Luin viimeksi kirjaa....

Hei,,minusta olisi mukavaa jos kertoisitte millaisista kirjoista pidätte ja mitä olette lukeneet viimeksi..Itse osui sellainen kirja kirjastossa käteeni,kuin "Siipirikko" ,löysin alennusmyynnistä siihen jatkon "Hiljaiset vedet"
kirj.Jennifer Lauck. Kirjat kertovat sisaruksista,
joiden elämänkohtaloita sattumukset ja ymmärtämättömät, rakkaudettomat ihmiset ohjaavat.. kovalla kädellä..Ovat olleet oikein mielenkiintoiset
kirjat..Sitten olen lukenut näitä Sinikka Nopolan tamperelaiskeskusteluja " Eilan ja Rampen" elämästä..Saa nauraa .. voi hyvänen aika..hauskoja juttuja..No kertokaahan vuorostanne..Moi taas..
Terveisin Irkku

38

1990

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aupA

      Viittaan Erakoituminen-ketjuun, johon panin eilisiltana vaatimattomia ajatuksia lukemastani. En millään viitsi sitä tähän toistaa.
      Lukeminen kasvattaa sisäistä energiaa ja lisää hyvän olon tunnetta.

      • Likka321

        Kyllä kirjasto minunkin mielipaikkojani on, ja kirjastothan palvelevat kaikkia ikäryhmiä , kaikenkuntoisia ja vielä ilmaiseksi. Soisin verorahojamme vain paljon enemmän käyettävän kirjastojen kehittämiseen.Tässähän voisi olla vaikka vaaliteema. Kirjastoautokin on hieno palvelu ja palvelee syrjäseutujenkin ihmisiä.Joitakin oman kirjastoni kirjoja luen useaan ketaan.Yleensä luen saman kirjailijan teoksia tai teemoiltaan samoja romaaneja peräkkäin.Kerroinkin Irkulle, että luen parhaillaan Marianne Fredriksonin kirjaa "Anna, Hanna ja Johanna" , taalainmaalaisen äidin , hänen tyttärensä ja tyttärentyttärensä tarinaa.Seuraavaksi ajattelin lukea niinikään uudelleen ruotsalaisen Lars Sundin
        romaanit " Colorade Avenue", "Kaupanpitäjän poika" ja "Erikin kirja".
        Kylläpä kuulosti romanttiselta tuo kirjalähetys vuosikymmenten takaiselle tyttöystävälle - voi kunpa minunkin postilaatikkooni kolahtaisi sellainen yllätys!


      • Likka321 kirjoitti:

        Kyllä kirjasto minunkin mielipaikkojani on, ja kirjastothan palvelevat kaikkia ikäryhmiä , kaikenkuntoisia ja vielä ilmaiseksi. Soisin verorahojamme vain paljon enemmän käyettävän kirjastojen kehittämiseen.Tässähän voisi olla vaikka vaaliteema. Kirjastoautokin on hieno palvelu ja palvelee syrjäseutujenkin ihmisiä.Joitakin oman kirjastoni kirjoja luen useaan ketaan.Yleensä luen saman kirjailijan teoksia tai teemoiltaan samoja romaaneja peräkkäin.Kerroinkin Irkulle, että luen parhaillaan Marianne Fredriksonin kirjaa "Anna, Hanna ja Johanna" , taalainmaalaisen äidin , hänen tyttärensä ja tyttärentyttärensä tarinaa.Seuraavaksi ajattelin lukea niinikään uudelleen ruotsalaisen Lars Sundin
        romaanit " Colorade Avenue", "Kaupanpitäjän poika" ja "Erikin kirja".
        Kylläpä kuulosti romanttiselta tuo kirjalähetys vuosikymmenten takaiselle tyttöystävälle - voi kunpa minunkin postilaatikkooni kolahtaisi sellainen yllätys!

        Kirjasto on juuri sellainen kaiken kansan kulttuurilaitos, jonka kynnys ei ole kenellekään liian korkea ja josta jokainen ikään, sukupuoleen tai koulutukseen katsomatta löytää haluamansa.

        Itse olen kolmannen polven lainaaja. Tien kirjastoon äiti opetti minulle jo silloin, kun olin vasta kuvienkatseluiässä. Siirsin saamani "kulttuuriperinnön" lapsilleni, ja nyt on lapsenlapset kukin vuorollaan jo vauvaikäisestä "kotoutettu" kirjastoon, ja kaikki ovat innokkaita lainaajia ja lukijoita.

        Tämä ikä on ihana! Nyt voi hyvällä omallatunnolla kantaa kirjoja kotiin, ja aina me mieheni kanssa olemmekin nokka kirjassa kiinni. Olemmme kaikkiruokaisia ja usein valintasysteemimme onkin entten-tentten-teelika-mentten.
        Silläkin tavalla löytää joskus yllättäviä helmiä, joista on mukava vaihtaa mielipiteitä ja samalla löytää niitä yllätyksiä myös elämäntoverista, jota on kuvitellut lukevansa kuin avointa kirjaa.


      • merimona1
        Venlastiina kirjoitti:

        Kirjasto on juuri sellainen kaiken kansan kulttuurilaitos, jonka kynnys ei ole kenellekään liian korkea ja josta jokainen ikään, sukupuoleen tai koulutukseen katsomatta löytää haluamansa.

        Itse olen kolmannen polven lainaaja. Tien kirjastoon äiti opetti minulle jo silloin, kun olin vasta kuvienkatseluiässä. Siirsin saamani "kulttuuriperinnön" lapsilleni, ja nyt on lapsenlapset kukin vuorollaan jo vauvaikäisestä "kotoutettu" kirjastoon, ja kaikki ovat innokkaita lainaajia ja lukijoita.

        Tämä ikä on ihana! Nyt voi hyvällä omallatunnolla kantaa kirjoja kotiin, ja aina me mieheni kanssa olemmekin nokka kirjassa kiinni. Olemmme kaikkiruokaisia ja usein valintasysteemimme onkin entten-tentten-teelika-mentten.
        Silläkin tavalla löytää joskus yllättäviä helmiä, joista on mukava vaihtaa mielipiteitä ja samalla löytää niitä yllätyksiä myös elämäntoverista, jota on kuvitellut lukevansa kuin avointa kirjaa.

        Jossain Tv- ohjelmassa, olisiko ollut uutislähetyksen yhteydessä, oli maininta kirjailijoiden halusta säilyttää kirja perinteisenä kirjakaupasta ostettavana kirjana tai kirjastosta lainattavana.
        Nykyisnhän saa luke joitakin kirjoja netistäkin.
        Itse olen kirjaston suurkuluttaja. Ystävile ja sukulaisille olen kyllä alkanut viestittää, ettei nyt johonkin aikaan kirjaa lahjaksi, sillä mweillä on tuhansia niteitä, olenhan keräilijäkin, lukuharrastukseni lisäksi.
        Lukeminen kyllä kannattaa aina, - edelleenkin.


      • Atolfia
        Likka321 kirjoitti:

        Kyllä kirjasto minunkin mielipaikkojani on, ja kirjastothan palvelevat kaikkia ikäryhmiä , kaikenkuntoisia ja vielä ilmaiseksi. Soisin verorahojamme vain paljon enemmän käyettävän kirjastojen kehittämiseen.Tässähän voisi olla vaikka vaaliteema. Kirjastoautokin on hieno palvelu ja palvelee syrjäseutujenkin ihmisiä.Joitakin oman kirjastoni kirjoja luen useaan ketaan.Yleensä luen saman kirjailijan teoksia tai teemoiltaan samoja romaaneja peräkkäin.Kerroinkin Irkulle, että luen parhaillaan Marianne Fredriksonin kirjaa "Anna, Hanna ja Johanna" , taalainmaalaisen äidin , hänen tyttärensä ja tyttärentyttärensä tarinaa.Seuraavaksi ajattelin lukea niinikään uudelleen ruotsalaisen Lars Sundin
        romaanit " Colorade Avenue", "Kaupanpitäjän poika" ja "Erikin kirja".
        Kylläpä kuulosti romanttiselta tuo kirjalähetys vuosikymmenten takaiselle tyttöystävälle - voi kunpa minunkin postilaatikkooni kolahtaisi sellainen yllätys!

        tuon Fredriksonin kirjan ja pidin siitä kovasti. Pitäisikin katsoa seuraavan kerran kirjastosta, onko hänellä muita teoksia. Pidin hänen tyylistään.
        Lopetin juuri Brownin "Da Vinci-koodin". Mielenkiintoinen alusta loppuun. Varmaan kaikille tuttu teos. Sain sen lainaan tyttäreltäni.

        Nyt aloitan saman kirjailin "Enkelit ja demonit".
        Lienee hieman samantapainen kuin tuo hänen aikaisempi kirjansa. Paksu kirja, riittää lukemista pitkäksi aikaa.

        Lukeminen on sellainen ajanviete, että koskaan et tunne itseäsi yksinäiseksi.


      • mirjamarja
        merimona1 kirjoitti:

        Jossain Tv- ohjelmassa, olisiko ollut uutislähetyksen yhteydessä, oli maininta kirjailijoiden halusta säilyttää kirja perinteisenä kirjakaupasta ostettavana kirjana tai kirjastosta lainattavana.
        Nykyisnhän saa luke joitakin kirjoja netistäkin.
        Itse olen kirjaston suurkuluttaja. Ystävile ja sukulaisille olen kyllä alkanut viestittää, ettei nyt johonkin aikaan kirjaa lahjaksi, sillä mweillä on tuhansia niteitä, olenhan keräilijäkin, lukuharrastukseni lisäksi.
        Lukeminen kyllä kannattaa aina, - edelleenkin.

        Taitaaa jäädä jokaiselle yhteen kirjaan, jos kokeilee ruudulta lukemista.
        Tietysti voisi tulostaa kirjan sivu sivulta, mutta eiköhän valmiiksi sidottu olisi sekä edullisempi että helpompi.

        Mutta netistä lukeminen on kyllä aivan mahdoton ajatus pitkän päälle.
        Kirja luetaan mukavasti sohvan nurkassa, tai tyynyjen varassa peiton alla, eikä konttorituolilla nenä näyttöpäätteessä!

        Vai mitäs sanotte.


      • luettu äänikirja
        mirjamarja kirjoitti:

        Taitaaa jäädä jokaiselle yhteen kirjaan, jos kokeilee ruudulta lukemista.
        Tietysti voisi tulostaa kirjan sivu sivulta, mutta eiköhän valmiiksi sidottu olisi sekä edullisempi että helpompi.

        Mutta netistä lukeminen on kyllä aivan mahdoton ajatus pitkän päälle.
        Kirja luetaan mukavasti sohvan nurkassa, tai tyynyjen varassa peiton alla, eikä konttorituolilla nenä näyttöpäätteessä!

        Vai mitäs sanotte.

        Voi tehdä jotakin tai olla vaikka silmät kiinni.


      • mirjamarja kirjoitti:

        Taitaaa jäädä jokaiselle yhteen kirjaan, jos kokeilee ruudulta lukemista.
        Tietysti voisi tulostaa kirjan sivu sivulta, mutta eiköhän valmiiksi sidottu olisi sekä edullisempi että helpompi.

        Mutta netistä lukeminen on kyllä aivan mahdoton ajatus pitkän päälle.
        Kirja luetaan mukavasti sohvan nurkassa, tai tyynyjen varassa peiton alla, eikä konttorituolilla nenä näyttöpäätteessä!

        Vai mitäs sanotte.

        Olen ehdottomasti alkuperäisten kirjojen kannalla.
        Eihän nettikirjaa voi illalla ottaa sänkyynkään.


    • beataB*

      Aulikki Oksanen: Piispa Henrikin sormi

      Mehukas ja kuvitettu, sarjakuvamainen katselukirja,
      joka on helppo ”lukea” huononäköisenkin.

      Se on omaelämäkerrallinen "Mistä perin siivet, mistä sarvet?"

      Hän piirtää itsensä siivekkäänä sarvipäänä,
      joka kaivaa ensin esiin juuriaan ja matkaa sitten läpi 60- 70 luvun.

      Se on elävöitetty myös valokuvin, postikortein.

      Hauska ja erilainen lukuelämys.

    • Aarre

      Joulupukki toi tämän uusimman. Se on ihan vähän kesken vielä.

      Tuntematon Sotilas ja Täällä Pohjan tähden alla ovat mielilukemistani. Ja Historia kiinnostaa.

      • eevakaarina

        Luin Tuntemattoman sotilaan sen ilmestyttyä 50-luvulla. Nyt luin sensuroimattoman Linnan Sotaromaanin. Eipä siinä paljon ollut lisää aikaisempaan.
        Pohjantähdestä pidän kovasti.


    • Catleija2

      Me tämän ikäiset, joiden lukuharrastusta ei tv nuoruudessa pilannut, olemme lukeneet paljon. Mutta nyt olen huomannut, että keskittyminen romaanien lukuun ei tahdo oikein onnistua. Viimeinen paksu opus, jonka luin oli Da Vinchi koodi. Luin sen vain sen aiheuttaman julkisuuden vuoksi.
      Yöpöydällä on aina jokin kirja, jota luen pätkän ennen nukkumaan menoa. Hyvät unet antoi leppoisa Kaikenkarvaiset ystäväni kirja, josta myös tv-sarja nähty.
      Olen alkanut koluta uudelleen kirjahyllyni kirjoja. Niitä voi lukea uudelleen, koska edellisestä lukukerrasta on kulunut jo vuosikymmen tai kymmeniä.

      Viimeksi tällainen kirja oli japanilaisen kirjailijan Osamu Dazain kirja Tsugaru, kulkija käy kotona. Kirja vie Japaniin, sitä lukiessaan tavoittaa hyvin eksoottisen tunnelman. Siinä saa tutustua japanilaiseen perinteeseen. Se on enemmän kuin matkakertomus. Siinä on havahduttavaa pohdintaa elämän peruskysymyksistä.

      Toinen kirja, jonka olen uudelleen lukenut, on brasilialaisen entisen munkin Giovenardin romaani Kielletty mies. Luin sen kuusi vuotta sitten viimeksi. Se on koskettava kertomus oman tien löytämisestä ja irtautumisesta siitä järjestelmästä, johon hän oli sidottu lapsuudesta asti.

      • aupA

        Vanhemmiten ovat alkaneet faktat voittaa. Nuoruus oli fiktioita täynnä.
        Tähän mennessä on jo koettu ja nähty omassakin elämässä.
        Elämäkertoja lukiessa voi peilata omia vaiheitaan ja aikakausia.


      • eevakaarina
        aupA kirjoitti:

        Vanhemmiten ovat alkaneet faktat voittaa. Nuoruus oli fiktioita täynnä.
        Tähän mennessä on jo koettu ja nähty omassakin elämässä.
        Elämäkertoja lukiessa voi peilata omia vaiheitaan ja aikakausia.

        Olen huomannut saman, että esim. historia ja elämäkerrat kiinnostavat. Joku aika sitten luin Järnefeltin Vanhempieni romaani ja pidin kovasti.


      • sen vuoksi...
        aupA kirjoitti:

        Vanhemmiten ovat alkaneet faktat voittaa. Nuoruus oli fiktioita täynnä.
        Tähän mennessä on jo koettu ja nähty omassakin elämässä.
        Elämäkertoja lukiessa voi peilata omia vaiheitaan ja aikakausia.

        Pakko kertoa: sain pojanpojaltani joululahjaksi kirjasen "Nettideittailijan eloonjäämisopas".
        Kaikki remahdimme aikamoiseen nauruun. Että keksikin - ja osui oikeaan!
        Taisi olla pitkään aikaan nopeimmin lukemani kirja.

        Olen samaa mieltä Catleijan kanssa, entistä kirjojen ahmijaa kirjojen lukeminen ei enää niin kiinnosta. Enkö jaksa enää keskittyä, vai! On niin paljon muuta mielenkiintoisempaa ajanviettoa jotenkin olevinaan... jopa ristikotkin!!!


    • Uutissi turust

      haettavissa, sain juuri viestin,(murrepalstan innoittamana varasin kirjastosta.)

      • Kun olet hakenut ja lukenut vaaraamasi kirjan, jaat varmaan siitä iloa meille muillekin murrepalstalaisille. Alkukielellä tietysti.


      • Venlastiina kirjoitti:

        Kun olet hakenut ja lukenut vaaraamasi kirjan, jaat varmaan siitä iloa meille muillekin murrepalstalaisille. Alkukielellä tietysti.

