Hei!
Onko täällä muita, jotka aloittavat pian hoidot ivf hoitoa varten?
Meillä sumuttelu alkaa 10.2 ja edetään siis pitkän kaavan mukaan.
Tämä on ensimmäinen yritys kyseisellä hoitomuodolla, pelottaa ja jännittää enemmän kuin ikinä!
IVF
18
1833
Vastaukset
- nonmami
Toivottavasti on vielä liian aikaista sanoa, mutta meillä aloitetaan IVF-suunnittelu helmi-maaliskuun vaihteessa, kun huomenna oleva inssi epäonnistuu.
Mä ymmärsin et meilläkin edetään sitten pitkän kaavan kautta, ja muakin jännittää se.
Mä niin kovasti odotan IVF:ää, sillä inssit (takana 2 huomenna kolmas) ei tunnu meillä tehoavan. Mä oon aivan valmis kärsimään ne hoito-oireet, kunhan tulosta alkaisi näkymään... (hih, katsotaan katsotaan, mikä ääni on kellossa pääsiäisen jälkeen, kun laskennallinen IVF-aika koittaa)- pomppis*
Mä muistan kun me piinattiin inssejä, mä olin sillon toisella nimimerkillä.
me ei haluttu enää kolmatta inssiä, loppuvuodesta pelkkää rahanhukkaa enkä usko kohdallamme että tärppäisi sillä, vaikka vain 2 kertaa yritimme.
Olen minäkin niin 100% valmis kaikkeen siihen kärsimykseen, koska en halua kiduttaa itseäni haaveillen perheestä jos se ei koskaan tuisi toteutumaan.
Toinen pimeä puoli on se, että muuta hoitoa ei enää pystytä antamaan.
Miehellä simpat priimoja, mutta mulla takaraivossa jyskyttää ajatus että jospa vaan kemiamme eivät sovikaan yhteen?
Sitten ei mitään tehtävissä, mutta kuten sanoin, haluaisin huonot tiedot mieluummin heti kuin 10v päästä.
Haluan silti toivoa maailman eniten, ja uskoa että sillä onnistuisimme!
Millaisia fiiliksiä sulla on?
Ja ethän voi tietää vaikka 3.kerta toden sanoisi ja inssi onnistuisikin, haluan sut piinaamasta pois onnistujien joukkoon, joten plussaonnea!:)
- kaksoset IVF
Moi!
Onnea ja voimia teidän "yritykselle". Meillä on jo kohta 9v. kaksoset tuloksena em. Rankkaa aikaahan se oli mutta kannatti!!! Yrittäkää vain ottaa rennosti! Kaikki menee niinkuin on tarkoitettu. Meille onnistui vasta viimeinen mahdollinen eli kolmas kerta. Sitten ei olisi enää annettu yrittää (julkisella sektorilla).
Aurinkoista kevään ja .....odotusta. - Darjee
Meilläkin edessä eka IVF, sumuttelut alkaa 21.2. joten oot jo ehtinyt hyvän matkaa sumutella siihen mennessä. ;o) Hoidon lisäksi jännitän ehtiikö eilen munasarjasta löydetty kysta (nestettä täynnä) hävitä ennen pistoksien alkua.
- sarppa73
moi, meillä on takana 5xinssi valitettavasti ei onnistunut =(
nyt olen sumutellut suprecuria 12pv ei ole ollut sivuoireita muuten kuin hikoilua hieman normaalia enemmän, tänään alkoi myös gonal f;pistäminen
tsemppiä kaikille - tylleröinen84
Rekisteröin itselleni uuden, oman nimimerkin jonka takaa löydyn:)
Meillähän menee hoidot aika samaan aikaan, onpa mukava tsempata toista:) Käy sinäkin rekisteröimässä itsellesi vakionimimerkki.
Tiedätkö jo, mitä lääkkeitä käytät?
Soitin maanantaina polille,ja lupasivat lähettää ohjeet ja reseptit mulle ennen 10 pvää, sumutteen nimeä en muista mutta alkoi S:llä, ja pistokseksi Puregonia.
N.vuosi sitten käytin kyseistä pistoslääkettä, ja mullahan kasvoi monta kymmentä rakkulaa, viikonloppu ois ollu edessä joten se meni ihan mönkään... 2 inssiä mulle on tehty Menopurilla, joka on huomattavasti edullisempaa.
Minä maksaisin mitä vaan, kunhan saisimme kauan odotetun vauvan!
