Epäsiisti perhepäiväkoti!!

yök

Tyttäreni on aloittamassa perhepäivähoidossa ja mieltäni vaivaa tulevan hoitopaikan epäsiisteys.
Perheessä on kotieläimiä ja karvapalloja on kaikki sohvat,matot,nurkat ym.käytännössä joka paikka täynnä. Muutenkin mielestäni paikka oli kunnon siivouksen tarpeessa.
Ymmärrän kyllä,että jokaisella jolla eläimiä on,on karvoja jossain,mutta ei nyt ihan palloiksi asti.
Onko muilla kokemuksia epäsiisteistä hoitopaikoista?Ja jos on niin kuinka puuttua asiaan siten,ettei hoitaja siitä kauheasti loukkaantuisi ja kiukkuaan lapseeni kohdistaisi?Muita hoitopaikkamahdollisuuksia ei tällä hetkellä ole,joten mikä neuvoksi?Mitä tekisit jos tälläinen paikka osuisi omalle kohdalle?

8

1977

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IROEP

jää itse kotiin lastasi hoitamaan niin on paikat juuri niinkuin itse haluat.

• Joskus näinkin

Minulla taas entisenä pph:na on tällainen kokemus: eräs äiti oli tulossa keskustelemaan josko hänen poikansa 3v. aloittaisi hoidon meillä. Poika ei ollut silloin iltasella mukana ja olin tietysti siivonnut ja kuurannut kun tiesin saavani vieraan, mahdollisesti hoitolapsen. No, juttelimme niitä näitä, omia pienokaisia oli minulla kaksi. Yleensä en koko aikaa liiku riepu lasten perässä enkä komentele yhtenään olla levittämättä leluja, joten oikeasti koti on lapsiperheen näköinen, mutta nytpä tein ilmeisesti virheen siistillä kodilla. Lapsen äiti sanoi ettei voi ajatellakaan tuoda poikaansa meille "sotkemaan" kun täällä on niin siistiä. Ajattelikohan hän ettei lapsensa ehkä saanut olla kodinomaisesti vai oliko poika sitten joku rämäpää, joka ehtii huiskimaan sinne tänne, ei hän sen kummemmin selittänyt. Koti oli liian siisti ja kiiltävä, olisikohan auttanut jos olisin pyytänyt hänet keskelle arkeamme. Likaa tietysti en katsele , mutta lapset saavat tehdä majoja ja leikkejä. Että tällaisiakin näkökantoja on olemassa.

• epäjärjestystä

Kaikkinensa perhepäivähoito on kullannupullesi järjellä ajatellen ihanteellinen hoitomuoto;ryhmät pieniä,hoitoympäristönä koti.Hoitajalla on aikaa ottaa sinunkin lapsesi syliin,kun päivän touhuissa tulee suru puseroon syystä tai toisesta.

Liika siisteyskään ei ole hyvästä,tietenkin,jos hoitopaikka on varsinainen murju,lemmikit kirppujen kiusaamia takkupesiä(?),silloin olisi syytä harkita.

• used to be tarhantäti

jos huusholli tuntuu sinista niin likaiselta ettet voi lastasi sinne viedä, ota yhteys ohjaajaan tai muuhun pph esimieheen. Kunnallisilla se on varmasti ja yksityisilläkin on joku joka hommaa valvoo. Pyydä tekemääm tarkastus onho koti terveysriski.
      On sitä nykyisin p***aa päiväkodeissakin, kun joka paikasta säästetään. JA on sitä meillä kotonakin... onneksi en ole perhepäivähoitaja. :)

• käsittää siisteydellä

eri asioita. Samoin puhtaudella. Kun matkustaa maailmalla, näkee ja kokee vielä enemmän ympäristön siisteydestä ja puhtaudesta.

Meillä lasten perhepäivähoitajilla on ollut ns. yleissiistiä. Eli lasten elämänmenon perheissä on näkynyt, niin omien kuin hoitolastenkin tai lastenlastenkin. Joissakin kodeissa on ollut lemmikkieläimiä, toisissa ei. Varahoitopaikat luen mukaan kokemuksiin. Yleensä sellaisessa paikassa, missä lapset ovat olleet ensisijalla, on ollut nopeasti silmättynä "sotkuista", mutta elämän näköisiä huusholleja - ja lapsilla ollut mukavaa ja kivaa ja viihtyisää. Niissäkin paikoissa on kuitenkin muistettu yleinen tapakasvatus, mutta ei ola oltu pilkunviilaajia tai turhantärkeitä.

Kyllä meiltäkin välillä löytyy villakoiria sohvan takaa ja pianon alta - pakko myöntää.

• hoitsikka

Olen pph ja noudatan siisteydessä ystäväni "neuvoa", että sotkuista saa olla, muttei paskasta. Kotini on työpaikkani, enhän vois olla hirveessä törkypesässä aina. Lapset saa aikaan hillityn kaaoksen hetkessä, mutta se kuuluu työnkuvaan, imuroitava on kyllä joka ilta, sen verran pölyä ja rapaa on lattioilla. Sormenjäljet pyyhin kerran viikossa, yleensä perjantaina, et saan sitten viikonlopun naatiskella "siisteydestä".

• kyllä

veisi omaa muksuani sinne.perhepäivähoitajia sitoo sopimukset joissa on säännökset myös siisteydestä.tai sitten sanot vaan että kun tuntuu tuolla meidän lapsella olevan hippasen allergiaa että olisiko mahdollista että arvoisa hoitaja ottaisi imurin ja rätin käteensä ja tekisi minkä asialle pystyisi.lupaudu vaikka auttamaan ekalla kerralla. kuka sitä lastasi puolustaisi jos et sinä itse.joten rohkeesti vaan joko jätät viemättä ja haet toisen paikan tai sanot suoraan ..ei se mailma siihen kaadu.mutta lapsesi terveys on kuitenkin myös sinun kontillasi.menisitkö itse sinne karvapallojen sekaan leikkimään...=) kurja tilanne mutta hoidettavissa

• ...

Perhepäivähoitajat usein tekevät pitkää päivää eikä välttämättä siivousta jaksa tehdä pitkän työpäivän jälkeen. Lisäksi pph tekee työtä kotonaan, missä pph:n lisäksi asuu yleensä muitakin perheenjäseniä sotkemassa. En toki tarkoita, että kamala kaaos saa olla koska kyse on kuitenkin hoitopaikasta, mutta välttämättä lyhyttä vapaa-aikaansa ei välttämättä halua siivoiluun käyttää. Mun tuntema pph siivoaa kerran viikossa, myös perjantaina kun viimeiset lapset ovat lähteneet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      160
      4215
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      416
      3196
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2108
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1770
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      5
      1168
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      74
      1013
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      1005
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      24
      921
    9. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      54
      896
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      71
      869
    Aihe