nakkia hamsulle?

Tanttura

Ehkä hiukan hölmö kysymys, mutta voiko hamsterille antaa nakkia? Meillä on Popsin vähäsuolaisia/rasvaisia kuorettomia nakkeja ja mietin voiko niitä antaa. Ihan "raakana" (kylmiltään) vai pitääkö keittää?

Joskus muistaakseni jostain luin, että jonkun tytön hamsterit oli hulluina nakkeihin, mutta en ole varma ja aattelin tarkistaa asian.

11

2177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pete

Kyllä hamsuille nakit maistuu ja voi joskus antaakin pienissä erissä, mitenkään terveellistä ruokaa ne ei ole, eikä niitä saa pitää ainoana tuoretuokana. Niitä ois hyvä antaa vaan esim joka toinen viikko tai jotain, ei ehkä niinkään usein...

• hekjä lyy

eikös ne hamsterit ole kasvissyöjiä?

• Minä
        hekjä lyy kirjoitti:

Daa...No ei tod. Kuin tyhmä sä oikeen oot hamsut syö lihaa ja kasviksia...

Kyllä niille hamsuille saa antaa nakkia vaikka kerran viikos jos haluu...Muuten olen samaa mieltä sen ylimmän kanssa eli ne on vähän liian epäterveellisiä...

• Järkevä
        hekjä lyy kirjoitti:

Kyllä niille hamsuille saa antaa nakkia vaikka kerran viikos jos haluu...Muuten olen samaa mieltä sen Peten kanssa eli ne on vähän liian epäterveellisiä...

• niina
        Järkevä kirjoitti:

Kyllä niille hamsuille saa antaa nakkia vaikka kerran viikos jos haluu...Muuten olen samaa mieltä sen Peten kanssa eli ne on vähän liian epäterveellisiä...

Jos jo pienille lapsille suositellaan että ne söis kerralla (ja viikossa) todella vähän nakkeja (olisko ollut yksi tai kaksi) nitriitin takia, niin en kyllä menis antamaan hamsulle nakin palasta. Hamsu tulee hyvin toimeen ilman nakkeja. Ei kaikkia ihmisten ruokaa tarvi mennä syöttään lemmikeille! Eikä vähäsuolaset mitään suolattomia ole!

• Tanttura

Juu, en aatellutkaan antaa niitä joka ilta :) Ymmärrän, ettei ole kovin terveellistä ruokaa, niinkuin ei ihmisillekkään välttämättä kovin hyväksi..

Eilen sitten annoin pikkuiselle pienen palan nakkia ja kyllä meni hyvin kaupaksi. Nakki voitti porkkanan mennen tullen :)

• Nakki hamsu
        niina kirjoitti:

Jos jo pienille lapsille suositellaan että ne söis kerralla (ja viikossa) todella vähän nakkeja (olisko ollut yksi tai kaksi) nitriitin takia, niin en kyllä menis antamaan hamsulle nakin palasta. Hamsu tulee hyvin toimeen ilman nakkeja. Ei kaikkia ihmisten ruokaa tarvi mennä syöttään lemmikeille! Eikä vähäsuolaset mitään suolattomia ole!

Mä oon ainakin antanut mun hamsulle jo kohta yhen vuoden ajan nakkia (nakin viikossa)
        Eikä hamsuni voi pahoin...=)

Ehkä se on yksilöllistä!=)

• Alma

Marsuyhdistyksen sivuilla on erittäin hyvät tiedot marsujen ravinnosta ja ne eivät todellakaan ole lihansyöjiä niinkuin esimerkiksi hamsterit. Ei marsusta välttämättä huomaa jos sen antaa syödä sille kuulumatonta ruokaa, mutta olen varma ettei elä niin pitkäikäiseksi kuin oikalla ravinnolla ja hoidolla eläisi!

• Alma

Marsuyhdistyksen sivuilla on erittäin hyvää tietoa marsujen ruokavaliosta ja eivät todellakaan ole mitään lihansyöjiä niinkuin hamsterit. Ei marsusta välttämättä huomaa jos sen antaa syödä sopimatonta ravintoa, mutta olen varma ettei marsu elä niin montaa vuotta kuin jos eläisi oikealla ravinnolla ja hoidolla.

• Alma

Luin kysymyksen huolimattomasti, Anteeksi. Hamstereille saa antaa maitotaloustuotteita sekä lihajalosteita. Käy katsomassa hamsteriyhdistyksen sivuilta tarkempia ohjeita, ovat tosi hyvät, tiedän enemmän marsujen ruokinnasta. Hamsterin ruokavalio poikkeaa marsun ruokavaliosta suuresti.

• Anonyymi

Mäkin mietin samaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      35
      4249
    2. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      114
      1576
    3. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      248
      1536
    4. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      1372
    5. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      32
      1142
    6. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      87
      1068
    7. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      132
      1062
    8. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      47
      1044
    9. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      259
      1013
    10. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      62
      984
    Aihe