Jännittääkö sinua hoitoon lähteminen?
itse olen siihen niin valmis kun vaan voi olla, mutta pelkään että kuulen maailman murskaavan tiedon että sekään hoito ei auta..
Mutta niin käy, kun on tarkoitettu.
Vastailehan kun ehdit:) - tylleröinen84
tylleröinen84 kirjoitti:
Meillähän menee hoidot aika samaan aikaan, onpa mukava tsempata toista:) Käy sinäkin rekisteröimässä itsellesi vakionimimerkki.
Soitin maanantaina polille,ja lupasivat lähettää ohjeet ja reseptit mulle ennen 10 pvää, sumutteen nimeä en muista mutta alkoi S:llä, ja pistokseksi Puregonia.
N.vuosi sitten käytin kyseistä pistoslääkettä, ja mullahan kasvoi monta kymmentä rakkulaa, viikonloppu ois ollu edessä joten se meni ihan mönkään... 2 inssiä mulle on tehty Menopurilla, joka on huomattavasti edullisempaa.
itse olen siihen niin valmis kun vaan voi olla, mutta pelkään että kuulen maailman murskaavan tiedon että sekään hoito ei auta..
Vastailehan kun ehdit:)unohdin laittaa viestin loppuun..
- Darjee
tylleröinen84 kirjoitti:
Vastailehan kun ehdit:)Tervehdys! Täytyy miettiä tuota rekisteröintiä.
Sain reseptit ja ohjeet tällä viikolla, sumute on Synarelaa ja pistokset sit Gonal F. Hoitaja oli kiva kun se selitti miehelle että sumute sitten aiheuttaa kaikenlaisia oireita ja ärtymystä niin vaimoa täytyy ymmärtää. ;o) Oon todella onnellinen että vuoden odotus on vihdoin päättymässä ja päästään hoitoon. En voisi olla enää valmiimpi tuohon koitokseen. Mulle on ihan sama mitä oireita ja kipuja tulee, mitäpä sitä ei oman nyytin eteen tekisi! Oon aika rauhallisin mielin koska mulla on niin vahva tunne siitä että hoidot tuottaa tulosta. Jos ei ensimmäinen niin sitten ehkä seuraava mutta kyllä se raskaus alulle saadaan! Mä hairahduin tekemään tänään sellaista mitä ei pitäisi (ja mihin en oo kertaakaan 4 vuoden aikana sortunut, en edes harkinnut) eli ostin Odotus-lehden. Yllätin itsenikin tuolla koska oon niin jalat maassa -tyyppi mutta kun siinä oli pari mielenkiintoista aihetta. ;o) Eli toiveet on korkealla mutta tulokset otetaan vastaan sellaisena kuin ne on sitten kun se aika tulee.
Onko muuten sulla siirto viikolla 10 vai kuinka? Oot sen verran edellä että saan sulta kuulla kokemuksia vaiheista jotka itsellä on edessä. =0)
Ollaan kuulolla! - tylleröinen84
Darjee kirjoitti:
Tervehdys! Täytyy miettiä tuota rekisteröintiä.
Sain reseptit ja ohjeet tällä viikolla, sumute on Synarelaa ja pistokset sit Gonal F. Hoitaja oli kiva kun se selitti miehelle että sumute sitten aiheuttaa kaikenlaisia oireita ja ärtymystä niin vaimoa täytyy ymmärtää. ;o) Oon todella onnellinen että vuoden odotus on vihdoin päättymässä ja päästään hoitoon. En voisi olla enää valmiimpi tuohon koitokseen. Mulle on ihan sama mitä oireita ja kipuja tulee, mitäpä sitä ei oman nyytin eteen tekisi! Oon aika rauhallisin mielin koska mulla on niin vahva tunne siitä että hoidot tuottaa tulosta. Jos ei ensimmäinen niin sitten ehkä seuraava mutta kyllä se raskaus alulle saadaan! Mä hairahduin tekemään tänään sellaista mitä ei pitäisi (ja mihin en oo kertaakaan 4 vuoden aikana sortunut, en edes harkinnut) eli ostin Odotus-lehden. Yllätin itsenikin tuolla koska oon niin jalat maassa -tyyppi mutta kun siinä oli pari mielenkiintoista aihetta. ;o) Eli toiveet on korkealla mutta tulokset otetaan vastaan sellaisena kuin ne on sitten kun se aika tulee.
