mitä ruumaan voi laittaa

tietämätön tyttö

Hei!
kuka tietää että mitä ruoka-aineita ruumassa voi kuljettaa Yhdysvaltoihin.Lähinnä mietin voiko matkalaukkuun laittaa esim.ruisleipää tai esim.jotain leivontaan tarkoitettuja kuiva-aineita?

10

3010

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tavaraa saa viedä
      • tarkempi luettelo

        sallituista ruokatavaroista ja muista

        General List of Approved Products
        This list covers products from all areas except Canada, Mexico, Hawaii, Puerto Rico, and the U.S. Virgin Islands.

        Bamboo, dried poles only, no green at all
        Beads made of seeds (but not jequirity beans)
        Breads, cakes, cookies, and other bakery goods
        Candies
        Cheeses, hard, fully cured (but not cottage cheeses)
        Coconuts (but husks or milk must be removed)
        Coffee, roasted beans only
        Dried foods, including milled rice, beans, and tea
        Fish
        Flower bulbs (but not crocosomia, gladiolus, and watsonia bulbs from Africa, Argentina, Brazil, France, Italy, Malta, Mauritius, Portugal, or Uruguay)
        Flowers, most fresh or dried kinds (but not with roots), except eucalyptus
        Fruits, canned or dried products only
        Herbarium plants (but not witchweed)
        Herbs, dried, for medicinal use
        Mushrooms
        Nuts (but not chestnuts or acorns or nuts with outer husks)
        Sauces, canned or processed
        Seaweed
        Seeds (Seeds of flowers and vegetables are generally enterable. Seeds of woody trees and shrubs require a nursery stock permit from PPQ.)
        Shamrocks, without roots or soil
        Soup and soup mixes (but not those containing meat)
        Spices, dried (but not curry leaves)
        Straw animals, hats, baskets, and other souvenirs (but not items stuffed with straw)
        Vegetables, canned or processed


    • hate
      • ei tietoa

        mistä löytyy USA:n tullin määräykset noilta ilmailuhallinnon sivuilta. En löytänyt.


      • valoa-
        ei tietoa kirjoitti:

        mistä löytyy USA:n tullin määräykset noilta ilmailuhallinnon sivuilta. En löytänyt.

        Tulli ei liitykään lentämiseen.


      • alkuperäinen aihe
        valoa- kirjoitti:

        Tulli ei liitykään lentämiseen.

        mistä täällä keskusteltiin? Eli mitä saa viedä matkalaukuissaan Amerikkaan oli aihe. Vastaus siihen ei löydy ilmailuhallinnon sivuilta vaan mahdollisesti US Customsin sivuilta ja US Department of Agriculturen sivuilta.


      • ollaan
        alkuperäinen aihe kirjoitti:

        mistä täällä keskusteltiin? Eli mitä saa viedä matkalaukuissaan Amerikkaan oli aihe. Vastaus siihen ei löydy ilmailuhallinnon sivuilta vaan mahdollisesti US Customsin sivuilta ja US Department of Agriculturen sivuilta.

        oikein tarkkoja, niin alkuperäinen kysymys oli että mitä ruokatarvikkeita VOI ruumassa viedä Yhdysvaltoihin.
        Oikea vastaushan tähän on että mitä vain.
        Eriasia on taas että mitä sinne saa viedä.


    • tietämätön tyttö

      kiitos tiedoista.itse muutin äskettäin yhdysvaltoihin ja ajattelin että mitä seuraavan suomen reissulta voin tuoda mukaan,mitä täällä kaipaan mitä täältä ei kaupoista juuri saa.Mutta tuskin nuita tietenkään mainitaan koneessa täytettävässä maihinnousu kortissa,kun kohta on että tuotko elintarvikkeita...muuten tulisi täällä yhdydvaltain päässä selkkausta,luulisin..

      • tullissa kysyä elintarvikke...

        Ne tullivirkailijat voivat kysyä sinulta elintarvikkeista silloin kun ojennat heille sen tullilapun. Minulta kysyttiin viimeksi, että onko elintarvikkeita, ja minä sanoin, että on, ja sitten kerroin jotain tuotteita mitä minulla oli ja se virkailija sanoi, että eihän ole lihaa ja minä sanoin, että ei ole ja sitten se sanoi, että ok.

        Saattavathan ne tarkastaa laukkusi, mutta eihän se mitään haittaa jos tuot vain luvallisia tuotteita.


      • tietämätön tyttö
        tullissa kysyä elintarvikke... kirjoitti:

        Ne tullivirkailijat voivat kysyä sinulta elintarvikkeista silloin kun ojennat heille sen tullilapun. Minulta kysyttiin viimeksi, että onko elintarvikkeita, ja minä sanoin, että on, ja sitten kerroin jotain tuotteita mitä minulla oli ja se virkailija sanoi, että eihän ole lihaa ja minä sanoin, että ei ole ja sitten se sanoi, että ok.

        Saattavathan ne tarkastaa laukkusi, mutta eihän se mitään haittaa jos tuot vain luvallisia tuotteita.

        kiitos tiedosta,eipähän tarvitse enään ihmetellä ja sitten panikoida=)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      521
      5558
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      1921
    3. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      80
      1712
    4. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      107
      1699
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      28
      1537
    6. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      57
      1510
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1255
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      59
      1164
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      65
      994
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      975
    Aihe