Varasteleva labbis

Reetu

Huolenaiheena on siis koiran varastelevaisuus.
Yksin kotona ollessaan tutkii roskikset ja pöydät, ja jos vain jotakin syömistä löytää niin käy kiinni.
Pitkiksi ajoiksi (koulupäivät) ei raaski pihalle jättää (esim. vesi jäätyy).
Äsken juuri saavuin kotiin ja nyt vuorostaan oli pillimehuja lattialla. Kovasti yritän pitää huolen ettei pöydille jäisi mitään mutta kaikkea ei voi huomata.

Olen kuullut että jos pöydälle jättää jotain pahanmakuista ruokaa niin se auttaa?
Neuvoja tarvitaan, kiitos etukäteen! :)

8

656

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • antanut tuon

neuvon että jotain pahaa jättää pöydälle. Yllättävän monelle koiralle tehoaa mm. pippurileipä. Eli joku herkullisen pehmeä vaalea leipä (vaikka labbikselle taitaa kelvata mikä vaan) jonka väliin kaikkea herkkua ja sitten paljon pippuria (tabascoa ei kannata käyttää, se tuoksuu jo niin voimakkaalle).

Toivotaan että tehoaa, vaikka vanha vitsi kuuluu, mitä labbis ei syö, se kannattaa haudata metrin syvyyteen. Eli ovat vähän sellaisia täystuhoja, kaikki kelpaa, pöydänjaloista alkaen. Kannattaa miettiä koiralle kotonaoloaikana paljon aktiviteettiä, aivotoimintaa, näin se ehkä nukkuu poissaoloaikananne.

• Marias

Onko sulla mahdollista estää koiran pääsy keittiöön ku se on yksin kotona? Ainakin silloin osittain välttyisit noilta ongelmilta.
      Itse olen antanut omille koirille hieman aivojumppaa yksin ollessaan eli ostanut kongit, joihin olen pistänyt kolot täyteen makkaraa muussattuna. Jos haluat lisätä haasteellisuutta ni jäädytä se kongi herkkuineen ennen kuin annat koirallesi. Siinä piisaa töitä useammaksi tunniksi ja yleensä selvitettyään kongin koira on aikasta väsynyt joten sitten ei enää jaksa miettiä varastelua tai muuta pahantekoa.
      Toki ei tämä kaikkiin koiriin tehoa mutta omiini on tehonnut joten aina kannattaa kokeilla.

• ...........

Tahtoo tietää!

• Marias
        ........... kirjoitti:

Tahtoo tietää!

Kong lelut ovat loistavia apuvälineitä tukemaan ja palkitsemaan hyvää käyttäytymistä. Kongien täyttö lisää intoa ja helpottaa eroahdistusta sekä tylsistymistä yksin kotiin jäädessä ja mahdollisesti voit myös saada sen varastelun kuriin kyseisellä lelulla.
        Lelu ei ole rikkoutumaton eli valvo alussa aina koiran touhuja kongin kanssa, kunnes olet varma, että se voi leikkiä myös yksinollessaan. Vaihda rikkoutuneet lelut uusiin.
        Täytteeksi sopii lähes mikä tahansa.
        Kokoja löytyy koiran koon mukaan eli on pientä, mediumia ja suurta.

• pöydän

reunalle ym. paikkoihin johon nokkansa työntää. ei se monesti enää varasta ja räpsy on senverran pieni niin se ei koiraa vahiongoita, säikäyttää kyllä ja pahasti.

• kokemusta.

Ettei pöydältä oteta mitään! Siis, opetat silloin, kun olet kotona, niin pöydälle ei hypätä millään lailla.

Kun koira on opetettu, niin ei se mitään sieltä ota.

• terve.

Ääliö.Mulla on sen verran kokemusta useasta ahneesta koirasta ettei sitä noin vain opeteta.Mun koirista ei ykskään ota ikinä pöydiltä kun ollaan kotona mut yksinjäätyään hakee varmasti.Äläkä puhu koulutuksesta mitään,kaikki on kokeiltu ongelmakoiran kouluttajaa myöten.Syöminen on primitiivinen teko ja ahne koira syö vaikka päälläs seisot.

• typsy

Minulla samalainen ongelma, mutta parsoni tyttö siirtelee kukkia.
      Olen nostanut kaiken aika korkealle, mutta silti neiti yltää ottamaan hyllystä jonkun kukan ja siivo on kotiin tultuani sen mukainen.
      Koskaan se ei yritäkkään pöydälle kun olen kotona.hiiren pyydystä aion nyt kokeilla;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3682
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      32
      3257
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2888
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2730
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1709
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1539
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1517
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1484
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    Aihe