Onko muuten sulla siirto viikolla 10 vai kuinka? Oot sen verran edellä että saan sulta kuulla kokemuksia vaiheista jotka itsellä on edessä. =0)
Ollaan kuulolla!Me joudumme vielä odottamaan reseptiä, toivottavasti tulevat ajallaan!
En ole koskaan kuullutkaan Gonal F nimisestä lääkkeestä,mutta toivotaan että se on ytyä:)
Mulla on aikamoiset mielialanvaihtelut lääkkeistä, inhottaa miehen puolesta kun joutuu kuuntelemaan kun mieleni ailahtelee ja papatan turhanpäiväisistä asioista.
Mä en uskalla ajatella et meitä pystyttäis 100% auttamaan, mutta avoimin mielin, ja odotan silti onnistumista enemmän ku mitään muuta tällä hetkellä!
Mulle on varattu punktio/siirtoaika viikolle 11, kun lääkäreillä on tunnetusti talviloma edellisellä viikolla, mutta hoitaja sanoi että pystytään pelailee ajan kanssa..
Kuulolla ollaan!:)
- dorisdaymaybe
Meille tehty jo 2 ivf:ää,kaikki mennyt hyvin,pakastimeen saatu kummallakin kerralla kymmenkunta hyvälaatuista.Kuitenkaan ei ole tärpännyt,pakastettujen sulatus epäonnistunut ja sitten ei vaan ole kiinnittyneet mitkä on istutettu.Ne hoidothan hestää,mutta kun tietää miten harvat onnistuu,tai hoidot kestää vuosia,niin alkaa tämä masentaa.Kai mekin vielä yksi ivf kokeillaan,mut nyt jo hyvin varovainen edes toiveessaan.
- huips
Meilläkin lähdössä eka IVF-hoito. Lyhyenä mennään, Puregon-pistokset aloitan huomenna (kp2). Jänskättää, että kuinka tässä käy. Syksyllä tehtiin kolme inseminaatiota, mutta eivät tärpänneet.
- andimandi
Meille tehty 2 ivf hoitoa ja molemmista pakastimeen saatiin vielä paljon,sitten vielä 2 icsiä.Mutta ei vaan tärppää vaikka kaikki pitäisi olla erinomaisesti.Pakasteesta sulatukssia epäonnistunut,vaikka olivat kuulema tosi hyviä,ne mitä tuoresiirtona ja pakastealkioista saatu istutettua ievät ole kiinnittyneet.Kyllä pettymyksiin tässä saa tottua ja tosiasiahan on että suureltaosalta jää vauva saamatta,antavat vaan ehkä pikkuisen väärän kuvan onnistumisprosenteista.Lapsen saanti ei ole varma asia hoidoista huolimatta.Minäkin menin hoitoihin toiveikkaana,nyt taitaa olla aika luovuttaa.
- eivät hirveen korkeat
andimandi kirjoitti:
Meille tehty 2 ivf hoitoa ja molemmista pakastimeen saatiin vielä paljon,sitten vielä 2 icsiä.Mutta ei vaan tärppää vaikka kaikki pitäisi olla erinomaisesti.Pakasteesta sulatukssia epäonnistunut,vaikka olivat kuulema tosi hyviä,ne mitä tuoresiirtona ja pakastealkioista saatu istutettua ievät ole kiinnittyneet.Kyllä pettymyksiin tässä saa tottua ja tosiasiahan on että suureltaosalta jää vauva saamatta,antavat vaan ehkä pikkuisen väärän kuvan onnistumisprosenteista.Lapsen saanti ei ole varma asia hoidoista huolimatta.Minäkin menin hoitoihin toiveikkaana,nyt taitaa olla aika luovuttaa.
Ymmärtääkseni joka viides pari saa hoidoista lapsen kotiin. Eli paljon on niitä jotka eivät saa. Valitettavasti.
Siksi mietityttää lähteä hoitoprosessiin, tosin eipä tarvis sitten miettiä mitä jos...
kun olis kuitenkin yrittänyt. - tylleröinen84
Voit sitten kertoa meille jälkijunassa tuleville miten hoito edistyy, ja tokihan me kaikkia tsemppaamme!:)
Kuinka monta yksikköä pistät ja millon on punktio/siirtoaika?
Parin viikon päästä luulisin, eikä siihen ole enää pitkä aika!
Käyhän kertomassa kuulumisia muillekin!:) - Darjee
eivät hirveen korkeat kirjoitti:
Ymmärtääkseni joka viides pari saa hoidoista lapsen kotiin. Eli paljon on niitä jotka eivät saa. Valitettavasti.
Siksi mietityttää lähteä hoitoprosessiin, tosin eipä tarvis sitten miettiä mitä jos...
kun olis kuitenkin yrittänyt.Ei tietenkään hoidot voi taata sitä että lapsen saa, kyllähän sen jokainen hoitoon lähtevä tiedostaa. Meille sanottiin että onnistumisprosentti on 20-23%. Mun mielestä on kuitenkin ihan turha lähteä hoitoihin jos on jo etukäteen luovuttanut, toivoa täytyy olla. Enkä mä suostu etukäteen murehtimaan asioita puhki, mennään askel kerrallaan ja käsitellään asiat sitä mukaa.
Ois muuten kiva nähdä prosentteja siitäkin, kuinka moni onnistuu hoitojen aikana tai sen jälkeen luomuna. Näitä juttuja kuulee ja lukee aika paljon. Nuo onnistumisprosentit koskee vain hoitoja eikä siis tarkoita sitä että kaikki hoidoissa epäonnistuneet jäisivät lapsettomiksi. - Huips
Darjee kirjoitti:
Ei tietenkään hoidot voi taata sitä että lapsen saa, kyllähän sen jokainen hoitoon lähtevä tiedostaa. Meille sanottiin että onnistumisprosentti on 20-23%. Mun mielestä on kuitenkin ihan turha lähteä hoitoihin jos on jo etukäteen luovuttanut, toivoa täytyy olla. Enkä mä suostu etukäteen murehtimaan asioita puhki, mennään askel kerrallaan ja käsitellään asiat sitä mukaa.
Ois muuten kiva nähdä prosentteja siitäkin, kuinka moni onnistuu hoitojen aikana tai sen jälkeen luomuna. Näitä juttuja kuulee ja lukee aika paljon. Nuo onnistumisprosentit koskee vain hoitoja eikä siis tarkoita sitä että kaikki hoidoissa epäonnistuneet jäisivät lapsettomiksi.Sama asenne meillä, että askel kerrallaan mennään. Positiivisin mielin ekaan IVF:ään, sittenhän sen näkee, että kuinka käy. En osaa vielä miettiä esimerkiksi sitä, että entä jos alkiot eivät kiinnity tai jos raskaus menee kesken. Monta askelta on onnistuttava, ennenkö päästään edes sinne asti - kypsyykö munasoluja, hedelmöittyykö, jakautuuko jne. Mielenkiinnolla odotan, kuinka käy ja suren tosiaan vasta sitten, jos jossain vaiheessa surtavaa on. Nyt kuitenkin varovaisen toiveikkaana :)
- Huips
tylleröinen84 kirjoitti:
Voit sitten kertoa meille jälkijunassa tuleville miten hoito edistyy, ja tokihan me kaikkia tsemppaamme!:)
Kuinka monta yksikköä pistät ja millon on punktio/siirtoaika?
Parin viikon päästä luulisin, eikä siihen ole enää pitkä aika!
Käyhän kertomassa kuulumisia muillekin!:)Kiitos onnentoivotuksista :) Tuo aikaisempi viestini oli ensimmäinen koskaan tällaisille keskustelupalstoille kirjoittamani ja tällainen vastaanotto oli varsin odottamaton :)
Juu, siis Puregonia pistelen nyt ja 150 IU on annos näin alussa. Keskiviikkona käyn ultrassa ja sitten varmaan tarkistetaan tuota annosta suuntaan tai toiseen. Punktio ja siirto osuvat .. hui! jo ensiviikolle (vk 6)! Tämä lyhyt hoito on tosiaan lyhyempi kuin osaa ajatellakaan :)
- Mahmi
Mulla/meillä kai sitten pitkä kaava?!Pistän 21.2 Procren depot-pistoksen.IVF suunniteltu vk 13,26.3. Jos kaikki menee ok. Ja kerta ois ensimmäinen...hieman jännittää se punktio-touhu.Yksi inseminaatio on tehty noin 2 vuotta sitten, josta ei kummempia tuloksia. Pistoksista ei oo vielä sen kummemmin tietoa, mitä pistän ja koska.Täytyy soitella polille, eiköhän se sieltä selviä. Tsemppiä kovasti sulle ja kaikille muillekkin!!!:¤) Pidetään lippu korkealla!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411291- 609098
- 1375445
- 1443754
- 753680
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373599- 403338
- 602698
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722420Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal142073