Vinyylit CD:lle

Mikä olisi yksinkertainen tapa, menetelmä, siirtää vanhat lp-vinyylit cd levylle. Onko jokin laite ja minkä hintainen. Tietääkseni jotkut ao.liikeyritykset suorittavat näitä siirtoja mutta hinnakkaasti.

6

2369

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eli otat äänen linjatasoisista ulostulosta tai jos sitä ei ole, kuulokeliitännästä ja viet tietokoneen linjasisääntuloon. Ohjelmana voit käyttää vaikka Audacityä.

Tekijänoikeuslaki estää firmoja tekemästä tuota sinun puolestasi. Erilaiset siirrot tehdään vain materiaaliin, johon asiakkaalla on tekijänoikeus (lähinnä kotivideoihin).

• project

mulla käytössä magix audio cleaning jota olen käyttänyt menestyksekkäästi c-kasettien ja radio-ohjelmien taltiointiin...

• HyväJaHelppo

MAGIX Audio Cleaning Lab on tuohon puuhaan tehty ohjelma, kaupallinen, mutta hinta on todella edullinen.

Osaa mm. laittaa itse indeximerkit kappaleiden väliin ja oikeasti toimiva velho puhdistaa äänen rätinöistä ja suhinoista, käsisäädöillä voi vielä itse halutessa parannella soundia. Ei oikein hommaa enää tuon helpommaksi voi saada. Soitat vain levyn ohjelmaan ja poltat CD:lle tai muunnat esim. mp3 muotoon.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=15674

• Roikka

Olen siirtänyt kymmenkunta vinyyliä cd:lle seuraavasti.

Levysoitin on yhdistettynä vahvistimen PHONO-liitäntään. Vahvistimen ulostuloista menee johto äänikorttiin.

Äänitän piisit Audiograbber-ohjelmalla (ilmainen). Tuloksena on Wav-tiedostoja.

Tiedostojen siivoukseen käytän toista ohjelmaa. Leikkaan ylimääräiset piisien aluista ja lopuista ja poistan rätinät ohjelmassa olevalla suodattimella. Itselläni on Acon Acoustica niminen ohjelma joka maksoi noin 40 dollaria. Joku muu ohjelma voi olla yhtä hyvä mutta kun en ole muita kokeillut.

Lopuksi poltan Wav-tiedostoista musiikki-cd:n tai/ja muutan ne MP3:ksi.

Kyllä siinä yksi ilta menee levyä kohden joten ei kannata siirtää levyjä jotka on jo julkaistu CD:nä.

• ubsista

USB-liitäntäinen levari maksaa noin 180 e.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      81
      4462
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      116
      4142
    3. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      169
      3181
    4. Surullista

Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      58
      2557
    5. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      22
      2508
    6. Muuttunut käytös

Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      68
      2429
    7. Mitä haluaisit sanoa hänelle juuri nyt?

💜
      Ikävä
      162
      2407
    8. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      57
      2304
    9. Väkeä oli liikkeellä

Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      42
      2117
    10. Oliko kiihkeä

ensimmäinen yö?
      Ikävä
      52
      2042
    Aihe