Glock 17.

verorahat hukkaan?

Pitääkö paikkansa, että poliisin virka-aseeksi valittu Glock 17. on itse asiassa täysi paska? Tuttu urheiluampuja kertoi, että Glock on halpa ja luotettava kyllä, mutta aseena se on täysi paska ainakin tarkkuden osalta.

Millaisin perustein poliisi on valinnut virka-aseen, jos sillä ei edes käytännössä voi osua kunnolla maaliin? Eikös virkapistoolin pitäisi olla nimenomaan tarkka, jotta ei tarvitse räiskiä maaliin vähän sinne päin? Itse harrastan ilmakivääriammuntaa ja arvostan kiväärissä nimenomaan tarkkuutta. Ei huvittaisi ammuskella 10 patia tauluun niin, että valtaosa löytyy ympäri valkoista aluetta tai taulun ulkopuolelta. Joka laukaus pitää mennä kympin tienoille ja mieluummin peräkkäin ilman hutikuteja. Tosin oma ilmakiväärini on täysi paska jos ampuu ilman kaasupatruunaa. Pitää hommata kunnon tukilla oleva laatukivääri jossain vaiheessa.

Olisiko poliisin ehkä kannattanut valita virka-aseensa paremmin? Olisihan noita löytynyt alkaen Sigin ja Waltherin tuotteista. Dessukin olisi voinut olla vaihtoehto. Pysäyttää ihan minkä tahansa käytännössä.

12

2566

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tavan konstu

Kirjoittaa joku joka ampuu ILMAKIVÄÄRILLÄ !

• paikkaansa

17 ja 19 malliset aseet ovat erittäin tarkkoja alle 20 metrin matkalle. Poliisillahan on erityisaseita jotka mahdollistavat myös erittäin tarkan osumisen tuon ylimenevältä matkalta. Aseet ovat valittu ja testattu juuri suomen olosuhteisiin mm. kovaan pakkaseen soveltuviksi eli toiminnaltaan varmoiksi ja kestäviksi. Halpakaan glock ei ole sillä hinnat pyörivät 1000 euron luokassa. Glock merkki on erittäin arvostettu myös muiden maiden poliisien ja rajavartioiden käytössä. On myös muistettava että poliisin aseenkäyttö virkatehtävissä ei ole verrattavissa urheiluammuntaan. Verorahasi eivät näen ollen mene hukkaan jos yleensä veroja maksat.

• kyllä

halvimmillaan n. 500 eurosta ylöspäin tavalliselle käyttäjälle. eiköhän valtio saa vielä alennusta kun enemmän tilaa kerralla.

Hyvä ja tarkka ase, ja ennen kaikkea kevyt kantaa varustevyössä. Ihan mukava puoli kun sitä vyötä 12h päällään pitää.

• urh.ampuja.

Onhan se myös tottumuskysymyskin.
        Mutta totta tuo että ei voi verrata poliisin aseenkäyttöä urheiluammuntaan. Vai mitä sanoo poliisit? Onko täällä oikeita poliiseja?
        Itse tottunut raskaaseen aseeseen joten en voi sietää glockeja. Kyllä sillä kasan kuitenkin saa aikaiseksi.
        Olis kiva tietää miten glock otettiin vastaan aikoinaan siis poliisit, kun siirryttiin 38 raudasta muoviin.
        Tuosta taisi olla ase-lehdessä juttua joskus.

• on gut

Glock 17 on työkalu jolla ammutaan viidestä metristä konnaa jalkaan,ei leikkiase jolla sihdataan puoli minuuttia toinen silmä ummistettuna pikkurilliä koukistaen koulutauluun kahdesta viidestä metristä.Sitä paitsi sillä osuu 25m matkaltakin riittävän hyvin jos osaa ampua.

• 1911A1

yksinkertainen point-and-click - ase yksinkertaiselle väelle, vähän niinkuin kaksitoiminen revolveri.

• 2012B2

it's a point-and-bang, always loaded. Simple gun for those professionals who aim to stop.

• Poliisi HPL

Haluan nostaa kaksi lainausta kirjottajan tekstistä esiin ja muuta ei sitten tarvitsekkaan sanoa...

"Itse harrastan ilmakivääriammuntaa"

Ja

"Dessukin olisi voinut olla vaihtoehto"

WOAHAHaHahahHahHaHHHHHHAAAAAAAAAAAAAA!

• tarkoitin

dessun niklattua 45/70 revolveria, se on oikeesti hyvä vaihtoehto !

• -Glock

Ainakin FBI käyttää Glock 23 mallia.

• -Glock
      • 1911A1

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      26
      5133
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      12
      3745
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3177
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      46
      2709
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1298
    6. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      275
      1249
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      59
      1165
    8. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1129
    9. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      394
      1106
    10. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      207
      1024
    Aihe