miten saada...??!!

kaneista

Miten saada kania laihdutettua??!! ja mikä olisi keskikokoiselle kanille sopiva paino??!!

9

432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vähennä tuoreruuan ja pellettien määrää hieman (jos aiemmin annettu liikaa) ja kaikki ylimääräiset herkut pois! Lisää vapaana oloa ja liikuntaa. Paastolle ei saa laittaa, sillä heinäähän on oltava koko ajan tarjolla!

      • kaneista

        Olen vähentänyt tuoreruokaa.. mutta kun pistän kanit juoksemaan ne suurimmaks osaa kyyhöttää yhessä kohtaa?!! niin ja mikä on keskikokoiselle kanille hyvä paino??!!


      • mievaa..
        kaneista kirjoitti:

        Olen vähentänyt tuoreruokaa.. mutta kun pistän kanit juoksemaan ne suurimmaks osaa kyyhöttää yhessä kohtaa?!! niin ja mikä on keskikokoiselle kanille hyvä paino??!!

        mikä on "keskikokoinen"?? olisiko 4 kg ok? kyllä sen tuntee jos kani on lihava. tuntuuko kanin selkäranka ja pullottaako maha? entä kun kokeilet mahaa painelemalla, tuntuuko elimet, esim vatsalaukku ja maksa? onko kanilla leukapussi? uroskanilla ei pitäisi olla, joten jos on, niin se on lihava.

        keksi kanille virikkeitä, että se innostuu liikkumaan. tunneleita ja esteitä ja sensellaista.


      • kaneista kirjoitti:

        Olen vähentänyt tuoreruokaa.. mutta kun pistän kanit juoksemaan ne suurimmaks osaa kyyhöttää yhessä kohtaa?!! niin ja mikä on keskikokoiselle kanille hyvä paino??!!

        Ihannepainoa voit etsiä haulla puput.net:stä tai Suomen Kaniyhdistyksen sivuilta. Meilläkin puput kyyhöttävät osan päivästä vain paikoillaan, mutta ilta- ja aamuhämärissä ne villiintyvät. Oletko koittanut rakennella kaneillesi tunneleita, antaa peittoja/pyyhkeitä myllättäväksi tai virikepalloja? Kanit ovat uteliaita ja innostuvat helposti kaikesta uudesta. Estehyppy on myös kanille loistava liikuntamuoto.


      • kaneista kirjoitti:

        Olen vähentänyt tuoreruokaa.. mutta kun pistän kanit juoksemaan ne suurimmaks osaa kyyhöttää yhessä kohtaa?!! niin ja mikä on keskikokoiselle kanille hyvä paino??!!

        Suomen Kaniyhdistyksen sivuilla keskikokoisen kanin paino on noin 3-4,6 Kg. Minkä rotuinen kanisi on? Jos risteytys, minkä rotuista kania lemmikkisi vastaa kooltaan suurinpiirtein?


      • kaneista
        mievaa.. kirjoitti:

        mikä on "keskikokoinen"?? olisiko 4 kg ok? kyllä sen tuntee jos kani on lihava. tuntuuko kanin selkäranka ja pullottaako maha? entä kun kokeilet mahaa painelemalla, tuntuuko elimet, esim vatsalaukku ja maksa? onko kanilla leukapussi? uroskanilla ei pitäisi olla, joten jos on, niin se on lihava.

        keksi kanille virikkeitä, että se innostuu liikkumaan. tunneleita ja esteitä ja sensellaista.

        tuntuu selkäranka, kun kokeilin eikä maha pullota..
        Olen punninnut molemmat kanini ja toinen painaa 2,5kg ja toinen 3kg. molemmat on naaraita ja molemmilla on leukapussi. Sen takia epäilinkin niitä ylipainoisiksi..=/


      • kaneista
        hande-83 kirjoitti:

        Suomen Kaniyhdistyksen sivuilla keskikokoisen kanin paino on noin 3-4,6 Kg. Minkä rotuinen kanisi on? Jos risteytys, minkä rotuista kania lemmikkisi vastaa kooltaan suurinpiirtein?

        molemmat on naaraita ja toinen niistä painaa 2,5kg ja toinen 3kg. Leukapussien takia epäilin niitä ylipainoisiksi...=/ kanini ovat risteytys kaneja.
        Rodun kokoon en osaa sanoa mitään...:/


      • tania
        kaneista kirjoitti:

        molemmat on naaraita ja toinen niistä painaa 2,5kg ja toinen 3kg. Leukapussien takia epäilin niitä ylipainoisiksi...=/ kanini ovat risteytys kaneja.
        Rodun kokoon en osaa sanoa mitään...:/

        Koska kanisi ovat naaraita,niille voi ja tuleekin melkein vääjäämättä leukapussi.(toimii vararavintona)
        Eli kanisi tuskin ovat hirveästi ylipainoisia...tarkemman kuvan saa kokeilemalla kuinka kylkiluut ja lihaksisto tuntuvat.


    • kipsu

      Vain heinä on kanin ruokavaliossa välttämätöntä. Jyviä voi antaa joskus, vältä pähkinää. Mun maatiaiskani uros painaa 2.3kg.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      88
      1991
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1709
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1646
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1636
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe