Lukeeko tätä palstaa kukaan? Onko täällä IOK:sta kiinnostuneita? Minusta se on mielenkiintoinen kirja. Osaako joku sanoa mikä on IOK:n kanta onnettomuuksiin?
IOK:sta kiinnostuneet?
5
960
Vastaukset
- Harjoittelija
Mikä on onnettomuus?
IOK.n kannalta onnettomuus on lakata kuuntelemasta Pyhän Hengen ääntä.
Oma tulkintani tästä on näin, ettei pidä kuunnella siis fyysisillä korvilla jotain ihme henkiä. Vaan pitää miettiä mitä tulin sanoneeksi. Mielummin ennen kuin sanoo. Siis pitää ajatella omien sanojen ja tekojen vaikutusta läheisiin ihmisiin jo ennen kuin sanoo tai toimii - aiheesta kiinnostunut
...ostin kans joku aika sitten tuon kyseisen kirjan ja oon nyt alkanut tutkiskelee sitä. Lähinnä senkin takia kiinnostaa, kun oon aina hiukan varauksella suhtautunut raamattuun ja sen ristiriitaisuuksiin ja tosiaan kiinnostaa ottaa selvää, mitä muita mahdollisia "vastauksia" tähän tiedonnälkääni voisi löytyä=)
- olen pihalla
Voisitteko ystävällisesti kertoa, mikä on IOK? Olen vähän pihalla...
olen pihalla kirjoitti:
Voisitteko ystävällisesti kertoa, mikä on IOK? Olen vähän pihalla...
>> Voisitteko ystävällisesti kertoa, mikä on IOK?
Lyhenne sanoista Ihmeiden oppikurssi, joka on tämän palstan aihe. Englanniksi ACIM = A Course Of Miracles
Ihmeiden oppikurssi on kirjan muodossa oleva "kurssi", joka on kaikille ihmisille pakollinen, mutta ajankohdan saa vapaasti valita itse:)
IOK "syntyi" ns. kanavoinnin seurauksena, jossa "sanelijana" uskotaan olevat itse Jeesus. Tämä herättää varmasti kriittistä suhtautumista varsinkin perinteisten kristittyjen keskuudessa, jotka ovat tottuneet kristinuskon muotoon, joka on viimeisen parin tuhannen vuoden aikana muotoutunut nykyiseen formaattiinsa.
Myös muut uskonnot löytävät IOK:sta ajatuksia ja aiheita, jotka he kokevat olevan hyvin lähellä omaansa. Tässäpä linkki suomenkielisille kotisivuille:
http://www.miraclestudies.net/Finnish.html
Ihmeiden oppikurssi on melkoinen tiiliskivi ja kirjassa on yhteensä yli 1000 sivua. Koko IOK voidaan kuitenkin tiivistää hyvin lyhyesti:
"Mitään todellista ei voi uhata.
Mitään epätodellista ei ole olemassa.
Siinä on Jumalan rauha"
Ihmeiden oppikurssilla on oikeastaan vain yksi sanoma. Se on se, että olet joko egoksi kutsutun itseharhan tai Jeesuksen ohjauksessa. Mikäli sinua ohjaa ego, niin vaihda ihmeessä ohjaajaa;)
- acim la i nen
...olen kiinnostunut Ihmeiden Oppikurssista; itseasiassa siinä määrin että minut voitaisiin ehkä nimittää vaikka alan "varsinaiseksi perushihhuliksi" ;) . Koen nimittäin tämän kirjan kaikista uskoista ja uskonnoista omimmaksi,läheisimmäksi ja ymmärrettävimmäksi. Uskon myös että kirjan sisältö tulee Jeesuskselta joskin sanelun vastaanottajan persoonallisuus on vaikuttanut kirjan ulkonaiseen muotoon ja kieliasuun. Sanelun vastaanottaja oli psykologi mikä näkyy tekstissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1192596Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J681078Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2091030- 39982
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38921- 47894
- 36866
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke122842Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35812- 3746