Onko joku käynyt Madeiralla Pico Ruivon huipulla?
Muutama vuosi sitten tuli TV:stä Folke Westin ohjelma Madeiralta, jossa hän kävi siellä. Kehui näköalaa "maasta taivaaseen".
Pico Ruivo
9
1433
Vastaukset
- peppi
Ihan Pico Ruivon huipulla en käynyt vuosi sitten mutta siinä viereisellä huipulla (se johon pääsee bussilla :), ja jo siinä oli aivan fantastiset maisemat. Olimme säällä jolloin paistoi aurinko mutta oli joitain pilviä, osa yläpuolellamme ja osa alapuolellammme. Polku joka lähti paikalta kohti Pico Ruivon huippua näytti tosi houkuttelevalta, valitettavasti vaan ei aika ja voimat riittäneet mutta niinkin lähellä käyneenä voin vain aavistella miten mahtava kokemus itse kiipeäminen huipulle on ja mitkä huikeat näköalat. Voisin väittää että harmittaa kun en käynyt. mene ihmeessä jos vaan voit. Kovin helppokulkuinen se ei kuulemma ole mutta ei mikään varsinainen vuorikiipeily kuitenkaan. Ja näköalat on tosiaan hulppeita, itse asiassa koko Madeiran vuoristo alueella.
- reitti
ja aika helppo Pico de Areirolta, minne pääsee autolla. Ainoa ongelma, että talviaikaan useimmiten molemmat huiput(koko saaren keskiosan ylävuoristo) pilvessä ja näkyvyys olematon. Mutta kun sääikkuna avautuu kannattaa ehdottomasti hilpasta liikkeelle.
- peppi
Mulla olisi ollut pari hyvää kuvaakin sieltä mutta en pysty jakamaan niitä netissä. Mutta googleta Pico Ruivo niin eiköhän löydy jotain kuvapuolelta. Madeiran matkailu sivuilta ainakin.
- Minardi
Olen käynnyt kaksi kertaa Ruivolla ja voin vakuuttaa, että pelkästään jo reitti sinne on näkemisen arvoinen. Sinne pääsee kahta eri reittiä, joista toinen voi olla suljettuna. Tämä reitti on lyhyempi, mutta paljon vaativampi, kuin tunnelien läpi menevä reitti.
Ei muuta kuin patikoimaan!- ...
Arierolta Pico Ruivolle olevalla reitillä tunnelit ovat ilmeisesti edelleenkin sortuneita,joten joutuu kipuamaan myös Torresin huipun yli. Aikaa menee n 3 h suuntaansa.
Näkymät parhaimmillaan ovat upeat, aurinkoa, valtavia sateenkaaria etc. Mutta suuri mahdollisuus myös, että kaikki on sumun peitossa.
Se mitä sää on Funchalissa, ei kerro mitään siitä, mitä se on vuorilla...
- mieluiten
Säät tosiaan vaihtelevat ylhäällä vuorilla nopeasti talviaikaan, eli jos Arieirolle menessä näkyvyys on hyvä, niin kahvikupposen jälkeen voi näkyvyys olla sumussa muutama metri...
Ts. omatoiminen patikointi suositeltavaa vain hyvillä ilmoilla keväästä syksyyn. - kavellyt olen
joo, eli ei missan nimessa kannata itse lahtea kavelemaan pico de areeirolta pico ruivolle jotka ovat siis madeiran kolmanneksi korkein ja korkein huippu. reitti on paikoillaan todella kapea ja putous alas noin 600 metria, taman lisaksi saa saattaa vaihtua tosi nopeasti ja ollaan pilvien seassa. Siina sitten miettii etta minne pitais menna kun ei tunne reittia. jos haluatte menna kavelemaan kyseisen reitin niin kannattaa menna esim. madeira explorersin kanssa, heilla oppaat ovat ammattilaisia ja osaavat reitit ja turvallisuus on heille tarkea ja osaavat jopa kertoa mita matkan aikana nakee.. itse olen kavellyt kyseisen firman kanssa ollessaan finnmatkojen kanssa matkalla madeiralla ja voin lampimasti suositella kyseisen firman ja kavelyn.. lisaa tietoa kavelysta saatte finnamtkojen oppailta joilla on palvelutoimisto lidon alueella funchalissa ja he voivat myos varata teille paikan ja heille voitte maksaa retken.. kuvan kaunista maisema siella yli 1600 metrissa on ja niin myos koko saarella on kaunista.
- edelliseen
videota kirjoitti:
Aukeaa kertomus, kun tsiikaa videon:
http://www.youtube.com/watch?v=yodD9fg2Le4Parempi painos;
http://www.youtube.com/watch?v=0SHbBDiTUHE
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662268Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381873Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711530Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣231517Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.851244Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841184Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241120Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1051084- 77939
En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9932