Ehkä hiukan hölmö kysymys, mutta voiko hamsterille antaa nakkia? Meillä on Popsin vähäsuolaisia/rasvaisia kuorettomia nakkeja ja mietin voiko niitä antaa. Ihan "raakana" (kylmiltään) vai pitääkö keittää?
Joskus muistaakseni jostain luin, että jonkun tytön hamsterit oli hulluina nakkeihin, mutta en ole varma ja aattelin tarkistaa asian.
nakkia hamsulle?
11
2032
Vastaukset
- Pete
Kyllä hamsuille nakit maistuu ja voi joskus antaakin pienissä erissä, mitenkään terveellistä ruokaa ne ei ole, eikä niitä saa pitää ainoana tuoretuokana. Niitä ois hyvä antaa vaan esim joka toinen viikko tai jotain, ei ehkä niinkään usein...
- hekjä lyy
eikös ne hamsterit ole kasvissyöjiä?
- Minä
hekjä lyy kirjoitti:
Daa...No ei tod. Kuin tyhmä sä oikeen oot hamsut syö lihaa ja kasviksia...
Kyllä niille hamsuille saa antaa nakkia vaikka kerran viikos jos haluu...Muuten olen samaa mieltä sen ylimmän kanssa eli ne on vähän liian epäterveellisiä... - Järkevä
hekjä lyy kirjoitti:
Kyllä niille hamsuille saa antaa nakkia vaikka kerran viikos jos haluu...Muuten olen samaa mieltä sen Peten kanssa eli ne on vähän liian epäterveellisiä... - niina
Järkevä kirjoitti:
Kyllä niille hamsuille saa antaa nakkia vaikka kerran viikos jos haluu...Muuten olen samaa mieltä sen Peten kanssa eli ne on vähän liian epäterveellisiä...Jos jo pienille lapsille suositellaan että ne söis kerralla (ja viikossa) todella vähän nakkeja (olisko ollut yksi tai kaksi) nitriitin takia, niin en kyllä menis antamaan hamsulle nakin palasta. Hamsu tulee hyvin toimeen ilman nakkeja. Ei kaikkia ihmisten ruokaa tarvi mennä syöttään lemmikeille! Eikä vähäsuolaset mitään suolattomia ole!
- Tanttura
Juu, en aatellutkaan antaa niitä joka ilta :) Ymmärrän, ettei ole kovin terveellistä ruokaa, niinkuin ei ihmisillekkään välttämättä kovin hyväksi..
Eilen sitten annoin pikkuiselle pienen palan nakkia ja kyllä meni hyvin kaupaksi. Nakki voitti porkkanan mennen tullen :) - Nakki hamsu
niina kirjoitti:
Jos jo pienille lapsille suositellaan että ne söis kerralla (ja viikossa) todella vähän nakkeja (olisko ollut yksi tai kaksi) nitriitin takia, niin en kyllä menis antamaan hamsulle nakin palasta. Hamsu tulee hyvin toimeen ilman nakkeja. Ei kaikkia ihmisten ruokaa tarvi mennä syöttään lemmikeille! Eikä vähäsuolaset mitään suolattomia ole!
Mä oon ainakin antanut mun hamsulle jo kohta yhen vuoden ajan nakkia (nakin viikossa)
Eikä hamsuni voi pahoin...=)
Ehkä se on yksilöllistä!=)
- Alma
Marsuyhdistyksen sivuilla on erittäin hyvät tiedot marsujen ravinnosta ja ne eivät todellakaan ole lihansyöjiä niinkuin esimerkiksi hamsterit. Ei marsusta välttämättä huomaa jos sen antaa syödä sille kuulumatonta ruokaa, mutta olen varma ettei elä niin pitkäikäiseksi kuin oikalla ravinnolla ja hoidolla eläisi!
- Alma
Marsuyhdistyksen sivuilla on erittäin hyvää tietoa marsujen ruokavaliosta ja eivät todellakaan ole mitään lihansyöjiä niinkuin hamsterit. Ei marsusta välttämättä huomaa jos sen antaa syödä sopimatonta ravintoa, mutta olen varma ettei marsu elä niin montaa vuotta kuin jos eläisi oikealla ravinnolla ja hoidolla.
- Alma
Luin kysymyksen huolimattomasti, Anteeksi. Hamstereille saa antaa maitotaloustuotteita sekä lihajalosteita. Käy katsomassa hamsteriyhdistyksen sivuilta tarkempia ohjeita, ovat tosi hyvät, tiedän enemmän marsujen ruokinnasta. Hamsterin ruokavalio poikkeaa marsun ruokavaliosta suuresti.
- Anonyymi
Mäkin mietin samaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412408Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101848Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse701664Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801275- 631184
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171158TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161038Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901030Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42884- 70862