        Tulipa hyvä mieli,kun huomasitte tämän aloitukseni..
        Kirjat ovat olleet minulle tärkeä henkireikä koko
        elämäni ajan..En varmaan ilman niitä ,olisi pystynyt pitämään positiivistä mieltäni yllä..Yksi kirja,joka on jäänyt mieleeni ja luen sitä uudestaan silloin tällöin, on kirja "Vihreä oli laakksoni" kirj.
        Richard Llewellyn.Siinä kirjassa on niin hieno tunnelma,vaikka henkilöille tapahtuu kaikenlaista,
        niin pohjasävy on lämmin.Jos löytyy kirjastosta,niin
        lukekaa..On tosi vanha kirja,,en tiedä onko enää missään..Kirjasto on ihana paikka..Lapsena kävin aina Kallion kirjastossa ja vietin siellä aikaani.
        Nyt minulla on kirjasto juuri vastapäätä,joten on lyhyt matka.,Mukavia lukuhetkiä teille! Terv.Irkku


      • uzma-m
        irkku-37 kirjoitti:

        Tulipa hyvä mieli,kun huomasitte tämän aloitukseni..
        Kirjat ovat olleet minulle tärkeä henkireikä koko
        elämäni ajan..En varmaan ilman niitä ,olisi pystynyt pitämään positiivistä mieltäni yllä..Yksi kirja,joka on jäänyt mieleeni ja luen sitä uudestaan silloin tällöin, on kirja "Vihreä oli laakksoni" kirj.
        Richard Llewellyn.Siinä kirjassa on niin hieno tunnelma,vaikka henkilöille tapahtuu kaikenlaista,
        niin pohjasävy on lämmin.Jos löytyy kirjastosta,niin
        lukekaa..On tosi vanha kirja,,en tiedä onko enää missään..Kirjasto on ihana paikka..Lapsena kävin aina Kallion kirjastossa ja vietin siellä aikaani.
        Nyt minulla on kirjasto juuri vastapäätä,joten on lyhyt matka.,Mukavia lukuhetkiä teille! Terv.Irkku

        lapsena ja nuorena luin lainaston melkein kaikki kirjat ja kotimatkalla tienpiantaretta kavellessani lluin melkein yhden kirjan loppuun,silloin ei ollut paljon liikennetta.
        Nykyisin on vaikeata kesittya lukemiseen ja luen osia sielta ja taalta,parhaillaan teen vertailuja Bill Clintonin: My Life,Hillaryn:Living History ja Madeline Albright:Madam Secretary,ne antavat lisa valoa Clintonin aikakaudelle.


      • uzma-m kirjoitti:

        lapsena ja nuorena luin lainaston melkein kaikki kirjat ja kotimatkalla tienpiantaretta kavellessani lluin melkein yhden kirjan loppuun,silloin ei ollut paljon liikennetta.
        Nykyisin on vaikeata kesittya lukemiseen ja luen osia sielta ja taalta,parhaillaan teen vertailuja Bill Clintonin: My Life,Hillaryn:Living History ja Madeline Albright:Madam Secretary,ne antavat lisa valoa Clintonin aikakaudelle.

        lukemiseen on kaikonnut.
        Olen lukenut paljon ennen tätä nykyistä taidottomuuttani, miten tähän olen joutunut,sitä on vaikea ymmärtää.
        Kirjat yöpöydällä odottavat, mutta kun yritän lukea, huomaan ajatuksien lentävän taivaan tuulissa.
        Historia ja elämänkerrat ovat mielilukemistani.


      • uutissi turust
        Venlastiina kirjoitti:

        Kun olet hakenut ja lukenut vaaraamasi kirjan, jaat varmaan siitä iloa meille muillekin murrepalstalaisille. Alkukielellä tietysti.

        täällä jos hissi on rikki niin huoltomies laittaa tylyn lapun, Hissi on rikki.

        Turussa; Lähin toimiva hissi on naapuri talossa.
        ertoo paljon mite huolehtivia ystävälliset turkulaiset ova.


      • laadukaskin
        uutissi turust kirjoitti:

        täällä jos hissi on rikki niin huoltomies laittaa tylyn lapun, Hissi on rikki.

        Turussa; Lähin toimiva hissi on naapuri talossa.
        ertoo paljon mite huolehtivia ystävälliset turkulaiset ova.

        Ompa Turussa laadukasta asiakaspalvelua.
        Toimiiko kirjasto yhtä hyvin?


      • Uutissi turust
        laadukaskin kirjoitti:

        Ompa Turussa laadukasta asiakaspalvelua.
        Toimiiko kirjasto yhtä hyvin?

        Turkulainen mies kysysi onks kirjaa nimeltä "Mies on perheen johtaja"
        kirjaston hoitaja vastasi "satukirjat on lasten osastolla".


      • Catleija2
        uutissi turust kirjoitti:

        täällä jos hissi on rikki niin huoltomies laittaa tylyn lapun, Hissi on rikki.

        Turussa; Lähin toimiva hissi on naapuri talossa.
        ertoo paljon mite huolehtivia ystävälliset turkulaiset ova.

        Kaikkest tuaremmat uutiset ova sit tääl, olkka hyvä!
        http://www.radiosata.fi/?area=uutissi


      • uudissi turust
        Catleija2 kirjoitti:

        Kaikkest tuaremmat uutiset ova sit tääl, olkka hyvä!
        http://www.radiosata.fi/?area=uutissi

        olen iäkäns päinvastois kuin sinä, laitoin suosikeihin tuon. enämpi ei ouklulaine häiridse durgulaisia?!


      • igä pävän

      • uutissi turust
        Catleija2 kirjoitti:

        Kaikkest tuaremmat uutiset ova sit tääl, olkka hyvä!
        http://www.radiosata.fi/?area=uutissi

        luen kyllä.


      • uutissi turust

      • Catleija2
        uudissi turust kirjoitti:

        olen iäkäns päinvastois kuin sinä, laitoin suosikeihin tuon. enämpi ei ouklulaine häiridse durgulaisia?!

        Essää mittän häirinny ol. Mist sää simmotti olet päähäs saanu. Jos tommossi hauskoi jutui jostai löytää, ni ilmoill ne on saatava. Tääl on muuteski iha liia vakava fiilinki.Ett, terveissi vaa sinne Oulusse päi.
        yks hassu turkulaine muija


      • uutissi turust
        Catleija2 kirjoitti:

        Essää mittän häirinny ol. Mist sää simmotti olet päähäs saanu. Jos tommossi hauskoi jutui jostai löytää, ni ilmoill ne on saatava. Tääl on muuteski iha liia vakava fiilinki.Ett, terveissi vaa sinne Oulusse päi.
        yks hassu turkulaine muija

        ainua kirija mitä oli 10 vuotta sitte painettu
        johan turkulainen ulukua sen ossaa, eikä jaksa lukia, sen sauin kässii tämmöne ulukosudeettiturrkulainen". Toivon kuitenki et joku huumorin silta on vielä voimasa.


    • ettei yhtään kirjaa tule luetuksi.Saa nähdä tylsyykö mielikuvitus.Kirjoja on nytkin lainassa lähes viisi en muista,osasta luen aina luvun kun alan nukkumaan.Nyt en malta vasta päässyt kotiin.

    • Mielevä hidalgo Manghalainen

      niin ihmettelin miten satoja vuosia sitten kirjoitettu kirja voi olla tänä päivänä niin mielenkiintoinen luettava, kaikessa mielettömyydessään. Ihminen ei muutu vaikka ajat muuttuvat.

    • Likka321

      Luin juuri 2- ja 4-vuotiaille tyttärenpojilleni päiväunilukemiseksi mainiota Aino Havukaisen ja Sami Toivosen Patu ja Tatu -sarjaa. Vaarikin lukee sitä lapsille mielellään, sillä siinä on mielikuvituksellisia teknisiä vempaimia ja valtavasti yksityiskohtia. Lapsi löytää kirjasta joka kertaa uusia pikkujuttuja, sillä kuvitus on suorastaan rösyilevän runsasta, silti raikasta. Kieli on selkeää, mutta kehittävää. 2-vuotias etsii aina joka sivulle piilotetun tutin. Tämä kirjasarja on olut myös lasten ja nuorten Finlandia-ehdokkaana.Nämä Outolan pojat avaavat aikuisille tuoreita näkökulmia maailmaan, aluksi Veeran opastuksella.

    • my.mm.eli

      kirjoittaja Teresita Sparre Currie (K G Mannerheimin sukua hänkin) on viimeisin loppuunlukemani kirja. Suosittelen kaikille joita mennyt aika kiinnostaa. Kirja kertoo Mannerheimien lapsuudesta 1880 - luvulla ko. kartanossa.

      Da Vinci-koodin luin nyt vasta saatuani sen joululahjaksi, tyttäreltäni minäkin! En silloin ollut kiinnostunut kun se ilmestyi, jotenkin se kohu kirjasta minua tympäisi silloin. Mutta ihan hyvä dekkariksi, sitä graalia etsittiin ja ruumiita tuli! No, mysteereistä ja merkeistä saa kukin olla ihan mitä mieltä tykkää ;)

      Parhaillaan luen (loppupuolella jo) Jukka Tarkan kirjoittamaa: Kansallinen kolkuttaja, L A Puntilan yhteiskunnallinen elämäntyö. Hyvin mielenkiintoista poliittista historiaa alkaen 40-luvulta, aina 70-luvulle saakka. Avartavaa näkökulmaa, politiikan ja akateemisen elämän taustoihin ;)

      Odottamassa on J K Paasikivi valtiomiehen elämäntyö osa 4. (jonka olen lukenut jo aikaisemminkin, nyt uusintana)

      Ja odottamassa myös Erik Wahlström: Tanssiva pappi. Kertoo Uno Cygnaeuksen elämästä.

      Välipaloina lukaisen aina jonkin dekkarin. Nyt on pöydällä Remeksen 6/12 jota en ole vielä aloittanut.
      Kirjastosta tilauksessa on Laila Hirvisaaren viimeisin: Myrskyn edellä ja täältä vinkkinä saatuna juuri varasin S Nopolan tamperelaistarinoinnin: Taivaallinen kassi ja muita esineitä. Liekö tuo juuri se josta mainitsit edellä.

      Tämä on mainio ketju, kiitos irkku-37 avauksestasi. Toivottavasti jatkat, varmaan lukuvinkkejä kaipaavia löytyy muitakin.

      Niin, minä luen tosi paljon, ja harmittelen vain sitä, että kaikkia mielenkiintoisia kirjoja ei millään ehdi lukea :DDD

    • Likka321

      Sain juuri luetuksi Lars Sundin teokset Colorado Avenue ja Puodinpitäjän poika. Niitten pohjalta tehty elokuva saa ensi-iltansa syksyllä 2007.Ohjaaja on Claes Olsson ja päärooleissa mm. Nicke Lignell (joka loukkaantui vakavasti kolarissa) sekä Irina Björklund.Teokset kertovat pohjanmaalaisen Hannan ja hänen jälkeläistensä tarinaa 1800-luvun lopulta kieltolain aikaan.Hanna meni 18-vuotiaana Amerikkaan ja palasi sieltä vaurastuneena. Kirjoista pidin todella, ja saa nähdä, minkälainen elämys filmi on. Ainahan se ei onnistu, kuten mielestäni esim. Kari Hotakaisen Juoksuhaudantie.

      • Hei taas! tässä mietin,,mitkä kirjat ovat olleet todella hyvät..On kaksi kirjaa ,jotka tulee
        mieleeni; kirjailija on Pat Conroy ja kirjat
        Vuorovetten Prinssi,siitä on tehty elokuvakin ja
        Aaltojen soitto.Ovat todella hyvät,pidin niistä.
        Aaltojen soitosta jäi ajatus mieleeni:"Rakkaus ei ole oikein minkään arvoista,jos sitä ei osoiteta
        teoilla." Kirjat ovat aika paksut,että hieman aikaa on varattava,,kun niitä alkaa lukea.Sitten piristykseksi voi lukea tamperelaismurteella
        kirjoitettuja Sinikka Nopolan kirjoja; "Ei tehrä
        tästä ny numeroo","Se on myöhäistä ny" ja"Kyä
        tässä jotain häikkää O" Eila ja Rampe keskustelevat kaikenlaisista jutuista,mitä tulee mieleen.Hauskoja ovat! Ei voi olla nauramatta !
        Hei taas,,Terveisin Irkku


    • Likka321

      Huomennahan jaetaan kirjallisuuden Runeberg-palkinto. Katselin ehdokaslistaa ja ilokseni on kaksi runokirjaa mukana. Johanna Venho on hiukan tuttukin. Runot elävät nyt kukoistuskautta. Nykyrunoilijoista ehdoton suosikki on Ilpo Tiihonen, pidän myös Laitilan murteella kirjoittavasta Heli Laaksosesta ja Tommy Tabermannistakin.

      • Ville von Venkura

        Ruuneperikö sen jakoi vai sai?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      325
      2695
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      87
      2022
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1590
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1134
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      992
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      963
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      930
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      863
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      822
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      724
    Aihe