saa muuten Stocmannin alkomahoolikaupasta 0,7l puteleissa vajaan 15e hintaan.
Flagman vodkaa
29
3306
Vastaukset
- katja.jkl
Kyllä nyt meni viimeinenkin syy käydä Venäjällä ja jonot rajalta poistuu...
- bajahali
pienois Pietari/Venäjä tänne mallilla Puuhamaa ym:t vastaavat.
Tämän päivän Länsi-Savo lehdessä venäläiset matkan järjestäjät pitävät puutteena tasokkaita yökerho kortteleita erämaa mökkejen viereen nuoremmille venäläisturisteille.
Hyöty molemmin puolin.
- korobovka
Löytyy alkon valikoimista.
kontulan alkossa flakun lisäksi Standarttia ja stolikkaa. Venäläistä olutta vain ei ole alkon valikoimissa, paska juttu
- voi ostaa
marko135kg kirjoitti:
kontulan alkossa flakun lisäksi Standarttia ja stolikkaa. Venäläistä olutta vain ei ole alkon valikoimissa, paska juttu
finlandia votkaa ja karjala olutta
voi ostaa kirjoitti:
finlandia votkaa ja karjala olutta
tullien välissä ihan mitä vaan... Paitti ei venäläistä pivoa, paska...
- Parasoonakki
marko135kg kirjoitti:
Ainakin Arabian viinakaupassa oli Baltika seiskaa 0,33 l lasipullossa. Nollaa ei tiettävästi Suomen puolelta saakaan.
- pivotti
Parasoonakki kirjoitti:
Ainakin Arabian viinakaupassa oli Baltika seiskaa 0,33 l lasipullossa. Nollaa ei tiettävästi Suomen puolelta saakaan.
Baltikaa? Tai anteeks,tykkääkö joku Baltikasta?
Olen melkein kaikki turakkilan oluttuotteet käynyt läpi,ainoa minkä juon on Jarpiva 5.3%.Sääli että täytyy käydä Jaroslavista hakemassa. - aktov
pivotti kirjoitti:
Olen melkein kaikki turakkilan oluttuotteet käynyt läpi,ainoa minkä juon on Jarpiva 5.3%.Sääli että täytyy käydä Jaroslavista hakemassa.Baltikaa ei voi juoda kuin ollessaan Venäjällä. Sitäpaitsi Nevskoye lasipullossa on vähiten pahanmakuinen Venäläinen kalja.
Niin niin makuasia tietysti. Suomalainen olut on huippu. Kysykää vaikka Venäläisiltä itseltään. - Parasoonakki
pivotti kirjoitti:
Olen melkein kaikki turakkilan oluttuotteet käynyt läpi,ainoa minkä juon on Jarpiva 5.3%.Sääli että täytyy käydä Jaroslavista hakemassa.Niistä 1½-litran muovipulloistakin löytyy ihan suun mukaisia lipittelyoluita. Esmes nyt vaikka mainittakoon Arsenalnoje ja Belyi Medved ja se sinikeltanen pullo, jossa on Neva siltoineen, oisko ollu Leningradskoje vai Zigulovskoje?
- Parasoonakki
aktov kirjoitti:
Baltikaa ei voi juoda kuin ollessaan Venäjällä. Sitäpaitsi Nevskoye lasipullossa on vähiten pahanmakuinen Venäläinen kalja.
Niin niin makuasia tietysti. Suomalainen olut on huippu. Kysykää vaikka Venäläisiltä itseltään.Baltika seiska erotu edukseen - jos nyt ei kyllä haitakseenkaan - muista ns. lapinkullista.
- katja.jkl
aktov kirjoitti:
Baltikaa ei voi juoda kuin ollessaan Venäjällä. Sitäpaitsi Nevskoye lasipullossa on vähiten pahanmakuinen Venäläinen kalja.
Niin niin makuasia tietysti. Suomalainen olut on huippu. Kysykää vaikka Venäläisiltä itseltään.kysellä muilta, mikä on omaan suuhun ja päähän sopivaa. Jos se tekee pölkkypään, niin olkoon sitten niin ;) Verakin se aina moittii, että olutta EI saa juoda, se kun on epäterveellistä. Vodkassa ei vikaa, jos juo kohtuudella.
Baltika 7, 5, Nevskoe Ice on venäläisistä minun suosikkeja. Väkevistä en välitä. - aktov
katja.jkl kirjoitti:
kysellä muilta, mikä on omaan suuhun ja päähän sopivaa. Jos se tekee pölkkypään, niin olkoon sitten niin ;) Verakin se aina moittii, että olutta EI saa juoda, se kun on epäterveellistä. Vodkassa ei vikaa, jos juo kohtuudella.
Baltika 7, 5, Nevskoe Ice on venäläisistä minun suosikkeja. Väkevistä en välitä.Englantilainen tutkija väitti juuri, että olut on hyväksi terveydelle. [email protected] veti herneen nenään?? ;-).
- katja.jkl
aktov kirjoitti:
Englantilainen tutkija väitti juuri, että olut on hyväksi terveydelle. [email protected] veti herneen nenään?? ;-).
kerroin mielipiteeni siitä, mistä itse tykkään (silloin kun olutta juon venäjällä) :) Älä toki siitä hermostu. En yritä sentään koko Suomen kansan mielipidettä makuasioissa tai varsinkaan juomatavoissa edustaa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomalainen_alkoholikulttuuri
Kerrohan sinä venäläisten sanansaattajana ja kansan syvimpien tuntojen tulkkina, mitkä erityisesti on niitä suomalaisia ikivihreitä suosikkeja venäjällä ja mitä niistä myydään eniten siellä ja missä? Olen minäkin siellä Lapin kultaa ja Finlandia vodkaa nähnyt, mutta en nyt mitenkään hallitsevana merkkinä. Entä muiden maiden oluet, kuten Heineken tai Absolut vodka Venäjällä? Miten pärjää suomalaiselle? Myyntitilastotkin olisivat mielenkiintoista luettavaa. Nuo maailmanlaajuiset "top 50" -listaukset olisivat myös mielenkiintoista tutkittavaa niin suomalaisten kuin venäläistenkin oluiden tai vaikkapa vodkien kannalta.
Siitä voinemme olla yhtä mieltä, että suomalainen alkoholikulttuuri on tullut huomioiduksi ympäri maailman, myös Venäjällä. Olemmehan yhtenä harvoista kansoista päässeet myös sen anekdootteihin:
"Venäläinen insinööri sanoi suomalaisesta kauppamiehestä, että kohtuus on ämpärillinen, mutta ei pisaraakaan enempää." - aktov
katja.jkl kirjoitti:
kerroin mielipiteeni siitä, mistä itse tykkään (silloin kun olutta juon venäjällä) :) Älä toki siitä hermostu. En yritä sentään koko Suomen kansan mielipidettä makuasioissa tai varsinkaan juomatavoissa edustaa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomalainen_alkoholikulttuuri
Kerrohan sinä venäläisten sanansaattajana ja kansan syvimpien tuntojen tulkkina, mitkä erityisesti on niitä suomalaisia ikivihreitä suosikkeja venäjällä ja mitä niistä myydään eniten siellä ja missä? Olen minäkin siellä Lapin kultaa ja Finlandia vodkaa nähnyt, mutta en nyt mitenkään hallitsevana merkkinä. Entä muiden maiden oluet, kuten Heineken tai Absolut vodka Venäjällä? Miten pärjää suomalaiselle? Myyntitilastotkin olisivat mielenkiintoista luettavaa. Nuo maailmanlaajuiset "top 50" -listaukset olisivat myös mielenkiintoista tutkittavaa niin suomalaisten kuin venäläistenkin oluiden tai vaikkapa vodkien kannalta.
Siitä voinemme olla yhtä mieltä, että suomalainen alkoholikulttuuri on tullut huomioiduksi ympäri maailman, myös Venäjällä. Olemmehan yhtenä harvoista kansoista päässeet myös sen anekdootteihin:
"Venäläinen insinööri sanoi suomalaisesta kauppamiehestä, että kohtuus on ämpärillinen, mutta ei pisaraakaan enempää."En voi hermostua, kun ei kiinnosta mitä juot.
Kyllähä sie [email protected] nyt itse hermostuit ja vielä nimität minua sanansaattajaksi. En mie oo mikää sanansaattaja. Suomalainen olut on maailman huippua ja se on yks puhe. Suomalaisesta oluesta Lapin Kulta on Venäläisten keskuudessa ehdoton suosikki. Sillä on vielä helppo slangi kapakassa tilatessa: "lager" ja aina tulee LAPIN KULTAA.
Tuliko selväks [email protected]? @katja.ru.jkl [email protected] [email protected]@[email protected]@.ru www.uraakatjajkl.ru - katja.jkl
aktov kirjoitti:
En voi hermostua, kun ei kiinnosta mitä juot.
Kyllähä sie [email protected] nyt itse hermostuit ja vielä nimität minua sanansaattajaksi. En mie oo mikää sanansaattaja. Suomalainen olut on maailman huippua ja se on yks puhe. Suomalaisesta oluesta Lapin Kulta on Venäläisten keskuudessa ehdoton suosikki. Sillä on vielä helppo slangi kapakassa tilatessa: "lager" ja aina tulee LAPIN KULTAA.
Tuliko selväks [email protected]? @katja.ru.jkl [email protected] [email protected]@[email protected]@.ru www.uraakatjajkl.rumieluisia tilastoja ei kuitenkaan löytynyt?
- aktov
katja.jkl kirjoitti:
mieluisia tilastoja ei kuitenkaan löytynyt?
Joo ei sulle mieluisia tilastoja löytynyt. Sie oot kyl melkonen riitapukari :-D.
- katja.jkl
aktov kirjoitti:
Joo ei sulle mieluisia tilastoja löytynyt. Sie oot kyl melkonen riitapukari :-D.
Vähän Baltikan historiaa ja erityisesti omistuspohjaa, vaatimattomat 100 miljoonaa litraa vientiin, nostanut Hartwallinkin arvoa:
http://www.kolumbus.fi/juomanlaskija/arkisto/2002-1/bbh.html
Baltikan volyymeja:
http://www.scottish-newcastle.com/snplc/brands/interbrands/baltika/
Lapin kullan vientitilasto oli aika vanha. Sinänsä kuitenkin mielenkiintoinen juttu (18 miljoonaa litraa vientiin, josta 14 ruotsiin, sisältänee taxfreen, eli osittain suomalaisten suomeen takaisin roudaamat laatikot)
http://www.kolumbus.fi/juomanlaskija/arkisto/2000-5/hartwall.html
Lukipa jossain, että maltaatkin tuodaan Ruotsista, mutta sekin oli aika vanha juttu. Mikähän lie tilanne tänä päivänä.
Mutta, eipä muuta. Hyvä juttuhan tietysti on, että suomalaista olut kelpaa vientiin ja maistuu myös venäläisille, mutta ei tuossa baltikassakaan tilastojen pohjalta mitään erityistä vikaa näytä olevan eikä kyse ole siitä, etteikö parempaa saisi.
Ja otan osaa, jos lapin kultaa tuodaan pöytään ulkomailla ollessasi ja että se on sinun mielestä vielä hieno juttu. On minullekin tuotu, mutta en kyllä yhtään tykännyt. Matkalla paikallisia tuotteita on minulla periaatteena.
- ...
Flagman on kunnon paska!
- aktov
Venäläinen votka = Venäläinen ruletti.
Eihän vaan kukaan nyt vakavissaan mene alkosta ostamaan venäläistä votkaa?? Ei ainakaan kukaan muu kuin venäläistynyt suomalainen pölkkypää.
Johan sille nauraa ruski seloveekkikin.- vahvistaa
taas uskoa siihen, että me suomalaiset ollaan todellisia Venäjän asiantuntijoita.
Pyssyttele Karjalassa, sitähän saa ykkösenäkin teille b-luokan sivareille:)
tv mapko - aktov
vahvistaa kirjoitti:
taas uskoa siihen, että me suomalaiset ollaan todellisia Venäjän asiantuntijoita.
Pyssyttele Karjalassa, sitähän saa ykkösenäkin teille b-luokan sivareille:)
tv mapkoPerustelepa vähän tota kommenttia mitä heitit. Puhu sitten vasta karjala ykkösestä. Ruvetaanko keskustelemaan? Ei ole kiire, kerää tietoa kavereilta, netistä ym. Odotan...
aktov kirjoitti:
Perustelepa vähän tota kommenttia mitä heitit. Puhu sitten vasta karjala ykkösestä. Ruvetaanko keskustelemaan? Ei ole kiire, kerää tietoa kavereilta, netistä ym. Odotan...
perusteleppa ite toi venäläinen ruletti juttus. kova on miehellä luotto alkoa kohtaan jos meinaat että siellä paskaa myydään. ja jos saan kysyä niin mitä kirkkaita itse juot jos juot?
- aktov
N.Khomutov kirjoitti:
perusteleppa ite toi venäläinen ruletti juttus. kova on miehellä luotto alkoa kohtaan jos meinaat että siellä paskaa myydään. ja jos saan kysyä niin mitä kirkkaita itse juot jos juot?
"//kova on miehellä luotto alkoa kohtaan jos meinaat että siellä paskaa myydään."//
Missä kohtaa kirjoitin, mitä väität? (taidat olla sekaisin) Ymmärsit asian täysin väärinpäin. Jos ostan viinaa se on koskenkorvaa. Venäläisiä votkia olen lipitellyt ihan riittävästi, jotta voin sanoa että kossu on kossu edelleenkin. Jos löytyy hinta/laatu suhteessa parempaa niin alan juomaan sitä. Venäläisissä ei sitä ole. - Parasoonakki
arvo-poika kirjoitti:
tehdään votka nykyään pirtuun joten sen laatu on niin ja näin.....
Mihin se sitten Suomessa tehdään?
Parasoonakki kirjoitti:
Mihin se sitten Suomessa tehdään?
se pitäisi tehdä viljasta,mutta en tiedä varmasti.kossu tehtiin meilä kotikylässä aikanaan perunasta,mutta nykyään se tehdän viljasta.
- Parasonkki
arvo-poika kirjoitti:
se pitäisi tehdä viljasta,mutta en tiedä varmasti.kossu tehtiin meilä kotikylässä aikanaan perunasta,mutta nykyään se tehdän viljasta.
Mutta siitä viljasta taidetaan kuitenkin tehdä ensin pirtua, josta varsinainen kossu sitten blandataan:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Koskenkorvan_viina
http://www.altiacorporation.com/altia/altiacorp.nsf/sivut/AltiaProduction?OpenDocument&cid=Content586EB
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823283
- 922965
- 532232
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201665- 191594
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..101538Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein221428Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61368Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131361Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351335