Hei!
kuka tietää että mitä ruoka-aineita ruumassa voi kuljettaa Yhdysvaltoihin.Lähinnä mietin voiko matkalaukkuun laittaa esim.ruisleipää tai esim.jotain leivontaan tarkoitettuja kuiva-aineita?
mitä ruumaan voi laittaa
10
3024
Vastaukset
- tavaraa saa viedä
Leipää, kahvia, keksejä, juustoa, karkkeja jne. kuivatarvikkeita voi kuljettaa. Mitähän leivonta-aineita tarkoitat? USA:ssa saa ihan kaikkea mitä leivontaan tarvitaan, joten turha kai niitä on kuljettaa. Lihaa ei saa viedä eikä hedelmiä. Tarkempaa tietoa seuraavasta linkistä http://www.cbp.gov/linkhandler/cgov/toolbox/publications/travel/visitingtheunitedstates.ctt/visitingtheunitedstates.doc
- tarkempi luettelo
sallituista ruokatavaroista ja muista
General List of Approved Products
This list covers products from all areas except Canada, Mexico, Hawaii, Puerto Rico, and the U.S. Virgin Islands.
Bamboo, dried poles only, no green at all
Beads made of seeds (but not jequirity beans)
Breads, cakes, cookies, and other bakery goods
Candies
Cheeses, hard, fully cured (but not cottage cheeses)
Coconuts (but husks or milk must be removed)
Coffee, roasted beans only
Dried foods, including milled rice, beans, and tea
Fish
Flower bulbs (but not crocosomia, gladiolus, and watsonia bulbs from Africa, Argentina, Brazil, France, Italy, Malta, Mauritius, Portugal, or Uruguay)
Flowers, most fresh or dried kinds (but not with roots), except eucalyptus
Fruits, canned or dried products only
Herbarium plants (but not witchweed)
Herbs, dried, for medicinal use
Mushrooms
Nuts (but not chestnuts or acorns or nuts with outer husks)
Sauces, canned or processed
Seaweed
Seeds (Seeds of flowers and vegetables are generally enterable. Seeds of woody trees and shrubs require a nursery stock permit from PPQ.)
Shamrocks, without roots or soil
Soup and soup mixes (but not those containing meat)
Spices, dried (but not curry leaves)
Straw animals, hats, baskets, and other souvenirs (but not items stuffed with straw)
Vegetables, canned or processed
- hate
http://www.ilmailuhallinto.fi sieltä löytyy KAIKKI tieto mitkä liittyy lentomatkustamiseen.
- ei tietoa
mistä löytyy USA:n tullin määräykset noilta ilmailuhallinnon sivuilta. En löytänyt.
- valoa-
ei tietoa kirjoitti:
mistä löytyy USA:n tullin määräykset noilta ilmailuhallinnon sivuilta. En löytänyt.
Tulli ei liitykään lentämiseen.
- alkuperäinen aihe
valoa- kirjoitti:
Tulli ei liitykään lentämiseen.
mistä täällä keskusteltiin? Eli mitä saa viedä matkalaukuissaan Amerikkaan oli aihe. Vastaus siihen ei löydy ilmailuhallinnon sivuilta vaan mahdollisesti US Customsin sivuilta ja US Department of Agriculturen sivuilta.
- ollaan
alkuperäinen aihe kirjoitti:
mistä täällä keskusteltiin? Eli mitä saa viedä matkalaukuissaan Amerikkaan oli aihe. Vastaus siihen ei löydy ilmailuhallinnon sivuilta vaan mahdollisesti US Customsin sivuilta ja US Department of Agriculturen sivuilta.
oikein tarkkoja, niin alkuperäinen kysymys oli että mitä ruokatarvikkeita VOI ruumassa viedä Yhdysvaltoihin.
Oikea vastaushan tähän on että mitä vain.
Eriasia on taas että mitä sinne saa viedä.
- tietämätön tyttö
kiitos tiedoista.itse muutin äskettäin yhdysvaltoihin ja ajattelin että mitä seuraavan suomen reissulta voin tuoda mukaan,mitä täällä kaipaan mitä täältä ei kaupoista juuri saa.Mutta tuskin nuita tietenkään mainitaan koneessa täytettävässä maihinnousu kortissa,kun kohta on että tuotko elintarvikkeita...muuten tulisi täällä yhdydvaltain päässä selkkausta,luulisin..
- tullissa kysyä elintarvikke...
Ne tullivirkailijat voivat kysyä sinulta elintarvikkeista silloin kun ojennat heille sen tullilapun. Minulta kysyttiin viimeksi, että onko elintarvikkeita, ja minä sanoin, että on, ja sitten kerroin jotain tuotteita mitä minulla oli ja se virkailija sanoi, että eihän ole lihaa ja minä sanoin, että ei ole ja sitten se sanoi, että ok.
Saattavathan ne tarkastaa laukkusi, mutta eihän se mitään haittaa jos tuot vain luvallisia tuotteita. - tietämätön tyttö
tullissa kysyä elintarvikke... kirjoitti:
Ne tullivirkailijat voivat kysyä sinulta elintarvikkeista silloin kun ojennat heille sen tullilapun. Minulta kysyttiin viimeksi, että onko elintarvikkeita, ja minä sanoin, että on, ja sitten kerroin jotain tuotteita mitä minulla oli ja se virkailija sanoi, että eihän ole lihaa ja minä sanoin, että ei ole ja sitten se sanoi, että ok.
Saattavathan ne tarkastaa laukkusi, mutta eihän se mitään haittaa jos tuot vain luvallisia tuotteita.kiitos tiedosta,eipähän tarvitse enään ihmetellä ja sitten panikoida=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä742472Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721792Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461457Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2591446- 851272
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3901245Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421225Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3581197- 1281185