Vaimoni on venäläinen. Olemme olleet uhdessä useamman vuoden. Nyt asumme Venäjällä. Iäkäs anoppimme asuu yli 100 km:n päässä. Vaimoni vaivaa häntä pienenkin asian takia ja pyytää "kylään". Anoppi saattaa tulla illalla ja lähteä aamuvarhaisella. Useimmiten hän kuitenkin viipyy viikon arkipäväivät. Tullakseen taas maanantaina. Muka poikaamme hoitamaan. Luulen, että anoppi ei oikein haluaisi, mutta vaimoni vaatii. Ja, totta kai venäläinen äiti tekee kaiken, mitä lapsi pyytää. Eihän hän muuten välittäisi lapsestaan! Onko tämä teistä normaalia? Onko samoja kokemuksia? Ihmisenä hän on ok, vaikkakin useimmiten vanha kärttyisä nainen. Periaatteestani vanhempien tulee kyetä hoitamaan yksi lapsi. Muuten ei lapsia kannata hankkiakaan! Poikanikaan ei pidä hänen seurastaan. Minkäs teet, kun molemmat ovat töissä, eikä ole lapsenhoitajaa.
Venäläinen anoppi
3
988
Vastaukset
- monikulttuurinenäiti
sinuna asiasta vaimosi kanssa. Hyvän avioliiton perusta on mielestäni avoin keskustelu,asui sitten missä tahansa ja oli aviopuoliso minkämaalainen tahansa. anoppisi on vanha,välimatka pitkä,jatkuva lapsen hoito väsyttää ja hän ei ehkä kehtaa kieltäytyä tyttärensä pyyntöihin.voisitteko palkata lapsenhoitajaa joko itsellenne tai ehkä naapurin,työkaverin kanssa?
- Lapsenhoitaja
Näinhän se on. Avoin keskustelu on myös minun mielipiteeni hyvän suhteen perustana. Meillä vain on niin erilainen ajattelutapa asioiden hoitamisen suhteen. Olen ehdottanut lapsenhoitajaa, mutta siitä vaimoni vain suuttuu tulisesti. Se kun maksaa! Niin kuin jotain tässä maailmassa ilmaiseksi saisi. Vaikka se maksaisikin, niin jos se luo pohjan normaalille perhe-elämälle, niin mitä sitten. Vaimostani on tullut kovin pihi rahan suhteen. Mikään ei saisi maksaa mitään. Itse maksan kahden asunnon kulut, poikamme koulun täällä ulkomailla, kulut kahdesta autosta, jne. Tämän jälkeen vaimoni vielä ihmettelee, missä minun rahani ovat! Hänellä on se periaate, että vaimon ei tule osallistua perheen talouden hoitoon mitenkään. Hän on myös työelämässä. Kannatan tasa-arvoa ja teen kotitöitä kotona joka päivä. En ymmärrä tilennettamme. Onko tämä sitten sitä kulttuurien välistä eroa?
- monikulttuurinenäiti
Lapsenhoitaja kirjoitti:
Näinhän se on. Avoin keskustelu on myös minun mielipiteeni hyvän suhteen perustana. Meillä vain on niin erilainen ajattelutapa asioiden hoitamisen suhteen. Olen ehdottanut lapsenhoitajaa, mutta siitä vaimoni vain suuttuu tulisesti. Se kun maksaa! Niin kuin jotain tässä maailmassa ilmaiseksi saisi. Vaikka se maksaisikin, niin jos se luo pohjan normaalille perhe-elämälle, niin mitä sitten. Vaimostani on tullut kovin pihi rahan suhteen. Mikään ei saisi maksaa mitään. Itse maksan kahden asunnon kulut, poikamme koulun täällä ulkomailla, kulut kahdesta autosta, jne. Tämän jälkeen vaimoni vielä ihmettelee, missä minun rahani ovat! Hänellä on se periaate, että vaimon ei tule osallistua perheen talouden hoitoon mitenkään. Hän on myös työelämässä. Kannatan tasa-arvoa ja teen kotitöitä kotona joka päivä. En ymmärrä tilennettamme. Onko tämä sitten sitä kulttuurien välistä eroa?
tosiaan..voi tässä olla kulttuurieroakin,mutta onhan meitä suomalaisiakin moneen junaan..monissa kulttuureissa isovanhemmat ovat lastenhoitajia,itsestään selvästi.
ihmettelen mihin vaimosi rahat menevät,jos hän ei talouden hoitoon halua osallistua?näytä sinä maksukuittisi laskuista,niin ei epäile ja ihmettele suuria menojasi.
poikanne on siis koulussa,joten jatkuvasti ei tarvitse kokoaikaista hoitajaa?voisko hän viettää muutaman tunnin koulun jälkeen kaverin,naapurin luona sopivaa korvausta vastaan? tai taas ehdottaa lapsenhoitajaa,osa-aikaista, esim.lastenhoitoalalle pyrkivää/olevaa opiskelijaa?
voitko keskustella asiasta anoppisi kanssa? jos hyvin käy, hän voisi saada vaimosi pään kääntymään,muokkaamaan asennettaan.entä jos anoppi ei pääsekään tulemaan,kuka sitten hoitaa lasta?töistä voi jonkin aikaa pois olla,mutta pitempään miten käy..
ikävää että teillä on tälläinen ongelma,ratkaisemattomana se alkaa vaikuttaa jo parisuhteeseenkin..ulkopuolistakin keskusteluapua voi käyttää, kait sielläkin päin jotain perheneuvolan tapaista on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12691Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1541290Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491145- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206979Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15939- 42879
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297875- 72865