neuvokaa aloittelijaa

ei osaa

sain lahjaksi sony dcr-dvd205 videokameran, jolla olen kovasti nyt kuvannut. olen yrittänyt tietokoneella katsoa dvd-asemalla levyjä, mutta mitään ei näy. olen koittanut etsiä ohjekirjasta tietoa, mutta menee niin yli hilseen, että olen luovuttanut... eli mitä tarvitsen koneelle, jotta saan katsottua ja ehkä jopa editoitus tallenteitani? ennen nauhoittamista ja levyn alustamista kamera kysyy, haluanko tallentaa "video" vai "vr" muodossa, joista olen ymmärtänyt, että tuota jälkimmäistä voisi editoida. eli pitäisikö tallentaa juuri tuossa vr-muodossa, ja tarvitsenko jonkin ohjelman koneelle, jolla pystyn tallentamaan kuvaukseni ja käyttämään levyt tyhjentämisen jälkeen uudelleen? kiitos, jos joku viitsii vastata näihin ilm. typeriin kysymyksiin!

4

800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Digiootti

      DVD levylle tallentavien kameroiden ongelmana on yleensä kuvatun videon käsittelyn vaikeus.
      Siksi valistuneet videoharrastajat jättää DVD kamerat kauppaan.

      Itselläkään ei ole kokemusta noista kameroista.
      Mutta mitä olen seurannut juttuja noiden VR ja VIDEO muotojen eroista. Minulla on sellainen käsitys, että jos tallentaa DVD tallentimella, tai DVD kameralla VR muodossa, levylle voi lisätä videoa pätkä kerrallaan, mutta sitä levyä ei voi katsoa toisilla laitteilla.
      Jos tallentaa levylle VIDEO muodossa, voi polttaa videoa vain kerran, mutta levyä voi toistaa toisissakin laitteissa. (korjatkaa, jos olen väärässä)

      Tuon käsityksen sain tästä keskustelusta.

      http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewtopic.php?t=354710&highlight=

      Itse poltan DVD:t vain tietokoneella.

      DVD levyn videoita voi siirtää tietokoneelle, editoida ja senjälkeen polttaa uudelleen DVD levylle ainakin Pinnacle Studio 9 Plus ja 10 Plus ohjelmilla.

      • ......

        kiitos vastauksesta! täytyy sitten tuo editointi unohtaa, mutta kun saisi edes tallentamansa materiaalin näkymään koneella, ja tallennettua sen ja sitä myöten polttamaan dvd:lle.. eli onko nuo pinnacle-ohjelmat juuri tähän tarkoitukseen sopivia? tallenteissani näkyy pääte .bup ja joitain muitakin, mutta tässä .bup-päätteisessä näkyy ns. play-napin kuvake, joten olen olettanut, että sen takana näkyisi juuri se mitä olen kuvannut...
        onko olemassa mitään ilmaisohjelmia, jollaisen voisi turvallisesti ladata, jotta saisin materiaalin koneelle, ja siitä normaalille dvd:lle? kiitos vielä, jos joku tietäisi!


      • Digiootti
        ...... kirjoitti:

        kiitos vastauksesta! täytyy sitten tuo editointi unohtaa, mutta kun saisi edes tallentamansa materiaalin näkymään koneella, ja tallennettua sen ja sitä myöten polttamaan dvd:lle.. eli onko nuo pinnacle-ohjelmat juuri tähän tarkoitukseen sopivia? tallenteissani näkyy pääte .bup ja joitain muitakin, mutta tässä .bup-päätteisessä näkyy ns. play-napin kuvake, joten olen olettanut, että sen takana näkyisi juuri se mitä olen kuvannut...
        onko olemassa mitään ilmaisohjelmia, jollaisen voisi turvallisesti ladata, jotta saisin materiaalin koneelle, ja siitä normaalille dvd:lle? kiitos vielä, jos joku tietäisi!

        Edelleenkään en tunne noita DVD kameroita, enkä niiden tuottaman videon jatkokäsittly mahdollisuuksia.
        Jos innostusta riittää, niin kokeile.

        Pinnacle Studio 9 Plussalla ja 10 Plussalla voi ainakin normaaleja kopiosuojamattomia DVD levyjen videoita siirtää tietokoneelle, editoida ja polttaa uudelleen DVD levylle.

        Tässä on siihen ohjeetkin.
        http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewtopic.php?p=1708946&highlight=title1 mpg#1708946

        Ilmaisia DVD: kopio ohjelmiakin on.

        http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/dvd_rippaajat/dvd_shrink.cfm


    • videokäpälä

      En ole asiantuntija minäkään, mutta jo vuosia olen editoinut Ganonin ja Nikonin jopa pokkareillla otettuja videoita. CyberLink PowerDirector 12 videon käsittelyohjelmalla. Sen saa suomenkielisellä leikkuu pöydällä ja suomenkieli ohjeilla, hyvin on toininut. uusi ohjelma on 16
      Nyt ilmeni ongelma DVD levyt eivät auenneet Windows Media player vaatii Windivs Media plauer classik ohleman,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe