Brasilia vai Meksiko?

MissDuunari

Hellurei vaan kaikki matkailijat!

Oon tässä suunnitellu, että seuraava matka vois suuntautua tuonne Etelä-Amerikan suunnalle ja nyt siis mietin että kumpaan kannattais mennä, Brasseihin vai Meksikoon? Tarkoituksena olis tietysti saada aurinkoo, mutta myös katsella nähtävyyksiä ja tehdä ostoksia eli sitä aika peruslomaa. Hauskanpitokaan ei olisi pahitteeksi, mutta mitään yletöntä ryyppäämistä ei ole tarkoitus harrastaa.

Meksiko kiinnostaa sen kulttuurin takia, Brasilia taas sen elämäntavan vuoksi.

Meksiko taitaa olla jonkinverran kalliimpi? Jos täällä on ihmisiä, jotka on käyneet molemmissa maissa niin kertokaa kokemuksia. Kaikki info on tervetullutta :)

6

2412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tortuga

      Pistit pahan. Selvästi itsekin jotain maista tiedät, koska jaottelusi Brasseista fiilistelyä ja Meksikosta kulttuurielämyksiä on mielestäni aika kohdallaan. Brasilialaiset ovat kieltämättä letkeämpiä, mutta vaikka siellä vanhoja kulttuureja onkin, pitää niitä aika paljon enemmän etsiä. Meksikossa voi suunnitella koko matkareittinsä kulkien kulttuurikohteelta toiselle. Molemmat ovat pahimpien turistialueiden ulkopuolella edullisia. Brasilian matkastani on jo aika kauan, mutta voisin silti olettaa sen edelleen olevan jopa Meksikoa halvempi. Mexico City ei erityisen halpa ole, ja Jukatanilla olen kuullut olevan suurinpiirtein Suomen hintatason. Mene ja tiedä, itse en sillä puolen maata ole liikkunut.

      Kyllähän Brasilia bailaamiseen ja iloiseen rantaelämään parempi maa taitaa olla. Jotkut ovat haukkuneet jopa tylsäksi. Sitä en allakirjoita, mutta toisaalta oleilinkin siellä koko ajan paikallisten kanssa, eikä tylsää hetkeä juuri ollut.

    • Mies Riosta

      Ilman muuta Brasilia. Meksiko ei tarjoa yhtaan mitaan kenellekaan, paitsi jos haluaa tulla kohdelluksi huonosti, syoda huonosti ja maksaa kaikesta saman hinnan kuin Yhdysvalloissa. En mitenkaan pysty ymmartamaan kuinka kukaan voi pitaa Meksikosta.
      Tietenkin jos on todella kiinnostunut intiaanien kulttuurista, niin siella voi ravata ympari maata katsomassa jos jonkinlaisia raunioita.
      Itse asuin siella 3 kuukautta ja kiersin hieman ja rantakohteen kuten Acapulco, tyynenvaltameren puolella, ja Vera Cruz, Atlantti, ovat suhteellisen surkeita. Ehka sielta loytyy koskemattomampaakin. Cancun taas on todella kallis amerikkalaisten leikkikentta, joten....

      Brasilia taas on mita erinomaisin matkakohde, paitsi jos hakee pelkkaa raunioiden kiertomatkaa. Taalla ei pahemmin nahtavaa ole, nimittain noissa pohjoisen rantakohteissa. Toki esimerkiksi Minas Gerais osavaltiossa loytyy vanhoja kaupunkeja kuten Diamantina Ouro Preto. Rio de Janeirossa on Petropolis, Teresopolis ja Nova Friburgo. Etela-Brasiliassa on useita keskieurooppalais tyylisia kaupunkeja. Lisaksi loytyy Amazonas ja Pantanal niille jotka haluavat suossa tarpoa. Brasilian nahtavyyksien nakemiseen ei pari - kolme viikkoa riita. Tule vuodeksi niin ehdit nahda aimo osan. Siina ajassa ehtii loikoilla vahan aikaa rannallakin.
      Sitten Brasilian ruokakulttuurista. Taalla on mieleton ruokakulttuuri. On churrascarioita (grilliravintola) lihan ystaville, loytyy Bahialaista kalaruokaa, Minas Gerais on tunnettu pataruoistaan jne. jne.
      Valitettavasti pohjois-Brasilian ruokakulttuuri on kaikkein koyhin, joten suurin osa turisteista ei koskaan paase oikein nauttimaan kaikista erilaisista ruokaelamyksista.
      Jos joku tulee Rioon, niin taalla on ravintoloita aivan kaikkiin makuihin.
      Toivottavasti tasta on jotain apua tehdessanne paatoksia minne matkaisitte.

    • Asunut 1,5v

      Aika hienoo miten erilailla ihmiset tutustuu ja tuntee eri asiat/maut. Asuin itse Puerto Vallartassa 1v ja Cancunissa 6kk. Ja tietty tutustuin mm. Mexico City:yn, Guadalahara:an, Meridaan, moniin saariin ja kaupunkeihin/kyliin. Aivan mieletön paikka. Olen matkustellut ympäri ja ämpäri ja viettänyt ulkomailla aikaa 8 vuotta niin ehdottomasti paras paikka missä olen käynyt. Eivät tykkää Jenkeistä, mutta sitäkin enemmän ihmisistä jotka kohtelevat heitä hyvin eikä vaan "halpana työvoimana". Ihmiset ihan ihania ja ruoka on hyvää "meksikolaisesta keittiöstä", mutta esim. viimeiset valloitetut osavaltiot eivät tarjoa parhainta kirjoa. kaikkien lomakaupunkien kiro on turistihinnat, mutta 1km pois hotelleilta niin jo hinnat on tosi alhaiset. Wallmart tai muu supermarket ketju tarjoaa halvat hinnat elintarvikkeissa ja tosi hyviä muita tuotteita. (esim matkalaukut;samsonite) Itse ostin paljon vaatteita ja levyjä jotka aivan eri hintaluokkaa kuin euroopassa. Sitä paitsi meksikolainen käsityö on aivan mahtava =)))

    • MissDuunari

      Kiitos vaan vastaajille. Näyttäisi siltä että Brasilia on saanut hieman enemmän kannatusta...täytynee käydä ostamassa portugalin sanakirja ;)

      Lisääkin saa kertoa jos mieleen tulee jotain.

      • elä viiti

        Lyhyellä piipahduksellahan se riippuu tuurista. Molemmat maat ovat kuitenkin mielenkiintoisia, ja paras on se jonka tuntee...


    • seita.1

      Brasiliassa on todennäköisempää että voit nauttia enemmän, ei tarvi pelätä huijaamisia, ryöstämistä, jos et itse rupea riitaa haastamaan. Ihmiset tekevät siitä maasta niin Ihanan, tosin englantia ei puhuta yleisesti, mutta elekieltä voi käyttää etenkin ravintoloissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1817
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1687
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1313
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      809
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      785
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      757
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe