Vinyylit CD:lle

Mikä olisi yksinkertainen tapa, menetelmä, siirtää vanhat lp-vinyylit cd levylle. Onko jokin laite ja minkä hintainen. Tietääkseni jotkut ao.liikeyritykset suorittavat näitä siirtoja mutta hinnakkaasti.

6

2376

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eli otat äänen linjatasoisista ulostulosta tai jos sitä ei ole, kuulokeliitännästä ja viet tietokoneen linjasisääntuloon. Ohjelmana voit käyttää vaikka Audacityä.

Tekijänoikeuslaki estää firmoja tekemästä tuota sinun puolestasi. Erilaiset siirrot tehdään vain materiaaliin, johon asiakkaalla on tekijänoikeus (lähinnä kotivideoihin).

• project

mulla käytössä magix audio cleaning jota olen käyttänyt menestyksekkäästi c-kasettien ja radio-ohjelmien taltiointiin...

• HyväJaHelppo

MAGIX Audio Cleaning Lab on tuohon puuhaan tehty ohjelma, kaupallinen, mutta hinta on todella edullinen.

Osaa mm. laittaa itse indeximerkit kappaleiden väliin ja oikeasti toimiva velho puhdistaa äänen rätinöistä ja suhinoista, käsisäädöillä voi vielä itse halutessa parannella soundia. Ei oikein hommaa enää tuon helpommaksi voi saada. Soitat vain levyn ohjelmaan ja poltat CD:lle tai muunnat esim. mp3 muotoon.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=15674

• Roikka

Olen siirtänyt kymmenkunta vinyyliä cd:lle seuraavasti.

Levysoitin on yhdistettynä vahvistimen PHONO-liitäntään. Vahvistimen ulostuloista menee johto äänikorttiin.

Äänitän piisit Audiograbber-ohjelmalla (ilmainen). Tuloksena on Wav-tiedostoja.

Tiedostojen siivoukseen käytän toista ohjelmaa. Leikkaan ylimääräiset piisien aluista ja lopuista ja poistan rätinät ohjelmassa olevalla suodattimella. Itselläni on Acon Acoustica niminen ohjelma joka maksoi noin 40 dollaria. Joku muu ohjelma voi olla yhtä hyvä mutta kun en ole muita kokeillut.

Lopuksi poltan Wav-tiedostoista musiikki-cd:n tai/ja muutan ne MP3:ksi.

Kyllä siinä yksi ilta menee levyä kohden joten ei kannata siirtää levyjä jotka on jo julkaistu CD:nä.

• ubsista

USB-liitäntäinen levari maksaa noin 180 e.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      144
      3641
    2. "Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?

Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?
      Ikävä
      72
      2206
    3. Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin

Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p
      Maailman menoa
      64
      1938
    4. Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!

Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am
      Maailman menoa
      97
      1911
    5. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      19
      1869
    6. Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %

Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.
      Maailman menoa
      9
      1714
    7. Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin

Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m
      Maailman menoa
      17
      1581
    8. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      79
      1564
    9. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      11
      1370
    10. Mahonselän jäät - Saaristokunta Lieksa brutaalisti kriisin partaalla!

Lieksan loppuvuoden hyvän kehityksen jälkeen ei olisi uskonut että palstan ahkerista kommentoijista huolimatta matkailu
      Lieksa
      125
      1353
    Aihe