tuoppi!

        Tuopin hinta tosiaan vaihtelee... Halvimmillaan sen saa kolmella zlotylla, kalleimmasta olen maksanut yhdeksän. Oluista parhaimpia ovat Tyskie ja Szczeciniläinen Bosman. Suosittelen. Okocim ei ole mistään kotoisin. Warkan maku jakaa mielipiteet. Itse en pidä. Liian makeaa.


      • Okocim
        Wojtek81 kirjoitti:

        Tuopin hinta tosiaan vaihtelee... Halvimmillaan sen saa kolmella zlotylla, kalleimmasta olen maksanut yhdeksän. Oluista parhaimpia ovat Tyskie ja Szczeciniläinen Bosman. Suosittelen. Okocim ei ole mistään kotoisin. Warkan maku jakaa mielipiteet. Itse en pidä. Liian makeaa.

        ..oli omasta mielestäni paras olut.


      • Käynyt
        Okocim kirjoitti:

        ..oli omasta mielestäni paras olut.

        Maku ja hinta on sitä luokkaa etten enään kotimaassa juuri oluella käy.


    • ***

      Ei ehkä ihan niin järkevä vastaus kun pyysit... vähän tulee asian vierestä, mutta Varsovassa on useita pienpanimoja, ja siksi eri paikoista voi saada heidän omaa oluttaan. Kannattaa maistella. Yksi paikka oli erikoistunut vehnäoluisiin. Ja ikävä kyllä, en muista osoitteita enkä nimiä. Pidä silmät auki kulkiessasi...

      Itse en tykkää oluista joissa korkea alkoholipitoisuus, eli voit kaupassa tsekata tämän ennen ostamista, sen kummempaa vinkkiä en osaa antaa.

      Ja sitten siitä vadelmaoluesta mistä joku jo mainitsikin. Ei se minusta mikään naisten juoma ole, meinaan vaan että näin paikallisten miesten juovan sitä todella paljon, enemmän kuin naisten. Minulle he kertoivat, että se on kesäjuoma, sopiva janojuoma. Eikä se hullummalta maistunut (by the way, en juo siidereitä koskaan vaikka olenkin nainen), mutta siitäkin on erimakuisia versioita (riippuu paikasta = mihin olueeseen sen sekoittavat).

    • aceisone

      olet kyllä niin perussuomalainen juntti kuin olla vain voit!

    • Hgcjgcjhcj

      Verrattuna naapurimaihinsa ovat puolalainen olut ja puolalainen nainen samanlaisia. Olut ei ole hyvää eikä naiset kauniita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1036
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      57
      753
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      628
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      624
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe