avoimessa opiskelu?

sinttuliini22

minkälaista on avoimessa yliopistossa opiskelu? itseä kiinnostaa sosiaalipsykologia ja olenki ajatellut hakeutuvani kursseille. itse olen tällä hetkellä äitiyslomalla ja mietinkin kuinka tiivistä opiskelu on, en kuitenkaan voi vielä jättää vauvaa kuitenkaa hoitoon mihinkään päiväkotiin. ajattelin että onnistuukohan äitiyslomalla oleva kahden lapsen äiti mitenkään opiskelemaan avoimessa? ilmeisesti opiskelu ei ole edes tuettua?

kiitos jos joku viitis vastata...

9

7829

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuettua

      mutta parhaiten onnistuu, kun otat yhteyttä sinne, missä ko. kurssit järjestetään, niin tiedät läsnäolopakoista, suorituksista jne.

      Itse olen suorittanut yhden appron avoimessa pelkästään kirjatentteinä, siis käymättä yhdelläkään luennolla. Raskasta, mutta paremmin omaan rytmiin sovellettavissa.

    • kysymykseen

      Opiskelin muutama vuosi sitten sosiaalipsykologian perusteita avoimessa. Ensimmäisellä kurssilla luentoja oli 1 ilta viikossa ja kotona tenttiä varten piti hieman lukea.Eli aikaa oli paljon muuhunkin kuin opiskeluun.
      Sosiaalipsykologian perusopinnoissa (approssa)on paljon kirjallisuustenttejä eli opiskelu on lähinnä kotona pänttäämistä.

    • avoimessa opiskellut

      Hei,
      Avoimessa yliopistossa opiskelu on joustava tapa opiskella itseä kiinnostavia asioita. Olen itse opiskellut avoimessa yliopistossa ja suosittelen opintoja lämpimästi! Valitettavasti opintoihin ei saa tukea, mutta opinnoista on varmasti hyötyä. Saat lisää henkistä pääomaa ja saat opinnot korvattua, jos hakeudut yliopistoon varsinaiseksi opiskelijaksi. Joihinkin yliopistoihin voi päästä myös sisään avoimen väylän kautta (ilman pääsykoetta), jos olet saanut tarvittavan määrän opintosuorituksia kasaan avoimessa yliopistossa. Esimerkiksi Kuopion yliopiston hakuedellytykset sosiaalipsykologiassa väylän kautta: sosiaalipsykologian perus- ja aineopinnot ja yhden sivuaineen perusopinnot soveltuvasta oppiaineesta sekä muita opintoja Avoimessa yliopistossa, yhteensä noin 100 opintopistettä/60 opintoviikkoa.
      (http://www.uku.fi/avoin/vayla.html#sospsyka)

      Avoimessa opiskelu on yleensä monimuotoista, opintoja voi tehdä mm. tenttien, tehtävien tai internetissä verkko-opintoina. Kannattaa varmaan käydä http://www.avoinyliopisto.fi/ sivustolla. Sieltä löydät tarkemmat tiedot sosiaalipsykologian opiskelusta ja eri paikkakunnista, missä sitä voi opiskella! Opiskelu varmasti onnistuu kahden lapsen äidiltäkin, kunhan tekee selkeän suunnitelman opintojen etenemiselle ja sitoutuu siihen.

      Tsemppiä opiskeluihin!

      • Nimetön

        eikö vaatimuksena ole tuossakin aineessa noiden vaadittavien opintopisteiden lisäksi vähintään hyvin tiedoin suoritetut opinnot?


    • Tintti5

      hoitovapaalla ollessani opiskelemaan psykologiaa avoimessa ja ihan hyvin on onnistunut. Aika vähän on ollut luentoja, enemmän itsenäistä lukemista, joten lasten uniajat on kyllä tullut hyödynnettyä.. Mulla nuorin lapsista oli kyllä jo puolitoistavuotias kun aloitin, ettei ihan vauva enää.

    • JukkaV

      Suoritin aikoinaan sosiaalipsykologian approbaturin Helsingin yliopistoon. Tekisi mieleni suorittaa cumu tai aineopinnot (rakkaalla lapsella on parikin nimeä).

      Huomasin, että ainakin Tampereen yliopisto järjestää verkko-opintoina perusopintoja. Helsingin yliopistolla on myös ollut vastaava kokonaisuus.

      • Manalainen

        Helsingissä löytyy juu verkko-opiskelumahdollisuuksia, katso http://www.avoin.helsinki.fi/

        Valitettavasti aineopintoja ei sosiaalipsykasta voi suorittaa verkossa - ainakaan vielä, mutta perusopinnot siis kylläkin.


      • etvt
        Manalainen kirjoitti:

        Helsingissä löytyy juu verkko-opiskelumahdollisuuksia, katso http://www.avoin.helsinki.fi/

        Valitettavasti aineopintoja ei sosiaalipsykasta voi suorittaa verkossa - ainakaan vielä, mutta perusopinnot siis kylläkin.

        Ihan konkreettisesti kuvaillen, luennoilla on mukana myös ihan oikeita yliopisto-opiskelijoita, joten se ei eroa mitenkään. Ei voi sanoa, että avoimessa saisi huonompaa opetusta. Omassa kokonaisuudessani, ei ole juurikaan edes tenttejä (ainoastaan esseitä ja oppimispäiväkirjaa), joten sanoisin opiskelua helpoksi.

        Mukaan vain! Avoimessa tutustuu hyvin yliopisto-opiskeluun.


    • kh

      mistä kirjat saa jos suorittaa verkko-opintoja? yliopistojen kirjastoille 500km matka..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe