Mikä on paskamaisinta rahtihommaa

Kapisko?

Aika vittumaista touhua tuo kapiksen kuskaaminen. Paljon kannattavampaa ja kivempaa olisi joku rullakkokuormien kuljettaminen, niin ei purku veisi niin aikaa. Saa kontteja vaihdella ja paskasten autojen alla työmiä.
Aikansa kutakin!

26

15171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitään

      Kapiksen ajo tuottaa. Rullakot ei.

      • rahtaRi ma olen

        Mitä hitaampaa purku on, sitä enemmän menee palkkoihin ja aikaa kuluu. Kapiksen rahti on isompi, mutta siitä kun vähentelee palkat pois, niin huonoksi jää kate.


    • ajan päästä

      etenkin muutot rupee vituttaa nii mahottomasti.

      • kovin herkku hommaa

        En voi sanoo paljookaan työkokemuksen osalta mutta onhan muuttasi itse kukin tehnyt. Helvetisti laatikoita ja vaikka mitä, hissitön talo krs voi olla varsin kiva rasti.

        Rullakot on itse asiassa aika helppoa mutta paskahommat ne sielläkin tulee vastaan. Joka paikkaan ei saa rullakko niin sitten kannat jokaisen laatikon kohteeseen. Piha voi olla niin huono että kantaenkin rullakon saisi helpommin kuin vetämällä

        Noin, paras homma kuorma-autoissa on kun työ on säännöllinen päivä työ, se on aika kaiken a ja o loppupeleissä mun mielestä. Toiseksi että ajo kaupungissa lyhyttä matkaa. Kolmanneksi sitten että tulee päiviä jolloin on vähän hommia niin saa lusmuilla joskus myös jne. Ei ole liikaa rutiinia ja helvetisti hommia, se tappaa.

        En tiedä millaista roskakuskin homma loppupeleissä on, saa siinä ilmeisesti riehua mielipuolisen lailla, pysyy toki kyllä kunnossa kun saa kiskoa ja pomppia koko ajan.


      • ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
        kovin herkku hommaa kirjoitti:

        En voi sanoo paljookaan työkokemuksen osalta mutta onhan muuttasi itse kukin tehnyt. Helvetisti laatikoita ja vaikka mitä, hissitön talo krs voi olla varsin kiva rasti.

        Rullakot on itse asiassa aika helppoa mutta paskahommat ne sielläkin tulee vastaan. Joka paikkaan ei saa rullakko niin sitten kannat jokaisen laatikon kohteeseen. Piha voi olla niin huono että kantaenkin rullakon saisi helpommin kuin vetämällä

        Noin, paras homma kuorma-autoissa on kun työ on säännöllinen päivä työ, se on aika kaiken a ja o loppupeleissä mun mielestä. Toiseksi että ajo kaupungissa lyhyttä matkaa. Kolmanneksi sitten että tulee päiviä jolloin on vähän hommia niin saa lusmuilla joskus myös jne. Ei ole liikaa rutiinia ja helvetisti hommia, se tappaa.

        En tiedä millaista roskakuskin homma loppupeleissä on, saa siinä ilmeisesti riehua mielipuolisen lailla, pysyy toki kyllä kunnossa kun saa kiskoa ja pomppia koko ajan.

        Nimimerkillä sivusta kattonu: Kyllä ne aika paskana on noiki roska/paperi-pahvikuskit,ku joutuu hyppii autosta alas ja jos on huonot jalat ja selkä ni on se aikamoista rääkkii!


    • Kapiksessa

      Kannattavuus ja työn mukavuus eivät kulje käsikädessä. Mitä helpompi homma, sitä huonompi rahti. Paperikuormat yms ovat helppoja viedä, mutta rahti ei riitä useinkaan edes muuttuviin kuluihin, kiinteistä puhumattakaan.

      Selkeä usean paikan kappiskuorma täysperävaunulla teetättää enemmän työtä, mutta lopputulos on paljon parempi. Työläämpää vaan.

      Elintarvikeajoon on oltava kalliit laitteet ja taksat on silti huonot. Työ on lisäksi usein yötyötä ja palautusten kanssa mylläämistä.

      • tuo tarkoittaa?

        Selittäkäähän nyt yksinkertaiselle jakotykillekin, että mitä tuo kapis oikein on? En ole kuunaan kuullut, itse ajan vain rullakoita ja lavoja...


      • Rullakkokalle
        tuo tarkoittaa? kirjoitti:

        Selittäkäähän nyt yksinkertaiselle jakotykillekin, että mitä tuo kapis oikein on? En ole kuunaan kuullut, itse ajan vain rullakoita ja lavoja...

        Niin kappaletavaraa se on. Sitä sekalaista silppua, mitä noissa terminaaleissa on. Sitä on sitten kiva lastata miten parhaiten taitaa. Ja sidontakin varmaan mielenkiintoista parhaimmillaan. Sitä on kapis, viisaammat kertokoon lisää.


      • Eiköhän
        Rullakkokalle kirjoitti:

        Niin kappaletavaraa se on. Sitä sekalaista silppua, mitä noissa terminaaleissa on. Sitä on sitten kiva lastata miten parhaiten taitaa. Ja sidontakin varmaan mielenkiintoista parhaimmillaan. Sitä on kapis, viisaammat kertokoon lisää.

        Eiköhän se kappaletavarakin sentään lavoihin ole kasattu yleensä.. Parhaimmillaanhan kappaletavara-ajo on että heität kymmenen lavaa kyytiin ja jaat lavat..?


      • wwfbfls
        Eiköhän kirjoitti:

        Eiköhän se kappaletavarakin sentään lavoihin ole kasattu yleensä.. Parhaimmillaanhan kappaletavara-ajo on että heität kymmenen lavaa kyytiin ja jaat lavat..?

        No jos paikat on helppoja, niin mikäs se on täysperällä jaeskella...MUTKU NE HARVOIN ON SITÄ. Nykyään tuntuu että kaikki hieman "erikoisempi" tavara jaetaan suoraan tehtaalta asiakkaalle, mikä on kyllä ihan sieltä. Jonnekki kinttupolun päässä olevalle purkupaikalle pitää viedä jos jonkinlaista himmeliä, eikä kunnon teistä tietoakaan...vähä kuin ajais 25-metrisellä tukkeja! ;) Mutta runkoajossa taitaapi päästä helpomalla...


    • kpu

      paskinta hommaa on olla töissä "uskomattoman paskoja
      kuljetuksia" firmassa.

    • lissu

      ajamaan maitoa pohjoseen...tai kaupungin kaikkiin pikku kioskeihin sun muihin. talvisin melko rasittavan huvittavaa puuhaa... maitorullakko painaa n.200kg, niitä ku sitten vetelet hangessa.. OUJEE!

      • on maidonajo

        että jos vetelet rullakkoa hangessa on sullla päässä vikaa, meillä ainakin on apuvälineet tuollaiseen kehitetty, joten ei tarvitse selkäänsä vääntää poikki!!

        Onhan niitä veemäisiäkin paikkoja, joissa ei levyjä sun muita pysty käyttää, mutta haastetta se on..

        Ite oon ajanu 5 v rullakoita ja aluks tuli hiki, mut ei enää...


      • mölökuski
        on maidonajo kirjoitti:

        että jos vetelet rullakkoa hangessa on sullla päässä vikaa, meillä ainakin on apuvälineet tuollaiseen kehitetty, joten ei tarvitse selkäänsä vääntää poikki!!

        Onhan niitä veemäisiäkin paikkoja, joissa ei levyjä sun muita pysty käyttää, mutta haastetta se on..

        Ite oon ajanu 5 v rullakoita ja aluks tuli hiki, mut ei enää...

        vain rullakoihin, mutta meillä ainakin vedellään vaunuja enemmän. Siihen vaunun päälle vielä muutama laatikko pakkasia niin johan on mukava vedellä.

        6 vuotta tehny nyt näitä hommia ja ei ole lopetus suunitelmia. Kyllähän tämä joskus vituttaa kun vehkeet ei pelaa tai sataa lunta 50 cm yössä. Kunto pysyy kohillaan ja mukava läristä tuttujen kaupan tätien kans.


      • rekan jäljet nähnyt

        Tai parempi mennä alkuun ja alkaa kerätä maitoa tiloilta.Homma hoituu minimi miehityksellä.Ei tarvii kun ajaa ja nukkua.Kaikki muu on turhaa,siihen ei jää aikaa eikä energiaa.On aina kiire, on vaan radio ja puhelin seurana.Ja eikun yön selkään satoi vaikka vanhoja akkoja.Kiitoksen sanaa saa odottaa ajon toimeksiantajalta vaikka parhaasi yrität.Ajot kilpailtava 3v välein.Silleen autoilijoista tulee ns."halpalentoyhtiöitä" . Kaikki kai ymmärtää ettei ole halpaa ja hyvää.


    • yrittäjä fh 12

      Revi jäisiä astioita talvisin/ketjuta liukkaalla peruuta vesijäiseen alamäkeen hakemaan rouvan jäteastiaa kiitos olen tehnyt tätä 17v yrittäjänä mitä olen saannut EI KOSKAAN KIITOKSEN SANAA ps. HAETKO ROSKAT HUOMENNA. niin se menee.

      • mmmmm......

        arvostan roskakuskeja ym. jakokuskeja paaaaaaaljon enemmän kuin esim 25,25 maantiellä ajava "rahtaria"

        ps. enkä varmasti ole ainut :)


      • mmmmm...... kirjoitti:

        arvostan roskakuskeja ym. jakokuskeja paaaaaaaljon enemmän kuin esim 25,25 maantiellä ajava "rahtaria"

        ps. enkä varmasti ole ainut :)

        jakoautokuskit sais jaettavat tavarat jos ei 25,25 pitkät runkoautot kuskais tavaraa terminaaliin? Jäis sinullaki jukurttipurkki ostamatta...


      • tuon pitäisi
        Rahtari-73 kirjoitti:

        jakoautokuskit sais jaettavat tavarat jos ei 25,25 pitkät runkoautot kuskais tavaraa terminaaliin? Jäis sinullaki jukurttipurkki ostamatta...

        vaikuttaa arvostuksen määrään? Arvostus voi kuules määräytyä vähän eri perusteilla, kuin mitä kohtaa ketjusta palvelee..? Ja jos tolle linjalle haluat, niin miten pitkään sinä niitä jogurttejasi terminaaliin ajelet, jos ei ois jakareita hoitamassa entisiä pois..


      • lopputili
        tuon pitäisi kirjoitti:

        vaikuttaa arvostuksen määrään? Arvostus voi kuules määräytyä vähän eri perusteilla, kuin mitä kohtaa ketjusta palvelee..? Ja jos tolle linjalle haluat, niin miten pitkään sinä niitä jogurttejasi terminaaliin ajelet, jos ei ois jakareita hoitamassa entisiä pois..

        Se on näille eräille pikkusieluisille kyrville kova sana kun saa olla kompensoimassa pientä pippeliään tien päällä ajaen isoa rekkaa. Kuka vittu sitä hommaa jaksaa yöllä edes tehdä?


      • lopputili kirjoitti:

        Se on näille eräille pikkusieluisille kyrville kova sana kun saa olla kompensoimassa pientä pippeliään tien päällä ajaen isoa rekkaa. Kuka vittu sitä hommaa jaksaa yöllä edes tehdä?

        tiedät minkä kokoinen pippeli minulla on? olet käynyt vakoilemassa, vai? XD


      • nekin hommat

        sitten ryssivät? Se oli äijähommaa rahallisesti ja muutenkin vielä 7-80 luvuilla,ainakin yksityisellä,kuskina. Rahaa tuli, tosin vapaa aikaa ei paljon ollut,aamu viidestä, ilta kymmeneen,oli talviaikaan melko normaali päivää. Kesä aika helpompaa, 6 pv viikossa ajoa,kesäaikaan vuoroviikoin ajoa,joka toinen viikko vapaa. Kiitoksia tuli,tilille ja paljon myös isoilta asiakkailta, firmoista joulun alla joululahjoina, hyvin tehdystä työstä. Ajat on kai sitten hommat muuttaneet, vai kultaako aika muistot? Välillä näkee "painajaisia,vieläkin" Joulun jälkeen,ajoista. Tai jos oli auto pajalla ollut päivän.


    • loppu tili!

      Konttaa perkele pimeässä paskaisten konttien alla vaihtelemassa kontteja ja kärryjä ja lastaa paskaa itse lisää kyytiin. Todella epäselvää hommaa!

      • konttien alla tarvi kontata.. Tällä hetkellä olen vielä vähälän väreissä ajamassa... Hommat muuten jees, mut juitsareitten kans menee hermot


      • kaljakko

        Käykääpä kokeilemassa juomien jakelua.....Siinä hommassa hermo lepää ja on tosi kevyttä,ainakin pääkaupunkiseudulla sitä tehneenä en suosittelis edes pahimille vihamiehille.Ystäväni joka ajoi silloin roska-autoa oli mukana katsommassa jos lähtis samaan hommaan mutta totesi että roskien ajossa pääsee helpommalla. Kaiken maailman kinkkibaarit ja Mummontuvat ja siihen kaupan päälle kippaa jonkun rullakon niin ja riehuu tyhjät pullot sekä hyllyttelee kaupat niin voit vi**u...


    • Dick

      Jaa se on vanha kunnon nyyti saanut uuden lempinimen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      58
      3918
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2407
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2174
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      142
      2103
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      424
      1484
    6. 79
      1251
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      140
      1235
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1155
    9. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      92
      1146
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      56
      1100
    Aihe