Olen tuollaista asetta itselleni mahdollisesti ostamassa, ja nyt kiinnostaisi kuulla käyttäjä kokemuksia ko aseesta.
Toinen seikka joka kiinnostaa, on se että kuinka monta laukausta tuollainen ase n. suunnilleen kestää, kun kuulemma näiden Baikalien lukitus väsähtää paljon ammuttaessa huomattavasti aikaisemmin kuin monien "kalliimpien merkkien".
Vai lieneekö tuo edes totta?
Baikal IJ 27
7
3119
Vastaukset
- jatkoa...
Niin, ja onko tuo Sporting malli (lisä)hintansa väärti?
- jjjjas
Baikal on hyvä haulikko jos ase tulee metsästykseen.Baikal kestää isältä pojalle.
- Baikalin testaaja
Iselläni on ollut nykyinen Baikal IJ27 1M-C 12/76 nelisen vuotta, ja olen tyytyväinen. Käyttöohjeessa neuvotaan vaihtamaan iskuripiikit 8000-10 000 laukauksen jälkeen, mutta silloinkin vain jos siihen on erityistä aihetta (=laukaisuhäriö). Metsästyskäytössä ja aktiivisenkin metsästäjän ampumaharjoittelulla noihin laukausmääriin menee sellainen määrän vuosia, että...
Hintaansa nähden IJ27 on varmasti kannattava valinta metsästäjän käyttöaseeksi. Eri asia sitten on jos panee painoa luksukselle ja viimeistelylle, joka tietenkin maksaa, mutta ei paranna varsinaisia käöyttöominaisuuksia. Ja vakavaan ampumaurheiluun titenkin on ihan eri vehkeet eri hintaluokissa ampujalle räätälöityine mitoituksineen. Mutta Baikaliakin voi helposti parantaa kuten minä olen tehnyt hiomalla tukit kevyesti ja vetämäälä ne kunnon tukkiöljyllä (Sakon tukkiöljy) sekä vahalla. Sporttimallissa tukki on hieman "istuvammin" muotoiltu ja tyylikkäämpi jo tehtaan jäljeltä. - mie.
vanhoista balalaikoista on tukit hajalla meltein järjestään mikä 90%:sti johtuu siitä että tukkia ei ole muistettu aika ajoin kiristää.
Jos tosiaan meinaat ostaa pyssyn jossa hinta-laatu suhde kohtaavat,osta balalaikka. - ja kestää
jeps.
Ei ampumalla lopu. Itsellä on -70 luvun alusta oleva Baikal IJ12 (taitaan olla = nykyinen IJ27).
Asella ammuttu ja sitten paljon. n. 10 vuotta sitten purin aseesta viretangot pois ja käänsin lukkokehyksessä olleen saranatapin 180° ympärin ja paketti on taas tiukka kuin kassakaappi. Aseella ammutaan vielä pitkään.
Osta vaan baikal. Hyvä käyttöhaulikko. - isi
huoletta voit ostaa.Käynti on kunniaksi mihin tahansa verraten eikä ole herkkä ruostumaan.Jostain syystä omani ampui kerran molemmat piiput kerralla(12/76, rekyyliä oli riittävästi) mutta ei ole toistunut,kannattaisi ehkä käyttää asesepän huollossa ainakin viiden vuoden välein.Perätukilla on taipumus löystyä mutta se on helppo kiristää.Hintaluokassaan ylittämätön hankinta!
- Nimetön
kyllä se niin on jotta hyvä tykki se on..ei voi muuta sanoo itella ollu jonku aikaa se ja kyllä osuu niin metällä ja kiekkoihin,,se on todellakin hintansa väärti ja itellä on juuri tuo sporting.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216705Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562303- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981055- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.89953Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767