Hintavertailu - korut

jipiiiiiii!

Ostin juuri käydessäni Dubaista sormuksen (valkokultaa, timantteja) tingittyyn hintaan 600 euroa. Katsoin Suomessa lähes identtistä - hinta oli 2200 euroa.
Timanttien laatu samoissa luokissa.
Että jos koruihminen on, tulee tuossa matkan hintakin erotuksessa jo takaisin.
Sinne miehet komialle kosintamatkalle heilan kanssa :)

29

10816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kulta

      Moi,

      Oletko ihan 100%:n varma, että sormus on varmasti täyttä valkokultaa vaiko onko se vaan päällystetty sillä? Itse nimittäin ostin myös ulkomailta "valkokultaisen" sormuksen, mutta vasta myöhemmin kulumisen yhteydessä paljastui, että sisältä sormus on keltakultaa ja ainoastaan päällä on kerros valkokultaa.

      Että se siitä hinta-laatu -suhteeltaan kohtuu edullisesta valkokultasormuksesta. Yleensä jos sormuksen saa erittäin halvalla, niin pitäis hälytyskellojen soida.. Itse en punninnut sormuksen painoa. Olis pitäny...

      • jipiiiiiii!

        No ehkä viimeisten viikkojen aikana sitten Dubaihinkin on tullut valkokultaa... Kyllä tämä ihan aitoa tavaraa on, kävin Suomessa arvioituttamassa (tai miten tuo verbi kirjoitetaan...) Lähtöhinta oli siis 1400 euroa Dubaissa tällä rinkulalla ja siitä sitten tingin ja tingin, kun olin lukenut, että alle puoleen lähtöhinnasta pitää saada.
        En ostanut Deiran soukista vaan siitä uudesta Gold&Diamond Parkista, lähellä Mall of Emiratesia.


      • johanna_dxb
        jipiiiiiii! kirjoitti:

        No ehkä viimeisten viikkojen aikana sitten Dubaihinkin on tullut valkokultaa... Kyllä tämä ihan aitoa tavaraa on, kävin Suomessa arvioituttamassa (tai miten tuo verbi kirjoitetaan...) Lähtöhinta oli siis 1400 euroa Dubaissa tällä rinkulalla ja siitä sitten tingin ja tingin, kun olin lukenut, että alle puoleen lähtöhinnasta pitää saada.
        En ostanut Deiran soukista vaan siitä uudesta Gold&Diamond Parkista, lähellä Mall of Emiratesia.

        Ystavani osti juuri Madinatista valkokultaiset korvikset ja maksoi about Dhs 500, pyyntihinta oli Dhs 1400 jotain eli kannatti tinkia. Tosin Madinat ei ole mikaan halpaostospaikka mutta ilmaa hinnoissa totisesti on.

        Mutta eihan se ole tyhma joka pyytaa hintaa vaan se joka maksaa...


      • Dubai fani
        johanna_dxb kirjoitti:

        Ystavani osti juuri Madinatista valkokultaiset korvikset ja maksoi about Dhs 500, pyyntihinta oli Dhs 1400 jotain eli kannatti tinkia. Tosin Madinat ei ole mikaan halpaostospaikka mutta ilmaa hinnoissa totisesti on.

        Mutta eihan se ole tyhma joka pyytaa hintaa vaan se joka maksaa...

        Hyvin tingitty.


    • marjukka

      Palasimme hiljattain Dubaista ja ostimme souk-alueelta valkokultaisen sormuksen. Finnmatkojen opas kuitenkin sanoi, että siellä ei ole ollenkaan valkokultaa myytävänä...tämä tuntuu kummalta koska liikkeet pursuavat koruja jotka näyttävät aidolta valkokullalta. Tietääkö kukaan ? Heidän myymä keltakulta näyttää taasen perin keltaiselta ja se ei ole minun makuun.
      Täällä pohjoisessa olemme tottuneet hieman erilaiseen sävyyn.

      • Dubai fani

        Korukauppaa aikaisemmin ammatikseni tehneenä voin vakuuttaa Dubain olevan mitä erinomaisin paikka hankkia koruja. Sieltä saa erittäin laadukkaita kultakoruja ja hinnat ovat huomattavasti alemmat kuin Suomessa. Siellä ei varmasti huijata, koska rangaistukset ovat niin kovat. Suosittelen ehdottomasti korujen hankkimista Dubaista. Edullisemmin et saa laatukoruja mistään.


    • korufani

      Itse olen täysi korufani erityisesti sormukset; varsinkin keltakulta ja timantit ovat lähellä sydäntäni. Yleensä olen tehnyt ostokseni ulkomailta koska Suomen hintataso on mitä on... (ellei todella hyvät alet..).
      Jippiii; voisitko antaa lisätietoja ostamastasi sormuksesta? Minkäkokoiset timantit ovat? Entä kullan paino?
      Maaliskuussa olisi tarkoitus mennä Dubaihin ja yritän kasata kaikki mahdolliset varat ostoksia varten....

      • tullimies

        kuinka tullasitte korunne tulli olisi kiinnostunut?koska maahan saa tuoda tullaamatta 175euron ostokset.Paljonko tulli otti tullaus maksua???kiitos vastauksesta,muistakaa salakuljetus on aina RIKOS


      • vastaus halveksivalta
        tullimies kirjoitti:

        kuinka tullasitte korunne tulli olisi kiinnostunut?koska maahan saa tuoda tullaamatta 175euron ostokset.Paljonko tulli otti tullaus maksua???kiitos vastauksesta,muistakaa salakuljetus on aina RIKOS

        Suomen tulli rikkoo itse jatkuvasti EU-direktiivejä esimerkiksi autoveron osalta. Turhaa silloin vaatia muita noudattamaan lakia, kun itsekään ei EU:n lakeja noudata. Jos viranomaiset näyttäisivät itse esimerkkiä, voi olla että jotakin kansalaistakin kiinnostaisi toimia esimerkillisesti. Siinä sulle vastaus.


      • ystävä valtion
        vastaus halveksivalta kirjoitti:

        Suomen tulli rikkoo itse jatkuvasti EU-direktiivejä esimerkiksi autoveron osalta. Turhaa silloin vaatia muita noudattamaan lakia, kun itsekään ei EU:n lakeja noudata. Jos viranomaiset näyttäisivät itse esimerkkiä, voi olla että jotakin kansalaistakin kiinnostaisi toimia esimerkillisesti. Siinä sulle vastaus.

        ei hyvä ystävä suomi riko EU-direkteevejä suomelle on anettu lupa laatia lait alkoholi,autoveroista ja polttoaineista oman halun mukaan.jos joskus menee laki EU-perustuslaista läpi niin silloin kaikki lait laaditaan Brysselissä.joten älähän hermoile kyl on mukavempaa että itse päätetään mitä valtiolle(EU:lle)rahat ei trvi maksaa työntekijöillekään niin paljon irtisanomist tääl suomes kuin keski-euroopas.PS.tullittoman tuonnin rajaa ollaan nostamassa 2009 aluta 350euroon .. kiitos tullille! olkaa vaan kuuliaisia kansalaiset


      • ...
        ystävä valtion kirjoitti:

        ei hyvä ystävä suomi riko EU-direkteevejä suomelle on anettu lupa laatia lait alkoholi,autoveroista ja polttoaineista oman halun mukaan.jos joskus menee laki EU-perustuslaista läpi niin silloin kaikki lait laaditaan Brysselissä.joten älähän hermoile kyl on mukavempaa että itse päätetään mitä valtiolle(EU:lle)rahat ei trvi maksaa työntekijöillekään niin paljon irtisanomist tääl suomes kuin keski-euroopas.PS.tullittoman tuonnin rajaa ollaan nostamassa 2009 aluta 350euroon .. kiitos tullille! olkaa vaan kuuliaisia kansalaiset

        Itse en tullannut ainakaan kultakoruja. Enpä minä ainakaan menetä yöunia siitä jos suomen valtio ei saa minun rahojani. Se maksakoon joka haluaa, eipä tästäkään maasta taida löytyä ihmistä joka aina noudattaa lakia täsmällisesti. Itse en sitten tässä noudattanut


      • Anna 1978
        tullimies kirjoitti:

        kuinka tullasitte korunne tulli olisi kiinnostunut?koska maahan saa tuoda tullaamatta 175euron ostokset.Paljonko tulli otti tullaus maksua???kiitos vastauksesta,muistakaa salakuljetus on aina RIKOS

        Itse en ainakaan ole niin tyhmä, että kerron/näytän tullille mitä olen oikeasti ostanut. Miljoona kertaa Dubaissa ja monia ihania kulta ja timantti koruja olen ostanut. Fiksut pärjää ;) Dubaista tuliaisia aina 1000-2000 itelle ja ystäville.. maaliskuussa taas Dubaihin.


      • rehellisesti
        Anna 1978 kirjoitti:

        Itse en ainakaan ole niin tyhmä, että kerron/näytän tullille mitä olen oikeasti ostanut. Miljoona kertaa Dubaissa ja monia ihania kulta ja timantti koruja olen ostanut. Fiksut pärjää ;) Dubaista tuliaisia aina 1000-2000 itelle ja ystäville.. maaliskuussa taas Dubaihin.

        Hyvä että kerrot rehellisesti aikomuksistasi. Helmikuusta alkaen onkin Tullin tarkoitus ottaa entistä tarkenpaan syyniin nimenomaan Dubainin suunnasta tulevat matkaajat ja katsoa heidän käsi- ja ruumaan pakattuja matkatavaroitaan. On ilmennyt, että sieltä suunnalta tulevat lomailijat kuskaavat luvattoman paljon tullaamatonta tavaraa. Joten jatkossa virkaporras tulee yllättäen kysymään kuitteja. Asiantuntija tulee syynäämään kullan ja timantin arvot, joista näkee onko se suomesta ostettua jätekultaa vai aidompaa Arabian kultaa. Kuitit on syytä olla sekä suomesta, että Dubaista. Ellei selvitystä löydy, tuote takavarikoidaan jatkotoimenpiteitä ja tullausta varten. Onnea ostoksille. Turistin ei tarvitse enää näyttääkään eikä salata ostoksiaan. Ne tutkitaan.


      • toisin päin :)
        rehellisesti kirjoitti:

        Hyvä että kerrot rehellisesti aikomuksistasi. Helmikuusta alkaen onkin Tullin tarkoitus ottaa entistä tarkenpaan syyniin nimenomaan Dubainin suunnasta tulevat matkaajat ja katsoa heidän käsi- ja ruumaan pakattuja matkatavaroitaan. On ilmennyt, että sieltä suunnalta tulevat lomailijat kuskaavat luvattoman paljon tullaamatonta tavaraa. Joten jatkossa virkaporras tulee yllättäen kysymään kuitteja. Asiantuntija tulee syynäämään kullan ja timantin arvot, joista näkee onko se suomesta ostettua jätekultaa vai aidompaa Arabian kultaa. Kuitit on syytä olla sekä suomesta, että Dubaista. Ellei selvitystä löydy, tuote takavarikoidaan jatkotoimenpiteitä ja tullausta varten. Onnea ostoksille. Turistin ei tarvitse enää näyttääkään eikä salata ostoksiaan. Ne tutkitaan.

        Entäs sellaisten tavarat, jotka ovat Suomen kansalaisia, mutta eivät asu Suomessa vaan käyvät vain Dubaista lomalla Suomessa. Täytyykö silloinkin olla kuitit? Kysytäänkö myös vihkisormuksen kuittia? Entä ellei 20 vuoden takaista vihkisormuksen kuittia ole enää olemassa, jotta voisi ottaa sen mukaan? Pitääkö kantaa vihkitodistusta mukana? ;)


      • paljon matkustelllut
        rehellisesti kirjoitti:

        Hyvä että kerrot rehellisesti aikomuksistasi. Helmikuusta alkaen onkin Tullin tarkoitus ottaa entistä tarkenpaan syyniin nimenomaan Dubainin suunnasta tulevat matkaajat ja katsoa heidän käsi- ja ruumaan pakattuja matkatavaroitaan. On ilmennyt, että sieltä suunnalta tulevat lomailijat kuskaavat luvattoman paljon tullaamatonta tavaraa. Joten jatkossa virkaporras tulee yllättäen kysymään kuitteja. Asiantuntija tulee syynäämään kullan ja timantin arvot, joista näkee onko se suomesta ostettua jätekultaa vai aidompaa Arabian kultaa. Kuitit on syytä olla sekä suomesta, että Dubaista. Ellei selvitystä löydy, tuote takavarikoidaan jatkotoimenpiteitä ja tullausta varten. Onnea ostoksille. Turistin ei tarvitse enää näyttääkään eikä salata ostoksiaan. Ne tutkitaan.

        No joo, älkää hyvät ihmiset uskoko IHAN KAIKKEA!!! Rajansa sillä tullinkin toiminalla.
        Näinköhän kirjoittaja on edes tullimies? Vai onkohan katkeroitunut sellainen....???
        Tuohon viestiin viitaten, täytyykö myös jokaisesta vaatteesta olla kuitit matkaa varteen? Jos olen ymmärtänyt oikein niin kuitit on oltava myös sukista ja alusvaatteista. VAiko?


      • toisin päin :)
        paljon matkustelllut kirjoitti:

        No joo, älkää hyvät ihmiset uskoko IHAN KAIKKEA!!! Rajansa sillä tullinkin toiminalla.
        Näinköhän kirjoittaja on edes tullimies? Vai onkohan katkeroitunut sellainen....???
        Tuohon viestiin viitaten, täytyykö myös jokaisesta vaatteesta olla kuitit matkaa varteen? Jos olen ymmärtänyt oikein niin kuitit on oltava myös sukista ja alusvaatteista. VAiko?

        Mä luulen, että tuo tullimies ehkä osti itse tinkimättä Dubaista jotain ja nyt ottaa päähän kun maksoi niin paljon, taikka sitten hänkin haluais löytää hyviä diilejä, tai muuten vaan kade niille, jotka onnistuu saamaan jotain tosi arvokasta ja hyvälaatuista murto-osalla Suomen hinnoista.
        Kateellisia on aina.


      • johanna_dxb
        toisin päin :) kirjoitti:

        Entäs sellaisten tavarat, jotka ovat Suomen kansalaisia, mutta eivät asu Suomessa vaan käyvät vain Dubaista lomalla Suomessa. Täytyykö silloinkin olla kuitit? Kysytäänkö myös vihkisormuksen kuittia? Entä ellei 20 vuoden takaista vihkisormuksen kuittia ole enää olemassa, jotta voisi ottaa sen mukaan? Pitääkö kantaa vihkitodistusta mukana? ;)

        Niinkaan ei varmaan ole kysymys kansalaisuudesta vaan siita mita mukanaan kuskaan, EUR 175 koskenee kaikkia EU:n ulkopuolelta tulevia matkustajia?

        Kansainvalisten suuryritysten tyontekijat esimerkiksi kantavat laptopin mukana dokumenttia etta ko. valine on tyohon tarkoitettu ja tyonantajan omistama; tama koskee siis erityisesti EU:n ulkopuolelle suuntautuvia tyomatkoja.

        Tietysti tulli kiinnostuu jos lomalaisella on kovasti vaikkapa uutta kallista eletroniikkaa mukana. Todistustaakka taitaa aika usein olla matkustajan, ei tullin puolella.


      • Anonyymi
        tullimies kirjoitti:

        kuinka tullasitte korunne tulli olisi kiinnostunut?koska maahan saa tuoda tullaamatta 175euron ostokset.Paljonko tulli otti tullaus maksua???kiitos vastauksesta,muistakaa salakuljetus on aina RIKOS

        Tullin jymäyttäminen on omana urheilulajinaan lähes tulkoon kansalaisvelvollisuus. Ohjenuorani jo 80-luvulta lähtien.


    • sivusta seurannut

      turha sitä tullia on puolustella,eu määrää ja suomi/tulli tulkitsee "miten milloinkin".

      • siru

        Ostimme yhteensä kolme sormusta marraskuiselta Dubain matkalta. Korujen piti olla valkokultaa, mutta yhtä sormusta kaiverrettaessa/suurennettaessa kävi ilmi että ainakin kyseinen sormus oli nimenomaan vain päällystetty valkokullalla!! Eli siis keltakultaas sisältä. Pikkasen jännittää toi vihkisormuksen sisältö....


      • sormukset ???
        siru kirjoitti:

        Ostimme yhteensä kolme sormusta marraskuiselta Dubain matkalta. Korujen piti olla valkokultaa, mutta yhtä sormusta kaiverrettaessa/suurennettaessa kävi ilmi että ainakin kyseinen sormus oli nimenomaan vain päällystetty valkokullalla!! Eli siis keltakultaas sisältä. Pikkasen jännittää toi vihkisormuksen sisältö....

        Sillä miten se voi olla mahdollista, että jos myydään valkokultaisena, onkin vain päällystetty valkokullalla ???


      • misa
        siru kirjoitti:

        Ostimme yhteensä kolme sormusta marraskuiselta Dubain matkalta. Korujen piti olla valkokultaa, mutta yhtä sormusta kaiverrettaessa/suurennettaessa kävi ilmi että ainakin kyseinen sormus oli nimenomaan vain päällystetty valkokullalla!! Eli siis keltakultaas sisältä. Pikkasen jännittää toi vihkisormuksen sisältö....

        ja vielä kerran höpön höpö...


      • siru
        sormukset ??? kirjoitti:

        Sillä miten se voi olla mahdollista, että jos myydään valkokultaisena, onkin vain päällystetty valkokullalla ???

        Ostettiin sormukset deiran kultasoukista Marhaba nimisestä liikkeestä. Se on ilm. jokin ketju koska muitakin saman nimisiä liikkeitä näkyi. Suomessa kultaseppä sanoi että moinen käytäntö on yleistä ulkomailla.


      • Dubaissako
        siru kirjoitti:

        Ostettiin sormukset deiran kultasoukista Marhaba nimisestä liikkeestä. Se on ilm. jokin ketju koska muitakin saman nimisiä liikkeitä näkyi. Suomessa kultaseppä sanoi että moinen käytäntö on yleistä ulkomailla.

        myös ? Mulle taas sanottiin, ettei ole mahdollista. Pitääpä katsoa tarkkaan mitä ostaa.


    • Anonyymi

      Löytyy mun anoppi kerran sillä kaupassa jäi vahingossa kaljalaatikko kärryjen alle ja meni autolle en maksanut tuota..no se meni takas kauppaan kaljakorin kanssa että tämä jäi maksamatta..

      • Anonyymi

        Mene lääkäriin


    • Anonyymi

      Jouduin olosuhteiden pakosta käymään Dubaissa. Olipa helvetinmoinen jenkkityylinen muslimi-turistirysä. Ei tarvitse palata.
      Hyvääkin siellä on halvat, hyvätasoiset taksit jotka eivät huijaa.

      • Anonyymi

        Siellä on paljon muutakin hyvää. Runsas venäläismäärä on vain vetänyt paikan maineen pohjamutiin.


    • Anonyymi

      Olet tosi mestari kun osaat määrittää timanttien laadun. Suomessa tällaisia asiantuntijoita on vähän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      138
      4002
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      121
      1571
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1392
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1376
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1234
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1121
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      47
      1118
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1076
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1071
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      60
      1028
    Aihe