Olen katsellut ostomielessä 2002-2004 mallisia Corolloita. Olen törmännyt autoihin, joissa jarrut on laitettu 50 tkm:n ajon jälkeen.
Onko kyseessä tyyppivika? Ovatko jarrulevyt niin pehmoisia, että ne eivät kestä? Mitä jarruremontti maksaa Corollaan?
Onko 2002-2004 mallisissa bensa-Corolloissa jotain muuta erityistä tarkistettavaa ennen ostoa?
vm 2002-2004 jarruviat
34
7542
Vastaukset
- tojota pohjoisesta
Minulla 02vm corolla diesel ajettu 233tuhattakm. Viimeisen (210000)huollon yhteydessä,ensikerran vaihdettiin palat etupäähän ja takajarrut otettiin auki.Suorittettiin puhdistus ja käsijarrun säätö,palat oli hyvät.Ei mitään vikoja koskaan jarruissa.
- jarrutarve
Pohjoisessa jarrujen tarve on minimaalinen verrattuna kehäykkösen sahaamiseen.
- Sttadddiiiiii
jarrutarve kirjoitti:
Pohjoisessa jarrujen tarve on minimaalinen verrattuna kehäykkösen sahaamiseen.
Kehäykkösellä maailman vilkkain liikenne onhan.
Liikenne Tokiossa paljon hiljasempaa ja rauhallisempaa sinne ne Tojot on suunniteltu. - 2002 corollassa
ole vielä rumpujarrut takana, muistaakseni levyt tuli myöhemmin. Jos levyt takana ne likaantuu ja yhdessä talvessa täällä suomen teillä, niin että palat rupeaa takertelemaan satuloiden liukupinnoista, tähän vaivaan autta se että irroittaa palat ja vähän putsailee kesärenkaiden vaihdon yhteydessä keväällä. Toyota liikkeissä kun menevät takuuseen vaihtavat sekä levyt että palat, vaikka levyt olisivat ihan ok vielä.
- ...
2002 corollassa kirjoitti:
ole vielä rumpujarrut takana, muistaakseni levyt tuli myöhemmin. Jos levyt takana ne likaantuu ja yhdessä talvessa täällä suomen teillä, niin että palat rupeaa takertelemaan satuloiden liukupinnoista, tähän vaivaan autta se että irroittaa palat ja vähän putsailee kesärenkaiden vaihdon yhteydessä keväällä. Toyota liikkeissä kun menevät takuuseen vaihtavat sekä levyt että palat, vaikka levyt olisivat ihan ok vielä.
2002 tuli jo tämä nykyinen malli. Niissä kaikissa on levyt myös takana.
- ei jarruteta
Sttadddiiiiii kirjoitti:
Kehäykkösellä maailman vilkkain liikenne onhan.
Liikenne Tokiossa paljon hiljasempaa ja rauhallisempaa sinne ne Tojot on suunniteltu.Tokiossa ei käytännössä tarvita jarruja, sillä siellähän liikenne seisoo (ihmettelen kyllä, kuinka kauan palat siellä oikeasti kestää). Kehäykkösellä ei omassa Corollassani kestäneet palat, kuin 60tkm. En epäile yhtään, etteikö pohjoissuomen pitkillä taipaleilla palt kestäisi 200tkm, tästä oli kysymys.
- asdaa
ei jarruteta kirjoitti:
Tokiossa ei käytännössä tarvita jarruja, sillä siellähän liikenne seisoo (ihmettelen kyllä, kuinka kauan palat siellä oikeasti kestää). Kehäykkösellä ei omassa Corollassani kestäneet palat, kuin 60tkm. En epäile yhtään, etteikö pohjoissuomen pitkillä taipaleilla palt kestäisi 200tkm, tästä oli kysymys.
Ajotyyli VOI olla ennakoivaa , myös kehäykkösellä .
- mulla
asdaa kirjoitti:
Ajotyyli VOI olla ennakoivaa , myös kehäykkösellä .
2005 corollassa nyt 80 tkm pääkaupunkiseudulla ajoa, palat kuluneet todella vähän arvioisin että jotain 10-20% edelliseelä autollani ajoin täällä 350tkm samoilla paloilla.
- KokemusAsianTuntijaja
Sttadddiiiiii kirjoitti:
Kehäykkösellä maailman vilkkain liikenne onhan.
Liikenne Tokiossa paljon hiljasempaa ja rauhallisempaa sinne ne Tojot on suunniteltu.Viimeksi Tokyossa käydessäni, syyskuussa 1977, siellä oli todella rauhallinen autoliikenne, mutta metroasemilla vilkasta, kuin Espoon Matinkylässä.
- Tokiosta
Sttadddiiiiii kirjoitti:
Kehäykkösellä maailman vilkkain liikenne onhan.
Liikenne Tokiossa paljon hiljasempaa ja rauhallisempaa sinne ne Tojot on suunniteltu.Jätit kuitenkin mainitsematta, että ne on suunniteltu Japanissa vain viiden vuoden käyttöön. Sitten vanha romuksi ja uusi alle.
- ...
Ongelmaa on ollut vain jarrujen vinkumisen kanssa jarrutettaessa (enää harvoin nyt 100 tkm ajettuna) ja jatkuva ajoittainen vinkuminen ajossa. Huollossa sanoivat että jarrut olivat pahoin jumissa. Mitään ääniongelman lisäksi ei kuitenkaan ole haittaa ollut, palat ja levyt ovat hyvässä kunnossa. Vinkuminen johtuu killottumisesta kun eivät jarrusatulat liiku kunnolla.
Käsijarrun kanssa on ollut sellaista ongelmaa että se hieman tuntuu jäävän päälle ja paukkuu jos sitä liikeessä vetää parkista lähdön jälkeen. Pari kertaa 60 tkm huollon jälkeen (käsijarruvaijeria kiristetty liian tiukalle) takapyörä alkoi jumputtaa kun jumitteli 100 km/h vauhdissa. Tuo oli jo potentiaalisesti vaarallista. Aina kuitenkin käsijarru on irrottanut täysin kun jarrua vain on parkkeerauksen ja erityisesti pesun/parkissa seisonnan jälkeen hieman vetänyt päälle.
-02 ensimmäisten yksilöiden tyyppiviat ovat juuri jarrut, imusarjan räminä ja öljynkulutus. Itselläni nämä ovat kaikki, alkaneet 100 tkm lähestyttäessä ja nyt menee auto vaihtoon ja liikkeen huollettavaksi kun uusi Corolla tulee, Japanista onneksi :) - Pena2
Omassa autossani laitettiin jarrut ja palat takuuseen jossain 75tkm jälkeen. Luultavasti jarrut on jumittuneet jossain vaiheessa, kannanttaisi ehkä tsekata aina välillä.
- xli1.6e
03 corolla 1.6 sedan kaverilla ~30tkm ajettuna etulevyt vaihtoon ja kohta perään takalevyt takajarrusatulat, alle 100tkm nyt ajettu ja kuulemma taas etulevyt sököt ja takana jumittelee..., itse laitoin carinaan aten jarrulevyt = tuntuu olevan huomattavasti laadukkaammat kuin alkuperäiset = ei tärise jarrut, carinassa onneksi ei tunnu olevan noita jarrujen laahaus ongelmia, talvella kun kunnola polkaisee niin absit hoitaa "herkistelyn"...
- MFI-xxx
10 tkm:ssä etujarrut rupesivat ravistamaan. Ravistaminen jatkui mutta lieveni kilometrien myötä. 50 tkm:ssä eivät enää ravista. Uutena eivät ravistaneet. Muutoin jarrut ovat pelanneet. Uutena jarrut puolsivat aika usein, mutta käytön myötä puoltaminen on hävinnyt. Jarrutusteho ei aina ole kehuttava. Enimmäkseen teho on riittävä, mutta joillakin keleillä heikohko teho ikään kuin yllättää. Kyllä näillä jarruilla normaaliajossa pysähtyy, mutta jos corollan jarruja vertaillaan muihin autoihin en kyllä kehuisi corollan jarruja.
- korimallissa
MFI-xxx kirjoitti:
10 tkm:ssä etujarrut rupesivat ravistamaan. Ravistaminen jatkui mutta lieveni kilometrien myötä. 50 tkm:ssä eivät enää ravista. Uutena eivät ravistaneet. Muutoin jarrut ovat pelanneet. Uutena jarrut puolsivat aika usein, mutta käytön myötä puoltaminen on hävinnyt. Jarrutusteho ei aina ole kehuttava. Enimmäkseen teho on riittävä, mutta joillakin keleillä heikohko teho ikään kuin yllättää. Kyllä näillä jarruilla normaaliajossa pysähtyy, mutta jos corollan jarruja vertaillaan muihin autoihin en kyllä kehuisi corollan jarruja.
oli levyt vain edessä, luultavasti samanlaiset kuin uudemmassa (Tojotahan ei juuri toimivia synsteemejä muuttele).
Sanoivat huollossa, että ovat jumissa, pitäisi korjata...
Kysyin tee-se-itse-kaverilta neuvoa, kun huollon hinta hirvitti. Sain neuvon, että vähän rälläkällä hipaista palojen sovitusreunoja, koska ovat niin tarkaan mitoitetut, että Suomen sohjokeleissä tien törky tukkii liikkumisvarat.
Noudatin neuvoa ja ajoin paloilla vielä yli 100 tkm. Jarruja ei tarvinnut koskaan avata! - ytimessä
korimallissa kirjoitti:
oli levyt vain edessä, luultavasti samanlaiset kuin uudemmassa (Tojotahan ei juuri toimivia synsteemejä muuttele).
Sanoivat huollossa, että ovat jumissa, pitäisi korjata...
Kysyin tee-se-itse-kaverilta neuvoa, kun huollon hinta hirvitti. Sain neuvon, että vähän rälläkällä hipaista palojen sovitusreunoja, koska ovat niin tarkaan mitoitetut, että Suomen sohjokeleissä tien törky tukkii liikkumisvarat.
Noudatin neuvoa ja ajoin paloilla vielä yli 100 tkm. Jarruja ei tarvinnut koskaan avata!Jos haluaa, että jarrut pelaavat varmasti, ne kannattaa joka huollossa puhdistaa ja voidella liukupinnat. Oliko niin, että kuparipitoisia rasvoja ei suositeltu... Ilman toimenpidettä jarrut jäävät helposti laahaamaan. Kieroihin levyihin taas auttaa vain vaihto.
- ostoa harkitseva
ytimessä kirjoitti:
Jos haluaa, että jarrut pelaavat varmasti, ne kannattaa joka huollossa puhdistaa ja voidella liukupinnat. Oliko niin, että kuparipitoisia rasvoja ei suositeltu... Ilman toimenpidettä jarrut jäävät helposti laahaamaan. Kieroihin levyihin taas auttaa vain vaihto.
Kiitos vastauksista.Ostin 2003-mallisen (rekisteröity 6/2003) Lahdesta yksityiseltä. 1.4 HB, 5-ovinen, ajettu 48 tkm, ilmastointi, metalliväri, 12 500 euroa suoralla kaupalla.
- toyota13
olempa ajanu omalla corollalla (1,6 farmari automaatti -04) eikä oo tarvinnu jarruja rempata. Ei oo temppuillu muutenkaan. Hyvä perusauto ja erittäin tyytyväinen olen. Ainut korjattu osa on termeri kotelon tiiviste 50tkm sitten.
- rollaattori
Itsellä eivät ole tuon sukupolven Corollassa jarrupalat kestäneet kuin sen 50-60 tkm sekalaisessa ajossa. Usein on mennyt levytkin samalla uusiksi.
- tare pankakoski
Jeps. Omassa 2002 sedan Toyota Corollassa ei ole käsijarrulle muuta säätömekanismia kuin tuossa konsolin alla vaijerin päässä vaijerin kiristys ruuvi ja hyvin toimii sillä. Samalla puhdistin käsijarrun kengät jolloin paranee käsijarrun pito, tässä mallissahan on muutoin takajarrut levyjarrut mutta käsijarrulle on nuo jarrukengät!
- tare pankakoski
Jeps. jarrulevyt ja palat kestää sitämukaa kun jarruttelee, eli älä jarruttele turhaan niin kestää pitempään itsellä kestivät 150000km. Omassa 2002 sedan Toyota Corollassa ei ole käsijarrulle muuta säätömekanismia kuin tuossa konsolin alla vaijerin päässä vaijerin kiristys ruuvi ja hyvin toimii sillä. Samalla puhdistin käsijarrun kengät jolloin paranee käsijarrun pito, tässä mallissahan on muutoin takajarrut levyjarrut mutta käsijarrulle on nuo jarrukengät!
- Not-OK-auto
Merkkiliikkeessä käsijarru säädetään vetämällä käsijarrukahvasta niin paljon että joku paikka antaa vähän periksi. Omin silmin nähtynä, ilman että käsijarrun säätämiselle oli yhtään mitään tarvetta (oma auto). Tarkastelun aiheena oli ihan muu asia kuin käsijarru.
Heikkolahjainen huoltoneuvoja oli asialla.
- genius64
Jarrujen liukutapit jumittaa eli tee-se-itse-mies renkaiden vaihdon yhteydessä painaa jarrusylinterin niin sisään kuin sen saa ja pumppaa polkimella sylinterin takaisin. Toisto 2-5 kertaa/rengas.
Tosimies irroittaa jarrusatulan ja voitelee liukutapi ja jumppaa sylinterit.
Tyyppivika, joka kuuluu nykyään huolto-ohjelmaan. - jarrua varovasti
Minulla vm 2000 Corolla, ajettu n. 170 000 km. Kaikki alkuperäiset jarruosat. Palat kestää piiitkälti yli 200 000 km. Kun ajaa joustavasti ei tarvitse paljon jarrutella ja bensaa säästyy.
- diplinssi
Corolla 1.6 2002 oli ajettu 100000km viime vuonna, kun ostettiin.
Takajarrujen liukutapit oli jumissa, 1 neljästä piti ottaa irti vasaran kanssa.
Levyt myös puoli aluetta ruosteessa.
Nyt 135000km, uudet liuut, palat, levyt asennussarjat ja taas mennään.
Kyllä nykyautojen jarrut olis syytä huoltaa kunnolla, joka toinen vuosi (30000km) etu, toinen vuosi taka. Muuten jumittavat ja palat kuluvat ennenaikaisesti.
ABS-jarrujen liike on niin pientä.
- Toiotatoiota
Jarrut vinkuu, jos niitä ei rasvaa. Itse laitan jarrulevyhin paksun kerroksen vaseliinia, niin hiljaista on. Eilen meni jarruputki poikki, mutta ei hätää, korjasin sen itse painamalla sen kasaan. Nyt ei toinen takapyörä jarruta, mutta toisaalta ei ne jarrutkaan kulu!
- Yyhkijhj
Toyota info asialla.
Hyvä neuvo.
- persum
Jarrut toimii,minulla oli 11vuotta vanha corolla vm.2007,hyvin toimi puhdistin renkaanvaihdon yhteydessä jarrusatulat puhdistusaineella ja hiukan crc:tä voiteluun.
Levyt uudenveroiset 100 000km. ajetussa autossa. - jhfgjgkhl
Liukutappien jumitumisesta johtuu Corolllan jarruongelmat. Aina renkaan vaihdon yhteydessä kannattaa naputella jarrulevyjä kumivasaraalla tai puupölkyllä. Kun jarrulevy alkaa heilua sitten nytkyttelee jarrusatulaa edestakaisin että liukutapit varmasti herkistyy.
- YksinäinenToyotaMies
Tjaa. Mulla on 2002 farmari 1.6 e12 jossa jarrut ravistaa. Vaihdoin eteen palat ja levyt, vika jatkuu edelleen. Jarrujen kitinä ajettaessa johtui kuluneista paloista - oli jo raudalla, levyt täynnä syviä uria ja ruostetta. Tehoja jarruissa on normaalisti, tehokkaat on. Autolla on ajettu 320 000km.
- kiitosEiEpäkohtiaJulki
Halpaa osaa tehtaalta asti, niin mitäpä muuta voi odottaa. No katsastushuollossa ne saadaan kuntoon korvausta vastaan ja tilastot pysyy hyvinä. Yhteisessä rintamassa vaiettakoon asiasta tämän jälkeen.
- h.anuri
24tkm ja takapalat ja levyt vaihtoon. Sellaista laatua..
- maniamania
Täällä on tästä aikaisemminkin keskusteltu. Toyota tekee rahaa näillä joka huollossa huomatuilla jarrujen uusimisilla.
- rokkenrollaattori
Jarrut ovat selvästikin E12 Corollan heikko kohta. Kumma miten tuossa on säästelty kun alustan komponentit ovat muuten pitkäikäisiä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281498- 371411
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818