Tällaisia mietin tänään

Että rinnat pilalla... Voi helkkari, sanon minä.
Kommenttina edelliseen.

Mutta. Kuinka helppoa on kunnioittaa toisen mielipidettä. Mutta pitää samalla omansa. Hmmm....
Otetaan vaikka uskovainen ja ateisti kuinka helppoa/vaikeaa tällainen ystävyys on? enkä tarkoita nyt sellaista ihmistä joka ei nyt ole niin uskovainen muttei nyt niin ateistikaan. vaan että mielipiteissä on selkeä ero.
Minulla on ystävä joka alkoi olla pahasti alkoholisoitut aikoinnaan mutta tuli sittemmin uskoon ja pääsi kuiville. Hänen uskonnollisuutensa alkoi orastaa jo kauan ennen varsinaista "heräämistä" kun hän tinkoi minulta että mihin minä uskon ja kun vastasin etten mihinkään muuhun kuin itseeni, enkä aina siihenkään. Ja kun hän ei voinut käsittää ettei ihminen usko mihinkään, ( jokainen kuulemma uskoo johonkin ) niin siinä sitä riitti vääntämistä. Kas kummaa, ystävyytemme on säilynyt siitäkin huolimatta, että hän tuli uskoon ja minut sai nainen houkuteltua pois paikkakunnalta, noin 150km päähän. Niin, ja mikä siinä on, kun nyttemmin olen eronnut. niin miksi minä aristelen kertoa sitä hänelle, vaikka kaikille muille olenkin siitä tiedottanut. jopa täällä netissä.

3

409

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blackwomans

Tulen heidän kanssaan toimeen oikein hyvin,siitä syystä ,että he tietävät mun kannnan..
      Eli jokainen uskokoon ihan mihin haluaa,mutta mulle on turha tulla tyrkyttämään uskontoaan;(

No olenhan mä usein yö-duunien jälkeen lähtenyt pino vartiotorneja käsilaukussa,ja kotona laittanut ne suoraan lehtikeräykseen.

Olen kuitenkin aika suvaitsevainen ihminen,mut mun omaa mielipidettä ei kukaan pääse kääntämään.

kuunnella voin sujuvasti ,teen omat johtopäätökseni ja se on jäänyt siihen.

Ei se ihmisestä sen kummempaa oliota tee uskoo tai ei usko.

Mitä ystävyyteen tulee,jos ystävyys on uskosta kiinni,ei ystävyys ole minkään arvoinen:))

• ArcticEli

onhan noita mielipide eroja ystävien kans...pahojakin ;))
      Minulla on ystävä/ystäviä, joiden kanssa aika voimakkaitakin mielipide-eroja...ja arvatkaas otetaanko välillä yhteen ;))
      Siinä heikommat ottaa jalat alleen, kun tulistutaan toisillemme...aikamme huudetaan naama punaisena ja sitten pätodetaan, ettei tämä muuksi muutu, lähdetään kahville ;))
      kiistelemisessä ei mitään pahaa, mutta ne pitää osata sitten loiventaa ja sopia...

• tuffe

sehän on se joka tekee tämänkin keskustelun hauskaksi, voi kuunnella toisten mielipiteitä, ottaa opiksi tai ihmetellä :)) Ei tarvi aina olla samaa mieltä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      229
      2075
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1788
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1346
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1185
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1028
    6. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      974
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      960
    8. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      945
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      822
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      814
    Aihe