Vinyylit CD:lle

Mikä olisi yksinkertainen tapa, menetelmä, siirtää vanhat lp-vinyylit cd levylle. Onko jokin laite ja minkä hintainen. Tietääkseni jotkut ao.liikeyritykset suorittavat näitä siirtoja mutta hinnakkaasti.

6

2403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eli otat äänen linjatasoisista ulostulosta tai jos sitä ei ole, kuulokeliitännästä ja viet tietokoneen linjasisääntuloon. Ohjelmana voit käyttää vaikka Audacityä.

Tekijänoikeuslaki estää firmoja tekemästä tuota sinun puolestasi. Erilaiset siirrot tehdään vain materiaaliin, johon asiakkaalla on tekijänoikeus (lähinnä kotivideoihin).

• project

mulla käytössä magix audio cleaning jota olen käyttänyt menestyksekkäästi c-kasettien ja radio-ohjelmien taltiointiin...

• HyväJaHelppo

MAGIX Audio Cleaning Lab on tuohon puuhaan tehty ohjelma, kaupallinen, mutta hinta on todella edullinen.

Osaa mm. laittaa itse indeximerkit kappaleiden väliin ja oikeasti toimiva velho puhdistaa äänen rätinöistä ja suhinoista, käsisäädöillä voi vielä itse halutessa parannella soundia. Ei oikein hommaa enää tuon helpommaksi voi saada. Soitat vain levyn ohjelmaan ja poltat CD:lle tai muunnat esim. mp3 muotoon.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=15674

• Roikka

Olen siirtänyt kymmenkunta vinyyliä cd:lle seuraavasti.

Levysoitin on yhdistettynä vahvistimen PHONO-liitäntään. Vahvistimen ulostuloista menee johto äänikorttiin.

Äänitän piisit Audiograbber-ohjelmalla (ilmainen). Tuloksena on Wav-tiedostoja.

Tiedostojen siivoukseen käytän toista ohjelmaa. Leikkaan ylimääräiset piisien aluista ja lopuista ja poistan rätinät ohjelmassa olevalla suodattimella. Itselläni on Acon Acoustica niminen ohjelma joka maksoi noin 40 dollaria. Joku muu ohjelma voi olla yhtä hyvä mutta kun en ole muita kokeillut.

Lopuksi poltan Wav-tiedostoista musiikki-cd:n tai/ja muutan ne MP3:ksi.

Kyllä siinä yksi ilta menee levyä kohden joten ei kannata siirtää levyjä jotka on jo julkaistu CD:nä.

• ubsista

USB-liitäntäinen levari maksaa noin 180 e.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      81
      3117
    2. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      75
      1271
    3. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      162
      1163
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1030
    5. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      103
      961
    6. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      309
      925
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      43
      829
    8. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      124
      815
    9. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      78
      815
    10. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      91
      783
    Aihe