Olisin kiinnostunut hankkimaan kissoilleni puupelletti vessan, mutta kiinnostunut myös vertailemaan niiden hintoja. Olisiko siis kenelläkään puupelletti VESSOJEN faktahintoja tiedossa? Olen yrittänyt hakea netistä ja eri eläinkaupoista, tällä hetkellä suhteellisen tuloksettomasti...jotain siis löytäneenä kylläkin.
Kiitoksia asiallisista vastauksista!
puupelletti vessa
8
397
Vastaukset
- voi..
rakentaa itsekin.
http://personal.inet.fi/koti/maaru/
ostettaessa hinnat ollu 40e paikkeilla.
pellettivessaa ei kannata lähteä ostamaan tai rakentamaan ennen kuin on varma, että pelletti kissoille kelpaa. monilla kissoilla virtsavaivojen syynä on pelletit, kun on pidätetty pissaa epämiellyttävän alusen tähden.
meillä pelletit kelpasi näennäisen hyvin, mutta ei kuitenkaan riittävän. virtsavaivojen ilmettyä vaihdoin pelletit hiekkaan ja huomasi, kun laatikolla käynti lisääntyi reippaasti. - terhi
Kurkkaa tuosta hieman alempana olevasta ketjusta vastaukseni: "Kissojen hiekkalaatikko ja kuopsuttaminen" viestiketjun aloittaja nimim. maze Kerroin siinä meidän pellettivessasta.
Ainakin Vauhti-Raksun sivuilla on pellettivessa ollut myytävänä.
http://www.vauhti-raksu.net/kissantarvikkeet.htm
Hinnastosta löydät hinnan, sitä ei näköjään ollut tuossa kuvan yhteydessä.
Oletko kokeillut googlata ritilävessa -sanalla?- Minä vaan
Vauhti-Raksun tiedänkin. Sieltä tullut useamman kerran meidän epeleille tilattua tavaraa. Ajattelin vaan, että jospa se olisi jossain edukkaammin, mutta taitaa olla kuitenkin siellä edullisin. Tuovat sen kuitenkin kotia asti.. :D
- minä vaan
Tampereella tuollainen maksoi neljäkymppiä
- minä.
Miksi haluat pelleteille vessan? Minulla pelletit on ihan tavallisessa hiekkavadissa ja kissat käyttävät sitä samaan tapaan kuin hiekalla aikanaa.
- minä vaan
Pellettivessa on noin 10 x helppohoitoisempi kuin tavallinen. Meillä on yksi kappale kumpiakin.
- tietämätöntä
minä vaan kirjoitti:
Pellettivessa on noin 10 x helppohoitoisempi kuin tavallinen. Meillä on yksi kappale kumpiakin.
Valaiskaa tietämätöntä... Miten pellettivessa eroaa vadista, siis helppohoitoisuutensa vuoksi? En ole koskaan kayttänyt vessaa, pelkkää vatia ja ei sekään niin vaikeahoitoinen ole. Eli pähkinänkuoressa, miksi vessa parempi kuin vati? Kiitos :)
- terhi
tietämätöntä kirjoitti:
Valaiskaa tietämätöntä... Miten pellettivessa eroaa vadista, siis helppohoitoisuutensa vuoksi? En ole koskaan kayttänyt vessaa, pelkkää vatia ja ei sekään niin vaikeahoitoinen ole. Eli pähkinänkuoressa, miksi vessa parempi kuin vati? Kiitos :)
Minä ehkä puhun väärin, kun puhun pellettivessasta, vaikka tarkoitankin ritilävessaa. Eli laiskana ihmisenä kopioin tähän alle mitä tuohon toiseen ketjuun kirjoitin... :)
"Meillä on myös pellettivessat. Ostin Etolasta korkeahkot Ortexin suorareunaiset laatikot ja niihin sisälle teetin tutulla metallimiehellä ritiliköt. Siis muovilaatikon sisällä on toinen laatikko metallista, jossa on reikäpeltiä oleva pohja ja n. 10 cm korkeat reunat. Pohjassa on vielä pienet, n. 5cm korkeat, jalat.
Tämä sisälaatikko on ollut tosi hyvä. Kun kissat käyvät pissalla ja kuopsuttelevat laatikossa, muhjuuntuneet pelletit varisevat reikäpeltisestä välipohjasta läpi muovilaatikon pohjalle.
Tyhjennyskin on helppoa. Poimii vain kakkakikkareet ensin pois pellettien seasta ja sitten hiekkalapiolla pyörittelee mahdolliset puruksi muuttuneet pelletin reikäpohjasta läpi. Sisälaatikossa on pienet aukot reunassa ja sen saa siitä nostettua pois muovilaatikon sisältä. Sitten vaan kaapii purut lapiolla pois sieltä pohjalta.
Vessan tyhjennyksen aikaan laitan aina ohuen kerroksen pellettejä sinne ritiläpohjan alle. Tämä siksi, että joku meidän kissoista kaapii reikälevyn näkyviin ennen kuin pissaa. Jos pellettejä ei olisi yhtään alimmassa laatikossa, pissa ei imeytyisi minnekään ja jäisi haisemaan.
Vessojen ympärille olen laittanut ruohomattoa. Siis sitä muovimattoa, jota ihmisillä on yleensä rapuilla oven edessä. Olen tehnyt isoon ruohomattoon vessojen pohjien kokoiset reiät ja vessat kököttävät siististi omilla paikoillaan ja ruohomatot pysyvät myös paikallaan, vaikka joku innostuisi niitä raapimaankin. Ruohomattoon jäävät kiinni ne muruset, jotka muuten kulkeutuisivat tassuissa muualle asuntoon."
Se pelletti- elikäs ritilävessa, joka on Vauhti-raksun sivuilla on muovia. Varmaan kuitenkin toimii ihan yhtä hyvin. Minulla on kokemusta vain noista itsetehdyistä. En raaskinut ostaa kaupasta vessoja, kun meille piti hankkia niitä kolme. Tuli halvemmaksi teettää kaverilla ja maksaa hänelle hieman tekopalkkaa.
Pellettivessa on meille osoittautunut hyväksi vaihtoehdoksi, koska yksi kissamme alkaa aivastelemaan aivan mielettömästi, jos on hiekkavessa. Kokeiltiin varmaan 10 eri merkkistä hiekkaa, mutta aivastelu vaan jatkui ja jatkui, kunnes vaihdoimme pelletteihin. Onneksi kissat ottivat ne hyvin käyttöönsä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Dannysta tulee isä 83-vuotiaana
Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll1797506Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava2394087Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi723376Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut903001Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi172257Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs42095100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es131904Kunnanjohtaja haista sinä
Kyvytön johtamaan kuntaa! Täysin kyvytön. Toivottavasti Hattula saa sinut vaivoikseen. Epäpätevä, ammattitaidoton, yhtei351551Gallup: Mitä teillä syödään pääsiäisenä, onko juhlaruokaa vai meneekö arkiruoilla?
Monessa perheessä pääsiäisenä pöytään pistetään vähän parempaa herkkua. Pääruokaan panostetaan ja lisäksi leivotaan vaik461456Loimaan k-citymarketilla puukotus
Jonka on puukotettu Loimaan citymarketilla tänään iltapäivällä noin klo 14. Kuulin kun ambulanssi huusi kaupungilla kun471411