IOK:sta kiinnostuneet?

aatukka

Lukeeko tätä palstaa kukaan? Onko täällä IOK:sta kiinnostuneita? Minusta se on mielenkiintoinen kirja. Osaako joku sanoa mikä on IOK:n kanta onnettomuuksiin?

5

886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harjoittelija

      Mikä on onnettomuus?
      IOK.n kannalta onnettomuus on lakata kuuntelemasta Pyhän Hengen ääntä.
      Oma tulkintani tästä on näin, ettei pidä kuunnella siis fyysisillä korvilla jotain ihme henkiä. Vaan pitää miettiä mitä tulin sanoneeksi. Mielummin ennen kuin sanoo. Siis pitää ajatella omien sanojen ja tekojen vaikutusta läheisiin ihmisiin jo ennen kuin sanoo tai toimii

    • aiheesta kiinnostunut

      ...ostin kans joku aika sitten tuon kyseisen kirjan ja oon nyt alkanut tutkiskelee sitä. Lähinnä senkin takia kiinnostaa, kun oon aina hiukan varauksella suhtautunut raamattuun ja sen ristiriitaisuuksiin ja tosiaan kiinnostaa ottaa selvää, mitä muita mahdollisia "vastauksia" tähän tiedonnälkääni voisi löytyä=)

      • olen pihalla

        Voisitteko ystävällisesti kertoa, mikä on IOK? Olen vähän pihalla...


      • olen pihalla kirjoitti:

        Voisitteko ystävällisesti kertoa, mikä on IOK? Olen vähän pihalla...

        >> Voisitteko ystävällisesti kertoa, mikä on IOK?

        Lyhenne sanoista Ihmeiden oppikurssi, joka on tämän palstan aihe. Englanniksi ACIM = A Course Of Miracles

        Ihmeiden oppikurssi on kirjan muodossa oleva "kurssi", joka on kaikille ihmisille pakollinen, mutta ajankohdan saa vapaasti valita itse:)

        IOK "syntyi" ns. kanavoinnin seurauksena, jossa "sanelijana" uskotaan olevat itse Jeesus. Tämä herättää varmasti kriittistä suhtautumista varsinkin perinteisten kristittyjen keskuudessa, jotka ovat tottuneet kristinuskon muotoon, joka on viimeisen parin tuhannen vuoden aikana muotoutunut nykyiseen formaattiinsa.

        Myös muut uskonnot löytävät IOK:sta ajatuksia ja aiheita, jotka he kokevat olevan hyvin lähellä omaansa. Tässäpä linkki suomenkielisille kotisivuille:

        http://www.miraclestudies.net/Finnish.html

        Ihmeiden oppikurssi on melkoinen tiiliskivi ja kirjassa on yhteensä yli 1000 sivua. Koko IOK voidaan kuitenkin tiivistää hyvin lyhyesti:

        "Mitään todellista ei voi uhata.
        Mitään epätodellista ei ole olemassa.
        Siinä on Jumalan rauha"

        Ihmeiden oppikurssilla on oikeastaan vain yksi sanoma. Se on se, että olet joko egoksi kutsutun itseharhan tai Jeesuksen ohjauksessa. Mikäli sinua ohjaa ego, niin vaihda ihmeessä ohjaajaa;)


    • acim la i nen

      ...olen kiinnostunut Ihmeiden Oppikurssista; itseasiassa siinä määrin että minut voitaisiin ehkä nimittää vaikka alan "varsinaiseksi perushihhuliksi" ;) . Koen nimittäin tämän kirjan kaikista uskoista ja uskonnoista omimmaksi,läheisimmäksi ja ymmärrettävimmäksi. Uskon myös että kirjan sisältö tulee Jeesuskselta joskin sanelun vastaanottajan persoonallisuus on vaikuttanut kirjan ulkonaiseen muotoon ja kieliasuun. Sanelun vastaanottaja oli psykologi mikä näkyy tekstissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2833
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2400
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1982
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    6. 166
      1820
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe