Jos tähti-ja myrskykuvaajat, niin miksei

tuhat kuvaa jemmassa

Tällä palstalla oli "luontokuvaaja" kirja-aiheinen viestiketju. Tuli mieleen kun kerta on tulossa tämä ilmakehäilmiöistä (halot,myrskyt ym??) ja avaruusaiheista kirja joka tuo tähti ym. kuvaajien ja harrastajien kuvia esille niin:)) olis hienoa jos joku tekis vaikka kasvi/eläin/maisemakuvista kanssa.

16

1016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halo
      • taivaalta

      • bbg

      • peesaan

      • kirjatonnna

        Havahduin kun hoksasin ettei mulla ole hyllyssä yhtään suomalaista luontokuvakirjaa. Ulkomaisia kyllä löytyy. Pistäkää linkkejä tänne (ei vuoden luontokuvat eikä hautala) niin näkee edes mikä on tarjonta?


      • löytyy,
        kirjatonnna kirjoitti:

        Havahduin kun hoksasin ettei mulla ole hyllyssä yhtään suomalaista luontokuvakirjaa. Ulkomaisia kyllä löytyy. Pistäkää linkkejä tänne (ei vuoden luontokuvat eikä hautala) niin näkee edes mikä on tarjonta?

        laitat vaan googleen kuvaajien nimiä.
        jorma luhta, antti leinonen, benjam pöntinen,
        veikko vasama, pekka helo, lassi rautianen,
        heikki willamo, ym. ym. ym.
        niitä löytyy paljon, nimiä vaikka suomen luonnonkuvaajien sivuilta.


      • A. Borealis

        Vaikuttaa näin luontokuvaajan vinkkelistä todella mielenkiintoiselta nimim. halon lähettämä kirjalinkkivinkki. Mutta tässä on jotakuinkin samoista jutuista hyödyllinen "sanakirja" luonnon ilmiöistä kiinnostuneille kuvaajille:
        http://www.fmi.fi/abc/index.html


      • yllättynyt
        löytyy, kirjoitti:

        laitat vaan googleen kuvaajien nimiä.
        jorma luhta, antti leinonen, benjam pöntinen,
        veikko vasama, pekka helo, lassi rautianen,
        heikki willamo, ym. ym. ym.
        niitä löytyy paljon, nimiä vaikka suomen luonnonkuvaajien sivuilta.

        Googletin joitakin näitä nimiä ja kyllä täytyy sanoa, et onhan näitä kuvaajia. Se on kyl sääli, etteivät kirjakaupat ota niitä kirjoja myyntiin. Ei varmaan ylitarjonta näistä kirjoista oo kynnys vaan kaikki muut kaupalliset paskat?


      • pieni on kaunis

        Erittäin hieno ajatus. Olisikos parempi jos kasvi-kappale olisi korvattu makrokuvilla, eli hyönteis- ja kasvikuvat ynnämuut mahdolliset? Kasvejahan on jo maisemakuvissa muutenkin? Siis olisi makro-eläin-maisemat? Jospa joku kustantaja ottaa harteilleen. Paljonkohan tuossa Kuvia taivaasta kirjassa on kuvaajia?


      • mikäettei
        pieni on kaunis kirjoitti:

        Erittäin hieno ajatus. Olisikos parempi jos kasvi-kappale olisi korvattu makrokuvilla, eli hyönteis- ja kasvikuvat ynnämuut mahdolliset? Kasvejahan on jo maisemakuvissa muutenkin? Siis olisi makro-eläin-maisemat? Jospa joku kustantaja ottaa harteilleen. Paljonkohan tuossa Kuvia taivaasta kirjassa on kuvaajia?

        http://www.bookplus.fi/product.php?isbn=9789524681292&CustID=a0b4f841934b3da2c444808ba769e160
        Eipä tästä halon linkistä tai sen tekstistä selviä sisällys. Mutta suurinpiirtein kuitenkin. Eihän kirja ole vielä ees kaupoissa. Meitä kuvaajia on joka lähtöön. Ajatus on kannatettava. Siis samalla idiksellä muista luontokuvista.Ei ehkä kovin suppeaa linjaa ole syytävetää. Jos jakaisi vaikka kymmeneen kategoriaan? Vuodenajat? Ne makrot ja maisemat? Äkkiä on niin monta aluetta kuin meitä kuvaajiakin. Niin aika moni kuvaaja löytäisi oman spesiaalinsa. Realistisesti ajatellen ei ehkä toimi. Kuka tekisi? Kuka Maksaisi? Kuka Möisi? Mitenkä kuvat valittaisiin? Kuvista ei tässä maassa ole puutetta.


    • tyrkyttäjä

      Niimpä. Kuka se maksaa? On aika arvokasta touhua ja ostajiakin pitää löytyy sen vertaa että kulut ainakin saa maksettua. Kustantajille on aika turha tyrkyttää valokuvaajan kirjaa kun markkinat on niin pienet paitsi jos on Hannu Hautala. Mutta hyvä kun jossakin pääsee esille ja onhan ainakin ikuistanut nimensä kirjaan jossei sitten muuta.

      • URSAssa on 13 000 jäsentä, jos 1/10 heistä ostaa, niin se yksistään on aika hyvin. Jo kansikuva näyttää suorastaan hemmetin hyvältä=houkuttelevalta.

        Minunkin ottamia ns. erikoisia (=ennennäkemättömiä ilmiöitä) kuvia siihen tulee ennakkotietoin mukaan.

        t.MrKAT
        Tavanomaisempia kuviani:
        http://kuvablogi.com/blog/4570/
        http://www.geocities.com/ktikkane/


      • ent.kauppias
        MrKAT kirjoitti:

        URSAssa on 13 000 jäsentä, jos 1/10 heistä ostaa, niin se yksistään on aika hyvin. Jo kansikuva näyttää suorastaan hemmetin hyvältä=houkuttelevalta.

        Minunkin ottamia ns. erikoisia (=ennennäkemättömiä ilmiöitä) kuvia siihen tulee ennakkotietoin mukaan.

        t.MrKAT
        Tavanomaisempia kuviani:
        http://kuvablogi.com/blog/4570/
        http://www.geocities.com/ktikkane/

        Kun ei ne vaan niin hirveesti myy. Mutta hyvä kun tämmösiä kuiteskin tehdään. Ursahan on melkein ollut ainoa jatkuvasti tämän tapasia julkaissut. Mutta jos katsoo tietokirjojen myyntiä niin edes listoille ei ole päässyt kuin yhden kerran muistaakseni. En muista mikä kirja katsoa voi täältä:
        http://www.kirjakauppaliitto.fi/?ID=27&doc=3


      • Mr.K.A.T.
        ent.kauppias kirjoitti:

        Kun ei ne vaan niin hirveesti myy. Mutta hyvä kun tämmösiä kuiteskin tehdään. Ursahan on melkein ollut ainoa jatkuvasti tämän tapasia julkaissut. Mutta jos katsoo tietokirjojen myyntiä niin edes listoille ei ole päässyt kuin yhden kerran muistaakseni. En muista mikä kirja katsoa voi täältä:
        http://www.kirjakauppaliitto.fi/?ID=27&doc=3

        TV1:n Voimalassa äsken joku paukautti totuuden julki. Kirjoista valtaosan ostaa (muistaakseni) lähinnä keski-ikäiset teatterissa käyvät naiset. Ja miehillekin he valikoivat miesten puolesta että "hyvä jos se mies edes tään kerran yhden kirjan vuodesssa lukisi"..

        Tattis linkistä. tuommoinen näkyy kyllä myös teksti-tv:ssäkin muttei noin pitkältä ajalta.

        t.MrKAT


      • Mr.K.A.T.
        ent.kauppias kirjoitti:

        Kun ei ne vaan niin hirveesti myy. Mutta hyvä kun tämmösiä kuiteskin tehdään. Ursahan on melkein ollut ainoa jatkuvasti tämän tapasia julkaissut. Mutta jos katsoo tietokirjojen myyntiä niin edes listoille ei ole päässyt kuin yhden kerran muistaakseni. En muista mikä kirja katsoa voi täältä:
        http://www.kirjakauppaliitto.fi/?ID=27&doc=3

        Ostan paljon Terra Cognitan suomentamaa/kustantamaa kirjallisuutta, eikä sitä kustantamoa ole koskaan huippulistoilla.
        Elättää se kuitenkin yhden miehen. Ja herättää joskus keskustelua HS:ssä.


      • Sovinistiko?
        Mr.K.A.T. kirjoitti:

        TV1:n Voimalassa äsken joku paukautti totuuden julki. Kirjoista valtaosan ostaa (muistaakseni) lähinnä keski-ikäiset teatterissa käyvät naiset. Ja miehillekin he valikoivat miesten puolesta että "hyvä jos se mies edes tään kerran yhden kirjan vuodesssa lukisi"..

        Tattis linkistä. tuommoinen näkyy kyllä myös teksti-tv:ssäkin muttei noin pitkältä ajalta.

        t.MrKAT

        Olenkohan ainoo, jonka perheessä telkkarin saippuasarjat menevät tiedeohjelmien ja dokumenttien ohi? Kiristääkö muittenkin otsaa? Onko tietokirjat siksi vähemmän myytyjä kun naiset ei ole asioista kiinnostuneita vaan keskittyvät hömppäkulttuuriin? Ostaakohan naiset tätä "jatkoviestiä" viestissä mainittua kirjaa? Tuskimpa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe