Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Veli, Aragorn/Faramir slash, PG

Sinipiika

Title: Veli
Author: Sinipiika
Rating: PG
Pairing: Aragorn/Faramir
Warnings: Slash
Disclaimer: Hahmot ja Keski - Maa ovat tietysti Tolkienin. Suuri osa repliikeistä keskustelussa Faramirin ja Denethorin välillä on suoraa, tai vähän muunneltuina, Sormusten Herrasta (Kaksi Tornia). Tarina on kuitenkin minun.
Summary: Faramir palaa Minas Tirithiin tavattuaan Frodon Ithilienissa.
A/N: Jostain ihmeellisestä syystä, jota en keksinyt, myös Aragorn on Minas Tirithissa. Unohda, ettei niin kuuluisi olla. Suuri kiitos Opiurelle beta-lukemisesta. Jatkoa tähän on yksi kappale,haluaako joku lukea? Antakaa kiltit palautetta!



”Prinssi Faramir, näytätte huolestuneelta, painaako jokin mieltänne?” ystävällinen kysymys herätti Faramirin ajatuksistaan.
”Kyllä, Damrod, mietin isääni. Mitäköhän hän ajattelisi, jos tietäsi, mitä päästin käsistäni. Sormuksen avulla Minas Tirith olisi voittanut Mustan Ruhtinaan. Petinkö minä kansani, kun annoin sen mennä?”
Vaikea kysymys sai Damrondin harkitsemaan sanojaan ennen vastausta.
”Me emme voi tietää. Sanotaan, ettei Sormuksella voi tehdä hyvää, ja viisaat ovat näin sanoneet, ehkä se on totta.”
”Kiitos, Damrod. Nyt meidän täytyy kiirehtiä, ettemme jää örkkien saartamiksi, ennen kuin ehdimme kaupunkiin.” Huoli ei kuitenkaan väistynyt Faramirin mielestä.
Käskystä joukko miehiä nousi ratsaille, leiri oli jo purettu. Tänään he saapuisivat kaupunkiin, jos mitään yllättävää ei sattuisi. Faramir halusi nähdä pitkästä aikaa isänsä ja kotinsa, mutta samalla pelkäsi tätä kohtaamista. Isä ei varmasti olisi mielissään Faramirin päätöksestä. Ja kotoisat paikat toisivat vanhoja muistoja hänen mielensä, muistoja Boromirista ja heidän yhteisistä ajoistaan, lapsuuden leikeistä ja nuoruuden seikkailuista.

************************************************************************

”Poikani, isäsi on vanha mutta ei vielä höperö. Minä näen ja kuulen kuten ennenkin; ja vähän siitä, mitä olet vain puoliksi minulle kertonut tai jättänyt kokonaan kertomatta, on minulta salassa. Voi Boromiria!”
”Jos se, mitä olen tehnyt ei miellytä teitä, isä,” Faramir sanoi hiljaa, ”olisin toivonut tietäväni neuvonne, ennen kuin niin raskaan päätöksen paino sälytettiin minulle.” Isälle ei voinut väittää vastaan, ei ainakaan tässä tilanteessa, kun hän ei itsekään ollut varma asiastaan.
”Olisiko se saanut sinut muuttamaan päätöstäsi?” Denethor kysyi. ”Olisit tehnyt samoin joka tapauksessa, niin uskon. Tunnen sinut hyvin. Aina sinä haluat vaikuttaa ylhäiseltä ja jalomieliseltä kuin entisaikojen kuninkaat, armolliselta ja lempeältä,” Faramir kuuli hänen äänessään selvästi ivan ja ylemmyyden, ”Se ehkä sopii hyvin jalon suvun edustajalle, jos hänellä on valtaa ja rauha. Mutta epätoivon hetkellä voi jalouden palkka olla kuolema.”
”Olkoon sitten niin,” Faramir sanoi.
”Olkoon,” huusi Denethor. ”Mutta ei vain sinun kuolemasi, vaan myös isäsi ja koko kansasi kuolema, jota sinun osasi on suojata nyt kun veljesi Boromir on poissa.”
”Toivotteko siis,” Faramir kysyi, ”että osamme olisivat vaihtuneet?”
”Kyllä, sitä juuri toivon,” Denethor sanoi, ”sillä Boromir oli minulle uskollinen. Hän olisi muistanut isänsä tarpeet, eikä olisi heittänyt hukkaan onnen tuomaa. Hän olisi tuonut minulle mahtavan lahjan.”
”Niin olisi, ja näittekö, mitä se teki hänelle. Hän petti Saattueensa, Tehtävänsä, ystävänsä teidän tähtenne. Pyydän saada poistua.”
Ennekuin kuningas ehti avata suutaan oli Faramir jo poissa. Pudistellen päätään hän jatkoi kiivasta keskustelua Gandalfin kanssa, Aragornin kuunnellessa vierestä.

Täynnä vihaa isäänsä kohtaa, häpeää lausumistaan sanoista ja surua veljensä tähden Faramir harppoi linnan syrjäisimmälle parvekkeelle. Olisiko hänen pitänyt ottaa Sormus? Hän olisi pelastanut kansansa, ehkä kaikki Keski-Maan vapaat kansat. Hän olisi ollut kunnioitettu sotapäällikkö, yhtä suuri kuin Boromir...
Niin, Boromir. Mitä Sormus hänelle oli tehnyt, tekisi se varmasti muillekin. Boromir ei ollut heikko mieleltään, viisas ja harkitseva, mutta kunnianhimoinen. Kunnianhimoisia, jopa ahneita ovat monet tässä kaupungissa. Ja on sanottu, että Sormusta voi käyttää vain yksi...
”Isäsi on huolissaan sinusta,” Aragornin ääni kuului läheltä ja käsi laskeutui Faramirin olkapäälle. ”Älä välitä hänen sanoistaan, ne olivat surun verhon läpi lausutut, kuulostaen ankarammilta, kuin oli tarkoitettu.”
”Mutta hän tarkoitti kaikkea, mitä sanoi. Boromirin kuoltua isäni häneen tuntema rakkaus muuttui vihaksi minua kohtaan.”
”Ei, ei hän vihaa sinua. Et saa ajatella niin, Faramir. Surussaan hän ei ajattele selkeästi, sinun täytyy ymmärtää. Hän rakastaa ja kunnioittaa sinua, vaikkei aina sitä näytäkään. Se, että hän yhä rakastaa Boromiria, ei vähennä hänen rakkauttaan sinua kohtaan. Oikeastaan hänen kuuluisi kunnioittaa sinua enemmän kuin Boromiria, sinulla oli tahdonvoimaa antaa Sormuksen mennä. Siitä kannattaa olla ylpeä.”
”Älä puhu veljestäni noin!” Faramirin äsken lempeä ääni muuttui yhtäkkiä vihaiseksi ”Kenenkään ei tule puhua pahaa Boromirista, hän oli rohkea mies ja urhoollisin kaikista!”
”Pahoittelen. Sanani olivat ankaria ja turhia, mutta minäkin suren,” Aragorn kääntyi lähteäkseen, Faramir ei ilmeisesti kaivannut hänen seuraansa juuri nyt.
”Ei Aragorn, älä mene,” Faramir pyysi, ”Olen pahoillani äänensävystäni, en hallitse itseäni tänään, mutta sanojani en ota takaisin.”
”Eikä sinun pidäkään, sillä hän todella oli urhoollisin kaikista,” Aragorn kääntyi takaisin, ”Hän taisteli loppuun asti ja kuoli urhoollisesti. Kukaan ei ajattele häntä petturina, jos niin pelkäät. Olemme kaikki hänelle kiitollisuudenvelassa.”
”Kuten myös minä,” Faramirin silmissä kimalsivat kyyneleet, ”Kun olimme lapsia, jaksoi hän aina odottaa pienempää ja heikompaa pikkuveljeään, ei ikinä pilkannut. Vaikka olimme niin erilaisia, saatoimme kertoa toisillemme kaiken. En minä kaipaa sitä urhoollista miestä, joka tekee kaikkensa kansansa puolesta, minä kaipaan veljeäni. Aragorn, pyydän, saanko rakastaa sinua kuin veljeä, jota minulla ei enää ole.”
”Tietenkin, Faramir. En ole veljesi veroinen, mutta voin yrittää. Ja jos joskus voit...” Aragorn empi, oliko tämä sopiva hetki ottaa asia puheeksi?
”Jos joskus voit rakastaa minua toisellakin tavalla, ei kuten veljeä vaan kuten rakastajaa, tekisit minut onnelliseksi.”
Aragorn katui sanojaan heti. ”Olen pahoillani, minun ei olisi pitänyt sanoa tuota. Olkaamme veljiä, jos voit vielä niin ajatella.”
”Ei, en voi,” Faramir kuiskasi pitkän hiljaisuuden jälkeen, ”Haluan enemmän.”
Hämmästyneenä Aragorn kääntyi Faramirin päin. Hän ei ikinä ollut kuvitellut, että toinen voisi tuntea samoin. Epäröiden, uskomatta vieläkään onneaan, Aragorn pyyhki Faramirin kyyneleet ja suuteli tätä hellästi.

7

346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruby

      Aika hyvä. :) Tiedätkö mistä löytyisi hobiteista samankaltaisia,mieluummin suomeksi,mutta englantikin käy??

      • Sinipiika

      • Kurreorava

        Löytyy iso arkistollinen osoitteesta
        www.libraryofmoria.com/

        Slash on siis kahden samaa sukupuolta olevan hahmon välistä romanssia/seksiä, joten ei varmaan kiinnosta kaikkia. EI myöskään lapsille!!!

        Kotisivuosoitteiden perusteella ainakin yksi Sam/Frodo kirjoittaja on suomalainen...


    • Sinipiika

      Title: Veli, toinen ja viimeinen osa
      Author: Sinipiika
      Rating: PG
      Pairing: Aragorn/Faramir
      Warnings: Slash
      Disclaimer: Hahmot ja Keski-Maa ovat tietysti Tolkienin. Tarina on kuitenkin minun.
      Summary: Faramir palaa Minas Tirithiin tavattuaan Frodon Ithilienissa. Jatkoa edelliselle.
      A/N: Jostain ihmeellisestä syystä, jota en keksinyt, myös Aragorn on Minas Tirithissa. Unohda, ettei niin kuuluisi olla. Kiitos Ophiurelle beta-lukemisesta ja palautetta haluaisin...



      Oveen koputettiin.
      ”Sisään,” Denethorin kärsimätön ääni vastasi. Ovesta astui pelokas, harmaisiin pukeutunut palvelija.
      ”No?” käskynhaltija tiuskaisi.
      ”Hän on huoneessaan, herra” palvelija aloitti hiljaisella äänellä. ”Tapasi Aragornin parvekkeella ja he keskustelivat ja...” palvelija katsahti vaivautuneena ulos ikkunasta.
      ”Ja?” Denethor alkoi kyllästyä palvelijan verkkaisuuteen. Hänet pitäisi erottaa.
      ”Suutelivat.” Viha ja inho käväisivät Denethorin silmissä, ennen kuin ne muuttuivat taas kiveksi. Tämä ei ollut yllätys, hän oli nähnyt, miten Faramir katsoi Samoojaa.
      ”Hyvä on, mene. Kutsukaa hänet tänne huomenna, heti aamulla.”
      Palvelija lähti helpottuneena; kuninkaalle ei ollut mieluisaa tuoda ikäviä uutisia, ja sitä nämä todellakin olivat.


      Aragorn nousi kiireesti istumaan kuullessaan oven avautuvan
      ”Mitä isäsi halusi? Pyysikö hän anteeksi eilisiä sanojaan?”
      ”Anteeksi?” Faramir naurahti ivallisesti, ”Ei, hän ei pyydä anteeksi, hän on käskynhaltija. Minun pitää lähteä Osgilliathiin,” hän lisäsi sitten hiljaa. ”Miehet tarvitsevat johtajaa.”
      ”Osgilliathiin? Sehän on yhtä kuin kuolemantuomio, Osgilliath ei voi kestää, se murtuu heti hyökkäyksen alkaessa,” Samoojan äänessä kuului hämmästys ja pelko, ”Voisiko se johtua... Tietääkö hän... meistä?”
      ”Varmasti, isälläni on suuri joukko tiedustelijoita palvelijoiden keskuudessa. Kehenkään ei voi luottaa.”
      ”Mutta hän on sentään isäsi...” Aragornille alkoi vasta valjeta käskynhaltijan todellinen luonne. ”Entä jos minä lähden, hän peruuttaa päätöksensä ja...”
      ”Ei,” Faramir keskeytti Aragornin epätoivoisen yrityksen tylysti. ”Hän ei peru mitään, hän haluaa päästä minusta. Muistutan liikaa Boromiria ulkonäöltäni ja liian vähän luonteeltani. Olen yllättynyt, että hän antaa minun kuolla kunniakkaasti, taistelussa.”
      ”Silloin minä tulen mukaasi, kuolen rinnallasi, jos niin täytyy tapahtua.”
      ”Ei, en salli sinun.” Mutta Faramir näki rakastajansa silmistä, että hän oli tosissaan, eikä aikonut jäädä. ”Se olisi minulle kunnia, enkä voisi toivoa onnellisempaa loppua.”
      Mutta menettäisikö hän kaiken juuri nyt, kun oli sen vasta saavuttanut? Hän oli toivonut Aragornin rakkautta pitkään, katsellut tätä kaukaa, unelmoiden. Kuvitellut nuo silmät katsomassa häneen, niin kuin ne nyt katsoivat. Kuvitellut tuntevansa nuo huulet omillaan, niin kuin hän nyt tunsi. Loppuisiko tämä kaikki, ennen kuin ehti edes alkaa? Hän tiesi, ettei kukaan Minas Tirithissä hyväksyisi heitä, mutta he voisivat lähteä. Hänelle ei ollut täällä mitään, vain vihaava isä ja kansa, joka halveksisi häntä, jos saisi tietää totuuden. Mutta nyt he eivät voineet lähteä, örkkejä oli kaikkialla ja kaupungista poistuminen ilman käskynhaltijan lupaa mahdotonta. Hän taistelisi taistelunsa, luultavasti viimeisen, rakkaansa rinnalla ja veljeään muistaen.


      ***************************************************************************

      Maisemat vaihtuvat nopeasti, miehet ovat väsymättömiä ratsastajia, tietämättömiä tilanteen toivottomuudesta. He iloitsevat tulevasta taistelusta, kaikki paitsi hän ja Aragorn. Aragorn ratsastaa hänen vierellään, rohkaisee toivon pettäessä ja neuvoo Faramirin ollessa neuvoton. Sotilaat ihmettelevät, kuka tuntematon muukalainen on, mutta hän vain käskee heitä kutsumaan itseään Samoojien päälliköksi ja ohittaa muut kysymykset. Ratsastaessa ja satunnaisten örkkilaumojen kanssa taistellessa ei tosin jää paljon aikaa kysymyksille, ja pian miehet oppivat kunnioittamaan Samoojien päällikköä hyvänä johtajana ja se riittää heille.
      Heidän saapuessaan Osgilliathiin taistelu on jo täydessä vauhdissa, Faramir joukkoineen liittyy miekkoja heiluttavaan miesjoukkoon. Pian miehet huomaavat, ettei taisteluista kannata riemuita etukäteen, ei ainakaan tästä. Örkkejä on tuhansia ja taas tuhansia, heitä vain kolmasosa niiden luvusta. Miehiä kaatuu Faramirin edessä ja takana, vain onni ja lapsuuden miekkailutunnit ovat pitäneet hänet hengissä tähän saakka. Nytkin hänen vieressään olevaan mieheen osuu örkin nuoli ja tämä kaatuu… Valar auttakoon, se on Aragorn! Faramir polvistuu rakkaansa viereen välittämättä enää ympärillä riehuvasta taistelusta. Aragornin viimeiset, hellät sanat ja hän on mennyt.
      Tyhjyys. Tyhjyys ympäröi Faramirin joka puolelta. Se vaatii häntä luovuttamaan, päästämään irti elämästä ja jäämään ikuisesti rakkaansa viereen. Tyhjyys tuo vapauden, vastaukset kysymyksiin…
      ’Juuri sitä isäsi haluaa. Hän haluaa sinun kuolevan kunniattomasti, pelkurina omaan miekkaasi. Boromir uskoi sinuun, Aragorn uskoi sinuun, nytkö sinä petät heidän luottamuksensa?’
      Örkit ovat saartamassa heitä joka puolelta, niitä on liikaa, aivan liikaa, on vain yksi mahdollisuus pelastautua ja pelastaa ne harvat vielä elossa olevat Gondorin sotilaat.
      ”Perääntykää! Ratsastakaa Minas Tirithiin!” Faramirin ääni on heikko, mutta miehet toistavat hänen sanojaan. Luoden viimeisen katseen Aragorniin , Faramir lähtee taistelemaan tietään kohta kaupunkiaan.
      ”Minas Tirithiin!”

      ***************************************************************************

      Denethor katseli tyytymättömänä nuorempaa poikaansa.
      ’Ainoaa, joka minulla on enää jäljellä,’ hän muistutti itselleen, kääntäen veistä haavassa. Kuin ihmeen kaupalla Faramir oli palannut Osgilliathista, palannut kunniakkaasti vähän miesjoukon saattamana. Armollinen käskynhaltija hänestä kenties tulisi, jos Gondor säilyisi. Niin armollinen, että syöksisi kansansa tuhoon. Eikö hänen poikansa ymmärtänyt, että armollisuus oli heikkoutta ja vihollinen kostaa heikkouden välittömästi? Olihan Denethorkin halunnut olla armelias, kaikkien rakastama, voittoisa hallitsija, mutta oli jo kauan sitten ymmärtänyt sen olevan mahdotonta. Hän voisi määrätä itselleen perijän, Boromirin kaltaisen, joka sopisi hallitsijaksi. Jos vain Faramiria ei olisi…


      ”Löydettiin keskellä yötä, oli hypännyt palatsin tornista. Voi ruhtinas raukkaa… Olihan hän viime aikoina vähän hiljainen, mutta en minä vaan olisi ikinä voinut arvata,” vartiokaartin päällikön vaimo yritti kuulostaa murheelliselta, mutta tämä oli mielenkiintoisin puheenaihe aikoihin. Kyllähän hän tietysti suri ruhtinas Faramiria, mutta olihan ystävättärillä oikeus tietää kaikki tästä hirveästä tragediasta.
      ”Niin, hiljainen hän oli palattuaan taas kaupunkiin, sen taistelun jälkeen. Sanotaan, että siellä kuoli joku hänelle läheinen, että hän olisi alkanut pitää jostain sotilaasta... epäluonnollisen paljon, tiedättehän,” naisen ääni aleni kuiskaukseksi, vainajia ei pitänyt loukata.


      Denethor hymyili itsekseen, kaikki oli mennyt täydellisesti. Ei, tietenkään hän ei ollut tappanut ,tai edes tapattanut omaa poikaansa, ikinä hän ei tahraisi käsiään perheensä vereen. Faramir oli tehnyt ratkaisunsa itse, vain pienellä henkisellä avustuksella, kuiskaten jotain tyhjyydestä ja vapaudesta. Ensimmäisen kerran Faramir oli toiminut isänsä toiveiden mukaan.

      *************************************************************************************

      Tyhjyys kutsuu häntä, se huutaa häntä nimeltä, Aragornin äänellä. Se rukoilee häntä seuraamaan itseään, tekemään kaikille palveluksen, antamaan viimeinkin periksi. Kukaan ei kaipaisi häntä, ainoat hänelle rakkaat ihmiset olivat jo menneet. Hänen isänsä saapuu, kehottaa häntä kuuntelemaan, tyhjyydellä on kaikki vastaukset, se on oikeassa, kukaan ei kaipaisi. Boromir ja Aragorn huutavat häntä, hänen veljensä ja rakastettunsa, he molemmat kutsuvat häntä, miksei hän vastaisi? Ei ole mitään syytä, ei mitään. Joten hän vastaa, vastaa tyhjyydelle, tekee mitä se kertoo, tottelee sokeasti. Alas on pitkä matka, mutta se ei tunnu siltä, kaikki käy nopeasti ja pian hän on taas rakkaansa sylissä. Hän tuntee Aragornin pehmeät huulet omillaan ja tietää ratkaisunsa oikeaksi.
      ”Veli,” Faramir näkee Boromirin nauravat kasvot edessään ja syleilee veljeään iloisena. Hänellä on kaikki, mitä hän on ikinä toivonut; Aragorn, Boromir ja tieto siitä, että hän viimeinkin teki jotain, minkä hänen isänsä hyväksyi.

      *************************************************************************************

      • Slasher

        "Hänellä on kaikki, mitä hän on ikinä toivonut; Aragorn, Boromir ja tieto siitä, että hän viimeinkin teki jotain, minkä hänen isänsä hyväksyi."

        Wau... Hei, loistavaa!! Mä yleensä vierastan death ficcejä, koska mä tykkään elämästä, mutta tää päätty hyvin. Wau... Aivan loistavaa, hei! Lisää tällaisia, kiitos! :)


      • Sinipiika
        Slasher kirjoitti:

        "Hänellä on kaikki, mitä hän on ikinä toivonut; Aragorn, Boromir ja tieto siitä, että hän viimeinkin teki jotain, minkä hänen isänsä hyväksyi."

        Wau... Hei, loistavaa!! Mä yleensä vierastan death ficcejä, koska mä tykkään elämästä, mutta tää päätty hyvin. Wau... Aivan loistavaa, hei! Lisää tällaisia, kiitos! :)

        Kiitos, oikeesti! Mä elän palautteesta, tääällä sitä ei niin paljon saa...
        Onhan se yleensä parempi, ettei ficci lopu pääähenkilön kuolemaan, mutten tähän osannut kuvitella muunlaista loppua.


      • Slasher
        Sinipiika kirjoitti:

        Kiitos, oikeesti! Mä elän palautteesta, tääällä sitä ei niin paljon saa...
        Onhan se yleensä parempi, ettei ficci lopu pääähenkilön kuolemaan, mutten tähän osannut kuvitella muunlaista loppua.

        >>Onhan se yleensä parempi, ettei ficci lopu pääähenkilön kuolemaan, mutten tähän osannut kuvitella muunlaista loppua. (Sinipiika)

        Joo, mut tohon sun juttuun se sopi loistavasti!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe