Htl Portofino

Matkaa odotellessa

Kertokaapa kokemuksianne htl Portofinosta. Plussat ja miinukset.
Entä miten kuuluu tai on kuulumatta dna Isla Margaritalla.

8

2745

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukaista
    • 24.1. Palannut

      .... Margaritalta ja nimen omaan Portofinosta. Itse olimme ainakin varsin tyytyväisiä kyseiseen hotelliin ja sen palveluihin. Hotelli alueineen pidettiin todella siistinä ja kaikki palvelut, joita me tarvitsimme toimivat hyvin. Hotellin aulasta löytyy mm. paikallinen matkatoimisto, jonka kautta olimme Jeeppisafarilla 40 dollarin hintaan ja myös rahaa saa vaihdettua hotellilla. Hotellin oma ranta oli mukavan rauhallinen (ei kaupustelijoita vaan niitä oli lähellä omissa kojuissaan). Ei hotelli mikään luxus ole mutta sitä tuskin lähtee edes hakemaankaan hotellia valitessaan. Meidän huoneemme oli korkeassa ns. päärakennuksessa eli samassa jossa on respa ja ainakin meidän huoneessammme pistorasiaan sopi myös latureiden pistokkeet ilman adapteria. Muiden hotellirakennusten osalta en pistorasioista tiedä. Tässä nyt jotain kiteytettynä mutta vastaan toki, mikäli haluat tietää jotain tarkemmin. Dnan kuuluvuudesta en valitettavasti osaa sanoa mutta ainakin Kolumbus/Elisa saarella toimi.

      • lomailoa

        Hei!
        Meillä lähtö 20.2 jännittää jo hieman,haluaisikos kertoa rannasta,millaiset aallot?oliko roskaista?millaista ohjelmaa?ja millainen disko oli?
        Kiitos jo etukäteen:)


      • 24.1. Palannut
        lomailoa kirjoitti:

        Hei!
        Meillä lähtö 20.2 jännittää jo hieman,haluaisikos kertoa rannasta,millaiset aallot?oliko roskaista?millaista ohjelmaa?ja millainen disko oli?
        Kiitos jo etukäteen:)

        Hotellin oma ranta, Playa El Humo, oli varsin rauhallinen ja tarkoitettu siis vain hotellin asukkaille. Kiertäviä kaupustelijoita ei ollut vaan muutamilla kauppialla oli kojut rannan tuntumassa. Aallot rannalla olivat melkomoiset. Samoin kuin Aqualla. Aika usein rannalla oli punainen lippu. Muutamana päivänä lippu oli vihreä mutta kertaakaan se ei ollut sininen, mikä olisi osoittanut, että vedessä olisi ollut täysin turvallista uida. Aaltoja siis on ja samoin pohjavirtauksia. Itse en rannalla uinut, joten sen kummemmin en niistä osaa omakohtaisesti kertoa. Rannalla "päivystävät" aktiviteetti-ihmiset toimivat samalla myös rantavahteina ja puhalsivat pilleihinsä oitis jos joku erehtyi vedessä menemään liian syvälle tai liian lähelle aallon murtajaa. Oppaatkin meitä varoittelivat saaren pohjois puolen aalloista ja sanoivat, ettei todellakaan ole kyse uimataidosta vaan pohjavirtaukset ovat todella niin voimakkaat, ettei aaltojen kanssa ole leikkimistä.

        Hotellialueella oli todella siistiä. Joka aamu henkilökunta kävi siivoamassa roskat rannaltakin, aurinkotuolien ympäriltä. Se mitä hotellialueiden ympärillä on, onkin toinen asia. Mutta se kuuluu maan "tapoihin ja kulttuuriin". Mutta hotelli alueineen pidettiin kyllä siistinä.

        Ohjelmaa oli koko päiväksi. Heti aamupäivällä alkoi rannalla erilaiset aktiviteetit hevosenkengän heitosta rantalentikseen ja jalkapalloon. Samoin aktiviteettia oli myös altaalla. Joka ilta hotellin ulkoilmateatterissa oli animacion-tiimin show, joka vaihtui joka ilta. Show alkoi aina 21.45 ja kesti 30-45 minuuttia. Kannattaa käydä katsomassa. Discossa en itse jaksanut käydä yhtenäkään iltana kurkkaamassa, joten siitä en valitettavasti osaa kommentoida.


      • lomailoa=)
        24.1. Palannut kirjoitti:

        Hotellin oma ranta, Playa El Humo, oli varsin rauhallinen ja tarkoitettu siis vain hotellin asukkaille. Kiertäviä kaupustelijoita ei ollut vaan muutamilla kauppialla oli kojut rannan tuntumassa. Aallot rannalla olivat melkomoiset. Samoin kuin Aqualla. Aika usein rannalla oli punainen lippu. Muutamana päivänä lippu oli vihreä mutta kertaakaan se ei ollut sininen, mikä olisi osoittanut, että vedessä olisi ollut täysin turvallista uida. Aaltoja siis on ja samoin pohjavirtauksia. Itse en rannalla uinut, joten sen kummemmin en niistä osaa omakohtaisesti kertoa. Rannalla "päivystävät" aktiviteetti-ihmiset toimivat samalla myös rantavahteina ja puhalsivat pilleihinsä oitis jos joku erehtyi vedessä menemään liian syvälle tai liian lähelle aallon murtajaa. Oppaatkin meitä varoittelivat saaren pohjois puolen aalloista ja sanoivat, ettei todellakaan ole kyse uimataidosta vaan pohjavirtaukset ovat todella niin voimakkaat, ettei aaltojen kanssa ole leikkimistä.

        Hotellialueella oli todella siistiä. Joka aamu henkilökunta kävi siivoamassa roskat rannaltakin, aurinkotuolien ympäriltä. Se mitä hotellialueiden ympärillä on, onkin toinen asia. Mutta se kuuluu maan "tapoihin ja kulttuuriin". Mutta hotelli alueineen pidettiin kyllä siistinä.

        Ohjelmaa oli koko päiväksi. Heti aamupäivällä alkoi rannalla erilaiset aktiviteetit hevosenkengän heitosta rantalentikseen ja jalkapalloon. Samoin aktiviteettia oli myös altaalla. Joka ilta hotellin ulkoilmateatterissa oli animacion-tiimin show, joka vaihtui joka ilta. Show alkoi aina 21.45 ja kesti 30-45 minuuttia. Kannattaa käydä katsomassa. Discossa en itse jaksanut käydä yhtenäkään iltana kurkkaamassa, joten siitä en valitettavasti osaa kommentoida.

        Hei!
        Vaivaan vielä kysymyksillä, mutta huolestuttaa vähän kun olen kuullut että ei olisi huoneissa terassia/parveketta.Olisi niin mukava iltaisin istua ja hengailla. Miten on,oliko useimmilla parveke?


      • 24.1. Palannut
        lomailoa=) kirjoitti:

        Hei!
        Vaivaan vielä kysymyksillä, mutta huolestuttaa vähän kun olen kuullut että ei olisi huoneissa terassia/parveketta.Olisi niin mukava iltaisin istua ja hengailla. Miten on,oliko useimmilla parveke?

        Parvekkeita ei tosiaan ollut siinä korkeassa "päärakennuksessa" jossa me olimme. Itse en sitä toisaalta kyllä edes ehtinyt kaivata vaikka yleensä matkoilla on terassilla/parvekkeella tottunut istumaan. Huoneessa kun ei juuri tullut vietettyä aikaa. Aamulla sieltä lähti varhain aamupalalle ja sieltä suoraan rannalle/altaalle. Ja alkuillasta siellä kävi vain vaihtamassa vaatteet illallista varten ja loppuilta menikin sitten lobby-baarissa ja Teatro Luna Marin esityksiä katsellessa. Hotellista kyllä löytyy myös sellasia "rivitalon" tyyppisiä rakennuksia, joista terassi löytyy. Ja toisessa korkeammassa rakennuksessa, samaisessa josta löytyy pizzeria, näytti ainakin joissain huoneissa parveke olevan.


      • lomaa odotellessa...
        24.1. Palannut kirjoitti:

        Parvekkeita ei tosiaan ollut siinä korkeassa "päärakennuksessa" jossa me olimme. Itse en sitä toisaalta kyllä edes ehtinyt kaivata vaikka yleensä matkoilla on terassilla/parvekkeella tottunut istumaan. Huoneessa kun ei juuri tullut vietettyä aikaa. Aamulla sieltä lähti varhain aamupalalle ja sieltä suoraan rannalle/altaalle. Ja alkuillasta siellä kävi vain vaihtamassa vaatteet illallista varten ja loppuilta menikin sitten lobby-baarissa ja Teatro Luna Marin esityksiä katsellessa. Hotellista kyllä löytyy myös sellasia "rivitalon" tyyppisiä rakennuksia, joista terassi löytyy. Ja toisessa korkeammassa rakennuksessa, samaisessa josta löytyy pizzeria, näytti ainakin joissain huoneissa parveke olevan.

        Moi!
        Miten lentomatka meni?tuntuko pitkältä?millä kielellä elokuvat?Miten välilaskut,pääsikö ulos?


      • 24.1. Palannut
        lomaa odotellessa... kirjoitti:

        Moi!
        Miten lentomatka meni?tuntuko pitkältä?millä kielellä elokuvat?Miten välilaskut,pääsikö ulos?

        Lennot meni omasta mielestäni yllättävän joutuisasti. Itselleni Venezuelan lento oli ensimmäinen noin pitkä lomalento. Reittilennollakin pisin yhtäjaksoinen lentoaika on ollut "vain" n. 9h, joten siihenkin verrattuna Venezuelan lento tuntui etukäteen todella pitkältä. Koneesta ei siis pääse välilaskun aikana ulos vaan koko n. 14 tuntia menee koneessa. Välilasku on joko Köpiksessä tai Göteborgissa ja kestää noin 45-60 min. Elokuvia tulee 3-4 kpl per suunta ja osa niistä on tekstitetty suomeksi ja osa ruotsiksi. Meillä menomatkalla näytettiin Autot (suomeksi puhuttuna), Inside Man (ruotsiksi tekstitettynä), joku Robin Williamsin perhekomedia ja Steve Martinin Villi Tusina 2 joiden teksitykset oli muistaakseni molemmat suomeksi. Paluulennolla näytettiin suomeksi tekstitettynä sekä Jennifer Anistonin Break Up että joku Teräsmiesleffa ja Ice Age 2 ruotsiksi tekstitettynä.

        Ja kuten jo alussa totesin niin yllättävän joutuisasti ja kivuttomasti lennoista tosiaan selvisi. Jossain vaiheessa kotimatkaa kone pimennettiin muutamiksi tunneiksi ja "aamu" valkeni aamupalan myötä noin pari tuntia ennen välilaskua. Itse varustauduin lennolle kirjalla ja ristikkolehdellä, joista jälkimmäiseen en kajonnut kumpaankaan suuntaan lennettäessä.

        Ainakin meidän kohdalla lentomatkat menivät myös siinä mielessä hyvin, että tietääkseni yksikään koneen vessoista ei mennyt tukkoon mistä muutama muu on sivuilla nurissut. Meistä itsestämmehän tuokin asia tosin on kiinni - ei sinne pönttöön ihan kaikkea tarvitse tunkea. Itse olin varsin tyytväinen myös koneessa tarjottuun ruokaan - molempiin suuntiin lennettäessä. Osaltaan matkustus "mukavuuteen" varmasti vaikuttaa sekin, että kone on kaksikäytäväinen. Helpottaa aika paljon koneessa liikkumista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1740
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      72
      1349
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1288
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      187
      1239
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1061
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1053
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      902
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      886
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      836
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      804
    Aihe