50 ekua Lantti/Monetalta

Nou-Hajua

Elikkä mulla on tollanen 50 egen juhla-raha,raha-paja Monetalta... ovh:348 ja pähkinäpuu kotelo ja aitous todistus.Olen myymässä sitä lähipäivinä,niin kyselisin vaan neuvoa asian tuntijoilta/tietäviltä ym...että paljonkohan siitä kannattaisi pyytää ja mitä siitä olisi/kannattaisi saada?? -Kiitos etukäteen-

10

4586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pettynyt

      Hyvä jos saat 200 euroa siitä.
      Tulin siihen tulokseen että KAIKKI Monetan myymät kolikot ovat rutkasti (moninkertaisesti) ylihinnoiteltuja. Eihän heillä ole asiakkaina kun herkkäuskoisia ja helposti höynäytettäviä vanhuksia. Kuolinpesät näitä laittaa myynttiin tarpeeksi, mistä sitten moni tosikeräilijä niitä ostavat sitten puoleen hintaan.
      Markkinat sen todellisen hinnan määrää, eikä mikään valtiollinen monopolipulju.

    • maksaa 160

      euroa kun ostin huutonetistä.

    • Rahamies

      Postia tulee Rahapajalta, kauhean hienoja tarjouksia.
      Pitäisikö ostaa, kun on jotain prof laatua, ei kuulema muualla ole kuin kapseleissa.
      Onko niiden takuutodistuksilla arvoa lisävää vaikutus, ja ovathan sitten taatusti aitojakin?
      Kun on loppuunmyyty, niin onko arvoa enemmän.
      Vai onko minut petetty, kun nyt saa sen käsityksen että muualta saisi halvemmalla, ehkä ovat sitten väärennöksiä tai jotain.
      En tiedä kehen enään luottaisi, tämä maailma on mennyt niin raadolliseksi että ihan valtion rahpaja moneta on ruvennut huijaamaan vanhuksia.
      En sano kun ruman sanan perk...

      • voi todeta että, monetalla ei todellakaan ole ainoatakaan prikkaa, joka sieltä kannattaisi ostaa, olkoon mikälaisia prooffeja hyvänsä.
        Tuossa muutama esimerkki:
        Suomen viimeinen kultamarkka. Raha on 18 karaatin kultaa ja hinta oli vuonna 2001 1750 mk. (291 euroa)
        Tällä hetkellä kyseistä kultahelyä saa 200 eurolla. Eli kuuden vuoden hintakehitys on reilun 90 euroa perseellään.

        Sitten vaikka tämä ”upea” Suomen Markan Historia 1864 – 2001 joka sisältää 18 rahajäljitelmää jota moneta myi samoihin aikoihin hintaan 6900 mk (1150 euroa). Tällä hetkellä hinta on noin 400 euroa. Eli persenettoa 750 euroa.

        Sitten uusin ”aluevaltaus” eli käytössä olleet rahat. Hyvä esimerkki löytyy tuosta: http://www.rahapajamoneta.fi/fi/729/t_550
        Kyseisiä lantteja voi hankkia esim. Huutonetistä 0,5-3 eurolla kappale. Lisäksi suunnatonta asintuntemusta osoittaa ko. lantin teknisistä tiedoista joissa väitetään lyöntivuosien olevan 1921-1939 Eipä ole monetan asiantuntiat huomanneet että tätä nikkelimarkkaa lyötiin myös vuonna 1940 reilut 3,3 miljoonaa kappaletta.

        Näitä "huipputarjouksia" ja "loppuunmyyntejä" voisi luetella vaikka kuinka paljon, mutta ei se siitä miksikään muutu kusetusta mikä kusetusta


      • Rahamies
        cevy kirjoitti:

        voi todeta että, monetalla ei todellakaan ole ainoatakaan prikkaa, joka sieltä kannattaisi ostaa, olkoon mikälaisia prooffeja hyvänsä.
        Tuossa muutama esimerkki:
        Suomen viimeinen kultamarkka. Raha on 18 karaatin kultaa ja hinta oli vuonna 2001 1750 mk. (291 euroa)
        Tällä hetkellä kyseistä kultahelyä saa 200 eurolla. Eli kuuden vuoden hintakehitys on reilun 90 euroa perseellään.

        Sitten vaikka tämä ”upea” Suomen Markan Historia 1864 – 2001 joka sisältää 18 rahajäljitelmää jota moneta myi samoihin aikoihin hintaan 6900 mk (1150 euroa). Tällä hetkellä hinta on noin 400 euroa. Eli persenettoa 750 euroa.

        Sitten uusin ”aluevaltaus” eli käytössä olleet rahat. Hyvä esimerkki löytyy tuosta: http://www.rahapajamoneta.fi/fi/729/t_550
        Kyseisiä lantteja voi hankkia esim. Huutonetistä 0,5-3 eurolla kappale. Lisäksi suunnatonta asintuntemusta osoittaa ko. lantin teknisistä tiedoista joissa väitetään lyöntivuosien olevan 1921-1939 Eipä ole monetan asiantuntiat huomanneet että tätä nikkelimarkkaa lyötiin myös vuonna 1940 reilut 3,3 miljoonaa kappaletta.

        Näitä "huipputarjouksia" ja "loppuunmyyntejä" voisi luetella vaikka kuinka paljon, mutta ei se siitä miksikään muutu kusetusta mikä kusetusta

        Kusettaa siis kansaa 10 - 0, ei liene laitonta??

        Helppoheikkejä ja muita hujareita on aina ollut, mutta että valtion lafka alistuu moiseen on jo aika paksua.
        Uudet juhlarahat ovat juuri sen arvoisia mitä niiden päälle on präntätty, kai Suomen Pankki huutoonsa vastaa.
        Ihmetystä herättää se että joku Moneta niminen putiikki saa myydä yksinmyyntioikeudella näitä, on jo selvää petosta. Uuden EU-direktiivin mukaan tämän suuruusluokan urakat tulisi laittaa yleiseen hakuun, halvin levityskanava voittakoon. Kyseessä on kymmenien miljoonien eurojen vedätys ja levitys, jonka valtaosan maksaa hyvässä uskossa kauppansa tehneet vanhukset. Kuka suojelee kansalaisia tällaiselta riistolta ja suoranaiselta petolliselta toiminnalta.
        Ehdotan että koko jakelu siirettäisiin Suomen Punaisen Ristin hoidettavaksi, siitä 1000 kolikkoa jokaiseen piiriin ja kerhoille levitettäväksi, menisi nekin rahat johonkin hyödylliseen.


      • Rahamies kirjoitti:

        Kusettaa siis kansaa 10 - 0, ei liene laitonta??

        Helppoheikkejä ja muita hujareita on aina ollut, mutta että valtion lafka alistuu moiseen on jo aika paksua.
        Uudet juhlarahat ovat juuri sen arvoisia mitä niiden päälle on präntätty, kai Suomen Pankki huutoonsa vastaa.
        Ihmetystä herättää se että joku Moneta niminen putiikki saa myydä yksinmyyntioikeudella näitä, on jo selvää petosta. Uuden EU-direktiivin mukaan tämän suuruusluokan urakat tulisi laittaa yleiseen hakuun, halvin levityskanava voittakoon. Kyseessä on kymmenien miljoonien eurojen vedätys ja levitys, jonka valtaosan maksaa hyvässä uskossa kauppansa tehneet vanhukset. Kuka suojelee kansalaisia tällaiselta riistolta ja suoranaiselta petolliselta toiminnalta.
        Ehdotan että koko jakelu siirettäisiin Suomen Punaisen Ristin hoidettavaksi, siitä 1000 kolikkoa jokaiseen piiriin ja kerhoille levitettäväksi, menisi nekin rahat johonkin hyödylliseen.

        Monetahan ei ole mikään valtion rahapaja, vaan postimyyntiä harjoittava, osittain norjalaisten omistama yritys joka tilaa rahapajalta ainoastaan tarvittavan materiaalin: http://www.ytj.fi/Yrity2.asp?yavain=1384280&t=62BDFF1725B5F6EF7BE4F953C0D5EA67F6F5BBFA

        Tällä roskapajalla ei todellakaan ole mitään muuta tekemistä varsinaisen rahapajan kanssa (joka lyö valtiovarainministeriön määräämät käyttö kolikot), kuin tilata uusia "lyöntimäärältään tarkkaan rajattuja" muumipeikko ym. kolikko sarjoja. Ainutlaatuisia lyöntimäärältään rajattuja mynttejä saa huomattavasti halvemmalla esim. täältä: http://www.kolumbus.fi/matti.olkkonen/hinta.htm
        ja lisäksi täällä lyötyjen lanttien arvo ei ainakaan putoa yhtä rajusti kuin rosvopaja monetan kauppaamien fantasiarahojen.


    • ajantasalla

      kyllä RAHAPAJA MONETA KUSETTAA KANSAA, ei kannata ostaa sieltä, kerran ostin=tein tyhmästi, EN TODELLAKAAN ENÄÄ!!!! OVAT YLIHINNOITELTUJA!!!!!

    • Ostomies

      Ostan kulta markkojanne teiltä pois päivän hintaan maksan 20.7.2013 viimeisestä kulta markasta 100 euroa kappaleelle jos se on virheetön ja omassa rasiasaan.

    • rehellisyysonkultaa

      Älä kehtaa "Ostomies" huiputtaa 100 euron tarjouksella. 250 euroa olisi sopiva hinta, joten älkää myykö ilmaiseksi.

    • tare79

      Voin myydä 275e/kpl

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe