neuvokaa aloittelijaa

ei osaa

sain lahjaksi sony dcr-dvd205 videokameran, jolla olen kovasti nyt kuvannut. olen yrittänyt tietokoneella katsoa dvd-asemalla levyjä, mutta mitään ei näy. olen koittanut etsiä ohjekirjasta tietoa, mutta menee niin yli hilseen, että olen luovuttanut... eli mitä tarvitsen koneelle, jotta saan katsottua ja ehkä jopa editoitus tallenteitani? ennen nauhoittamista ja levyn alustamista kamera kysyy, haluanko tallentaa "video" vai "vr" muodossa, joista olen ymmärtänyt, että tuota jälkimmäistä voisi editoida. eli pitäisikö tallentaa juuri tuossa vr-muodossa, ja tarvitsenko jonkin ohjelman koneelle, jolla pystyn tallentamaan kuvaukseni ja käyttämään levyt tyhjentämisen jälkeen uudelleen? kiitos, jos joku viitsii vastata näihin ilm. typeriin kysymyksiin!

4

847

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Digiootti

DVD levylle tallentavien kameroiden ongelmana on yleensä kuvatun videon käsittelyn vaikeus.
      Siksi valistuneet videoharrastajat jättää DVD kamerat kauppaan.

Itselläkään ei ole kokemusta noista kameroista.
      Mutta mitä olen seurannut juttuja noiden VR ja VIDEO muotojen eroista. Minulla on sellainen käsitys, että jos tallentaa DVD tallentimella, tai DVD kameralla VR muodossa, levylle voi lisätä videoa pätkä kerrallaan, mutta sitä levyä ei voi katsoa toisilla laitteilla.
      Jos tallentaa levylle VIDEO muodossa, voi polttaa videoa vain kerran, mutta levyä voi toistaa toisissakin laitteissa. (korjatkaa, jos olen väärässä)

Tuon käsityksen sain tästä keskustelusta.

http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewtopic.php?t=354710&highlight=

Itse poltan DVD:t vain tietokoneella.

DVD levyn videoita voi siirtää tietokoneelle, editoida ja senjälkeen polttaa uudelleen DVD levylle ainakin Pinnacle Studio 9 Plus ja 10 Plus ohjelmilla.

• ......

kiitos vastauksesta! täytyy sitten tuo editointi unohtaa, mutta kun saisi edes tallentamansa materiaalin näkymään koneella, ja tallennettua sen ja sitä myöten polttamaan dvd:lle.. eli onko nuo pinnacle-ohjelmat juuri tähän tarkoitukseen sopivia? tallenteissani näkyy pääte .bup ja joitain muitakin, mutta tässä .bup-päätteisessä näkyy ns. play-napin kuvake, joten olen olettanut, että sen takana näkyisi juuri se mitä olen kuvannut...
        onko olemassa mitään ilmaisohjelmia, jollaisen voisi turvallisesti ladata, jotta saisin materiaalin koneelle, ja siitä normaalille dvd:lle? kiitos vielä, jos joku tietäisi!

• Digiootti
        ...... kirjoitti:

kiitos vastauksesta! täytyy sitten tuo editointi unohtaa, mutta kun saisi edes tallentamansa materiaalin näkymään koneella, ja tallennettua sen ja sitä myöten polttamaan dvd:lle.. eli onko nuo pinnacle-ohjelmat juuri tähän tarkoitukseen sopivia? tallenteissani näkyy pääte .bup ja joitain muitakin, mutta tässä .bup-päätteisessä näkyy ns. play-napin kuvake, joten olen olettanut, että sen takana näkyisi juuri se mitä olen kuvannut...
        onko olemassa mitään ilmaisohjelmia, jollaisen voisi turvallisesti ladata, jotta saisin materiaalin koneelle, ja siitä normaalille dvd:lle? kiitos vielä, jos joku tietäisi!

Edelleenkään en tunne noita DVD kameroita, enkä niiden tuottaman videon jatkokäsittly mahdollisuuksia.
        Jos innostusta riittää, niin kokeile.

Pinnacle Studio 9 Plussalla ja 10 Plussalla voi ainakin normaaleja kopiosuojamattomia DVD levyjen videoita siirtää tietokoneelle, editoida ja polttaa uudelleen DVD levylle.

Tässä on siihen ohjeetkin.
        http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewtopic.php?p=1708946&highlight=title1 mpg#1708946

Ilmaisia DVD: kopio ohjelmiakin on.

http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/dvd_rippaajat/dvd_shrink.cfm

• videokäpälä

En ole asiantuntija minäkään, mutta jo vuosia olen editoinut Ganonin ja Nikonin jopa pokkareillla otettuja videoita. CyberLink PowerDirector 12 videon käsittelyohjelmalla. Sen saa suomenkielisellä leikkuu pöydällä ja suomenkieli ohjeilla, hyvin on toininut. uusi ohjelma on 16
      Nyt ilmeni ongelma DVD levyt eivät auenneet Windows Media player vaatii Windivs Media plauer classik ohleman,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      2957
    2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      60
      2859
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2333
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      27
      1805
    5. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1689
    6. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      1589
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1566
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      77
      1235
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1226
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79