Mukavat koirat

totearistoles

Kyllä koirat ovat mukavia eläimiä! Tänään naapurin poika tuli autollaan pihaan ja päästi susikoiransa irrallaan pihalle. Susikoira hyökkäsi toisen naapurin kissan kimppuun. Kissalta lonkka paskaksi ja lisäksi 6 tikkiä puremista, suu jotenkin vituralle (joku rauta systeemi kitalakeen kiinni lekurilla).

Kaiken huipuksi naapurin poika häipyy mitään iloittamatta kuin mitään ei olisi tapahtunut. Naapuri luuli kissan jääneen auton alle ja vasta eläinlääkäri toteaa että kissa on joutunut jonkun isomman eläimen hyökkäyksen uhriksi.

2

208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joilla vastuu

Omistajan asia olisi pitää sitä eläintä silmällä. Jos taajamassa asutte, ei kumpaakaan noista eläimistä saisi pitää irrallaan. Eikä tietenkään koiraa saa päästää kissan kimppuun, etenkään jos kissa on omalla pihalla omakotitalossa (sillä omalla tontillahan se eläin saa olla irti). Koiraa on paha mennä syyttämään, se ei paljon erottele kissoja, rottia ja pupuja toisistaan... Monet koirat käyvät minkä tahansa "pienriistan" kimppuun, ja siksipä ne täytyykin pitää kytkettyinä. Ihan oma lukunsa on sitten ne omistajat, jotka usuttavat tarkoituksella koiransa kissojen kimppuun jopa toisten ihmisten pihoilla. :-(

• Lumihukka

Minusta on tosi ikävää, että koira saa vihat päällensä siitä, että se toimii omien viettiensä mukaan. Erityisesti, kun useimmissa tapauksissa syy on vain ja ainoastaan omistajassa!
      Koskaan nämä tapaukset ei ole hyväksyttäviä, mutta syyttää pitää nimenomaan sitä, jonka vastuulla koira on.
      Olen itse koirani kanssa törmännyt taajama-alueella vapaana kirmaaviin kissoihin, jotka alkavat sähistä ja irvistellä koiralleni (pentu, jolla on myös valtaisa saalisvietti), yksi näistä on jopa niin hurja kolli, että se lähtee tulemaan kylmäpäisesti kohti (ilmeisesti on tajunnut, että koirani on kytketty)!! Mutta tässäkään tapauksessa en kiroa sitä kissaa, vaan sen typerää omistajaa, joka täysin vapaanapitokielloista piittaamatta antaa kissansa terrorisoida hihnassa kuljetettavia koiria.

Peräänkuuluttaisin lemmikkien omistajien vastuuta, itse teen kaikkeni, jotta koirani ei aiheuttaisi kenellekään mitään harmia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2715
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      54
      1906
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1349
    Aihe