Opettajat!

Olen ihastunut opettajaani

Hei opettajat! Miten suhtaudutte oppilaaseen, jonka huomaatte/epäilette ihastuneen teihin? Tuntuuko se inhottavalta, vai onko se ihan "ymmärrettävää"?

Itse opiskelen yliopistossa ja olen ihastunut opettajaani. Kaiken lisäksi me ollaan molemmat samaa sukupuolta. Oon aika nuori, mutta reilusti yli täysi-iän mennyt. Mietin vaan, että jos tuo opettaja on huomannut ihastukseni, että miltä se mahtaa hänestä tuntua. Et onkohan kiusallista hänelle yrittää opettaa vaik jotain, jos tietää ihastukseni tai huomaa mun katselevan häntä eri
tavalla? Kun hän taitaa olla hetero. Miten hyvin opettajat yleensä huomaa, jos oppilas on häneen ihastunut?

17

2772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiusallista!

      Opettajat huomaavat aika nopeasti silmien kiilumisen "sillä tavalla". Minulla on kokemuksia vain vastakkaisen sukupuolen kiinnostuksesta (sekä teineistä että aikuisista), ja vaikka se vähän imartelisikin, tilanne on kiusallinen.

      Opettajan asemassa ei saa ruveta tekemisiin oppilaan kanssa, vaikka oppilas olisikin täysi-ikäinen (siihen on lain pykäliä olemassa), edes oppilaitoksen ulkopuolella. Kuvailemassasi tilanteessa opettajan on yritettävä pysyä neutraalina, mutta ihastunut oppilas käsittää kaikenlaista helposti väärin ja pahimmassa tapauksessa pettyy pahasti - ja se näkyy sitten käytöksessä tavalla tai toisella.

      Ihastumisen huomaa varmaan hitaammin, kun on samasta sukupuolesta kysymys. Riippuu sitten henkilöstä, kuinka kiusalliseksi asian kokee, mutta ainakin minun tapauksessani OIKEIN kiusalliseksi.

      Ethän vain ole minun oppilaani?! ;)

      • ihastunut_

        Musta vähän tuntuu, että tuo munkin opettaja on huomannut jotain. Ainakin on yllättänyt mut katselemasta häntä. Siinä sitten nolona yritän kääntää vaivihkaa katsetta pois ja keskittyä lopputunnin vain työhöni. Voit uskoa, että on tosi kiusallista mullekin. Suorastaan kamalaa. Tuntuu, et tuo opettaja on ton yllättämisen jälkeen alkanu jotenki "seuraamaan" mua. Siis pelkää kai, et tuijottelen häntä, ja vilkuilee ja kattelee sit takasin. Pitää varmaan tosissaan yrittää vaan keskittyä muuhun. Todella kiusallista, jos oppilaan ihastumisen huomaa noin herkästi : / Osaatko sanoa, käyttäytyykö ihastunut oppilas jotenkin muuten erilailla kuin tavallisesti?

        Missäspäin opetat ja mitä opetat? ; )


      • hetkinen?

        Niin mikäs se lain pykälä olikaan, joka kieltää täysi-ikäisten "tekemiset"?

        Kerro ihmeessä!


      • sen huomaa
        ihastunut_ kirjoitti:

        Musta vähän tuntuu, että tuo munkin opettaja on huomannut jotain. Ainakin on yllättänyt mut katselemasta häntä. Siinä sitten nolona yritän kääntää vaivihkaa katsetta pois ja keskittyä lopputunnin vain työhöni. Voit uskoa, että on tosi kiusallista mullekin. Suorastaan kamalaa. Tuntuu, et tuo opettaja on ton yllättämisen jälkeen alkanu jotenki "seuraamaan" mua. Siis pelkää kai, et tuijottelen häntä, ja vilkuilee ja kattelee sit takasin. Pitää varmaan tosissaan yrittää vaan keskittyä muuhun. Todella kiusallista, jos oppilaan ihastumisen huomaa noin herkästi : / Osaatko sanoa, käyttäytyykö ihastunut oppilas jotenkin muuten erilailla kuin tavallisesti?

        Missäspäin opetat ja mitä opetat? ; )

        Sieltä opiskelijoiden edestä on hyvät näkymät ja kyllä pienikin vilkuilu näkyy. Sitten, kun sen on huomannut, alkaa nähdä myös muita juttuja: opiskelija kääntää katseensa pois opettajan katsoessa hänen suuntaansa (ja joskus punastuu, auh), on vähän tavallista ystävällisempi tai avuliaampi, tulee paikalle etuajassa ja lähtee kuin etana, tekee tikusta(kin) asiaa ja niin edelleen.

        Keskity ihan rauhassa opiskeluun ja ihastu sitten myöhemmin johonkuhun muuhun. Opettajat ovat yleensä nähneet niin paljon kaikenlaista, että tuollainen ihastus ei kaada maata kenenkään alta - yritän siis sanoa, ettei sinun tarvitse hävetä yhtään, vaikka asia olisikin huomattu.

        En taida olla opettajasi - vitsi se oli. Tällä hetkellä opetan vain aikuisia miehiä (joilla kyllä on kaikenlaista pilkettä silmässä) ja muutamaa tanakasti naimisissa olevaa naista.


      • pois...
        hetkinen? kirjoitti:

        Niin mikäs se lain pykälä olikaan, joka kieltää täysi-ikäisten "tekemiset"?

        Kerro ihmeessä!

        En jaksa ruveta etsimään sinulle Finlexin syövereitä, mutta usko pois: opettaja ei saa käyttää väärin määräävää asemaansa oppilaaseensa nähden edes oppilaan ollessa täysi-ikäinen.


      • mutta,mutta..

        Milloinkas tämmöinen pykälä on ilmaantunut? Tiedän muutaman vuoden takaa tapauksen, jossa oppilas ja opettaja ihastuivat, rakastuivat ja menivät naimisiin saaden myöskin perheenlisäystä myöhemmin eikä tapauksesta mitään kohua ilmaantunut.


      • Ihastunut__
        sen huomaa kirjoitti:

        Sieltä opiskelijoiden edestä on hyvät näkymät ja kyllä pienikin vilkuilu näkyy. Sitten, kun sen on huomannut, alkaa nähdä myös muita juttuja: opiskelija kääntää katseensa pois opettajan katsoessa hänen suuntaansa (ja joskus punastuu, auh), on vähän tavallista ystävällisempi tai avuliaampi, tulee paikalle etuajassa ja lähtee kuin etana, tekee tikusta(kin) asiaa ja niin edelleen.

        Keskity ihan rauhassa opiskeluun ja ihastu sitten myöhemmin johonkuhun muuhun. Opettajat ovat yleensä nähneet niin paljon kaikenlaista, että tuollainen ihastus ei kaada maata kenenkään alta - yritän siis sanoa, ettei sinun tarvitse hävetä yhtään, vaikka asia olisikin huomattu.

        En taida olla opettajasi - vitsi se oli. Tällä hetkellä opetan vain aikuisia miehiä (joilla kyllä on kaikenlaista pilkettä silmässä) ja muutamaa tanakasti naimisissa olevaa naista.

        Voi eii.. minä käyttäydyn juuri tuolla tavalla!
        Hidastelen, keksin jutun aiheita, saavun ajoissa paikalle, lähden viimisenä, vilkuilen, tosin enää en uskalla katsoa kyl oikein kunnolla opettajaan päinkään.

        Joo, helppohan se on sanoa, että tässä ei ole järkeä, ja miten pitäisi ihastua oman ikäiseen ihmiseen, mutta minkäs teet tunteille. En mä todellakaan mistään jutusta haaveile. Kyllä mulla sentään joku realiteetti on viel tallella.

        Mutta eiköhän se tästä.


      • ihminen! :)

        No nyt taisit kyllä laukaista jotain sellaista, jota et pysty itsekään todistamaan! Nimittäin mikään laki ei kiellä täysi-ikäisen opettajan ja oppilaan suhdetta, olivatpa he sitten samaa tai eri sukupuolta.

        Opettajan ja oppilaan välillä ei vallitse juridista suhdetta tai hoitosuhdetta, joka estäisi muunkinlaisen kanssakäymisen. Esimerkiksi yliopistomaailmassa on varsin paljon tapauksia, joissa proffamies on pokannut nuoren naisopiskelijan ja mennyt vielä naida napsauttamaan hänet.

        Kummallisia sädekehiä täällä pistetään opejen pään päälle keikkumaan, ei voi kuin ihmetellä!


    • M Ope

      Olen 26-v. miesopettaja yläasteella ja lukiossa. Olen ollut töissä vasta vuodenvaihteesta. Selvää ihastumista olen havainnut jo nyt 2 kappaletta, eräissä 17- ja 14-vuotiaissa tytöissä.

      Ihastuminenhan on aivan luonnollista ja ymmärrettävää. On vain toimittava, kuin mitään ei olisi tapahtunut. Paljon enemmän kuin noista tytöistä, olen huolissani niistä lukemattomista pojista, joille olen selkeästi ainoa aikuinen mies, jonka kanssa voi puhua. Isäsuhteet ovat todella monella selvästi puutteelliset.

      • Ihastunut__

        Kiva, jos tilanne ei kuitenkaan opettajien mielestä aivan sietämätön ole.

        Jotenkin tuollaisen teini-iässä olevan ihastumisen pystyy paremmin ymmärtämään, mut en oikein itsekään tätä omaa ihastustani ymmärrä. Kun ei ope kuitenkaan ole varsinaisesti sen tyyppinen ihminen, joihin normaalisti ihastun.

        Olet kyllä oikeassa siinä, miten monilta nuorilta puuttuvat vanhemma, ja miten opettajilla taitaa olla aika paljon muitakin huolenaiheita, kuin ihastunut oppilas.


    • 18 + 35

      Tämä on kai aika yleistä - puolin ja tosin. Jos vain pysyy ihastumisena. Onhan näitä juttuja kaikenlaisia kuultu.

      Ihastumisessa sen sijaan sinänsä ei mielestäni ole mitään ihmeellistä, sillä yleensä sitä ihastuu ihmiseen, ihmisen ihanuuteen, luonteeseen, olemukseen, eikä siinä välttämättä ikäero paina, jos ollaan lähellä tai yli täysi-ikäisyyden. Ei siinä edes tarvitse olla mitään seksuaalista.

    • ikävä lomalla

      Minä opena voisin vaikka painaa sitä tyyppiä jossakin sopivassa paikassa, jos se sellaista äksöniä haluaisi.

    • Anonyymi

      En ymmärrä kun hoonosoomisia opettajia palkataan. Miten lapsi oppii hyvää suomenkieltä kun opettaja sönköttää hoonosoomea. Menisivät omaan maahan opettamaan. Venäläisten sössötystä on karmee kuunnella. Päiväkodissakin on hoono soomisia miten pieni lapsi oppii puhumaan kun hoitaja sönköttä

      • Anonyymi

        Semmosia tehän olette halunneet. Kun vähänkin osoittaa osaamistaan ja työhalukkuuttaan niin se on välittömästi koeaikapurku tai muuten laittomat savustamiset. Alalla kuin alalla valitaan kaikki ne huonoimmat. Kaikki vähänkin kynnelle kykenevät potkitaan työstä heti ulos ja tätä prosessia nimitetään palkinnoksi tai palkitsemiseksi.

        Asiakaspalveluun valitaan henkilö, joka ei tervehdi asiakasta, katsoo pois päin kun asiakas tulee juttelemaan eikä ole asiakasta näkevinäänkään. Suunpielet roikkuu alaspäin ja puhetyyli on tympeä, epäystävällinen, vahingoniloinen ja veemäinen. Jos vähänkin asiakaspalvelija hymyilee tai sanoo tykkäävänsä työstä niin se on välittömästi koeaikapurku.

        Opetusalalle valitaan ne kaikista epäsopivimmat joko ulkonäön ja etnisen taustan perusteella tai pelkän teoreettisen osaamisen perusteella, mutta käytännössä ei osata opettaa ollenkaan. Saattaa olla papereilla hyvin pätevä ja kouluttautunut opettaja, mutta käytännössä ei osaa edes jutella lapsille/nuorille sen ikätason mukaisesti vaan juttelee lapsille niin kuin olisi palaveria pitämässä aikuisille tai sitten opettajana on sellainen, joka jo ensimmäisenä päivänä purskahtaa itkuun kun ”noi oppilaat kiusaa opettajaa”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Semmosia tehän olette halunneet. Kun vähänkin osoittaa osaamistaan ja työhalukkuuttaan niin se on välittömästi koeaikapurku tai muuten laittomat savustamiset. Alalla kuin alalla valitaan kaikki ne huonoimmat. Kaikki vähänkin kynnelle kykenevät potkitaan työstä heti ulos ja tätä prosessia nimitetään palkinnoksi tai palkitsemiseksi.

        Asiakaspalveluun valitaan henkilö, joka ei tervehdi asiakasta, katsoo pois päin kun asiakas tulee juttelemaan eikä ole asiakasta näkevinäänkään. Suunpielet roikkuu alaspäin ja puhetyyli on tympeä, epäystävällinen, vahingoniloinen ja veemäinen. Jos vähänkin asiakaspalvelija hymyilee tai sanoo tykkäävänsä työstä niin se on välittömästi koeaikapurku.

        Opetusalalle valitaan ne kaikista epäsopivimmat joko ulkonäön ja etnisen taustan perusteella tai pelkän teoreettisen osaamisen perusteella, mutta käytännössä ei osata opettaa ollenkaan. Saattaa olla papereilla hyvin pätevä ja kouluttautunut opettaja, mutta käytännössä ei osaa edes jutella lapsille/nuorille sen ikätason mukaisesti vaan juttelee lapsille niin kuin olisi palaveria pitämässä aikuisille tai sitten opettajana on sellainen, joka jo ensimmäisenä päivänä purskahtaa itkuun kun ”noi oppilaat kiusaa opettajaa”.

        Pääasia, että on hyvä ellei loistava papereilla. PN 11 ällää, on peruskoulun opettajan pätevyys, on aineenopettajana pätevyys, on erityisopettajan pätevyys, on sitä ja tätä pätevyyttä ja kaikki arvosanat on 5/5, mutta opettaa ei osata ollenkaan. Opettaja on palkattu opettamaan eikä pätemään omilla arvosanoilla, mutta sitä pääasiaa eli opettaa ei osata ollenkaan. Ei välttämättä tykätä edes lapsista. Ei edes tiedetä mitä opettaminen on käytännössä. Ei edes osata asettua lapsen tai nuoren asemaan ja kommunikoida heille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääasia, että on hyvä ellei loistava papereilla. PN 11 ällää, on peruskoulun opettajan pätevyys, on aineenopettajana pätevyys, on erityisopettajan pätevyys, on sitä ja tätä pätevyyttä ja kaikki arvosanat on 5/5, mutta opettaa ei osata ollenkaan. Opettaja on palkattu opettamaan eikä pätemään omilla arvosanoilla, mutta sitä pääasiaa eli opettaa ei osata ollenkaan. Ei välttämättä tykätä edes lapsista. Ei edes tiedetä mitä opettaminen on käytännössä. Ei edes osata asettua lapsen tai nuoren asemaan ja kommunikoida heille.

        On 11 ällää.

        Ne ennen vanhaan 6 ällääkin kerralla kirjoittaneet valmistautuivat niihin ylppäreihin ala-asteelta saakka eikä suinkaan lukiossa kahta viikkoa tai viikkoa ennen.

        Viilataan yksityiskohtia, tuhlataan ainoasta elämästä jopa vuosikymmeniä yksityiskohtien pilkunviilaamiseen, mutta sitä pääasiaa eli opettaa ei osata ollenkaan eikä edes välttämättä tykätä siitä.


    • Anonyymi

      Tähän opetusalan asiakokonaisuuteen perehtyessäni haluan kertoa lukijoille oman kokemukseni opettajasta (nyt jo eläköitynyt). Olin ko. oppilaitoksessa harjoittelijana ja melko pian havaitsin, että tämä alaluokkien opettaja on havaintojeni mukaan kiinnittänyt ystävikseen sellaisia lastenvanhempia, joiden palveluksia hän on hyödyntänyt vuosikausia. Sitä en tiedä, että kuinka hän on suhtautunut oppilaisiinsa, mutta ihmetyttää, että hän on syvästi ystävystynyt mm. hammaslääkärivanhemman, yleislääkärivanhemman, juristivanhemman ja talousneuvosvanhemman kanssa. Nämä ovat listalla ainakin - muista en tiedä. Ei voi olla pelkkä sattuma! Laillista kyllä - mutta moraalitonta. Tätä mieltä ovat muutamat muutkin vanhemmat, joiden kanssa aiheesta on käyty depattia. - Eikä opettaja ole opettanut kovin pienessä oppilaitoksessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 173
      5109
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4613
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2946
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1947
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1716
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe