23.1-07 Tiistai

Mää aattelin olla raittiina tänäänkin.

19

1143

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Papio1

Raitis tiistai tänään.

• jo toista tuntia tälle vuorokaudelle! Loppu vuorokaus meneekin jo sit väkijuomitta et heilahtaa. Alku aina hankalaa lopussa kiitos seisoo. Et sillee tänään!

• en ota kahvia väkevämpää tänään,

• Laitanpa nyt toistamiseen että raitis tiistai kun joku meinas että miten minä voin sen tietää 4 minuuttia yli puolenyön? Se vaan on silleen että minä tiedän että tämä tiistai on raitis. Huomenta kaikille!

• åpoi

huomenta ja raittiutta

• Oskari2

Nyt on pirun kylmää, mutta sisäistä lämmikettä ei kyllä ole syytä ottaa.
      Joku hippi oli yöllä ottanut pari paukua ja mekasti kovaäänisesti ulkona, kun raittiit yrittivät nukkua. Onneksi oli senverran kylmää, ettei kestänyt pitkää.

• Raitistelijasuotuulia

Minun mielestäni kaikki mikä tukee päätöstäni pysyä kuivilla, on varteenotettavaa. Mutta pettymyksekseni ei kemiat aina pelaa, vaikka tukarilla olisi kuinka pitkä raittiustausta. Myönnän, että itsessänikin oli vikaa, että innoissaan minua tukemaan alkanut raitistunut alkoholisti sai minut todella hämilleni ja tukihenkilösuhde oli pakko lopettaa ikuiseen vihaan.
      Minulla on aa:sta tilattua kirjallisuutta runsaasti hyllyssä, mutta ne ovat niin amerikkalaista ja vanhakantaista, että siinä olisi työsarkaa, että ne "käännettäisiin" nykysuomeksi.
      Ei minulla nyt jauha kuivakänni, vaikka ehkä näin tulkitsette. Olen enemmän kuin koskaan varma, että tänään en juo.

• törpöttelijä

Tänäänkin.

• veska58

maar selvänä. Tämäkin päivä oli niin hyvä herätä
      ilman krapulaa.

• ma-sa

Nyt on täälläkin vähän enemmän miinuksia.Siis tuolla pihalla meinaan.Tällä hetkellä -10,6°.Promillet on pysyneet nollassa ja pysyy lopunkin päivää.

• päin

kyllä kiitos selvinpäin tänään.

• ext

Raittiina on mennyt tämä päivä. Tämäkin, onneksi. Ei nämä viikot niin vaikeita ole olleet ennenkään, viikonloput paremminkin. Ja ennen muuta se, että miten osaa lopettaa jos aloittaa. Ja siksipä pyrin olemaan aloittamatta. Tänäänkin. Ja töppäilemättä. Tänäänkin. Ulkonakin on ollut niin sopivan raitista. Pakkasta -15 ja lunta oikein sopivasti.

• mussukka1

Tämä ketju on kai mulle se vertaistuki. Aivan samoin kuin tuulialla, ei ole mahdollisuutta käydä livenä. Jos olisi oikein kova paikka tullut, niin toivottavasti olisin lähtenyt pyryyn ja liukkauteen. Olen saanut ohjeita ja kannustuksia ensimmäiseen saunailtaan, ulkomaanmatkoihin sun muihin.
      Tämä on minun blogini ja osa raittiutta, alkoholiin en turvaudu vaikka naapurin isäntä menehtyi siihen sairaskohtaukseen, jonka ehkä tänne kerroin.
      Kaikille raittiutta huomenna ja sitten mietitään seuraavaa päivää.

• että pit'isi ryypätä on tek...

Valhe itselle miksi joisi.

• Muistin kyllä kun kerroit silloin aiemmin täällä palstalla tästä sinun naapurista.En vaan saanut sitä sinulta kysytyksi tuossa viestissäni jonka laitoin sulle eiliseen ketjuun.Jotenkin aavistin,että siinä sitten kävi huonosti.Menehtyikö tämä henkilö heti silloin vaiko päivien kuluttua?

Kun kerroit siitä,että sinua on vaivannut väsymys ja saamattomuus.Kyllä varmasti sinun oloosi on vaikuttanut tuo naapurisi kohtalo paljon.Sitä tollasessa tilanteessa tuntee itsensä niin avuttomaksi ja sitten sitä alkaa miettimään kaikenlaisia,että mikä onkaan kaiken tarkoitus.
        En tiedä lieneekö nyt kyseessä sama naapuri josta olet monasti kirjoittanut palstalla,kuinka olet käynyt auttamassa heillä.No,joka tapuksessa olen ymmärtänyt että sinulla on hyvät välit naapureidesi kanssa.Jotenka menetys on sattunut sinuun kovasti.

Toivon sinulle voimia jaksaa murheesta huolimatta.
        Ja senhän me molemmat jo tiedämmekin,että alkontuotteita ei kannata käydä murheeseenkaan ottamaan.Suruun auttaa aika.t pörri

• ext

Minulle myös tämä ketju on vertaistuki. Ongelmastani en voi puhua kenenkään kanssa livenä. Täällä sen voin tehdä. Olen tosi iloinen, että löysin tämän ketjun. Niin pahaksi en alkoholiongelaani kuitenkaan koe, että lahtisin hakeutumaan "oikeaan" hoitoon.

• ext kirjoitti:

Minulle myös tämä ketju on vertaistuki. Ongelmastani en voi puhua kenenkään kanssa livenä. Täällä sen voin tehdä. Olen tosi iloinen, että löysin tämän ketjun. Niin pahaksi en alkoholiongelaani kuitenkaan koe, että lahtisin hakeutumaan "oikeaan" hoitoon.

Mitähän tähän sanois.Minä olen myöskin raitistunut tämän ketjun avulla.Oikeasta hoidosta sanoisin,että tässä ketjussa on ollut oikeat kaverit.He eivät ole minulle neuvojaan tyrkyttäneet,mutta ovat auttaneet minua kun olen apua ja tukea tarvinnut.Siitä Kiitos heille kaikille!Samoin sinä varmaankin tukea saat,jos Todella haluat raittiina olla!t pörri

• Cettuz!
        pörri.1 kirjoitti:

Mitähän tähän sanois.Minä olen myöskin raitistunut tämän ketjun avulla.Oikeasta hoidosta sanoisin,että tässä ketjussa on ollut oikeat kaverit.He eivät ole minulle neuvojaan tyrkyttäneet,mutta ovat auttaneet minua kun olen apua ja tukea tarvinnut.Siitä Kiitos heille kaikille!Samoin sinä varmaankin tukea saat,jos Todella haluat raittiina olla!t pörri

menee ..

• ext
        pörri.1 kirjoitti:

Näin minäkin koen. Täällä on ollut sellainen fiilis, että tänne voi kirjottaa, että olipa kiva, kun en ottanu tänään kaljaa. Kenellekähän muulle tuon vois sanoa? Hölmönä pitäsivät. Mutta kun itelle se on niin tärkeää! Ja uskonpa, että tänne voi myös kirjottaa, jos sattuu töppäämään. Eikä kukaan sano, että arvashan tuon... Ja minulle on ihan tärkeää sekin, että saan lukea muiden viinattomuutta yrittävien kirjoituksia. On siis muitakin!

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1757
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      46
      1094
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      964
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe