olin yhdynnässä poikakaverini kanssa, kondomi hajos ja hain jälkiehkäisypillerit. menkat tuli noin kaks päivää pillerinoton jälkeen vaikka normaalisti olis pitäny tulla vasta kaks viikkoa myöhemmin. onks ihan normaalia?
Kellekkään käyny näin?
-Emma-
4657
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 4
Vanhimmat
Olen luullut että pitääkin vuotaa noiden pillerien jälkeen. Miten muuten asia hoituisi?
Nykyään noiden jälkiehkäisypillerien toimintamekanismi on estää munasolun irtoaminen tai mahdollisesti häiritä sen hedelmöitystä tai kiinnittymistä kohdun limakalvoon. Yleensä ne eivät aiheuta menkkoja, mutta on mahdollista, että suuri kerta-annos hormonia saa aikaan vuotoa. Ennen oli sellaisiakin pillereitä, jotka aloittivat menkat - itse sain joskus tällaiset ja niiden paketissa muistaakseni luki, että ne olivat myös tavallista tujumpia ehkäisypillereitä. Mutta siis, menkkoja ei tarvita siihen, että nuo nykyiset estäisivät raskauden.
mutta norlevon kotisivuilla on et ylimääräistä vuotoa tulee harvoin. Onks siis ihan normaalia? nyt vaan pelkään et oon raskaana ja stressaan seuraavia menkkoja.
Jos, sulla on ollu menkat yhdynnän jälkeen, niin tuskimpa oot raskaana. mutta jos sua epäilyttää vieläkin niin voithan käydä hakemassa apteekista raskaustestin ja tarkistaa...