Opettajat!

Olen ihastunut opettajaani

Hei opettajat! Miten suhtaudutte oppilaaseen, jonka huomaatte/epäilette ihastuneen teihin? Tuntuuko se inhottavalta, vai onko se ihan "ymmärrettävää"?

Itse opiskelen yliopistossa ja olen ihastunut opettajaani. Kaiken lisäksi me ollaan molemmat samaa sukupuolta. Oon aika nuori, mutta reilusti yli täysi-iän mennyt. Mietin vaan, että jos tuo opettaja on huomannut ihastukseni, että miltä se mahtaa hänestä tuntua. Et onkohan kiusallista hänelle yrittää opettaa vaik jotain, jos tietää ihastukseni tai huomaa mun katselevan häntä eri
tavalla? Kun hän taitaa olla hetero. Miten hyvin opettajat yleensä huomaa, jos oppilas on häneen ihastunut?

17

2772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiusallista!

      Opettajat huomaavat aika nopeasti silmien kiilumisen "sillä tavalla". Minulla on kokemuksia vain vastakkaisen sukupuolen kiinnostuksesta (sekä teineistä että aikuisista), ja vaikka se vähän imartelisikin, tilanne on kiusallinen.

      Opettajan asemassa ei saa ruveta tekemisiin oppilaan kanssa, vaikka oppilas olisikin täysi-ikäinen (siihen on lain pykäliä olemassa), edes oppilaitoksen ulkopuolella. Kuvailemassasi tilanteessa opettajan on yritettävä pysyä neutraalina, mutta ihastunut oppilas käsittää kaikenlaista helposti väärin ja pahimmassa tapauksessa pettyy pahasti - ja se näkyy sitten käytöksessä tavalla tai toisella.

      Ihastumisen huomaa varmaan hitaammin, kun on samasta sukupuolesta kysymys. Riippuu sitten henkilöstä, kuinka kiusalliseksi asian kokee, mutta ainakin minun tapauksessani OIKEIN kiusalliseksi.

      Ethän vain ole minun oppilaani?! ;)

      • ihastunut_