Hei!
Apua kaivataan!
Ostimme pari vuotta sitten talon, kauppaan ei kuulunut irtaimistoa, talossa kuitenkin oli paljon tavaraa ja myyjä haki jotain pois ja jätti loput. Kauppakirjaan merkittiin päivämäärä ja teksti "myyjä sitoutuu tyhjentämään viimeistään xxxx".
Kenelle jäljelle jäänyt irtaimisto kuuluu? Saanko tehdä irtaimistolle mitä haluan, kun tuosta päivämäärästä on jo 1,5 v aikaa? oinko myydä, hävittää tai ottaa omaan käyttöön? Vai oletetaanko minun säilyttävän kaikki tavara lopun ikää plus että jälkeläiseni säilyttävät jos sattuu, että joku esim (irtaimiston) perikunnasta haluaakin tavaraa itselleen? (näin on nyt tapahtunut ja uhkailuja oikeustoimilla on tullut).
Kiitos vastauksista etukäteen!
Irtaimisto kiinteistökaupassa
5
5424
Vastaukset
- soflkl
Jos kauppakirjaan ei kuulu irtaimistoa, mutta myyjä on selkeästi sitoutunut viemään kiinteistöllä olevan irtaimiston pois tietyyn päivään mennessä, niin kohtuullista lienee olettaa, että jäänyt irtaimisto on omistajansa hylkäämää ja joutaa kaatopaikalle.
Roudaa ne pois ja seuraavan kerran kun joku uhkailee oikeustoimilla, esitä lasku irtaimiston säilytyksestä. Eihän siitä ole mitään sopimusta tosin, mutta on kiva vastaveto. - lexander
lähetä tavaran jättäneelle saantitodistuskirje (lomakkeita saat postista) ja ilmoita, että tuhoat jäljellä olevat tavarat hylättyinä dd.mm.yyyy, ellei niitä noudeta pois ja vetoa sopimukseen.S itten voit niille tehdä mitä haluat.
- lexander
voit myös vaatia vuokraa säilytysajalta, eli siltä ajalta joka on ylittynyt sopimuksen mukaisen noutopäivämäärän jälkeen
- sandja
lexander kirjoitti:
voit myös vaatia vuokraa säilytysajalta, eli siltä ajalta joka on ylittynyt sopimuksen mukaisen noutopäivämäärän jälkeen
Kiitos vastauksestasi.
Nyt olen ollut yhteydessä myyjään ja myyjä ei ole vailla mitään tavaraa. Joku myyjän sukulainen nyt siis uhkailee ja esittää vaatimuksia. Olemme myyjälle sanoneet, että tulemme vaatimaan säilytyksestä vuokraa tältä sukulaiseslta. Myyjän mielestä asia ok. Mutta tämä sukulainen nyt jatkaa asiatonta linjaa, ei aio maksaa senttiäkään ja uhkailee ja levittelee perättömiä juttuja. Helpoimmalla EHKÄ pääsisin jos vain antaisin tavarat hänelle, mutta olen aika varma, ettei asia jäisi siihen. Tämä sukulainen on esittänyt myös vaateita ylimääräisestä, vaikka myyjän mukaan ei oikeuksia mihinkään. Tämä henkilö on ollut täysin tietoinen sopimukseen kirjatusta päivämäärästä, myyjä kertoi, vaikka itse väittää muuta..
Mutta siis kysymykseen; miten tulisi virallisesti ja laillisesti esittää maksuvaade varastoinnista? Laitanko/voinko laittaa jonkin päivämäärän mihin mennessä lunastaminen on tapahduttava? Voinko vaatia maksua sieltä 1,5 vuoden takaa asti? (hänellä on siis se silloinen päiväollut tiedossa). Miten määritän varastoinnille hinnan? Varastointifirmojen hinnat näyttävät olevan n. 56€/kk. Kenties puolet siitä?
Ehkä tämä on typerää, mutta kyseinen henkilö on ollut todella törkeä minua ja perhettäni kohtaan, ja tiedän, että meiinki jatkuu jos vain annan hänen ottaa nyt kyseessäolevat tavarat ilman mitään seurauksia..
Kiitos vastauksesta jo etukäteen! - lexander
sandja kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi.
Nyt olen ollut yhteydessä myyjään ja myyjä ei ole vailla mitään tavaraa. Joku myyjän sukulainen nyt siis uhkailee ja esittää vaatimuksia. Olemme myyjälle sanoneet, että tulemme vaatimaan säilytyksestä vuokraa tältä sukulaiseslta. Myyjän mielestä asia ok. Mutta tämä sukulainen nyt jatkaa asiatonta linjaa, ei aio maksaa senttiäkään ja uhkailee ja levittelee perättömiä juttuja. Helpoimmalla EHKÄ pääsisin jos vain antaisin tavarat hänelle, mutta olen aika varma, ettei asia jäisi siihen. Tämä sukulainen on esittänyt myös vaateita ylimääräisestä, vaikka myyjän mukaan ei oikeuksia mihinkään. Tämä henkilö on ollut täysin tietoinen sopimukseen kirjatusta päivämäärästä, myyjä kertoi, vaikka itse väittää muuta..
Mutta siis kysymykseen; miten tulisi virallisesti ja laillisesti esittää maksuvaade varastoinnista? Laitanko/voinko laittaa jonkin päivämäärän mihin mennessä lunastaminen on tapahduttava? Voinko vaatia maksua sieltä 1,5 vuoden takaa asti? (hänellä on siis se silloinen päiväollut tiedossa). Miten määritän varastoinnille hinnan? Varastointifirmojen hinnat näyttävät olevan n. 56€/kk. Kenties puolet siitä?
Ehkä tämä on typerää, mutta kyseinen henkilö on ollut todella törkeä minua ja perhettäni kohtaan, ja tiedän, että meiinki jatkuu jos vain annan hänen ottaa nyt kyseessäolevat tavarat ilman mitään seurauksia..
Kiitos vastauksesta jo etukäteen!lähetä puhelinnumerosi minulle sähköpostitse
[email protected], niin haluan puhua kanssasi puhelimitse. Luulen, että pääsemme hyvään lopputulokseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374936- 823506
- 302953
- 612935
- 82757
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552280- 391778
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91700- 181691
- 161584