jos ovulaatio tulee kierrossa jatkuvasti liian myöhään ??(eli väliä oviksesta kuukautisiin ei ole sitä paria viikkoa vaan n. 1vko jos sitäkään...) Muutenkin epäsäännölliset ja oudot menkat..välivuotoja ja tiputteluja...Oon syöny teroja -ei auta.
Syydän viimoiset pennoset kalliille yksityiselle lapsettomuusasioihin erikoistuneelle gynelle eikä hän kommentoi tai vastaa suoraan yhteenkään selkeään kysymykseen mitä vastaanotolla kysyn. Todella turhauttavaa..Ei pitäisi lääkäreiden ammattitaitoa kyseenalaistaa, mutta tuntuu, että pelkkää rahastusta ja arvailua koko touhua..Varsinkin kun itse on tilanteestaan järjettömän huolissaan ja ymmällään ja toivoisi jotain palautetta tai tukea asiantuntijoilta..
Ymmärrän, että jokaisen yksilölliset hormonaaliset häiriöt voivat johtua miljoonasta selittämättömästä asiasta ja eri syystä ja apu löytyy kertakaikkiaan vain testaamalla eri hoitoja. Mutta asiakkaana olisi kohtuullista, että lääkäri kertoisi edes jotain havaintoja tai oletuksia tms..tai perustelisi, miksi ja mihin jotain lääkettä määrää. Pelkään, että jos kerta ei mitkään hormoonit vaikuta minuun tai kiertooni, onko tilani peruuttamaton.
Ovulaatio tapahtuu yleensä kp 20-22 (kai..näin ainakin on labran verikokeella tarkistettu ja ultran avulla myös..ja myös tuntemukset on viitannu näin myöhäiseen ovikseen) Menkat saattaa puolestaan joskus alkaa siitä samantien tai useimmiten kp 26-28. Joskus myöhästyy siitä pari viikkoa. ovista ei tule aina..Ah miten monimutkaista ja taskut alkaa olla tyhjät..
onko kukaan
4
409
Vastaukset
- mutta....
mun kierto on 33-35 ja ovis tapahtuu noin 19-21 päivää menkkojen jälkeen, muuta siis aina n. 14 vrk ennen menkkoja, kai se ihan normaalia on, kun ei lääkäri kommentoinut.
- kunnon
palvelua. Kerro lääkärille, että olet tahdot vastauksia, koska et maallikkona ymmärrä kuin selkosuomea ja haluat tietää miksi hän määrää mitäkin lääkettä ja miten ne toimivat. Jos ei lääkäri reagoi kysymyksiisi, kerro vaihtavasi lääkäriä. Sen jälkeen vaihda lääkäriä. On niitä kunnon lääkäreitäkin. Itse olen gyneä vaihtanut juuri em. samoista syistä. Samoista asioista voi muuten myös huomauttaa myös tk-lääkäreillekin. Onhan se kiva, et ne osaa latinaa, mutta kaikki kun ei osaa...
- zorana
Moi!
Joltain jenkkisivustolta olen lukenut, että uusimpien tutkimusten mukaan melkoisen moni ovuloi 14-15.päivistä poiketen. Mulla on sellainen käsitys, ettei haittaa mitään, kunhan muistaa hommailla vaan kys. o-ajakohtana.
Kannattaa etsiä googlesta hakusanalla ovulation, sieltä muistaakseni löysin - ymmällään olen
zorana kirjoitti:
Moi!
Joltain jenkkisivustolta olen lukenut, että uusimpien tutkimusten mukaan melkoisen moni ovuloi 14-15.päivistä poiketen. Mulla on sellainen käsitys, ettei haittaa mitään, kunhan muistaa hommailla vaan kys. o-ajakohtana.
Kannattaa etsiä googlesta hakusanalla ovulation, sieltä muistaakseni löysinItse olen taas lukenut jostain, että jos ovulaatio tulee liian lähellä kuukautisia, niin ei oikein ole mahiksia raskautua. Hedelmöittyneellä munasollulla kestää noin viikon verran kulkeutua kohtuun ja kiinnittyä kohdunseinämään. Eikä pelkkä kiinnittyminen riitä, lisäksi pitäisi vielä kropan alkaa tukea hedelmöittyneen munasolun kehittymistä. En usko, että jos ovis siis tulee viikkoa ennen kuukautisia, että se edes ehtii kiinnittyä kunnolla saati kropan päästä kärryille, miten tulisi toimia.
Kait tuohon oviksen ajoitukseenkin on olemassa jotain lääkitystä, mutta suosittelen silti erittäin lämpimästi, että otat yhteyttä toiseen lääkäriin (vaikka siihen kunnan) ja käyt juttusilla. Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403771Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333364- 692968
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912820- 351828
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no831816- 241659
- 281597
- 291579
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231564