Korjattu viesti:

Herranjumala!!!
Kirjoittanut: Kissanomistajat!!! 23.1.2007 klo 08.31


Jos kissallanne ilmenee jotakin huolestuttavia oireita, kipuja, outoja kyhmyjä, verenvuotoa, ruokahaluttomuutta, nivel- tai raajavaivoja, silmävammoja, oksentelua... MENKÄÄ ELÄINLÄÄKÄRIIN!!! Älkää hyvät ihmiset kyselkö täällä mikä kissaanne vaivaa, me ei olla eläinlääkäreitä ja nopeamman avun ja vastauksen saatte kun soitatte eläinlääkäriin. Ottaa päähän miten avuttomia eläinten omistajat ovat. Jos ottaa lemmikin, pitää olla valmis lähtemään sen kanssa lääkäriin KOSKA TAHANSA. Mitäs jos teillä on pieniä lapsia ja ne saa korkean kuumeen? Kirjotatteko sittenkin vaan nettiin että mikähän sitä nyt vaivaa?

Jos ei sen vertaa hoksottimet pelaa että näkisi omalla silmällä että nyt kissa on kipeä ja käyttäytyy oudosti, niin ei pitäisi eläintä ottaa. Aivan tulee kurja olo monesti kun täälä näitä juttuja lueskelee...

5

342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloittaja

      Hyvä että kävit poistamassa ne ylimääräiset rumat sanat, vaikka rehellisyyden nimissä musta tuntuu että vastuuttomat kissanomistajat ansaitsisivat muutaman kirosanan siitä hyvästä etteivät ymmärrä viedä eläintä lääkäriin vaikka oireet olis miten vakavia. Oli huono aamu ja pääsi muutama tehostesana tekstiin mukaan, pyydän nöyrimmästi anteeksi ja lupaan siivota suuni tästä eteenpäin. ;)

    • miu

      Olen täysin samaa mieltä! Olen itsekin ajatellut välillä kirjoittaa palopuheen samasta aiheesta. Jotkut ovat liian tyhmiä (= vastuuttomia ja ajattelemattomia) pitämään lemmikkieläimiä.

      • mumminhöpinät

        Hei!

        Ihmettelen mustavalkoista ajattelutapaa Teidän viesteissänne, ja erityisesti sitä että mollaatte täällä neuvoa kysyviä. Varmaan olette huomanneet että moni mainitsee että eläin on menossa lääkäriin, tai että aika on varattu. Eläinlääkäriin ei aina saa samalle päivälle aikaa (varmasti tiedättekin), ja jos vaiva ei ole akuutti eikä päivystykseen ole tarvetta mennä niin mikäpä olisi mukavampaa kun kuulla etukäteen ennen lääkärikäyntiä muiden kokemuksia ja mahdollisia neuvoja. Mitä useampi neuvo ja kertoja sen parempi, eikö totta? Ilman muuta lääkäri on oikea henkilö jonka puoleen kääntyä, mutta usein elämässä muiden ihmisten arkiset kokemukset ovat yhtä tärkeitä. Onko sellainen omistaja mielestänne parempi, kuka menee ainoastaan eläinlääkäriin, vai sellainen, kuka etsii tietoa mahdollisimman monesta paikasta? En sanoisi tuota vastuuttomaksi. Valitettavaa on, että täällä näkee aina toistaan fiksumpia ihmisiä, jotka eivät pelkää tuntea ylemmyyttä vaikka tuskin tietävät monenkaan lemmikinomistajan eläinlääkärihistoriaa tai taustoja. Harkintaa!


      • vaan
        mumminhöpinät kirjoitti:

        Hei!

        Ihmettelen mustavalkoista ajattelutapaa Teidän viesteissänne, ja erityisesti sitä että mollaatte täällä neuvoa kysyviä. Varmaan olette huomanneet että moni mainitsee että eläin on menossa lääkäriin, tai että aika on varattu. Eläinlääkäriin ei aina saa samalle päivälle aikaa (varmasti tiedättekin), ja jos vaiva ei ole akuutti eikä päivystykseen ole tarvetta mennä niin mikäpä olisi mukavampaa kun kuulla etukäteen ennen lääkärikäyntiä muiden kokemuksia ja mahdollisia neuvoja. Mitä useampi neuvo ja kertoja sen parempi, eikö totta? Ilman muuta lääkäri on oikea henkilö jonka puoleen kääntyä, mutta usein elämässä muiden ihmisten arkiset kokemukset ovat yhtä tärkeitä. Onko sellainen omistaja mielestänne parempi, kuka menee ainoastaan eläinlääkäriin, vai sellainen, kuka etsii tietoa mahdollisimman monesta paikasta? En sanoisi tuota vastuuttomaksi. Valitettavaa on, että täällä näkee aina toistaan fiksumpia ihmisiä, jotka eivät pelkää tuntea ylemmyyttä vaikka tuskin tietävät monenkaan lemmikinomistajan eläinlääkärihistoriaa tai taustoja. Harkintaa!

        suuri osa ihmisistä miettii, että "ei kai tarvitsisi lääkäriin viedä, oisko kotikonsteja?" vaikka kissa olisi "pää kainalossa"

        kyllä, on niitä jotka mainitsevat olevansa menossa lääkäriin. missä heitä on "mollattu"?

        kehoitus viedä kissa lääkäriin ja herätellä omistajaa oikeanlaiseen kissan pitoon, ei ole mollaamista.

        ja siinä kohtaa, kun kissa "vetelee viimeisiä" ja kysellään mitä pitäisi tehdä, mielestäni mollaaminen on jo jopa aiheellista.

        kannattaa katsella ympärille muillakin, kuin ruusunpunaisin lasein.


      • mumminhöpinät
        vaan kirjoitti:

        suuri osa ihmisistä miettii, että "ei kai tarvitsisi lääkäriin viedä, oisko kotikonsteja?" vaikka kissa olisi "pää kainalossa"

        kyllä, on niitä jotka mainitsevat olevansa menossa lääkäriin. missä heitä on "mollattu"?

        kehoitus viedä kissa lääkäriin ja herätellä omistajaa oikeanlaiseen kissan pitoon, ei ole mollaamista.

        ja siinä kohtaa, kun kissa "vetelee viimeisiä" ja kysellään mitä pitäisi tehdä, mielestäni mollaaminen on jo jopa aiheellista.

        kannattaa katsella ympärille muillakin, kuin ruusunpunaisin lasein.

        Hei taas!
        Kuten edellisessä viestissäni kirjoitan, olen ehdottomasti samaa mieltä kanssasi siitä että eläinläkäri on tietenkin ykkönen, ja tarkoitukseni oli huomauttaa asian toinen puoli. Varmasti on ihmisiä ketkä välttelevät lääkäriinmenoa, joka on hyvin valitettavaa, mutta epäilen silti että suuri osa kuuluu heihin. Olen harrastanut kissoja ja tapaillut kissaihmisiä vuosikymmeniä, ja uskalla väittää että suurin osa ihmisistä huolehtii kissoistaan moitteettomasti rakkaudella. Olen pahoillani jos annoin ruusunpunaisen kuvan ajatuksistani, mutta ihminen voi olla realisti ja optimisti yhtä aikaa. Toivottavasti pääset joskus eroon kyynisyydestäsi. Hyvää jatkoa sinulle kuitenkin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe