Mistä luotettava hinta-arvio?

perinyt

Tulipa perintönä kaikenlaista. Mieluummin olisin pitänyt ihmisen kuin nämä kamat, joista en kuitenkaan pysty kaikkea säilyttämään.

Nyt on pino tauluja ja kaiken maailman kippoa ja kuppia. Kukakohan osaisi antaa niiden arvosta oikeaa arviota? Kuolinpesän tyhjentäjistä minulla on hieman huono käsitys, mutta kai nämä jonnekin on pakko hukata, kun säilytysmahdollisuuksia ei kertakaikkiaan ole.

23

13672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysy apua

      Jos on vanhoja, ehkä säästämisen arvoisia esineitä, kysy antiikkiliikkeestä.

      Mutta on myös firmoja, jotka ostavat kuolinpesiä ja vievät kaiken pois.

      Myös voit ottaa yhteyttä huutokauppakamerihin, sieltä voivat tulla katsomaan ja arvioimaan.
      Monasti kannattaa antaa viedä kaikki vaan, koska toisen tavaroiden säilyttäminen aiheuttaa lopuksi vain vaivaa.

    • Miss Lie

      ja lähetä valokuvat esim. Hagelstamille, museovirastoon, designmuseoon jne..

      Antikkiliikkeet arvioivat aina esineet itselleen sopivan hintaisiksi. (kolme kertaa halvemmiksi)
      nim. kokemusta on !!

      Museovirasto ja designmuseo vastaa varmasti.
      Hagelstam myös mutta he ovat aina kiireisiä omien juutokauppa kiireiden vuoksi.
      Lasimuseot vastaa myös.
      Arabia vastaa töykesäti " emme me ala arvioimaan mitään, kysykää muualta. Meidän aikamme ei muuhun sitten riittäisikään, jos me joka kuppia arviopsimme"
      Kokemuksesta Arabialla on töykeä henkilökunta!!!

      • Pytynomistaja

        ARABIAn vastaus oli tiedusteluuni lajissaan työkeimpiä mitä olen saannut. Ehkä ei sielä mitään tietäjiä / tietoa ole, tai mikäli on niin panttaavat sitä.
        Palvelualttius on siinä museossa kadonnut, ehkäpä sitä pyörittä jokin ylimielinen amanuenssi.
        Arabian museo pystyisi laittamaan kattavan kuvakavalkaadin malleistaan ja perustietoa kotisivulleen mikäli halua olisi. Muutama sata kuvaa eri tuotteista hoitaisi tuon asian. Kustannukset olisivat mitättömät firman saavuttamaan PR-arvoon verrattuna. Tämä vähentäisi valtaosan turhista kysymyksistä.


      • -Kooma-

        Yleisesti ottaen museot eivät arvioi esineiden rahallista arvoa. En todellakaan voi uskoa, että museovirasto tai esim. designmuseo antaisivat arvioita esineen rahallisesta arvosta.
        Arabian museo vastaa esineitä koskeviin kysymyksiin, mutta se on maksullista. Hinta-arvioita sekään ei tietenkään tee.
        Antiikkiliikkeessä vastaus on yleensä:"Tulitko myymään näitä vaiko vain kysymään arvoa? Jälkimmäinen maksaa."


      • Pytynomistaja
        -Kooma- kirjoitti:

        Yleisesti ottaen museot eivät arvioi esineiden rahallista arvoa. En todellakaan voi uskoa, että museovirasto tai esim. designmuseo antaisivat arvioita esineen rahallisesta arvosta.
        Arabian museo vastaa esineitä koskeviin kysymyksiin, mutta se on maksullista. Hinta-arvioita sekään ei tietenkään tee.
        Antiikkiliikkeessä vastaus on yleensä:"Tulitko myymään näitä vaiko vain kysymään arvoa? Jälkimmäinen maksaa."

        Minä olen kiinnostunut aivan eri asioista kuin noiden hintojen perään juoksevat kirpputoritrokarit. Enemmän pyörin linjalla kuka-koska-miksi. Kyseessä oli vähän erikoisempi tuote, kuin mummon kahvikupista. En tiedä ärsyttikö vai menivätkö museoihmiset muuten vaan kipsiin, apua ei tullut enkä silloin tietämättömyydestä rupea heille siitä maksamaan. Näitä käsi ojossa olevia museoväkeä on riittävästi, ovat oppineet istumaan kammioissaan tekemässä suurta tieteellistä luettelointia ja hyvä niin.
        Täytyy muistaa että eri alojen suurimmat tietäjät ja kokoelman luojat ovat tavallisia asiaan vihkiytyneitä keräilijöitä. Ulkopuolinen alan harrastajan on vaikeaa saada tutustua museoiden kokoelmiin laajemmin kuin mitä vitriineissä on vuosikymmeniä esillä oleviin samoihin esineisiin. Ymmärrän kyllä että museoita vaivaa rahapula, mutta sekin on osittain itse tehtyä – kaikkea rojua pitää monin kappalein tallentaa ja määrätä vielä maastavientikielto. Jo museoiden pelkät varastointikulut ovat valtavat, ja lisää haalitaan – yhtälö on mahdoton. On unohdettu hedelmällinen yhteistä alan harrastajien kanssa. On häpeällistä että esimerkiksi Arabian tuotannosta ei ole ainakaan minun tiedossa kunnollista luetteloa, mistä selviäisi vähän enemmän kuin eri leimojen variaatiot. Apu olisi esimerkiksi internetsivu mihin systemaattisesti täydennettäisiin tietoja (malli Wikipedia esim.), näin viiden vuoden sisällä siinä olisi oiva tietopankki mikä myös edistäisi Arabian tuotannon arvostusta. Tällaisen sivuston ylläpitokustannukset olisivat kohtuulliset, hyvänä esimerkkinä on suurimpien huutokauppahuoneiden sekä painetut luettelot että internetsivut, niitä julkaistaan liukuhihnalla – missä on museoiden vastaavat?. Muutamat museot ovatkin aloittaneet vaatimattomasti kokoelmiensa internet digitalisoinnin. Suurempi ongelma on sitten taas tuo raha-ahneus, on tekijänoikeus ja valokuvaoikeuksien haltioita jotka eivät millään voi luopua eduistaan ja tietysti - tiedon panttaamistaidon vaaliminen.
        .


      • -Kooma-
        Pytynomistaja kirjoitti:

        Minä olen kiinnostunut aivan eri asioista kuin noiden hintojen perään juoksevat kirpputoritrokarit. Enemmän pyörin linjalla kuka-koska-miksi. Kyseessä oli vähän erikoisempi tuote, kuin mummon kahvikupista. En tiedä ärsyttikö vai menivätkö museoihmiset muuten vaan kipsiin, apua ei tullut enkä silloin tietämättömyydestä rupea heille siitä maksamaan. Näitä käsi ojossa olevia museoväkeä on riittävästi, ovat oppineet istumaan kammioissaan tekemässä suurta tieteellistä luettelointia ja hyvä niin.
        Täytyy muistaa että eri alojen suurimmat tietäjät ja kokoelman luojat ovat tavallisia asiaan vihkiytyneitä keräilijöitä. Ulkopuolinen alan harrastajan on vaikeaa saada tutustua museoiden kokoelmiin laajemmin kuin mitä vitriineissä on vuosikymmeniä esillä oleviin samoihin esineisiin. Ymmärrän kyllä että museoita vaivaa rahapula, mutta sekin on osittain itse tehtyä – kaikkea rojua pitää monin kappalein tallentaa ja määrätä vielä maastavientikielto. Jo museoiden pelkät varastointikulut ovat valtavat, ja lisää haalitaan – yhtälö on mahdoton. On unohdettu hedelmällinen yhteistä alan harrastajien kanssa. On häpeällistä että esimerkiksi Arabian tuotannosta ei ole ainakaan minun tiedossa kunnollista luetteloa, mistä selviäisi vähän enemmän kuin eri leimojen variaatiot. Apu olisi esimerkiksi internetsivu mihin systemaattisesti täydennettäisiin tietoja (malli Wikipedia esim.), näin viiden vuoden sisällä siinä olisi oiva tietopankki mikä myös edistäisi Arabian tuotannon arvostusta. Tällaisen sivuston ylläpitokustannukset olisivat kohtuulliset, hyvänä esimerkkinä on suurimpien huutokauppahuoneiden sekä painetut luettelot että internetsivut, niitä julkaistaan liukuhihnalla – missä on museoiden vastaavat?. Muutamat museot ovatkin aloittaneet vaatimattomasti kokoelmiensa internet digitalisoinnin. Suurempi ongelma on sitten taas tuo raha-ahneus, on tekijänoikeus ja valokuvaoikeuksien haltioita jotka eivät millään voi luopua eduistaan ja tietysti - tiedon panttaamistaidon vaaliminen.
        .

        Tämän ketjun aloittajahan nimenomaan kysyi, MISTÄ saisi luotettavan HINTA-ARVION.
        Mitä tulee Arabian museoon..mainitsemasi "ylimielinen amanuenssi" on Arabian museon johtaja Marjut Kumela, jolta olen saanut aivan asiallista palvelua.
        Pienemmälläkin pohtimisella luulisi ymmärtävän, että jos siellä alettaisiin puhelimitse(tai muuten) ilmaiseksi arvioimaan esineitä niin aika ei muuhun riittäisikään. On varmaan pitemmän päälle rasittavaa jos kokoajan istut puhelimessa vastailemassa "minkähän arvoinen on tämmönen mummolta peritty lautanen jossa on semmonen jännä kuvio en nyt oikeen osaa selittää tarkemmin mutta arabian leima siinä on.."
        Hinta-arvioita Arabian museosta ei anneta maksustakaan.


      • Miss Lie
        Pytynomistaja kirjoitti:

        Minä olen kiinnostunut aivan eri asioista kuin noiden hintojen perään juoksevat kirpputoritrokarit. Enemmän pyörin linjalla kuka-koska-miksi. Kyseessä oli vähän erikoisempi tuote, kuin mummon kahvikupista. En tiedä ärsyttikö vai menivätkö museoihmiset muuten vaan kipsiin, apua ei tullut enkä silloin tietämättömyydestä rupea heille siitä maksamaan. Näitä käsi ojossa olevia museoväkeä on riittävästi, ovat oppineet istumaan kammioissaan tekemässä suurta tieteellistä luettelointia ja hyvä niin.
        Täytyy muistaa että eri alojen suurimmat tietäjät ja kokoelman luojat ovat tavallisia asiaan vihkiytyneitä keräilijöitä. Ulkopuolinen alan harrastajan on vaikeaa saada tutustua museoiden kokoelmiin laajemmin kuin mitä vitriineissä on vuosikymmeniä esillä oleviin samoihin esineisiin. Ymmärrän kyllä että museoita vaivaa rahapula, mutta sekin on osittain itse tehtyä – kaikkea rojua pitää monin kappalein tallentaa ja määrätä vielä maastavientikielto. Jo museoiden pelkät varastointikulut ovat valtavat, ja lisää haalitaan – yhtälö on mahdoton. On unohdettu hedelmällinen yhteistä alan harrastajien kanssa. On häpeällistä että esimerkiksi Arabian tuotannosta ei ole ainakaan minun tiedossa kunnollista luetteloa, mistä selviäisi vähän enemmän kuin eri leimojen variaatiot. Apu olisi esimerkiksi internetsivu mihin systemaattisesti täydennettäisiin tietoja (malli Wikipedia esim.), näin viiden vuoden sisällä siinä olisi oiva tietopankki mikä myös edistäisi Arabian tuotannon arvostusta. Tällaisen sivuston ylläpitokustannukset olisivat kohtuulliset, hyvänä esimerkkinä on suurimpien huutokauppahuoneiden sekä painetut luettelot että internetsivut, niitä julkaistaan liukuhihnalla – missä on museoiden vastaavat?. Muutamat museot ovatkin aloittaneet vaatimattomasti kokoelmiensa internet digitalisoinnin. Suurempi ongelma on sitten taas tuo raha-ahneus, on tekijänoikeus ja valokuvaoikeuksien haltioita jotka eivät millään voi luopua eduistaan ja tietysti - tiedon panttaamistaidon vaaliminen.
        .

        Oipa kiva lukea tekstisi. Suomessa todella pantataan tietoa. He eivät vastaa ellei maksa.
        Vastaus on aina ei meillä ole aikaa, eikä varaa vastailla joka akan ja ukon kyselyyyn.
        Mutt avaraa on tehdä ns. opintomatkoja sinne ja tänne.
        Olen kysynyt monesta paikasta, että minkälainen on polttokeilan jälki ? Ei vastausta !!
        Mitä mne teemme kaiakenmaailna arkistoilla, luetteloilla, kokoelmilla, jos niitä ei kukaan lyhyen elämäsä aikana saa nädä. Vain valikoituja esineitä vuodesta toiseen.


      • Martti A-H
        -Kooma- kirjoitti:

        Yleisesti ottaen museot eivät arvioi esineiden rahallista arvoa. En todellakaan voi uskoa, että museovirasto tai esim. designmuseo antaisivat arvioita esineen rahallisesta arvosta.
        Arabian museo vastaa esineitä koskeviin kysymyksiin, mutta se on maksullista. Hinta-arvioita sekään ei tietenkään tee.
        Antiikkiliikkeessä vastaus on yleensä:"Tulitko myymään näitä vaiko vain kysymään arvoa? Jälkimmäinen maksaa."

        Niin Suomessa törmää juuri tuonkaltaiseen palveluun,tulitko kysymään vai myymään. Vastaus maksaa !
        Me olemme niin kateellisia ja töykeitä.
        Emme osaa alkeitaakaan asiakaspalvelusta.
        Olen hyvlännyt asikkuuden monen Anrtiikkiliikkeen kanssa juuri tuon töykeyden vuoksi. Asioin vain muutamien liikkeiden kanssa koko maassa. Keräilijöide kanssa asiat sujuu suurien piirtein. Tosin heissäkin on niitä, jotka harrastaa asiakaspalvlua tyyliin; ota itse selvää. Mikä kurssittja minä olen.


      • Simon Ämmä
        Pytynomistaja kirjoitti:

        ARABIAn vastaus oli tiedusteluuni lajissaan työkeimpiä mitä olen saannut. Ehkä ei sielä mitään tietäjiä / tietoa ole, tai mikäli on niin panttaavat sitä.
        Palvelualttius on siinä museossa kadonnut, ehkäpä sitä pyörittä jokin ylimielinen amanuenssi.
        Arabian museo pystyisi laittamaan kattavan kuvakavalkaadin malleistaan ja perustietoa kotisivulleen mikäli halua olisi. Muutama sata kuvaa eri tuotteista hoitaisi tuon asian. Kustannukset olisivat mitättömät firman saavuttamaan PR-arvoon verrattuna. Tämä vähentäisi valtaosan turhista kysymyksistä.

        mahdollisen palvelun ja kohtelun.
        Vastaaja oli tämä kuuluisa antiikki kirjojenkin tekijä. esitti niin tutkijaa ja professoria, että
        hyi hitto.
        Vastausta ei antanut. Olisi pitänyt lukea hänen kirjastaa. Raukkamaisa.


      • Arabian entinen asiakasl
        Pytynomistaja kirjoitti:

        ARABIAn vastaus oli tiedusteluuni lajissaan työkeimpiä mitä olen saannut. Ehkä ei sielä mitään tietäjiä / tietoa ole, tai mikäli on niin panttaavat sitä.
        Palvelualttius on siinä museossa kadonnut, ehkäpä sitä pyörittä jokin ylimielinen amanuenssi.
        Arabian museo pystyisi laittamaan kattavan kuvakavalkaadin malleistaan ja perustietoa kotisivulleen mikäli halua olisi. Muutama sata kuvaa eri tuotteista hoitaisi tuon asian. Kustannukset olisivat mitättömät firman saavuttamaan PR-arvoon verrattuna. Tämä vähentäisi valtaosan turhista kysymyksistä.

        Arabian tehtaalle.
        Monet ovat samaa mieltä, että sinne ei edes viitsi enää yhteisiä Bussimatkoja tehdä.


      • ikäihminen
        Pytynomistaja kirjoitti:

        ARABIAn vastaus oli tiedusteluuni lajissaan työkeimpiä mitä olen saannut. Ehkä ei sielä mitään tietäjiä / tietoa ole, tai mikäli on niin panttaavat sitä.
        Palvelualttius on siinä museossa kadonnut, ehkäpä sitä pyörittä jokin ylimielinen amanuenssi.
        Arabian museo pystyisi laittamaan kattavan kuvakavalkaadin malleistaan ja perustietoa kotisivulleen mikäli halua olisi. Muutama sata kuvaa eri tuotteista hoitaisi tuon asian. Kustannukset olisivat mitättömät firman saavuttamaan PR-arvoon verrattuna. Tämä vähentäisi valtaosan turhista kysymyksistä.

        Koska palstalla nyt noin kovasti moititaan Arabiaa, niin sallittakoon, että eläkeläinen ottaa osaa keskusteluun.
        Vuosia, vuosia sitten menin Arabiaan jonkun wanhan poseliiniesineen kanssa, en edes muista, minkä, mutta muistan, kuinka avuliaita minulle oltiin. Minut kuljetettiin yläkerroksiin erään henkilön työhuoneeseen, ja hän oli mitä avuliain ja selitti ummet ja lammet esineestäni.
        Myöhemmin Arabia järkkäsi kerran viikossa maksuttoman arviointipalvelun, muistaakseni maanantaisin. Siihen aikaan Arabian astiat alkoivat tulla muotiin.

        Rajansa kaikella palvelullakin tietenkin. Ei pelkän hinta-arvioinnin takia varmaankaan ole aiheellista ruveta lisäämään henkilökuntaa ja arvioida korvauksetta kaiken maailman pyttyjä, joita sitten ruvettiin ihan tosissaan hinnoittelemaan kirpputoreja varten. palvelu muuttui maksulliseksi ja nyt näistä teksteistä saan sen käsityksen, että ovat sen kokonaan lopettaneet.

        Usein käy niin, että ystävällinen palvelu koetaan itsestään selvyytenä, mutta kun sitä käytetään sitten aivan liikaa ja turhaan, pahastutaan, kun palvelu muuttuu maksulliseksi.
        On myös turhauttavaa arvioida samoja voipyttyjä vuodesta toiseen. Me ihmiset kun nyt olemme sellaisia, että mieluummin pyydämme toisen valmista tietoa, kuin etsimme sen vaivaa nähden itse matrikkeleista tai muista julkaisuista.


      • -Kooma-
        Martti A-H kirjoitti:

        Niin Suomessa törmää juuri tuonkaltaiseen palveluun,tulitko kysymään vai myymään. Vastaus maksaa !
        Me olemme niin kateellisia ja töykeitä.
        Emme osaa alkeitaakaan asiakaspalvelusta.
        Olen hyvlännyt asikkuuden monen Anrtiikkiliikkeen kanssa juuri tuon töykeyden vuoksi. Asioin vain muutamien liikkeiden kanssa koko maassa. Keräilijöide kanssa asiat sujuu suurien piirtein. Tosin heissäkin on niitä, jotka harrastaa asiakaspalvlua tyyliin; ota itse selvää. Mikä kurssittja minä olen.

        Olet valitettavan oikeassa, että antiikkiliikkeissä saa usein kovin huonoa ja ylimielistäkin asiakaspalvelua. Monta euroa menettävät pelkästään töykeän käytöksensä takia. Toki joitain poikkeuksiakin on ja jotenkin tuntuu, että töykeimpiä ovat kauan alalla olleet.


      • Mummon kannut
        -Kooma- kirjoitti:

        Olet valitettavan oikeassa, että antiikkiliikkeissä saa usein kovin huonoa ja ylimielistäkin asiakaspalvelua. Monta euroa menettävät pelkästään töykeän käytöksensä takia. Toki joitain poikkeuksiakin on ja jotenkin tuntuu, että töykeimpiä ovat kauan alalla olleet.

        http://www.laatutavara.com/

        Tuolta saa kivasti tietoa esineistään, ja voi vähän vaklata hinta-arviotakin, mutta valitettavasti joudut tekemään sen itse. ;)


      • K. Eräilijä

        Tuntuu että (nyky-)arabian suurin kilpailija on se vanha alkuperäinen Arabia, huom iso etukirjain.

        Nykyään he osaavat tehdä vain muumimukeja ja bulkkitavaraa. Valumuottejakin on vain 5 erilaiaista sarjaa joille koneet maalavat lukemattoman määrän eri kuvioita. Uusien lautasten hinta noudattaa huutonetistä löydettyä keräilyesineiden hintatasoa.

        Huonoon asiakaspalveluun on syynsä, he eivät tiedä itsekään! Ovat polttaneet arkistonsa eikä kukaan elossa oleva tiedä mitä kaikkea ovat sotien välissä tehneet, puhumattakaan 1800-luvulla.


      • Loimaanlikka

        Von Simolinia en ainakaan missään tapauksessa suosittele kenellekään! Muka tekevät ilmaisen arvioinnin, käytännössä joudut itse esittämään jonkun hinnan ja arvioija sitten tarjoaa siitä puolet!!


      • Onttomukulakiurunkannus

        Nimimerkille Miss Lie:

        "kolme kertaa halvemmiksi" Kolme kertaa halvempaa ei oikein voi olla. Yhden kerran halvempi - niin oltaisiin nollilla. Kolme kertaa halvempi - ollaan kaksi kertaa miinuksella.

        Tämän kaltaiset sanonnat ovat hyvin ikäviä, silloin jää epäselväksi, mitä tarkoitetaan - ja joskus sillä oikeasti olisi merkitystä.


      • Onttomukulakiurunkannus

        Nimimerkille Miss Lie:

        "kolme kertaa halvemmiksi" Kolme kertaa halvempaa ei oikein voi olla. Yhden kerran halvempi - niin oltaisiin nollilla. Kolme kertaa halvempi - ollaan kaksi kertaa miinuksella.

        Tämän kaltaiset sanonnat ovat hyvin ikäviä, silloin jää epäselväksi, mitä tarkoitetaan - ja joskus sillä oikeasti olisi merkitystä.


      • Onttomukulakiurunkannus

        Nimimerkille Miss Lie:

        "kolme kertaa halvemmiksi" Kolme kertaa halvempaa ei oikein voi olla. Yhden kerran halvempi - niin oltaisiin nollilla. Kolme kertaa halvempi - ollaan kaksi kertaa miinuksella.

        Tämän kaltaiset sanonnat ovat hyvin ikäviä, silloin jää epäselväksi, mitä tarkoitetaan - ja joskus sillä oikeasti olisi merkitystä.


    • matiasmakkonen

      Kyselen arviohintaa Ilmari Tapiovaaran Pirkka-kalustosarjaan: pöytä, rahi, ja neljä tuolia. Alkuperäiskunnossa

      • kandee...

        :M.Makkonen, katso Huuto.net, suljetut, sieltä löytyy maksettuja hintoja


    • surullista..

      K.Eräilijä: Muumimukien ja monen muunkin Arabian esineen valmistus on siirretty Thaimaahan, leimassa ei enää lue Made in Finland, tulisivat liian kalliiksi Suomessa valmistaa.

    • antiikkikauppias

      Tämän vanhan ketjun alkuperäiseen aiheeseen:

      Miksi kenenkään antiikkikauppiaan pitäisi toisten tavaroita ilmaiseksi arvioida? Heillä on parhaimmillaan kymmenien vuosien tekemisen kautta syntynyt kokemus ja ammattitaito, joka ei heillekään ole tullut "ilmaiseksi". Vanhan tavaran kaupassa juuri tiedolla tehdään bisnestä, ei kukaan muukaan yrittäjä sitä liiketoimintansa avaintietoa jaa ilmaiseksi.

      Antiikkikauppiaille tieto on tärkeintä pääomaa, rahaa saa lainaksi tarvittaessa mutta ei esim. hinnoittelun vaatimaa ammattitaitoa. Vähemmänkin alalla ollut pärjää nykyään esim. nettiä käyttämällä, siellä olevat tiedot ovat julkisia, myös matti ja maija meikäläisen saatavissa. Laiskuutta ja uusavuttomuutta, jos ei sieltä hinta- yms. tietoa löydy.

      Ongelma on, että vanhalla tavaralla ei ole sellaista "arvoa", jonka monelle muulle tavaralle voi määritellä. On vain erilaisia hintoja, jotka riippuvat siitä, ketä myy, missä myy ja kenelle myy. Tavallisille ihmiselle, joka kotoaan tukkuerässä myy rahanarvoista vanhaa tavaraa, niin saatu hinta on myyntikulujen (huutokasuppaprovisiot, kirpputorivuokrat, ilmoituskulut, tms.) jälkeen 10-50% siitä hinnasta, jolla samaa tavaraa alan erikoisliikkeessä myydään.

      Jos saa yli puolet myyntikulujen vähentämisen jälkeen, niin silloin on jo melkoinen akrobaatti. Arvohuutokaupoissa alkuperäinen myyjä saa hieman yli puolet ostajan ostoprovisoineen maksamasta summasta (myynti- ja ostoprovisiot niistä lasketut alv:t yhteensä n. 40-45% ostajan maksamasta kokonaishinnasta), joka taas tyypillisesti on noin puolet ns. liikkeen hinnasta. Eli arvoantiikista ja arvotauluista jää alkuperäiselle myyjälle noin neljäsosa siitä summasta, mitä siitä antiikki-, tai taideliikkeessä pyydetään.

      Näistä lähtökohdista on aika uskallettua antaa vanhalle tavaralle arvoja, jotka sitten kaikissa myyntitlanteissa pätisivät edes viitteellisesti, ja aivan turhanaikaista tehdä sitä ilamaiseksi, kun "hyvässä" tapauksessa saa vielä haukut kaupanpäällisiksi.

    • Öyenssöyens

      Helepoimmalla varmaan pääsee, kun antaa nuo huutokauppaan provisiomyyntiin. Tällöin kauppias ei pääse rahastaan noilla ja saa itse myös kohtuullisen korvauksen ilman suurta vaivannäköä/päänvaivaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4853
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1161
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1136
    Aihe