Taas C-Vectran tyyppivikoja!

JA.

C-Vectra 2,2 GTS -03 toimi moitteettomasti 120 tkm. Nyt ongelmia onkin sitten tullut roppakaupalla.

1.Takaiskarit vaihdettu (tyyppivika)
2. Etujousien yläpuoliset laakerit vaihdettu (tyyppivika)
3. Takavalojen ohjainyksikkö hajalla, yksi takavaloista ei pala. Yksikön hinta 600 €, arvatkaa vaihdettiinko yhden takalampun takia? (tyyppivika?)
4. Radio lakkasi toimimasta, korjauksen 2. jälkeen. Akkukaapeli irroitettu pariinkin otteeseen, yritetty siten "bootata". Radio jää silti "SAFE" moodiin, eikä anna syöttää avauskoodia. Koodia ei ole syötetty 10 kertaa väärin! Ilmeisesti radioyksikkö pitää vaihtaa, hinta ties mitä. (tyyppivika?)
5. Tuulilasi menee helposti säröille pikkukivistäkin. Tuulilasin vaihdon jälkeen sadetunnistin ei toimi uudessa lasissa, vaan tunnistin täytyy vaihtaa uudempaan "korjattuun" malliin. Opelin huoltoliike tietää tämän, muut lasiliikket eivät. (Tyyppivika)
6. Viimeisin uutuus tyyppiviossa on persous masinolille. 15 asteen pakkasessa ei lähtenyt käyntiin ennenkuin tankkiin oli laitettu puoli pulloa tenua. Pelkkä apuvirran antaminen ei riittänyt. Tästä eteenpäin pakko pitää masinolia aina takaluukussa varalla.
7. Mitä vielä? Mihin vielä pitää varautua?

Vaimon G-Astra on toiminut täysin moitteettomasti. Pitäisiköhän vaihtaa mallia tai jopa merkkiä?

78

15256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kadettinen

      Kaikissa autoissa on vikoja. Sulla on ollut vain huono onni.
      Onneksi yksi seikka on varma, jos se nyt yhtään lohduttaa - kaikista autoista tulee ennemmin, tai myöhemmin, Opel.

      • mutta.....

        sanontasi on väärin, oikein kuuluu.....kaikista autoisata tulee vanhemmiten lenuja, lenu tarkoittaa renua= Renault.


    • Tyyppivikkoo

      Onko radiossa muka SAFE koodi ei mulla ainakaan, vaikka irroittaa akun kaapelin ei vaadi mitään koodausta.
      Takavalojen ohjaus yksikkö? En ole ikinä kuullutkaan moisesta viasta.
      Tuulilasi ei kyllä ole sen herkempi särkymään kuin muissakaan, päin vastoin koska lasi on melko viistossa kulmassa.
      Ei sinne tankkiin mitään masinolia tarvii laitaa eikä sitä edes suositella. Katso mistä tankkaat että se on bensaa eikä vettä.
      Tuon takaiskarien heikkouden tunnustan ja ne saisi kyllä kestää vähintään 200tkm, mutta ei.

      • vaikka olet tullut

        ostaneeksi tämänhetken huonoimman automerkin. Ymmärrän sinua että vi..taa koska olet maksanut ylihintaa autosta jollaisen olisit saanut muista merkeistä paljon edullesemmin ja ennenkaikkea luotettavammin.

        Mukavaa että edes muutama muukin (minä mukaan lukien) tunnustaa tehneensä elämänsä huonoimman kaupan ostaessaan opelin.

        No sen voin sanoa, että ikiknä en enään mene vastaavaan vipuun ja hankin opelia


      • ostan sen ensivuonna
        vaikka olet tullut kirjoitti:

        ostaneeksi tämänhetken huonoimman automerkin. Ymmärrän sinua että vi..taa koska olet maksanut ylihintaa autosta jollaisen olisit saanut muista merkeistä paljon edullesemmin ja ennenkaikkea luotettavammin.

        Mukavaa että edes muutama muukin (minä mukaan lukien) tunnustaa tehneensä elämänsä huonoimman kaupan ostaessaan opelin.

        No sen voin sanoa, että ikiknä en enään mene vastaavaan vipuun ja hankin opelia

        Uuden karhean vähän käytetyn Opelin saa edullisesti ja Opelin laatu ja huolto on nykyään parempi kuin korealaisten ja japanilaisten.


    • jälleen kerran

      Ensiksi kommentit Erkin purkaukseen
      1 Iskarien teho on 100 tkm jälkeen on 50% - saa vaihtaa uusiin jos haluaa
      2 Aja vähemmän kivikoissa niin kestää pitempään
      3 Sellaista ohj.yksikköä ei Vectrassa ole
      4 Näpelöintivirhe, lue käyttöohjeet
      5 Ei mene tuulilasi herkästi rikki
      6 Tumpelo on tumpelo tai joku kussut tankkiin
      7 Katso peiliin - sieltä näet vikojen syyn

      Ajettuani Vectralla -03 nyt n. 280 tkm en tunnista yhtään noista tyyppivioiksi. Minä olen tosit huoltanut itse autoni säännöllisesti ja vaihtanut öljyt 20 tkm välein.

      • JA.

        "Ensiksi kommentit Erkin purkaukseen
        1 Iskarien teho on 100 tkm jälkeen on 50% - saa vaihtaa uusiin jos haluaa"
        -Näin on, paitsi jos ne molemmat vuotaa. Uudet on Sach -merkkiset kaasuiskarit. Toivottavasti kestää. Tyypivika on GTS-mallissa.

        "2 Aja vähemmän kivikoissa niin kestää pitempään"
        -Ei se kivikossa mene vaan Suomen loskakeleillä. Sitä ei ole suojattu tarpeeksi hyvin Suomen talveen.

        "3 Sellaista ohj.yksikköä ei Vectrassa ole"
        -No Länsiautossa iso porukalle tutkivat asian, että lamppu on ehjä ja johdot kunnossa. En ala ammattilaisen kanssa väittelemään.

        "4 Näpelöintivirhe, lue käyttöohjeet"
        -On se koodi sinne ennenkin mennyt sisään, kun huollon jälkeen sen joutuu joka kerta laittamaan. Ja käyttöohjeet on ollut aina kädessä.

        "5 Ei mene tuulilasi herkästi rikki"
        -Edellisessä lasissa oli neljä iskemää, jotka kaikki levisivät. Uudessa lasissa on jo nyt yksi. Enkä aja sorateillä, vaan normaalia maantieajoa.

        "6 Tumpelo on tumpelo tai joku kussut tankkiin"
        -Joku on tainnut kusta aivoihisi

        Huoltokirja on säännöllinen ja öljyt on vaihdettu 15 tkm välein. Btw eilen hajosi sähköikkuna. Aukeaa täysin auki vain, pitämällä nappulaa pohjassa.


      • Auton huoltaja
        JA. kirjoitti:

        "Ensiksi kommentit Erkin purkaukseen
        1 Iskarien teho on 100 tkm jälkeen on 50% - saa vaihtaa uusiin jos haluaa"
        -Näin on, paitsi jos ne molemmat vuotaa. Uudet on Sach -merkkiset kaasuiskarit. Toivottavasti kestää. Tyypivika on GTS-mallissa.

        "2 Aja vähemmän kivikoissa niin kestää pitempään"
        -Ei se kivikossa mene vaan Suomen loskakeleillä. Sitä ei ole suojattu tarpeeksi hyvin Suomen talveen.

        "3 Sellaista ohj.yksikköä ei Vectrassa ole"
        -No Länsiautossa iso porukalle tutkivat asian, että lamppu on ehjä ja johdot kunnossa. En ala ammattilaisen kanssa väittelemään.

        "4 Näpelöintivirhe, lue käyttöohjeet"
        -On se koodi sinne ennenkin mennyt sisään, kun huollon jälkeen sen joutuu joka kerta laittamaan. Ja käyttöohjeet on ollut aina kädessä.

        "5 Ei mene tuulilasi herkästi rikki"
        -Edellisessä lasissa oli neljä iskemää, jotka kaikki levisivät. Uudessa lasissa on jo nyt yksi. Enkä aja sorateillä, vaan normaalia maantieajoa.

        "6 Tumpelo on tumpelo tai joku kussut tankkiin"
        -Joku on tainnut kusta aivoihisi

        Huoltokirja on säännöllinen ja öljyt on vaihdettu 15 tkm välein. Btw eilen hajosi sähköikkuna. Aukeaa täysin auki vain, pitämällä nappulaa pohjassa.

        -Kerro auto missä takaiskuvaimenttimet ovat kun uudet kun on ajetti 120tkm??
        - ei ole mitään takalampujen yksikköä
        - Kaikki tuulilasit hakeavat jos osuu tarpeksi lähellä reunaa.Opel käyttää suomalisia laseja "Pilkington" made in Finland jote ovat ihan ok.

        -Kerrotko miten näpäilit koodin mitä painiketta pidit alhaalla ensin? Testi vaan jos puhut sopaa.

        - Vectrassa ei ole tietäkseni koskaan ollut mitään ongelmia kosteuden kanssa, bensiini suodatin vaihdetaan huollossa, niin ei mitään ongelmaa. Oletko tankannut vettä?

        Huolan Opeleita liikkessä missä on monta eri merkkejä, ja voin sanoa että ei Opeleissa ole mitään sen enempää vikoaj kun muissakaan

        Kiva käydä lukemassa näita juttuja :) :) .)


      • laseja
        Auton huoltaja kirjoitti:

        -Kerro auto missä takaiskuvaimenttimet ovat kun uudet kun on ajetti 120tkm??
        - ei ole mitään takalampujen yksikköä
        - Kaikki tuulilasit hakeavat jos osuu tarpeksi lähellä reunaa.Opel käyttää suomalisia laseja "Pilkington" made in Finland jote ovat ihan ok.

        -Kerrotko miten näpäilit koodin mitä painiketta pidit alhaalla ensin? Testi vaan jos puhut sopaa.

        - Vectrassa ei ole tietäkseni koskaan ollut mitään ongelmia kosteuden kanssa, bensiini suodatin vaihdetaan huollossa, niin ei mitään ongelmaa. Oletko tankannut vettä?

        Huolan Opeleita liikkessä missä on monta eri merkkejä, ja voin sanoa että ei Opeleissa ole mitään sen enempää vikoaj kun muissakaan

        Kiva käydä lukemassa näita juttuja :) :) .)

        on halkeillut Vectroissa tosi paljan ja niistä osa korjattu takuuseen, tiedän koska myyn Opeleita.


      • JA.
        Auton huoltaja kirjoitti:

        -Kerro auto missä takaiskuvaimenttimet ovat kun uudet kun on ajetti 120tkm??
        - ei ole mitään takalampujen yksikköä
        - Kaikki tuulilasit hakeavat jos osuu tarpeksi lähellä reunaa.Opel käyttää suomalisia laseja "Pilkington" made in Finland jote ovat ihan ok.

        -Kerrotko miten näpäilit koodin mitä painiketta pidit alhaalla ensin? Testi vaan jos puhut sopaa.

        - Vectrassa ei ole tietäkseni koskaan ollut mitään ongelmia kosteuden kanssa, bensiini suodatin vaihdetaan huollossa, niin ei mitään ongelmaa. Oletko tankannut vettä?

        Huolan Opeleita liikkessä missä on monta eri merkkejä, ja voin sanoa että ei Opeleissa ole mitään sen enempää vikoaj kun muissakaan

        Kiva käydä lukemassa näita juttuja :) :) .)

        "-Kerro auto missä takaiskuvaimenttimet ovat kun uudet kun on ajetti 120tkm??"
        -En minä uusiksi niitä väittänyt, mutta hyvässä kunnossa ne oli. Katsastusmies huomasi vuodon molemmissa. Kuukaudessa ne oli jo ihan loppu.

        "- ei ole mitään takalampujen yksikköä"
        -No kerro mikä on rikki, niin säästän 600 euroa. Lampun tarkistin itsekin ja varmuuden vuoksi kokeilin uuttakin. Huoltomiehen pitäisi tietää missä vika on? Arvaa edes?

        "-Kerrotko miten näpäilit koodin mitä painiketta pidit alhaalla ensin? Testi vaan jos puhut sopaa."
        -AS, eipä kuulunut mitään merkkiääntä, vaikka ohjekirja niin sanoo. Kerropa missä vika on?

        "- Vectrassa ei ole tietäkseni koskaan ollut mitään ongelmia kosteuden kanssa, bensiini suodatin vaihdetaan huollossa, niin ei mitään ongelmaa. Oletko tankannut vettä?"
        -Niin se minullakin vaihdettiin 120 tkm huollossa. Eipä paljon auttanut. Huoltoasemilla myydään bensaa pistoolista, ei vettä.

        Hauska olisi myös kuunnella oikeiden asiantuntijoiden vastauksia.


      • Hiltunen
        JA. kirjoitti:

        "-Kerro auto missä takaiskuvaimenttimet ovat kun uudet kun on ajetti 120tkm??"
        -En minä uusiksi niitä väittänyt, mutta hyvässä kunnossa ne oli. Katsastusmies huomasi vuodon molemmissa. Kuukaudessa ne oli jo ihan loppu.

        "- ei ole mitään takalampujen yksikköä"
        -No kerro mikä on rikki, niin säästän 600 euroa. Lampun tarkistin itsekin ja varmuuden vuoksi kokeilin uuttakin. Huoltomiehen pitäisi tietää missä vika on? Arvaa edes?

        "-Kerrotko miten näpäilit koodin mitä painiketta pidit alhaalla ensin? Testi vaan jos puhut sopaa."
        -AS, eipä kuulunut mitään merkkiääntä, vaikka ohjekirja niin sanoo. Kerropa missä vika on?

        "- Vectrassa ei ole tietäkseni koskaan ollut mitään ongelmia kosteuden kanssa, bensiini suodatin vaihdetaan huollossa, niin ei mitään ongelmaa. Oletko tankannut vettä?"
        -Niin se minullakin vaihdettiin 120 tkm huollossa. Eipä paljon auttanut. Huoltoasemilla myydään bensaa pistoolista, ei vettä.

        Hauska olisi myös kuunnella oikeiden asiantuntijoiden vastauksia.

        Monet asiat elämässä on kiini omasta asenteesta. Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan.


      • Hiltunen
        laseja kirjoitti:

        on halkeillut Vectroissa tosi paljan ja niistä osa korjattu takuuseen, tiedän koska myyn Opeleita.

        Jopa on että oikein myyjätkin jo valistaa asioita oikealle tolalle. PS opettele kirjoittamaan!!! ettei tule luvari värin?


      • Hiltunen
        Hiltunen kirjoitti:

        Jopa on että oikein myyjätkin jo valistaa asioita oikealle tolalle. PS opettele kirjoittamaan!!! ettei tule luvari värin?

        sanan kuuluu olla paljon ei paljan. Ymmärrätkö nyt???


      • Hiltunen
        Hiltunen kirjoitti:

        Monet asiat elämässä on kiini omasta asenteesta. Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan.

        tekstiäsi tosi vaikea ymmärtää. Kiini on väärin, sana tulee kirjoittaa kiinni. Opettele kirjoittamaan ennen kun opetat muita. (luvari väri)


      • minä.......
        Hiltunen kirjoitti:

        Jopa on että oikein myyjätkin jo valistaa asioita oikealle tolalle. PS opettele kirjoittamaan!!! ettei tule luvari värin?

        valista rakas lapsi, kerroin vain että olemme korvanneet takuuseen rikkinäisiä laseja. Jos tässä on kirjoitus virheitä yritä ymmärtää tai kysy joltain vähän fiksummalta, en viitsi millään tavata sinulle joka sanaa.


      • Hiltunen
        Hiltunen kirjoitti:

        tekstiäsi tosi vaikea ymmärtää. Kiini on väärin, sana tulee kirjoittaa kiinni. Opettele kirjoittamaan ennen kun opetat muita. (luvari väri)

        että otit onkeesi näin pian ja huomasit alkeellisen kirjoitus tyylisi pienten itse aiheuttamieni kirjoitus virheiden kautta.


      • Hiltunen
        minä....... kirjoitti:

        valista rakas lapsi, kerroin vain että olemme korvanneet takuuseen rikkinäisiä laseja. Jos tässä on kirjoitus virheitä yritä ymmärtää tai kysy joltain vähän fiksummalta, en viitsi millään tavata sinulle joka sanaa.

        enää yritä edes selitellä, johan tuo sun juttus naurattaa muutenkin.


      • ...........
        Hiltunen kirjoitti:

        että otit onkeesi näin pian ja huomasit alkeellisen kirjoitus tyylisi pienten itse aiheuttamieni kirjoitus virheiden kautta.

        niin meillä kahdella on tasan yhtä alkeellinen kirjoitus tyyli. Myös minä aiheutin tahallaan virheen ja katsoin onko hoksottimesi kunnossa. Hyvä Hyvä


      • .........
        Hiltunen kirjoitti:

        enää yritä edes selitellä, johan tuo sun juttus naurattaa muutenkin.

        kun ja jos joskus saat uuden auton niin siinä on takuu joka korvaa määrättyjä vikoja, silloin sinä hämmästyt kun saat uuden osan veloituksetta, joissakin tapauksissa joutuu työstä maksaan vähän ja siinä sitä naurua piisaa. Eli ei mun tartte selitellä, hanki uusi auto niin myyjä selittää sulle.


      • Hiltunen
        ........... kirjoitti:

        niin meillä kahdella on tasan yhtä alkeellinen kirjoitus tyyli. Myös minä aiheutin tahallaan virheen ja katsoin onko hoksottimesi kunnossa. Hyvä Hyvä

        sinä syötät potaskaa tänne ja minä en.


      • Hiltunen
        ......... kirjoitti:

        kun ja jos joskus saat uuden auton niin siinä on takuu joka korvaa määrättyjä vikoja, silloin sinä hämmästyt kun saat uuden osan veloituksetta, joissakin tapauksissa joutuu työstä maksaan vähän ja siinä sitä naurua piisaa. Eli ei mun tartte selitellä, hanki uusi auto niin myyjä selittää sulle.

        riitä että valehtele vaan on vielä luulotautinen. On siinä omaisilla kestämistä.


      • se...
        Hiltunen kirjoitti:

        sinä syötät potaskaa tänne ja minä en.

        ero että minä myyn autoja ja sinä et edes omista autoa.


      • kirjoittamaan
        Hiltunen kirjoitti:

        riitä että valehtele vaan on vielä luulotautinen. On siinä omaisilla kestämistä.

        kyllä opella on kestämistä kun se korjaa sun aineita ,vai kirjoitatko koko ajan tahallasi väärin.


      • tänne
        Hiltunen kirjoitti:

        sinä syötät potaskaa tänne ja minä en.

        Kotkaan huomenna merkkiliikkeeseen autokaupoille niin jutellaan niistä takuu asioista.


      • Kauppa on käynyt

      • muilta
        Kauppa on käynyt kirjoitti:

        ?Joku kävi aamupäivällä kysymässä tietä, iltapäivällä on ollut hiljaisempaa?

        Luotan enempi tähän tietoon kuin höpinääsi

        http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/viat.jsp?id=1240

        merkeiltä viat, ne on suunnilleen samat, mutta usko jos tahdot. Aku Ankka ja 7-Päivää lehti yhtä tosia.Ps minä en myy Opelia enkä myöskään aja Opelilla.


      • ..............

      • varmasti
        Kauppa on käynyt kirjoitti:

        ?Joku kävi aamupäivällä kysymässä tietä, iltapäivällä on ollut hiljaisempaa?

        Luotan enempi tähän tietoon kuin höpinääsi

        http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/viat.jsp?id=1240

        kotkalaiseen Opel myyjään. Kyllähän täällä Kotkassakin autoja myydään, toki Opelin myynti varmasti heikkenee huonolaatuisten autojen vuoksi. Minä en myy Opelia olen toki sellaisen joskus omistanut se oli silloin kun Opel oli vielä auto. Eli kauan kauan sitten.


      • nikke/

      • .............

      • Opeleista
        muilta kirjoitti:

        merkeiltä viat, ne on suunnilleen samat, mutta usko jos tahdot. Aku Ankka ja 7-Päivää lehti yhtä tosia.Ps minä en myy Opelia enkä myöskään aja Opelilla.

        Mutta pakko on aukoa päätään !


      • ..''
        Opeleista kirjoitti:

        Mutta pakko on aukoa päätään !

        et sitten tullut kaupoille joten pidä pääsi kiinni.


      • :::::::
        ..'' kirjoitti:

        et sitten tullut kaupoille joten pidä pääsi kiinni.

        viesti väärässä välikössä.


      • ajanut
        Opeleista kirjoitti:

        Mutta pakko on aukoa päätään !

        Opeleilla varmasti saman verran kun sinäkin, ja korjannut sekä korjauttanut niin paljon että olen yhtä oikeutettu täällä aukomaan päätäni kuin sinäkin. Minulla on ollut kadett a ,b d ,e ascona a 4kpl b, record sekä manta ,vectra a, b, c . Noi vanhat kesti uusista ei ole mihinkään. Sitä mitä minä en Opeleista tiedä ei minun tarvitsekkaan, revi siitä.


      • Hiltunen
        ............. kirjoitti:

        kyllä me molemmatkin kerromme sinulle takuu asiat ja autonkin saat ostettua. Tervetuloa.

        voi olla sentään noin mäntti että sahaa sitä oksaa millä istuu. Lopeta leikki ennen kuin tästä tulee kansainvälinen selkkaus.


      • hiltunen
        Hiltunen kirjoitti:

        voi olla sentään noin mäntti että sahaa sitä oksaa millä istuu. Lopeta leikki ennen kuin tästä tulee kansainvälinen selkkaus.

        noin mäntti että luulet täällä olevan jonkun automyyjän perjantai iltana huh huh


      • 10 tkm

        0stais autoa mieheltä joka ajaa 20 tkm samoilla moottoriöljyillä.


    • pitää

      varautua tällä palstalla helvetinmoisiin Opelin puolustuskirjoituksiin. Kun luet näitä juttuja huomaat että ainoastaan sinun autossasi on vikoja, kaikkien muiden autot ovat toimineet virheettömästi. Vaihda merkkiä, vaikka otat minkä tahansa saat paremman auton. Ja ainahan saat hankittua Opelin takaisin, niitä on kaikki vaihtohallit täynnä. Itse en osta enää milloinkaan Opelia se on 1 epäluotettavimmista autoista kautta aikain. No niin, nyt sitten Opel fanit joukolla vittuilemaan ja puolustelemaan huonoja autokauppoja.

      • tuomarien tuomari

        yhtä mänttejä kuin sinä, tuskin monikaan sinua pitää edes normaalilla älyllä varustettuna on nuo sun juttus niin typeriä.


      • '''''
        tuomarien tuomari kirjoitti:

        yhtä mänttejä kuin sinä, tuskin monikaan sinua pitää edes normaalilla älyllä varustettuna on nuo sun juttus niin typeriä.

        ainakin sinä olet vielä mäntimpi kun omistat opelin ja tartut tyhmään provoon. Olet typerysten ykkönen.


      • ,,,,,
        ''''' kirjoitti:

        ainakin sinä olet vielä mäntimpi kun omistat opelin ja tartut tyhmään provoon. Olet typerysten ykkönen.

        Taisin olla se tyhmin kun menin vielä kommentoimaan. No eipä minulla olekkaan täysjärkisen papereita.


    • C-vectra

      C-Vectrassa tuulilasi omien kokemusten mukaan ei kestä, pienimmästäkin kiveniskusta jälki tai halkeama. Näin ainakin G-Astran tuulilasiin verrattuna. Ja maantieajoa molemmilla, ei sorateitä. Muuten toimineet moitteitta.

      • ex-patonki

        Puheet tuulilasin huonosta kestosta ovat ihan totta. Vekkulillani ajettu 40.000km ja tuulilasi vaihdettu kerran. Tämä uusikin on jo rikki.
        Kun kivi tulee riittävän lähelle reunaa, lähtee halkeamaan parissa päivässä.


      • -merkkejä-

        sellaisiaikin joista halkeaa tuulilasi vaikkei siihen osuisi mikään ja on niiden autojen tyyppivika. mm TOYOTA, SKODA, PEUGEOT ainakin ja niissä määrätyt mallit.


    • Vectra

      Ajoin -03 mallisella 2.2Dti Ceellä 99tkm. Ei niin mitään vikaa. Olikohan maanantai-yksilö???

      • JA.

        Vectran takuu on 2 vuotta tai 100 tkm. Minulla täyttyi molemmat. Tuulilasia lukuunottamatta olisin voinut todeta aivan saman kuin sinä. Kaikki ongelmat alkoivat kun mittariin tuli 119 tkm. Viimeisen 4 tkm:n aikana nämä kaikki on ilmennyt ja sitä mukaa korjattu.

        Aikaisemmin kehuin C-Vectraa tällä palstalla juuri ongelmattomuuden takia. Ei tarvinnut kuin määräaikaishuolloissa käyttää. Nyt tämä paska leviää käsiin. Hiukan asioita selvitettyäni, niin monella muullakin on ollut samoja ongelmia. Länsiautossa kerrottiin, että etujousien yläpuolinen laakeri oli vaihdettu heidän huollossaan viimeisen kuukauden aikana kuudessa autossa.


      • nfjtuka
        JA. kirjoitti:

        Vectran takuu on 2 vuotta tai 100 tkm. Minulla täyttyi molemmat. Tuulilasia lukuunottamatta olisin voinut todeta aivan saman kuin sinä. Kaikki ongelmat alkoivat kun mittariin tuli 119 tkm. Viimeisen 4 tkm:n aikana nämä kaikki on ilmennyt ja sitä mukaa korjattu.

        Aikaisemmin kehuin C-Vectraa tällä palstalla juuri ongelmattomuuden takia. Ei tarvinnut kuin määräaikaishuolloissa käyttää. Nyt tämä paska leviää käsiin. Hiukan asioita selvitettyäni, niin monella muullakin on ollut samoja ongelmia. Länsiautossa kerrottiin, että etujousien yläpuolinen laakeri oli vaihdettu heidän huollossaan viimeisen kuukauden aikana kuudessa autossa.

        On muuten 2 vuotta ilman kilometrirajoitusta.


      • ex-folkkaristi
        nfjtuka kirjoitti:

        On muuten 2 vuotta ilman kilometrirajoitusta.

        Opelin takuu on todellakin tuo 2 vuotta ja kun ostin omani Delta-Autosta, takuu on 5 vuotta tai 150 tkm.


      • maksavat
        ex-folkkaristi kirjoitti:

        Opelin takuu on todellakin tuo 2 vuotta ja kun ostin omani Delta-Autosta, takuu on 5 vuotta tai 150 tkm.

        Mitähän huoltaminen Delta-autossa maksaa, onko kalliimpaa kuin muualla ?


      • Delta2
        maksavat kirjoitti:

        Mitähän huoltaminen Delta-autossa maksaa, onko kalliimpaa kuin muualla ?

        Suosittelen Delta-Autoa


    • Tyyppiviat (päivitetty 2007)
      • miehen

        raamattu, sinuun upposi varmasti myös Autobiltin tietoisku että Opel saksan laadukkain. Jos autossa olisi noin paljon tyyppivikoja ei se olisi päässyt tuotantoon, kyllä kai Opelillakin on jonkunlainen laadun tarkkailu.


      • erittäin vähän tyyppivikoja
        miehen kirjoitti:

        raamattu, sinuun upposi varmasti myös Autobiltin tietoisku että Opel saksan laadukkain. Jos autossa olisi noin paljon tyyppivikoja ei se olisi päässyt tuotantoon, kyllä kai Opelillakin on jonkunlainen laadun tarkkailu.

        Verrattuna vaikkapa Audi A4:ään niin Vectrassa on vähän tyyppivikoja.

        http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/viat.jsp?id=1240

        Tämän päivän iltapehden autosivuilla todetaan että iskuvaimentimet pitää tarkistaa 20 tkm välein ja vaihtaa 60 tkm jälkeen. Ja tää yks tollo ihmetteli kun iskarit ei kestä kuin 120 tkm ja teki siitä tyyppivian. Ei helvetti - onko tyhmyys muuttunut hyveeksi - niin idioottimaisia ulostuksia täällä näkee !


      • ovat alansa parhaita
        miehen kirjoitti:

        raamattu, sinuun upposi varmasti myös Autobiltin tietoisku että Opel saksan laadukkain. Jos autossa olisi noin paljon tyyppivikoja ei se olisi päässyt tuotantoon, kyllä kai Opelillakin on jonkunlainen laadun tarkkailu.

        Autobild valitsi Vectran keskikokoisten autojen luokassa parhaaksi v. 2005. Kyseessä oli erittäin laaja ja perusteellinen vertailutesti, mukana tais olla 15-20 samankokoista autoa. Vectra voitti, mitä ihmeellistä tuossa sitten on ?

        Jonkun toisen saksalaisen autolehden porukka ajoi Vectralla vuonna 2005 noin 100 000 km ja sen jälkeen purkivat auton palasiksi. Totesivat että auton eri osat olivat yllättävän vähän kuluneet ja kori/maali kuin uudessa autossa.


      • se on varmaan elämää oooopp...
        erittäin vähän tyyppivikoja kirjoitti:

        Verrattuna vaikkapa Audi A4:ään niin Vectrassa on vähän tyyppivikoja.

        http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/viat.jsp?id=1240

        Tämän päivän iltapehden autosivuilla todetaan että iskuvaimentimet pitää tarkistaa 20 tkm välein ja vaihtaa 60 tkm jälkeen. Ja tää yks tollo ihmetteli kun iskarit ei kestä kuin 120 tkm ja teki siitä tyyppivian. Ei helvetti - onko tyhmyys muuttunut hyveeksi - niin idioottimaisia ulostuksia täällä näkee !

        kanssa, mutta tavallisessa autossa ne kestää kyllä ainankin 100 tonnia.


      • .saa..
        ovat alansa parhaita kirjoitti:

        Autobild valitsi Vectran keskikokoisten autojen luokassa parhaaksi v. 2005. Kyseessä oli erittäin laaja ja perusteellinen vertailutesti, mukana tais olla 15-20 samankokoista autoa. Vectra voitti, mitä ihmeellistä tuossa sitten on ?

        Jonkun toisen saksalaisen autolehden porukka ajoi Vectralla vuonna 2005 noin 100 000 km ja sen jälkeen purkivat auton palasiksi. Totesivat että auton eri osat olivat yllättävän vähän kuluneet ja kori/maali kuin uudessa autossa.

        lukea ton vertailutestin? Paskat ei ole muuta kuin asiakas kysely tyytyväisyydestä. Yks kirjoitti että iskarit tarkastaa 20000välein ja vaihtaa 60000 välein. Kyllä on paskaa laatua jos on iskarit vaihdettava kerran vuodessa, kuinkas kytkin, vetarit, jarrut yms. kantsii kyllä vaihtaa koko auto jos noin huonoa laatua. Mutta paa se vertailutesti näkyviin meitä lukijoita on varmasti monta, jos et löydä testiä älä sitten myöskään kirjoita sellaisesta.


      • mutta miksi?
        .saa.. kirjoitti:

        lukea ton vertailutestin? Paskat ei ole muuta kuin asiakas kysely tyytyväisyydestä. Yks kirjoitti että iskarit tarkastaa 20000välein ja vaihtaa 60000 välein. Kyllä on paskaa laatua jos on iskarit vaihdettava kerran vuodessa, kuinkas kytkin, vetarit, jarrut yms. kantsii kyllä vaihtaa koko auto jos noin huonoa laatua. Mutta paa se vertailutesti näkyviin meitä lukijoita on varmasti monta, jos et löydä testiä älä sitten myöskään kirjoita sellaisesta.

        Opel ei ole kuule tyhjän toimittajien eikä tyhjätaskujen auto. Raha se vaatii Opelinkin osto joten kerää poika rahaa että saisit edes jonkun roppanan.


      • ...........
        mutta miksi? kirjoitti:

        Opel ei ole kuule tyhjän toimittajien eikä tyhjätaskujen auto. Raha se vaatii Opelinkin osto joten kerää poika rahaa että saisit edes jonkun roppanan.

        kuule et sitten ymmärtäny kysymystä: Mistä saa ton vertailutestin? Minä en ole autoa ostamassa enkä liioin myymässä, huvittaa vaan kun kirjotetaan tollasta paskaa ja kun pitäis näyttää faktoja niin niin aletaan vittuileen ja vertaileen rahapussin kokoa. Minä en tiedä paljonko sulla on fyrkkaa etkä sinä paljonko mulla ja siitä ei ollut kysekää. Näytä linkki sinne vertailutestiin tai pidä turpasi kiinni.


      • gougou
        ........... kirjoitti:

        kuule et sitten ymmärtäny kysymystä: Mistä saa ton vertailutestin? Minä en ole autoa ostamassa enkä liioin myymässä, huvittaa vaan kun kirjotetaan tollasta paskaa ja kun pitäis näyttää faktoja niin niin aletaan vittuileen ja vertaileen rahapussin kokoa. Minä en tiedä paljonko sulla on fyrkkaa etkä sinä paljonko mulla ja siitä ei ollut kysekää. Näytä linkki sinne vertailutestiin tai pidä turpasi kiinni.

        totuuden torvi olet, osta kuule sellainen auto kuin haluat mutta anna muidenkin ostaa äläkä täällä heristele kun et tiedä edes millainen kaveri täällä kirjoittelee. Jos sulla rahaa olis et täällä elämääsi kertais.


      • ........
        gougou kirjoitti:

        totuuden torvi olet, osta kuule sellainen auto kuin haluat mutta anna muidenkin ostaa äläkä täällä heristele kun et tiedä edes millainen kaveri täällä kirjoittelee. Jos sulla rahaa olis et täällä elämääsi kertais.

        vastaa kysymykseen


      • tuossa
        gougou kirjoitti:

        totuuden torvi olet, osta kuule sellainen auto kuin haluat mutta anna muidenkin ostaa äläkä täällä heristele kun et tiedä edes millainen kaveri täällä kirjoittelee. Jos sulla rahaa olis et täällä elämääsi kertais.

        luki että kaveri ei ole ostamassa eikä myymässä autoa, vaan haluaisi nähdä sen vertailutestin. Onko tuo noin vaikea ymmärtää? Laittaisin itse tänne sen testin jos tietäisin missä sellainen on ja onko sellaista vertailua.


      • oli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        ovat alansa parhaita kirjoitti:

        Autobild valitsi Vectran keskikokoisten autojen luokassa parhaaksi v. 2005. Kyseessä oli erittäin laaja ja perusteellinen vertailutesti, mukana tais olla 15-20 samankokoista autoa. Vectra voitti, mitä ihmeellistä tuossa sitten on ?

        Jonkun toisen saksalaisen autolehden porukka ajoi Vectralla vuonna 2005 noin 100 000 km ja sen jälkeen purkivat auton palasiksi. Totesivat että auton eri osat olivat yllättävän vähän kuluneet ja kori/maali kuin uudessa autossa.

        joku adacin lista jossa paras oli Audi ja huonoin 2001 omega, nää oli jotain tielle jättäneitä.


      • vertailutestin , mukana oli...
        ovat alansa parhaita kirjoitti:

        Autobild valitsi Vectran keskikokoisten autojen luokassa parhaaksi v. 2005. Kyseessä oli erittäin laaja ja perusteellinen vertailutesti, mukana tais olla 15-20 samankokoista autoa. Vectra voitti, mitä ihmeellistä tuossa sitten on ?

        Jonkun toisen saksalaisen autolehden porukka ajoi Vectralla vuonna 2005 noin 100 000 km ja sen jälkeen purkivat auton palasiksi. Totesivat että auton eri osat olivat yllättävän vähän kuluneet ja kori/maali kuin uudessa autossa.

        Skoda Octavia, BMW 318, Mercedes C 200, Ford Mondeo, Honda Accord, Saab 9-3, Audi A4, Peugeot 407, VW Passat, Toyota Avensis, Jaguar X-Type und Nissan Primera.

        Mulla on se koko testi jossain koneella, mutta lehden numeroa en muista.


      • ja iskareiden vaihtovälistä
        .saa.. kirjoitti:

        lukea ton vertailutestin? Paskat ei ole muuta kuin asiakas kysely tyytyväisyydestä. Yks kirjoitti että iskarit tarkastaa 20000välein ja vaihtaa 60000 välein. Kyllä on paskaa laatua jos on iskarit vaihdettava kerran vuodessa, kuinkas kytkin, vetarit, jarrut yms. kantsii kyllä vaihtaa koko auto jos noin huonoa laatua. Mutta paa se vertailutesti näkyviin meitä lukijoita on varmasti monta, jos et löydä testiä älä sitten myöskään kirjoita sellaisesta.

        Nämä pojat ovat nimittäin korjanneet Opeleita ja kaikennäköisiä kulkupelejä liki 35 vuotta.

        http://www.pohjoishelsinginauto.fi/huolto.htm


      • iniiin
        ovat alansa parhaita kirjoitti:

        Autobild valitsi Vectran keskikokoisten autojen luokassa parhaaksi v. 2005. Kyseessä oli erittäin laaja ja perusteellinen vertailutesti, mukana tais olla 15-20 samankokoista autoa. Vectra voitti, mitä ihmeellistä tuossa sitten on ?

        Jonkun toisen saksalaisen autolehden porukka ajoi Vectralla vuonna 2005 noin 100 000 km ja sen jälkeen purkivat auton palasiksi. Totesivat että auton eri osat olivat yllättävän vähän kuluneet ja kori/maali kuin uudessa autossa.

        Nuo 2005-> opelit on niitä facelift malleja, kait alettu jo "rakentaan" asiallisesti.
        vanhaa opelia en kyl ottas


    • ...................

      Valitettavaa jos tämä lista pitää paikkansa. Tosiasiassa se voisi olla MINKÄ tahansa automerkin/mallin lista, jos kohdalle sattuu maanantaimalli.

      Mutta, auto kuin auto, iskarit ovat usein vaihtokunnossa 100tkm jälkeen.

      Takavalojen ohjausyksikkö, mikäköhän toi on? Ei taida olla olemassakaan, kyseessä voisi olla enneminkin useasta nykyautosta löytyvä ohjainlaite joka on kytketty CANBUS-väylään??

      Tuulilasit menevät särölle monista uusista autoista yllättävänkin herkästi, kun ovat korin kantavaa rakennetta ja korien vääntöjäykkyys on kasvanut huomattavasti edellisistä malleista. Pakkanen ja kiveniskut saavat helposti halkeamia aikaan oli lasi sitten minkälaista hyvänsä.

      Masinol-rivi taitaa olla puhdas provo, nykyautoihin ei ko. ainetta laiteta. Jos merkkihuolto on ainetta suositellut, olisi kiinnostavaa kuulla missä?

      Oletko jo löytänyt ruostetta autostasi?

      • ruostetta

        Konepelli ja takalokarit. Katso vaan omastasikin.


      • ruostuu???
        ruostetta kirjoitti:

        Konepelli ja takalokarit. Katso vaan omastasikin.

        Vai on trollipeikolla alumiinikonepelti ruosteessa?

        Provo saattaisi mennä läpi esim. kadett-ketjussa, oletko käynyt jo jättämässä vinkkisi sinne?

        Näitä on kyllä kieltämättä hauska lukea. Ihmiset, joilla ei ole minkäänlaista tietämystä asioista kirjoittavat tänne "totuuksia". Toivottavasti kukaan ei ota näitä tarinoita tältä palstalta tosissaan.

        Vectra C on ehkäpä parhaiten ruostetta vastaan suojattu Opel. Tutkimustuloksia löytyy esimerkiksi ruotsalaiselta verkkosivulta, myös muiden automerkkien ja mallien osalta.


      • Opel Commodoresta
        ruostetta kirjoitti:

        Konepelli ja takalokarit. Katso vaan omastasikin.

        Jossa oli ruostetta konepellin saranassa sekä takalokasuojan ns kurapoterossa, muuten on uutta vastaavassa kunnossa sekä kori että moottori.


      • ymmärtäminen

    • annarita

      Vasta hajosi laturi.Radio ei toimi korjauksen jälkeen kuten yllä. Nyt meni kuskinpuoleisen oven kahva.Miten suljen auton oven? Muutama kuukausi piti olla takuu, mutta laturistakin maksettiin vain puolet.*Ei saa kiinni'.
      Onhan se auto kuitenkin pihalla.

    • wollee

      Pari vectraa oli peräkkäin enkä taia pitkään aikaan ostaa ooppelia..ehkä koskaan..
      V70 Volvon ostin ja oon ollu tyytyväinen.

      • OP el

        alkuunpanija on selvästikin itse maanantaiyksilö.
        Oma Vectra C:ni -04 bensa 292 tkm tällä hetkellä eikä muita huoltoja tai remppoja ole tarvinnut tehdä kuin ne perushommat.
        Edullista ja laadukasta kyytiä sanoisin.
        Kateelliset urputtaa kun oma merkki postaa.


      • dod_
        OP el kirjoitti:

        alkuunpanija on selvästikin itse maanantaiyksilö.
        Oma Vectra C:ni -04 bensa 292 tkm tällä hetkellä eikä muita huoltoja tai remppoja ole tarvinnut tehdä kuin ne perushommat.
        Edullista ja laadukasta kyytiä sanoisin.
        Kateelliset urputtaa kun oma merkki postaa.

        Ei se tuulilasi mene säröille sen enempää tässä mallissa kuin muissakaan. Ajajasta se on kiinni, sen siitä saa kun roikkuu toisten takapuskureissa kiinni. Pidä se turvaväli niin alkaa tuulilasikin pysymään ehjänä onneton tolvana.


    • jj

      Neljä vuotta takana Vectra C Wagon yksi normaali huolto,itte muutaman kerran öljyt ja suodattimen vaihtanu halpoja kilsoja.

    • h.a.n.a.a.

      oma kokemus:
      -vähemmän tässä veccussa lasit hajoaa kuin esim avensiksessa
      -polttimon vaihto se vaan on mahdotonta
      -ilman masinolia on kulkenut ja kovaa
      -bensaa on vienyt tämä 2.8turboA about yhtä paljon kuin 2.0A ave
      -(etu)renkaat kuluu nopeemmin :)

      eipä ole ikävä tojon leiriin, varsinkaan tuon vessanpyttykeula-aven jälkeen

    • 98E

      Nyky autojen tankkiin kielletään ehdottomasti laittamasta mitään ylimääräisiä litkuja, Vain bensaa ja 98E ei mitään 95E. Tai jospa sulle on myyty vanhaa bensaa. Bensahan vanhenee nykyään aika herkästi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2013
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1731
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe