Venäläinen anoppi

Vieraissa

Vaimoni on venäläinen. Olemme olleet uhdessä useamman vuoden. Nyt asumme Venäjällä. Iäkäs anoppimme asuu yli 100 km:n päässä. Vaimoni vaivaa häntä pienenkin asian takia ja pyytää "kylään". Anoppi saattaa tulla illalla ja lähteä aamuvarhaisella. Useimmiten hän kuitenkin viipyy viikon arkipäväivät. Tullakseen taas maanantaina. Muka poikaamme hoitamaan. Luulen, että anoppi ei oikein haluaisi, mutta vaimoni vaatii. Ja, totta kai venäläinen äiti tekee kaiken, mitä lapsi pyytää. Eihän hän muuten välittäisi lapsestaan! Onko tämä teistä normaalia? Onko samoja kokemuksia? Ihmisenä hän on ok, vaikkakin useimmiten vanha kärttyisä nainen. Periaatteestani vanhempien tulee kyetä hoitamaan yksi lapsi. Muuten ei lapsia kannata hankkiakaan! Poikanikaan ei pidä hänen seurastaan. Minkäs teet, kun molemmat ovat töissä, eikä ole lapsenhoitajaa.

3

958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monikulttuurinenäiti

      sinuna asiasta vaimosi kanssa. Hyvän avioliiton perusta on mielestäni avoin keskustelu,asui sitten missä tahansa ja oli aviopuoliso minkämaalainen tahansa. anoppisi on vanha,välimatka pitkä,jatkuva lapsen hoito väsyttää ja hän ei ehkä kehtaa kieltäytyä tyttärensä pyyntöihin.voisitteko palkata lapsenhoitajaa joko itsellenne tai ehkä naapurin,työkaverin kanssa?

      • Lapsenhoitaja

        Näinhän se on. Avoin keskustelu on myös minun mielipiteeni hyvän suhteen perustana. Meillä vain on niin erilainen ajattelutapa asioiden hoitamisen suhteen. Olen ehdottanut lapsenhoitajaa, mutta siitä vaimoni vain suuttuu tulisesti. Se kun maksaa! Niin kuin jotain tässä maailmassa ilmaiseksi saisi. Vaikka se maksaisikin, niin jos se luo pohjan normaalille perhe-elämälle, niin mitä sitten. Vaimostani on tullut kovin pihi rahan suhteen. Mikään ei saisi maksaa mitään. Itse maksan kahden asunnon kulut, poikamme koulun täällä ulkomailla, kulut kahdesta autosta, jne. Tämän jälkeen vaimoni vielä ihmettelee, missä minun rahani ovat! Hänellä on se periaate, että vaimon ei tule osallistua perheen talouden hoitoon mitenkään. Hän on myös työelämässä. Kannatan tasa-arvoa ja teen kotitöitä kotona joka päivä. En ymmärrä tilennettamme. Onko tämä sitten sitä kulttuurien välistä eroa?


      • monikulttuurinenäiti
        Lapsenhoitaja kirjoitti:

        Näinhän se on. Avoin keskustelu on myös minun mielipiteeni hyvän suhteen perustana. Meillä vain on niin erilainen ajattelutapa asioiden hoitamisen suhteen. Olen ehdottanut lapsenhoitajaa, mutta siitä vaimoni vain suuttuu tulisesti. Se kun maksaa! Niin kuin jotain tässä maailmassa ilmaiseksi saisi. Vaikka se maksaisikin, niin jos se luo pohjan normaalille perhe-elämälle, niin mitä sitten. Vaimostani on tullut kovin pihi rahan suhteen. Mikään ei saisi maksaa mitään. Itse maksan kahden asunnon kulut, poikamme koulun täällä ulkomailla, kulut kahdesta autosta, jne. Tämän jälkeen vaimoni vielä ihmettelee, missä minun rahani ovat! Hänellä on se periaate, että vaimon ei tule osallistua perheen talouden hoitoon mitenkään. Hän on myös työelämässä. Kannatan tasa-arvoa ja teen kotitöitä kotona joka päivä. En ymmärrä tilennettamme. Onko tämä sitten sitä kulttuurien välistä eroa?

        tosiaan..voi tässä olla kulttuurieroakin,mutta onhan meitä suomalaisiakin moneen junaan..monissa kulttuureissa isovanhemmat ovat lastenhoitajia,itsestään selvästi.
        ihmettelen mihin vaimosi rahat menevät,jos hän ei talouden hoitoon halua osallistua?näytä sinä maksukuittisi laskuista,niin ei epäile ja ihmettele suuria menojasi.
        poikanne on siis koulussa,joten jatkuvasti ei tarvitse kokoaikaista hoitajaa?voisko hän viettää muutaman tunnin koulun jälkeen kaverin,naapurin luona sopivaa korvausta vastaan? tai taas ehdottaa lapsenhoitajaa,osa-aikaista, esim.lastenhoitoalalle pyrkivää/olevaa opiskelijaa?
        voitko keskustella asiasta anoppisi kanssa? jos hyvin käy, hän voisi saada vaimosi pään kääntymään,muokkaamaan asennettaan.entä jos anoppi ei pääsekään tulemaan,kuka sitten hoitaa lasta?töistä voi jonkin aikaa pois olla,mutta pitempään miten käy..
        ikävää että teillä on tälläinen ongelma,ratkaisemattomana se alkaa vaikuttaa jo parisuhteeseenkin..ulkopuolistakin keskusteluapua voi käyttää, kait sielläkin päin jotain perheneuvolan tapaista on?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2810
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2030
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      42
      1543
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      989
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe