Vinyylit CD:lle

Mikä olisi yksinkertainen tapa, menetelmä, siirtää vanhat lp-vinyylit cd levylle. Onko jokin laite ja minkä hintainen. Tietääkseni jotkut ao.liikeyritykset suorittavat näitä siirtoja mutta hinnakkaasti.

6

2367

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eli otat äänen linjatasoisista ulostulosta tai jos sitä ei ole, kuulokeliitännästä ja viet tietokoneen linjasisääntuloon. Ohjelmana voit käyttää vaikka Audacityä.

Tekijänoikeuslaki estää firmoja tekemästä tuota sinun puolestasi. Erilaiset siirrot tehdään vain materiaaliin, johon asiakkaalla on tekijänoikeus (lähinnä kotivideoihin).

• project

mulla käytössä magix audio cleaning jota olen käyttänyt menestyksekkäästi c-kasettien ja radio-ohjelmien taltiointiin...

• HyväJaHelppo

MAGIX Audio Cleaning Lab on tuohon puuhaan tehty ohjelma, kaupallinen, mutta hinta on todella edullinen.

Osaa mm. laittaa itse indeximerkit kappaleiden väliin ja oikeasti toimiva velho puhdistaa äänen rätinöistä ja suhinoista, käsisäädöillä voi vielä itse halutessa parannella soundia. Ei oikein hommaa enää tuon helpommaksi voi saada. Soitat vain levyn ohjelmaan ja poltat CD:lle tai muunnat esim. mp3 muotoon.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=15674

• Roikka

Olen siirtänyt kymmenkunta vinyyliä cd:lle seuraavasti.

Levysoitin on yhdistettynä vahvistimen PHONO-liitäntään. Vahvistimen ulostuloista menee johto äänikorttiin.

Äänitän piisit Audiograbber-ohjelmalla (ilmainen). Tuloksena on Wav-tiedostoja.

Tiedostojen siivoukseen käytän toista ohjelmaa. Leikkaan ylimääräiset piisien aluista ja lopuista ja poistan rätinät ohjelmassa olevalla suodattimella. Itselläni on Acon Acoustica niminen ohjelma joka maksoi noin 40 dollaria. Joku muu ohjelma voi olla yhtä hyvä mutta kun en ole muita kokeillut.

Lopuksi poltan Wav-tiedostoista musiikki-cd:n tai/ja muutan ne MP3:ksi.

Kyllä siinä yksi ilta menee levyä kohden joten ei kannata siirtää levyjä jotka on jo julkaistu CD:nä.

• ubsista

USB-liitäntäinen levari maksaa noin 180 e.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      39
      5047
    2. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      158
      2718
    3. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      106
      2262
    4. Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit

https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen
      Maailman menoa
      25
      1770
    5. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      79
      1753
    6. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      29
      1657
    7. Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin

Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma
      Maailman menoa
      67
      1495
    8. Mikä on sinun ja kaivattusi ikä

💕💕💕💕
      Ikävä
      82
      1484
    9. Miksi rakastuit ?

Kyseiseen naiseen?
      Ikävä
      73
      1448
    10. Mun on pakko uskaltaa

Mikäköhän olisi pahin skenaario, jos vain laittaisin hänelle viestin, et haluan jutella meistä? Se, että hän vastaisi, e
      Ikävä
      82
      1421
    Aihe