siis mitä hoodoo on? katoin leffan skeleton key, ja alkoi kiinnostaa. Siinä oli jotain että toimii jos siihen uskoo.. Onko muita taikoja siinä hoodoossa, kun tiilijauheesta tekemä viiva oven eteen, niin kukaan sinulle pahaa aikova ei pääse yli..? tai muita aiheesta poikkeavia taikoja?
Hoodoo??
5
1398
Vastaukset
- -PT-
Hoodoo on käsittääkseni pääasiassa amerikkalaista taikauskoa (tuolta Louisianan kieppeiltä) johon liittyy juuri taikakalujen, amulettien, loitsujen ym. käyttöä. Lähtee periaatteessa samoista juurista kuin voodookin, mutta ei sisällä jumaluuksia ym. uskonnollisia prinsiippejä.
- jaakko1993
Itsekkin olen katsonut kyseisen leffan ja rupesi kiinnostamaan. Hoodoo on ilmeisesti etelästä levinnyt usko mikä ei liity jumalaan mitenkään. Eli siinä voidaan taioilla parantaa tai kirota ihmisiä. Tarkemmin en tiiä, mutta haluasin tietää enemmän. ja että toimiiko esim. toi tiilijauhe juttu oikeesti. ois kiva saada vastauksia.
- vastauksia
Vastauksia ois tosi kiva saada. koitin hakuu,, mut eipä läytyny juuri mitään /:
- minä91
vastauksia kirjoitti:
Vastauksia ois tosi kiva saada. koitin hakuu,, mut eipä läytyny juuri mitään /:
eiks hoodoo oo jostain afrikasta alunperin taikausko millä voi parantaa ja kirota ihmisiä jos ne uskoo siihen myös. :)
oon varmaan kans nähny sen leffan jos se on se mis on kate hudson? - PiumPoum
minä91 kirjoitti:
eiks hoodoo oo jostain afrikasta alunperin taikausko millä voi parantaa ja kirota ihmisiä jos ne uskoo siihen myös. :)
oon varmaan kans nähny sen leffan jos se on se mis on kate hudson?Itse etin loitsuja netistä, ja löysin muutaman:
1.Pidä aina punapippuria talossasi niin kukaan ei voi hoodota tai noitua sinua.
2.Jos joku epämiellyttävä ihminen tai noita poistuu kotoasi etkä halua hänen enää koskaan palaavan, heitä tämän selkään ripaus suolaa tämän poistuessa kotoasi niin tämä ei enää koskaan palaa takaisin.
noita oli ihan hirveesti =) googlettamalla löytää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2976844Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652069- 1751797
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151287- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71156RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541066Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411031Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982